Gå til innhold

SO-tråden 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke lenge til vi får svar fra samordna opptak 😊 sykt spent på om jeg kommer inn. Har søkt sykepleie med 49 i konkurransepoeng 🤞

Anonymkode: fbdbe...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende tråd selv om jeg ikke er så veldig spent selv. Jeg har søkt arkivvitenskap ved OsloMet og har 60,1 i konkurransepoeng. 

Anonymkode: 2747b...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urodela

Alle kom inn i fjor og de to årene før, ikke spesielt mange flere som har søkt i år. Snittet mitt er 43,5 (ordinær kvote), så er rimelig sikker på å få plass sånn sett. Men det som er spennende er at jeg søker med 23/5 regelen, hvor jeg mangler et halvt års arbeidstid for å kvalifisere for 5 års praksis. Har sendt inn legeattest for de manglende timene. Hvis det ikke hadde blitt godkjent skulle jeg ha fått hørt noe tidligere for å få mulighet til å sende inn ny attest, men man vet jo aldri.

Har NULL annet jeg vil eller som jeg passer til pga sykdommen, så livet mitt blir ganske avgjort av dette resultatet. Jeg er med andre ord alt for spent, og håper jeg får resultatet 16. eller 17. Jeg er 26, så ikke akkurat drømmen å måtte utsette utdanningen enda et år. 

Endret av urodela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden gååår sååå sakte nå, Sykt spent! Jeg har også søkt sykepleie. Hvor håper du å komme inn ts? 

Anonymkode: d0e28...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, k75g skrev:

Naturforvaltning på Nord Steinkjer, alle kom inn i fjor og de to årene før, ikke spesielt mange flere som har søkt i år. Snittet mitt er 43,5 (ordinær kvote), så er rimelig sikker på å få plass sånn sett. Men det som er spennende er at jeg søker med 23/5 regelen, hvor jeg mangler et halvt års arbeidstid for å kvalifisere for 5 års praksis. Har sendt inn legeattest for de manglende timene. Hvis det ikke hadde blitt godkjent skulle jeg ha fått hørt noe tidligere for å få mulighet til å sende inn ny attest, men man vet jo aldri.

Har NULL annet jeg vil eller som jeg passer til pga sykdommen, så livet mitt blir ganske avgjort av dette resultatet. Jeg er med andre ord alt for spent, og håper jeg får resultatet 16. eller 17. Jeg er 26, så ikke akkurat drømmen å måtte utsette utdanningen enda et år. 

Uff, jeg er i cirka samme situasjon! Holder på å drite på meg (pardon my french) fordi jeg er så redd for at legeattesten skal ha kommet bort i posten, eller at en saksbehandler misforstår noe eller gudene vet. Er også litt oppe i åra, og jeg gidder virkelig ikke vente enda et år pga en dum saksbehandlingsfeil. 
Hvis du søker med 23/5, lastet du også opp kompetansebevis på SO? Å ikke ha elektronisk vitnemål er enda en stressfaktor kjenner jeg...

Anonymkode: 1f3f6...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urodela
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff, jeg er i cirka samme situasjon! Holder på å drite på meg (pardon my french) fordi jeg er så redd for at legeattesten skal ha kommet bort i posten, eller at en saksbehandler misforstår noe eller gudene vet. Er også litt oppe i åra, og jeg gidder virkelig ikke vente enda et år pga en dum saksbehandlingsfeil. 
Hvis du søker med 23/5, lastet du også opp kompetansebevis på SO? Å ikke ha elektronisk vitnemål er enda en stressfaktor kjenner jeg...

Anonymkode: 1f3f6...481

Satser på at dette går bra for oss begge altså! Ja, jeg måtte laste opp rundt 15 vedlegg, forskjellige kompetansebevis, arbeidserfaringer osv. Makan til styr, så gleder meg til dette er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det lørdag svar kommer? Mener det kom tidligere i fjor?

Endret av Sola de
Ser nå man får det på fredag! Eller lørdag likevel.. Hmmm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, k75g skrev:

Satser på at dette går bra for oss begge altså! Ja, jeg måtte laste opp rundt 15 vedlegg, forskjellige kompetansebevis, arbeidserfaringer osv. Makan til styr, så gleder meg til dette er over.

Hjelpes, så mye! Var bare kompetansebevis jeg måtte laste opp heldigvis, men blir så stressa av den legeerklæringen min som måtte sendes fysisk, må jo bare håpe at den havnet riktig sted. Krysser fingrene for oss!

Anonymkode: 1f3f6...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urodela
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hjelpes, så mye! Var bare kompetansebevis jeg måtte laste opp heldigvis, men blir så stressa av den legeerklæringen min som måtte sendes fysisk, må jo bare håpe at den havnet riktig sted. Krysser fingrene for oss!

