Gå til innhold

SO-tråden 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, AnonymAA skrev:

Har søkt lærerutdanning ved HVL - står på 7.plass (var 9.plass før etterfyllingsopptaket). Noen sjanse?

Send en mail til HVL

Anonymkode: bd4f8...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen andre som fikk tilbud i suppleringsopptak i går? Eller rikket ned? 

Anonymkode: 0ae26...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som fikk tilbud i suppleringsopptak i går? Eller rikket ned? 

Anonymkode: 0ae26...873

Du mener etterfylling opptaket? :) samordna gikk ut med mld på fb siden dems i går at etterfyllingsopptaket var sendt ut. Jeg står på samme plass enda så ble nok ingen etterfylling på mitt studie. 

Anonymkode: 17007...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener etterfylling opptaket? :) samordna gikk ut med mld på fb siden dems i går at etterfyllingsopptaket var sendt ut. Jeg står på samme plass enda så ble nok ingen etterfylling på mitt studie. 

Anonymkode: 17007...eef

Ja, mente etterfylling! Det er sånn på meg og, fire av mine studier står samme sted, gikk ned 3 på den ene studiet (lurer på om det var bare noen som hadde sagt fra seg venteplass). Det som skremmer meg er at jeg fikk tilbud på et studie som hadde ledige plasser som jeg søkte 2 dager før frist for hovedopptak. Fikk svar i går og som sagt er alle ønskene mine på samme plass. Så da vil det si at det var etterfylling, men ikke på noen av studiene jeg hadde søkt. Får meg til å tro at de tre plassene jeg gikk ned på det ene ønsket var etterfylling, noe jeg ikke vil. For da får jeg bedre sjanse hvis det blir etterfylling. 

Anonymkode: 0ae26...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mente etterfylling! Det er sånn på meg og, fire av mine studier står samme sted, gikk ned 3 på den ene studiet (lurer på om det var bare noen som hadde sagt fra seg venteplass). Det som skremmer meg er at jeg fikk tilbud på et studie som hadde ledige plasser som jeg søkte 2 dager før frist for hovedopptak. Fikk svar i går og som sagt er alle ønskene mine på samme plass. Så da vil det si at det var etterfylling, men ikke på noen av studiene jeg hadde søkt. Får meg til å tro at de tre plassene jeg gikk ned på det ene ønsket var etterfylling, noe jeg ikke vil. For da får jeg bedre sjanse hvis det blir etterfylling. 

Anonymkode: 0ae26...873

Jeg gikk opp 1 plass på to av studiene jeg har på venteliste i Oslo. Den ene hvor jeg står på venteliste på UIA har ikke rikket seg en plass siden supplering, noe som er veldig rart fordi denne skolen er mye mindre populær enn de resterende jeg har søkt.. Men etterfylling varer utover i august og til etter studiestart, så jeg venter fremdeles litt til. I tillegg har studiene i Oslo høyere poengsnitt, men jeg står lenger opp på ventelisten på disse enn på UIA 🙈🙄

Anonymkode: 5ec31...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk opp 1 plass på to av studiene jeg har på venteliste i Oslo. Den ene hvor jeg står på venteliste på UIA har ikke rikket seg en plass siden supplering, noe som er veldig rart fordi denne skolen er mye mindre populær enn de resterende jeg har søkt.. Men etterfylling varer utover i august og til etter studiestart, så jeg venter fremdeles litt til. I tillegg har studiene i Oslo høyere poengsnitt, men jeg står lenger opp på ventelisten på disse enn på UIA 🙈🙄

Anonymkode: 5ec31...c82

Håper det bare var noen som trakk seg fra ventelisten! 

Anonymkode: 0ae26...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tror dere sjansen er for å komme inn på lærerutdanning med 32 studieplasser, når man er på 7.plass på ventelisten per nå (rykket frem fra 23.plass den 20.juli)?

Endret av AnonymAA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitte fortsatt på samme plass som etter suppleringsopptaket :(

Anonymkode: 01366...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitte fortsatt på samme plass som etter suppleringsopptaket :(

Anonymkode: 01366...c8c

Me 2..☹️

Anonymkode: 5ec31...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å komme inn på studier etter studiestart? Er som nummer 3 på ventelista, og vurderer å bare flytte til byen jeg er på nr 3 som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Privatbruker
1 time siden, Splittepine skrev:

Noen som har erfaring med å komme inn på studier etter studiestart? Er som nummer 3 på ventelista, og vurderer å bare flytte til byen jeg er på nr 3 som.

Det er absolutt mulig. Det er ofte noen som ikke møter opp/kommer inn på annet studie el. lignende. Spørs litt også på hvor mange studieplasser det er? Og i hvilken by er det snakk om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Privatbruker said:

Det er absolutt mulig. Det er ofte noen som ikke møter opp/kommer inn på annet studie el. lignende. Spørs litt også på hvor mange studieplasser det er? Og i hvilken by er det snakk om? 

Dataingeniør ved HVL i Bergen. Det er 85 studieplasser, men de har gitt ut 124 tilbud. Er litt usikker om siden de har gitt ut så mange tilbud at 39stk ikke må møte opp, før de begynner å ta av ventelistene.

 

Anonymkode: 01366...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Splittepine skrev:

Noen som har erfaring med å komme inn på studier etter studiestart? Er som nummer 3 på ventelista, og vurderer å bare flytte til byen jeg er på nr 3 som.

Jeg ville ikke flyttet før jeg faktisk kom inn. 

Anonymkode: 01a23...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet noe om oppmøte på hvl sykepleien i dag. Står som når 5 og Xxx det jeg har...

Anonymkode: 11c8a...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk tilbud om 1. Plass i dag :) er det flere som har fått tilbud i etterfyllingen? Har gått på samme studie denne uken, men nå slipper jeg å pendle 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ab2019 skrev:

Fikk tilbud om 1. Plass i dag :) er det flere som har fått tilbud i etterfyllingen? Har gått på samme studie denne uken, men nå slipper jeg å pendle 😊

Jeg fikk også, ble oppringt av opptakskontoret! Står ingenting på samordna opptak da.. 

Anonymkode: 0ae26...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk også, ble oppringt av opptakskontoret! Står ingenting på samordna opptak da.. 

Anonymkode: 0ae26...873

Fikk mld av samordnet opptak jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har blitt ring av opptakskontoret til skolen dere søkte? 

Anonymkode: 0ae26...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...