Gå til innhold

Mistet sertifikatet i dag da jeg kjørte forbi en sivil politibil i 60 sonen, KRISE!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Broren min opere kjøretøy i jobbsammenheng da han mistet lappen ifbm. at han hadde kjørt for fort. Du får tigge og be og håpe.

Anonymkode: b348b...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du ikke samtykket til beslaget?

Anonymkode: 221cf...1d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben din kunne ikke vært så utroligt viktig om du følte at du måtte bryte fartsgrensa med over 30 km/t.

Kanskje en lærepenge til neste gang!
Vet ikke hvor mange ganger jeg hører at folk klager på at de mister lappen, men 90% er sin egen skyld for uaktsom kjøring.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å få laver straff pga omstendigheten men da må du unnskyld deg å forstå din feil. 

Anonymkode: 60f98...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har bare deg selv og klage på. Er jo heller ikke så smart og kjøre forbi politiet heller, det hadde jeg ikke gjort uansett hvor sakte dem kjørte. 

Men du var selv trafikkfarlig når du kjørte 30 km over fartsgrensa, og at du mistet lappen synes jeg er riktig, takk gud at ingen skade skjedde.

Som han ene sa, du sparte kanskje 1 minutt, men verdt det var det ikke.

Synes det er dumt at du klager på politiet når du selv har skylden i det du gjorde, slutt og unnskylde deg for dine egene skader.

Anonymkode: 06e1c...f90

Så du har oversikt over alle sivile politibiler så du ikke risikerer å kjøre forbi en av dem? Imponerende...

Anonymkode: 911a5...953

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke første gang sivilpoliti har provosert andre sjåfører til brudd på trafikkregler og andre ting. En venn av meg ble nærmest presset ut i grøfta av sivilpoliti en gang, og fikk bot fordi han ga dem fingeren for det.. Ja, selvfølgelig er det ts sin egen feil at han kjørte altfor fort her, men politiet kjørte så sakte at det ble kø og irritasjon. Sånt fører til ulykker!

Anonymkode: a5b96...a78

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så du har oversikt over alle sivile politibiler så du ikke risikerer å kjøre forbi en av dem? Imponerende...

Anonymkode: 911a5...953

Nei, det har jeg ikke. Men jeg har vett nok til og vite at det kan være en sjanse for at det kan være en sivilbil, så da tenker "Er det VIRKELIG værdt og kjøre forbi og miste lappen fordi du kjører uaktsomt? 

I mitt tilfelle: Jeg ville ikke tatt sjansen på det, og være uten lappen neste dag.

Anonymkode: 06e1c...f90

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg valgt en ydmyk fremgangsmåte fremfor klaging og benekting. Om det er mulig ville jeg tatt kontakt med politiet og forhørt meg om muligheten til å få forkortet beslagsperioden pga du kan miste arbeidet.

§ 40.Forkorting på grunn av etterfølgende forhold.

Dersom særlige grunner taler for det, kan politimesteren eller den han gir myndighet forkorte den perioden for tap av retten til å føre førerkortpliktig motorvogn mv. som er fastsatt ved dom eller forelegg, jf. § 33 nr. 1 og 2, jf. nr. 6. Dersom meget tungtveiende grunner taler for det, kan perioden forkortes selv om minstetiden etter lov eller forskrift ikke er utløpt.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4#KAPITTEL_5

Anonymkode: d2ca6...73e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det har jeg ikke. Men jeg har vett nok til og vite at det kan være en sjanse for at det kan være en sivilbil, så da tenker "Er det VIRKELIG værdt og kjøre forbi og miste lappen fordi du kjører uaktsomt? 

I mitt tilfelle: Jeg ville ikke tatt sjansen på det, og være uten lappen neste dag.

Anonymkode: 06e1c...f90

Hva med muligheten for å være uten livet neste dag, eller muligheten for å ta livet av andre? Det er det man bør tenke på før man bryter fartsgrensen, ikke på bøter og mistede førerkort. Det finnes verre ting å miste enn det.

Anonymkode: 321b4...3bb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskridelsen er jo enorm! Så her skal det mye "flaks" til om det blir noe "kjære mor". Det å gå for en forbikjøring i en 50 sone er å be om problemer, du må opp i en fart, eller ender opp i en fart som gjør at du mister sertifikatet om du blir tatt så det holder. Så får man klage da, helt greit det. Men å klage på at man blir tatt og skylde på andre er patetisk. Voksne folk som tar sine idiotiske avgjørelser og gråter når de må stå til rett for det er bare patetisk. Det er trafikken og andre sine liv og helse man snakker om settes på spill. Lær av det, ta konsekvensene og gå videre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kom ikke frem at det var langt utenfor bebyggelse, det var en vei langs skogen. Hadde ikke kjørt forbi om det var i en bebyggelse, men der det ikke finnes hus blir noe helt annet

Anonymkode: 88a58...30c

Var det 60-sone på ein vei utenfor bebyggelse? Det var rart.

Anonymkode: 75ec4...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke første gang jeg har hørt om at politiet legger seg 10 km. under fartsgrensen, for å provosere folk til å kjøre forbi.

Anonymkode: 5fa67...aaf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville tidlig hjem i dag når jeg nå sjal ha tre uker ferie og har planlagt en bilferie som nå da går rett til helvete...!! Politiet lå i mellom 50 og 55 kilometer i timen noe som irriterte meg så jeg dro forbi i en rett strekning og slakket desverre ikke av tidsnok etter forbikjøringen så jeg ble målt til 86 i 60 sonen.... 

