Gå til innhold

Mistet sertifikatet i dag da jeg kjørte forbi en sivil politibil i 60 sonen, KRISE!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Blueblizz skrev:

Nødløsning mens du tar opp kampen med politiet, eller får arbeidsgiver og fastlege til å sende inn skriv om at du trenger sertifikatet for å være i jobb(vet om en som fikk lappen tilbake pga det, men det er jo sikkert 13 år siden), kan være å sykemelde deg. Du snakker jo om at dette påvirker deg i så stor grad at hele livet ditt blir ødelagt? Får du selvmordstanker? 

 

 

Jeg får se hva jeg gjør med saken, jeg må uansett ringe sjefen så fort som mulig å orientere han om saken så han får skaffet en ny arbeider i mellomtiden. 

Nei jeg har ingen selvmordstanker

Anonymkode: 88a58...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Hulderen skrev:

Hvor lenge mister du lappen da? Snakk med arbeidsgiver, kanskje du kan få permisjon uten lønn mens du ikke har lappen, og få tilbake jobben etterpå.

3 mnd, jef får ringe arbeidsgiver i morgen å orientere han om det så han får skaffet en ny arbeidstaker 

Anonymkode: 88a58...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

VIlel klaget. Å ligge i 50 i 60-sone er virkelig ikke greit. Det er trafikkfarlig kjøring. Du måtte dra på forbi for å unnga farlige situasjoner som politibilen lagde.

Anonymkode: 6203f...8d8

Det er dette som gjør så jeg blir ekstra forbannet, det er nok for å få inn penger til statskassen.. 

Hvis man ligger under fartsgrensen og lager kø er man forpliktet til å kjøre inn til siden å slippe trafikken forbi, men har dessverre ingen andre beviser enn evnt de andre bilistene som lå etter..

Anonymkode: 88a58...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville tidlig hjem i dag når jeg nå sjal ha tre uker ferie og har planlagt en bilferie som nå da går rett til helvete...!! Politiet lå i mellom 50 og 55 kilometer i timen noe som irriterte meg så jeg dro forbi i en rett strekning og slakket desverre ikke av tidsnok etter forbikjøringen så jeg ble målt til 86 i 60 sonen.... 

Jeg har en jobb som jeg trenger sertifikatet på, så jeg blir sannsynligvis kastet rett til nav, jeg mister uten tvil jobben.... 

Jeg synes det er urettferdig slik dette ble gjort på da de lå under fartsgrensen og hadde flere biler bak seg og laget kø for deretter å måle min fart rett etter... 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, både ferie og livet mitt blir ødelagt.. uten jobb mister jeg både bil, hus og alt av eiendeler da jeg har store lån jeg betaler ned på både på bil og hus..!. 

Finnes det en mulighet for å klage å få tilbake lappen da den er livsviktig for meg og pga slik politiet gjorde dette på? Jeg har jo uansett ikke noe å tape på å klage så det blir nok til det, men kommer vel ingen vei med det........ 

Det er jo flere vitner til hendelsen men de finner jeg nok ikke og politiet vil nok ikke prøve å hjelpe til med det da de da taper på det... 

Faen altså, er så frustrert og forbannet at jeg snart sprekker!!!! Tror nemlig ikke jeg ble målt til det heller selv om den idiotiske laser driten sa det... 

Måtte bli hentet av foreldrene til samboeren min da hun ikke har sertifikat selv, det var så flaut og ikke minst vemodig å levere nøklene mine til faren hennes å få kjørt den hjem... 

 

Noen som vet om jeg nå får dagpenger fra nav med en gang eller må jeg vente en den karantenetiden på det? Jeg blir jo sakt opp ikke jeg som sier opp liksom, men med alt det lånet jeg har så er nok ikke dagpenger nok til nedbetaling, ser ikke noe annet enn at livet mitt blir ødelagt etter dette..... men går kanskje på håret om jeg får dagpenger, blir hvertfall ingen form form for ferie, nå må alle penger gå til nedbetaling av lån. 

Kun en ting nå som kan gjøre nedturen komplett og det er at samboer slår opp med meg, da har jeg ikke noe å leve for lenger.... 

