Gå til innhold

SO-tråden 2019

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest urodela
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har søkt sosionom. Kan man forutse om snittet har gått opp i år ved å se på antall søkere? Er under grensen på kvoten, så håper virkelig ikke det stiger for høyt i år.....:O 

Anonymkode: 108d5...79d

Vil være så påståelig å garantere deg at du ikke kommer inn. Sosionom er veldig populært og er et av de studiene som stiger jevnt. Hva har du som 2. valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest urodela
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg søkte for to år siden satt jeg og oppdaterte Samordna opptak flere ganger i timen utover kvelden den 18, og svaret kom sent på kvelden. Jeg tror klokka var 23 eller noe. Da lå svaret inne på Samordna Opptak. Jeg tror alle fikk svar likt, for naboen som hadde søkt et helt annet studium på et helt annet universitet fikk svar akkurat samtidig. 

Det var først mange timer senere, dagen etter en gang, at det kom mail med studietilbud. Da hadde jeg jo takket ja for lengst. 

Jeg tror du er i overkant optimistisk, og at tiden blir ekstremt lang for deg, hvis du begynner å lete etter svar allerede den 16. 

Anonymkode: 2747b...34f

Det har kommet 16. flere ganger før, men tror det oftest kommer 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg søkte for to år siden satt jeg og oppdaterte Samordna opptak flere ganger i timen utover kvelden den 18, og svaret kom sent på kvelden. Jeg tror klokka var 23 eller noe. Da lå svaret inne på Samordna Opptak. Jeg tror alle fikk svar likt, for naboen som hadde søkt et helt annet studium på et helt annet universitet fikk svar akkurat samtidig. 

Det var først mange timer senere, dagen etter en gang, at det kom mail med studietilbud. Da hadde jeg jo takket ja for lengst. 

Jeg tror du er i overkant optimistisk, og at tiden blir ekstremt lang for deg, hvis du begynner å lete etter svar allerede den 16. 

Anonymkode: 2747b...34f

Absolutt ikke optimistisk. Kom rundt 1300 den 17.07 i fjor, og ikke mange år siden det også kom den 16. Eneste jeg er hundre prosent sikker på er at det ikke kommer senere enn 18. mtp at de legger ut restplasser den 19 :) 

Anonymkode: 731ac...68c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper på å komme inn på UiS 😄 Og du?

Jeg vet at svar på søknad har kommet alt fra 16-18. juli, så det er teoretisk ikke lenge igjen til vi får svar!!! Tiden går sykt sent. Har begynt å sende ut søknad på studentstilling ved siden av studiene også. Ha ha.

Anonymkode: fbdbe...b0d

Jeg har søkt på HINN🤞🏻 Har 1,4 poeng over det som var grensa i fjor, men en del færre søkere der i år, så dette er nervepirrende!! 

Anonymkode: d0e28...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke optimistisk. Kom rundt 1300 den 17.07 i fjor, og ikke mange år siden det også kom den 16. Eneste jeg er hundre prosent sikker på er at det ikke kommer senere enn 18. mtp at de legger ut restplasser den 19 :) 

Datoene varierer vel fra år til år på lik linje med dato for studiestart? Ifjor var jo oppstarten den 13. og i år er det den 15.. Står også på SO at det ikke er mulig å søke på restplasser før kl 9 den 20., så vil tro det har en sammenheng med svar på hovedopptaket. Forbereder meg hvertfall på den 20. så får jeg heller blir positivt overrasket😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at noen lagde en tråd i år også!😄 Hvordan skal det se ut på siden når svarene kommer? Kommer det bare til å stå avkryssingsvalg ved siden av studiene man har søkt på? Søker selv på medisin, men jeg vet ikke snittet mitt helt eksakt før samordna opptak er ferdig med søknaden. Er ekstremt nervepirrende. Krysser fingrene for alle sammen! 

Anonymkode: f1853...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datoene varierer vel fra år til år på lik linje med dato for studiestart? Ifjor var jo oppstarten den 13. og i år er det den 15.. Står også på SO at det ikke er mulig å søke på restplasser før kl 9 den 20., så vil tro det har en sammenheng med svar på hovedopptaket. Forbereder meg hvertfall på den 20. så får jeg heller blir positivt overrasket😆

Studiestart er individuelt fra institusjon til institusjon. Der jeg har søkt er oppstart 19.08.