Jeg har en jobb som jeg trenger sertifikatet på, så jeg blir sannsynligvis kastet rett til nav, jeg mister uten tvil jobben.... 

Jeg synes det er urettferdig slik dette ble gjort på da de lå under fartsgrensen og hadde flere biler bak seg og laget kø for deretter å måle min fart rett etter... 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, både ferie og livet mitt blir ødelagt.. uten jobb mister jeg både bil, hus og alt av eiendeler da jeg har store lån jeg betaler ned på både på bil og hus..!. 

Finnes det en mulighet for å klage å få tilbake lappen da den er livsviktig for meg og pga slik politiet gjorde dette på? Jeg har jo uansett ikke noe å tape på å klage så det blir nok til det, men kommer vel ingen vei med det........ 

Det er jo flere vitner til hendelsen men de finner jeg nok ikke og politiet vil nok ikke prøve å hjelpe til med det da de da taper på det... 

Faen altså, er så frustrert og forbannet at jeg snart sprekker!!!! Tror nemlig ikke jeg ble målt til det heller selv om den idiotiske laser driten sa det... 

Måtte bli hentet av foreldrene til samboeren min da hun ikke har sertifikat selv, det var så flaut og ikke minst vemodig å levere nøklene mine til faren hennes å få kjørt den hjem... 

 

Noen som vet om jeg nå får dagpenger fra nav med en gang eller må jeg vente en den karantenetiden på det? Jeg blir jo sakt opp ikke jeg som sier opp liksom, men med alt det lånet jeg har så er nok ikke dagpenger nok til nedbetaling, ser ikke noe annet enn at livet mitt blir ødelagt etter dette..... men går kanskje på håret om jeg får dagpenger, blir hvertfall ingen form form for ferie, nå må alle penger gå til nedbetaling av lån. 

Kun en ting nå som kan gjøre nedturen komplett og det er at samboer slår opp med meg, da har jeg ikke noe å leve for lenger.... 

Anonymkode: 88a58...30c

Vel fortjent sier jeg, kjører du så fort at du mister lappen er det NULL OG NIKS synd på deg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har bare deg selv og klage på. Er jo heller ikke så smart og kjøre forbi politiet heller, det hadde jeg ikke gjort uansett hvor sakte dem kjørte. 

Men du var selv trafikkfarlig når du kjørte 30 km over fartsgrensa, og at du mistet lappen synes jeg er riktig, takk gud at ingen skade skjedde.

Som han ene sa, du sparte kanskje 1 minutt, men verdt det var det ikke.

Synes det er dumt at du klager på politiet når du selv har skylden i det du gjorde, slutt og unnskylde deg for dine egene skader.

Anonymkode: 06e1c...f90

Det er ingen som kjører forbi en politibil og bryter fartsgrensen, det må jo ha vært en sivil politibil.

Anonymkode: 75ec4...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du anså det som nødvendig å gasse opp til 86 km/t for å kjøre forbi. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 km/t over fartsgrensa er mye. 

Så du kan takke deg selv, TS. 

Beklager, men du får ingen sympati fra meg. Konsekvensene av å miste lappen og få skyhøy bot er noe man tenker på FØR man kjører minst 26 km/t over fartsgrense. Ikke etterpå

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klag og benekt. Skjønner at dette var kjipt. 

Anonymkode: 5fa67...aaf

Du kan selvfølgelig prøve, å få saken din opp i tingretten.  Men da må du for all del ikke betale boten du får, for da har du godtatt. Det går ikke an å klage på førerkortbeslaget, men godta boten, Du må vente til saken har vårt oppe i retten.  

Du har tross alt en sjanse, selv om den er liten.  Lykke til !

Anonymkode: 2db1e...9f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått bra tips i tråden, men jeg vil legge til at når du skriver klage-/tiggebrev, så skriver du IKKE "purken provvoserte meg!", men forklarer at du ble stresset og irritert over en bil som lå godt under fartsgrensen (hvis dette er sant, da).

Anonymkode: a4856...0ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange skinnhellige som ligger i 50 km i 60-sonen! Jeg pleier stort sett å følge fartsgrensa, men blir alltid forbikjørt. Til dere som ikke klarer å lese HI, - det var en sivil politibil.

TS: Det å miste førerkortet for en periode bør ikke være oppsigelsesgrunn, så snakk med arbeidsgiver. Du kan også prøve å klage, da tap av førerkort i ditt tilfelle medfører ekstra ulempe. Dette er ingen krise, men husk å ikke tråkk så hardt på gasspedalen neste gang du kjører forbi og kom ned i hastighet litt raskere. Finnes mange som gjør samme feilen, og noen blir tatt.

Anonymkode: c318d...5be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dolce skrev:

26 km/t over fartsgrensa er mye. 

Så du kan takke deg selv, TS. 

Beklager, men du får ingen sympati fra meg. Konsekvensene av å miste lappen og få skyhøy bot er noe man tenker på FØR man kjører minst 26 km/t over fartsgrense. Ikke etterpå

Greit nok med 26 over fartsgrensen, men hvor mye over grensen for beslag er spørsmålet.  Er det såvidt over, kan trafikkforhold, bebyggelse osv. bli tatt med i betraktning om hun går for rettsak. 

Hvor gammel er du TS ?   Har du hatt lappen i under 2 år ?  I så tilfelle er det nok kjørt desverre.

Anonymkode: 2db1e...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...