Anonymkode: 1f3f6...481

Ja, man må jo dokumentere 5 års arbeidspraksis i utgangspunktet. Jeg har jobbet før jeg ble for syk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sola de skrev:

Er det lørdag svar kommer? Mener det kom tidligere i fjor?

I fjor vet jeg ikke, for da søkte jeg ingen ting, men for to år siden fikk jeg svar den 18. Dermed er det håp om at vi får svar allerede torsdag. :) 

Anonymkode: 2747b...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I fjor vet jeg ikke, for da søkte jeg ingen ting, men for to år siden fikk jeg svar den 18. Dermed er det håp om at vi får svar allerede torsdag. :) 

Anonymkode: 2747b...34f

Å! Håper vi får svar like tidlig i år også. Om de legger ut ledige plasser på fredagen, så bør de jo kunne gi folk som kommer inn svar før det. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tiden gååår sååå sakte nå, Sykt spent! Jeg har også søkt sykepleie. Hvor håper du å komme inn ts? 

Anonymkode: d0e28...ef5

Jeg håper på å komme inn på UiS 😄 Og du?

Jeg vet at svar på søknad har kommet alt fra 16-18. juli, så det er teoretisk ikke lenge igjen til vi får svar!!! Tiden går sykt sent. Har begynt å sende ut søknad på studentstilling ved siden av studiene også. Ha ha.

Anonymkode: fbdbe...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent og stressa, håper virkelig svarene kommer snart før dette går på helsa løs. Blir en intens uke, bare svarene kommer den 16. så jeg slipper å leve i uvitenhet lengre enn nødvendig.

Noen som vet ca på dagen svarene har brukt å kommet ut? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Radon skrev:

Er så spent og stressa, håper virkelig svarene kommer snart før dette går på helsa løs. Blir en intens uke, bare svarene kommer den 16. så jeg slipper å leve i uvitenhet lengre enn nødvendig.

Noen som vet ca på dagen svarene har brukt å kommet ut? :) 

Det er veldig varierende fra år til år. Kom mellom 13:00 og 13:30 i fjor hvertfall!

Anonymkode: 731ac...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt sosionom. Kan man forutse om snittet har gått opp i år ved å se på antall søkere? Er under grensen på kvoten, så håper virkelig ikke det stiger for høyt i år.....:O 

Anonymkode: 108d5...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv oppdater SO et par ganger det siste døgnet med et lite håp om at opptaket ble kjørt veldig tidlig. 

Har selv søkt phs og rimelig sikker på at jeg kommer inn, men usikker på hvor studiestedet mitt blir. Noen meget spennende dager i vente!

Anonymkode: 731ac...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har søkt sosionom. Kan man forutse om snittet har gått opp i år ved å se på antall søkere? Er under grensen på kvoten, så håper virkelig ikke det stiger for høyt i år.....:O 

Anonymkode: 108d5...79d

Det er ekstremt vanskelig og forutse, men man kan gjøre seg opp en mening utifra hvordan konkuransepoengene har vært de siste årene. Har det vært en jevn økning må man nok forvente en liten økning, men om det er færre søkere enn tidligere holder det seg nokså jevnt. Avhenger også helt av hvor mange studieplasser det er :) 

Anonymkode: 731ac...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ekstremt vanskelig og forutse, men man kan gjøre seg opp en mening utifra hvordan konkuransepoengene har vært de siste årene. Har det vært en jevn økning må man nok forvente en liten økning, men om det er færre søkere enn tidligere holder det seg nokså jevnt. Avhenger også helt av hvor mange studieplasser det er :) 

Anonymkode: 731ac...68c

Har 48 poeng, og studiet i fjor hadde 46,7. Har steget litt hvert år.. hva tror du?😅

Anonymkode: 108d5...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt sjeldent et studie øker med over 1 poeng, så det går nok helt fint 😄

Anonymkode: 731ac...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Radon skrev:

Er så spent og stressa, håper virkelig svarene kommer snart før dette går på helsa løs. Blir en intens uke, bare svarene kommer den 16. så jeg slipper å leve i uvitenhet lengre enn nødvendig.

Noen som vet ca på dagen svarene har brukt å kommet ut? :) 

Da jeg søkte for to år siden satt jeg og oppdaterte Samordna opptak flere ganger i timen utover kvelden den 18, og svaret kom sent på kvelden. Jeg tror klokka var 23 eller noe. Da lå svaret inne på Samordna Opptak. Jeg tror alle fikk svar likt, for naboen som hadde søkt et helt annet studium på et helt annet universitet fikk svar akkurat samtidig. 

Det var først mange timer senere, dagen etter en gang, at det kom mail med studietilbud. Da hadde jeg jo takket ja for lengst. 

Jeg tror du er i overkant optimistisk, og at tiden blir ekstremt lang for deg, hvis du begynner å lete etter svar allerede den 16. 

Anonymkode: 2747b...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...