Det legges ut samme datoer på SO hvert år. Restplasser legges ut 19. og kan søkes på fra 0900 den 20. 

Regner med svar senest onsdag :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studiestart er individuelt fra institusjon til institusjon. Der jeg har søkt er oppstart 19.08.

Det legges ut samme datoer på SO hvert år. Restplasser legges ut 19. og kan søkes på fra 0900 den 20. 

Regner med svar senest onsdag :) 

Åja, sånn å forstå, Da får jeg stålsette meg for onsdag isteden da😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, sånn å forstå, Da får jeg stålsette meg for onsdag isteden da😁

Kan selvsagt være jeg brenner meg skikkelig, men kan ikke tro det kommer senere. Tidspunktet bruker å variere kraftig, men som regel sjelden før 13:00, men de årene jeg har søkt har det kommet alt fra 13:00 til 23:00. Synes  det er så kjedelig at SO er så bastante og sier den 20 uansett hva 😩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, k75g skrev:

Vil være så påståelig å garantere deg at du ikke kommer inn. Sosionom er veldig populært og er et av de studiene som stiger jevnt. Hva har du som 2. valg?

Har bare søkt sosionom flere steder i landet, vet jeg kommer inn på noen av de men har et første ønske så håper jeg kommer inn der.

Anonymkode: 108d5...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selvsagt være jeg brenner meg skikkelig, men kan ikke tro det kommer senere. Tidspunktet bruker å variere kraftig, men som regel sjelden før 13:00, men de årene jeg har søkt har det kommet alt fra 13:00 til 23:00. Synes  det er så kjedelig at SO er så bastante og sier den 20 uansett hva 😩

Sikkert for å forsikre seg:) Jeg ville ikke vært samordna opptak hvis noen tusen håpefulle hadde blitt lovet den 17. og svaret ikke var klart enda😬

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2016 fikk jeg svar 17. 07 klokka 19.00 og 2017 kom det den 17.07 kl. 23.55😅 Har familiemedlemmer som venter på svar og jeg er like spent på deres vegne som jeg var for to år siden.

Studiet jeg søkte på i 2017 gikk opp 1,8 poeng husker jeg fra 37,4 til 39,2...😬

Anonymkode: 669d2...2ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I 2016 fikk jeg svar 17. 07 klokka 19.00 og 2017 kom det den 17.07 kl. 23.55😅 Har familiemedlemmer som venter på svar og jeg er like spent på deres vegne som jeg var for to år siden.

Studiet jeg søkte på i 2017 gikk opp 1,8 poeng husker jeg fra 37,4 til 39,2...😬

Anonymkode: 669d2...2ef

Ja det er mulig at snittet kan øke betraktelig, men det er sjelden. Det skjer nok oftere på studier med veldig lave poeng enn studiene som krever høyt snitt fra før. Har aldri hørt om et studie som får fra 50.0 til langt opp på 50-tallet, men når man er nede på 30 kan det fort øke mer. 

Uansett noen meget spennende dager i vente 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glad jeg snublet over denne tråden. Nå blir jeg å sjekke SO lenge før lørdag! Trodde det var 20, siden det er det som står på nettsidene. Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, k75g skrev:

Orker ikke vente mer 😞 Har det noen gang skjedd at man har fått svar 15.?

Begynner å kjenne meg lei selv! Studieretningen jeg har søkt er konstant venting og nerver i flere omganger fra man kan søke 1.februar helt til hovedopptaket. Kjenner jeg nesten sprekker av spenning nå!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

haha ser for meg alle som kommer til å sitte foran en skjerm å oppdatere, hele den neste uken😅  #åretslengsteuke

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urodela

Begynner å kjenne meg lei selv! Studieretningen jeg har søkt er konstant venting og nerver i flere omganger fra man kan søke 1.februar helt til hovedopptaket. Kjenner jeg nesten sprekker av spenning nå!

samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urodela

haha ser for meg alle som kommer til å sitte foran en skjerm å oppdatere, hele den neste uken😅  #åretslengsteuke

JA :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken studeretning?

Anonymkode: f2123...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...