Anonymkode: 88a58...30c

Ler godt hver gang jeg ser noen som unnskylder seg med at "lappen er så viktig" for dem. Altså, ærlig talt, om den lappen var såååååå viktig for deg, da hadde du ikke kjørt til førerkortbeslag. Dette skulle du tenkt på lenge før du tok denne bevisste avgjørelsen om å kjøre for fort. Vet du i det hele tatt hvor lite du taper på å ligge i 50-55 kontra 60? Jeg selv ligger konstant over fartsgrensa så lenge føret tillater det, men aldri over beslag og har ikke et eneste forenklet forelegg på samvittigheten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

VIlel klaget. Å ligge i 50 i 60-sone er virkelig ikke greit. Det er trafikkfarlig kjøring. Du måtte dra på forbi for å unnga farlige situasjoner som politibilen lagde.

Anonymkode: 6203f...8d8

På hvilken måte er det trafikkfarlig.....?

Anonymkode: 4dc14...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

Igjen, Hun kjørte 30 km/t over fartsgrensa, det er ganske mye. Så er det rart folk reagerer?

Leser du egentlig det du kommenter på?

Er forskjell på å ligge 30 over fartsgrensa, og det å ta en forbikjøring med 30 over fartgrensa. 

Selvsagt hadde jeg reagert om man lå i 30 over fartsgrensa, det er noe helt annet. 

Men å bryte fartsgrensa kun idet man kjører forbi er langt mer forsvarlig enn å gjøre en forbikjøring i 60 km når det er 60 sone. Det hadde jo vært livsfarlig å gjøre en slik forbikjøring uten å gå over fartsgrensa. 

Enten har du ikke selv bil, eller ikke mye erfaring om du ikke ser forskjellen, og problemet med å ta en forbikjøring med å holde fartsgrensa.

Anonymkode: 3ae14...0cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Du får jo bare klage, og håpe det beste. Skjønner at det der er kjipt som fy! Har sympati med deg sånn sett, men du må også innse at du gjorde en grov tabbe her da. 

Hvorfor tenker du at samboeren din flytter? Ikke gjør krisen større enn den er da, det er lite vits. 

Ja jeg gjorde en feil som kostet meg dyrt, men det er mye tryggere å kjøre fort forbi kontra å kjøre sakte. Jeg innrømmer glatt at jeg ikke bremset ned rett etter jeg kom forbi pga å kjøre forbi en bil for deretter å bremse like foran den heller ikke er så heldig, bedre da å bare slakke på gassen å la bilen gradvis miste fart til rundt 60 før man gir på igjen. 

For en ulykke kommer som regel ikke alene, det er noe som heter det og det ligger nok noe i det.. 

Anonymkode: 88a58...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Leser du egentlig det du kommenter på?

Er forskjell på å ligge 30 over fartsgrensa, og det å ta en forbikjøring med 30 over fartgrensa. 

Selvsagt hadde jeg reagert om man lå i 30 over fartsgrensa, det er noe helt annet. 

Men å bryte fartsgrensa kun idet man kjører forbi er langt mer forsvarlig enn å gjøre en forbikjøring i 60 km når det er 60 sone. Det hadde jo vært livsfarlig å gjøre en slik forbikjøring uten å gå over fartsgrensa. 

Enten har du ikke selv bil, eller ikke mye erfaring om du ikke ser forskjellen, og problemet med å ta en forbikjøring med å holde fartsgrensa.

Anonymkode: 3ae14...0cd

Igjen, hvor jævla viktig var det for henne og kjøre forbi den bilen? Det kunne vært en GRUNN til at sivil bilen kjørte roligt, kan hende at han hørte på radioen at noe hadde skjedd, kan hende at han har observert noe.. Det er så mye faktorer i dette.. 

Tydligvis igjen, så er ikke jobben/lappen så viktig for henne om hun virkelig har behov for  å miste lappen

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal virkelig ikke opp på min høye hest, for dette er noe jeg kunne gjort (og sikkert alle her, men ingen vil innrømme det).

Takler ikke folk som kjører sakte. Og hvem bryter vel ikke fartsgrensen ved forbikjøring? Så lenge forbikjøringen i seg selv var trygg, med god sikt og ingen imot så er det jo ikke SÅ galt.

Sikker på at det blir førerkortbeslag? Kanskje du slipper unna med en saftig bot?

Anonymkode: 08223...105

Jeg mistet førerkortet på stedet i 3 mnd, derfor foreldrene til samboer måtte hente meg.

Anonymkode: 88a58...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg gjorde en feil som kostet meg dyrt, men det er mye tryggere å kjøre fort forbi kontra å kjøre sakte. Jeg innrømmer glatt at jeg ikke bremset ned rett etter jeg kom forbi pga å kjøre forbi en bil for deretter å bremse like foran den heller ikke er så heldig, bedre da å bare slakke på gassen å la bilen gradvis miste fart til rundt 60 før man gir på igjen. 

For en ulykke kommer som regel ikke alene, det er noe som heter det og det ligger nok noe i det.. 

Anonymkode: 88a58...30c

Ja, det var den tabben du gjorde dessverre. Men du får klage, og følge andre gode råd her ang det. 

Det er vel ikke et ordtak uten grunn, men det er jo likevel ikke alltid riktig heller akkurat. Hvis dere ikke har hatt store problemer, så er det jo lite sannsynlig at hun plutselig gjør slutt med deg. Du er nok heller i et modus nå at du ser for deg at ALT raser sammen. Det trenger det jo ikke gjøre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

Igjen, hvor jævla viktig var det for henne og kjøre forbi den bilen? Det kunne vært en GRUNN til at sivil bilen kjørte roligt, kan hende at han hørte på radioen at noe hadde skjedd, kan hende at han har observert noe.. Det er så mye faktorer i dette.. 

Tydligvis igjen, så er ikke jobben/lappen så viktig for henne om hun virkelig har behov for  å miste lappen

Det er nok en "han". Tror ikke det er så mange kvinner mister lappen for å kjøre for fort.

Anonymkode: 83ae2...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå en gang din egen skyld.  Hvem faen kjører forbi en som kjører i 50 km/t i en 60-sone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har bare deg selv og klage på. Er jo heller ikke så smart og kjøre forbi politiet heller, det hadde jeg ikke gjort uansett hvor sakte dem kjørte. 

 

Anonymkode: 06e1c...f90

Nei sier du det??? Lese saken før man skriver er ofte lurt... dette er snakk om en SIVIL politibil, hvem faen kan se det og regne med at de gjør dette kun for å provosere så de får skrevet bøter?? 

Anonymkode: 88a58...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så utrolig kjipt! Håper det ordner seg for deg💞

Anonymkode: a6f16...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden det er din skyld at du mister jobben blir det nok 3 mnd karantene på dagpenger. Bare å stål sette seg.

Anonymkode: 83ae2...f74

Dette er et område som bør fjernes fra lovverket. Alle slike klausuler som åpner opp for potensiell rettsak for å få sine rettmessige ytelser, er en belastning for mennesker i utsatt situasjon, mens NAV og staten har uendelig likviditet til å kjøre slike drittsekk-saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det 60-sone på ein vei utenfor bebyggelse? Det var rart.

Anonymkode: 75ec4...1ad

Jeg har fått for i 60 sone, på veg ut av et lite sentrum. Flat mark, full oversikt, ingen kryss, ingen biler, ingen gående, ingen syklende, ingen dyr. Men en politimann gjemt 😂 4200,- og to prikker den gangen da.

Anonymkode: 5b5aa...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei sier du det??? Lese saken før man skriver er ofte lurt... dette er snakk om en SIVIL politibil, hvem faen kan se det og regne med at de gjør dette kun for å provosere så de får skrevet bøter?? 

Anonymkode: 88a58...30c

Politi/sivilbil eller ikke, uforsvarlig kjøring når det er 60 km/t :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver at trådstarter har seg selv å klandre.... Nei, vet dere hva! Her fremprovoserte sivilt politi en forbikjøring, og det er ikke greit. Trådstarter, dette er noe du faktisk kan gå videre med. Klag, klag, klag, om du så må i retten! En venn av meg kjørte også forbi en sivil politibil som lå langt under fartsgrensa og mista førerkortet pga det. Det er rett og slett en sleip måte å ta folk på. 



 

Anonymkode: 6a2d4...839

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, så utrolig kjipt! Håper det ordner seg for deg💞

Anonymkode: a6f16...188

Hvorfor trøster du noen som har mistet førerkortet pga dumskap...?

Anonymkode: 4dc14...516

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til pass for deg rett og slett! Ferie er ikke så viktig at du kan kjøre som te svin!

Anonymkode: 06e37...982

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...