Gå til innhold

Mistet sertifikatet i dag da jeg kjørte forbi en sivil politibil i 60 sonen, KRISE!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville tidlig hjem i dag når jeg nå sjal ha tre uker ferie og har planlagt en bilferie som nå da går rett til helvete...!! Politiet lå i mellom 50 og 55 kilometer i timen noe som irriterte meg så jeg dro forbi i en rett strekning og slakket desverre ikke av tidsnok etter forbikjøringen så jeg ble målt til 86 i 60 sonen.... 

Jeg har en jobb som jeg trenger sertifikatet på, så jeg blir sannsynligvis kastet rett til nav, jeg mister uten tvil jobben.... 

Jeg synes det er urettferdig slik dette ble gjort på da de lå under fartsgrensen og hadde flere biler bak seg og laget kø for deretter å måle min fart rett etter... 

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, både ferie og livet mitt blir ødelagt.. uten jobb mister jeg både bil, hus og alt av eiendeler da jeg har store lån jeg betaler ned på både på bil og hus..!. 

Finnes det en mulighet for å klage å få tilbake lappen da den er livsviktig for meg og pga slik politiet gjorde dette på? Jeg har jo uansett ikke noe å tape på å klage så det blir nok til det, men kommer vel ingen vei med det........ 

Det er jo flere vitner til hendelsen men de finner jeg nok ikke og politiet vil nok ikke prøve å hjelpe til med det da de da taper på det... 

Faen altså, er så frustrert og forbannet at jeg snart sprekker!!!! Tror nemlig ikke jeg ble målt til det heller selv om den idiotiske laser driten sa det... 

Måtte bli hentet av foreldrene til samboeren min da hun ikke har sertifikat selv, det var så flaut og ikke minst vemodig å levere nøklene mine til faren hennes å få kjørt den hjem... 

 

Noen som vet om jeg nå får dagpenger fra nav med en gang eller må jeg vente en den karantenetiden på det? Jeg blir jo sakt opp ikke jeg som sier opp liksom, men med alt det lånet jeg har så er nok ikke dagpenger nok til nedbetaling, ser ikke noe annet enn at livet mitt blir ødelagt etter dette..... men går kanskje på håret om jeg får dagpenger, blir hvertfall ingen form form for ferie, nå må alle penger gå til nedbetaling av lån. 

Kun en ting nå som kan gjøre nedturen komplett og det er at samboer slår opp med meg, da har jeg ikke noe å leve for lenger.... 

Anonymkode: 88a58...30c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klag og benekt. Skjønner at dette var kjipt. 

Anonymkode: 5fa67...aaf

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er din skyld at du mister jobben blir det nok 3 mnd karantene på dagpenger. Bare å stål sette seg.

Anonymkode: 83ae2...f74

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neppe det du vil høre, men det høres kanskje ikke ut som du bør ha en jobb som krever bilkjøring...

Anonymkode: 321b4...3bb

Det kom ikke frem at det var langt utenfor bebyggelse, det var en vei langs skogen. Hadde ikke kjørt forbi om det var i en bebyggelse, men der det ikke finnes hus blir noe helt annet

Anonymkode: 88a58...30c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge mister du lappen da? Snakk med arbeidsgiver, kanskje du kan få permisjon uten lønn mens du ikke har lappen, og få tilbake jobben etterpå.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VIlel klaget. Å ligge i 50 i 60-sone er virkelig ikke greit. Det er trafikkfarlig kjøring. Du måtte dra på forbi for å unnga farlige situasjoner som politibilen lagde.

Anonymkode: 6203f...8d8

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du brøt loven da. Selv om politiet kjørte litt under, så er det ikke grunn nok til å plutselig ha 26 km mer enn fartsgrensen, selv ved forbikjøring. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kom ikke frem at det var langt utenfor bebyggelse, det var en vei langs skogen. Hadde ikke kjørt forbi om det var i en bebyggelse, men der det ikke finnes hus blir noe helt annet

Anonymkode: 88a58...30c

Politiet var tydeligvis ikke enig.

Anonymkode: 321b4...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, du sparer kanskje 1 minutt eller under på det du gjorde, var det virkelig verdt det?

Anonymkode: 06e1c...f90

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ikke politet inn feilmargin i målingen også? Sånn at din reelle fart egentlig var over 90?

Og hvor er det 60-sone utenfor bebyggelse? Dette henger ikke på greip.

Anonymkode: 83ae2...f74

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nødløsning mens du tar opp kampen med politiet, eller får arbeidsgiver og fastlege til å sende inn skriv om at du trenger sertifikatet for å være i jobb(vet om en som fikk lappen tilbake pga det, men det er jo sikkert 13 år siden), kan være å sykemelde deg. Du snakker jo om at dette påvirker deg i så stor grad at hele livet ditt blir ødelagt? Får du selvmordstanker? 

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er så dum så... Det er sånne idioter som deg som skaper ulykker i trafikken. Skal være glad det ikke gikk verre. Slutt å klage over egne idiotiske valg og handlinger. 

Anonymkode: 51e52...83d

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får jo bare klage, og håpe det beste. Skjønner at det der er kjipt som fy! Har sympati med deg sånn sett, men du må også innse at du gjorde en grov tabbe her da. 

Hvorfor tenker du at samboeren din flytter? Ikke gjør krisen større enn den er da, det er lite vits. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Legger ikke politet inn feilmargin i målingen også? Sånn at din reelle fart egentlig var over 90?

Og hvor er det 60-sone utenfor bebyggelse? Dette henger ikke på greip.

Anonymkode: 83ae2...f74

Jo, de har feilmargin, så antaglig har han kjørt enda fortere. 

Anonymkode: 51e52...83d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal virkelig ikke opp på min høye hest, for dette er noe jeg kunne gjort (og sikkert alle her, men ingen vil innrømme det).

Takler ikke folk som kjører sakte. Og hvem bryter vel ikke fartsgrensen ved forbikjøring? Så lenge forbikjøringen i seg selv var trygg, med god sikt og ingen imot så er det jo ikke SÅ galt.

Sikker på at det blir førerkortbeslag? Kanskje du slipper unna med en saftig bot?

Anonymkode: 08223...105

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er ene og alene din egen skyld, å ligge i 55 i 60 sonen tilsier ikke behov for forbikjøring. Og de målte deg neppe i 86 km/t, for laseren trekker fra, så reelt sett kjørt du fortere. Du må gjerne klage, men det hele finnes nok på film, så din versjon av sannheten blir raskt avslørt. Hvor lenge du mister førerkortet avhenger av flere forhold, men som en foreslår over er det vel lurt å be arbeidsgive rom ulønnet permisjon i den perioden, så har du en jobb å gå tilbake til. Og når du selv er skyld i å miste jobben så er det 12 ukers karantene på dagpenger. Tenk på det når du får lappen tilbake og blir hissig i trafikken. 

Anonymkode: 99393...6b7

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slipper ikke unna fordi lappen er viktigere for deg enn for andre. Like kjedelig for de som lever av transport, men de får heller ikke unntak fra reglene. 

Tenk om alle disse skulle slippe å tenke regler. Da hadde det jo blitt fint i trafikken..  

Anonymkode: 7dc12...fc3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hulderen skrev:

Hvor lenge mister du lappen da? Snakk med arbeidsgiver, kanskje du kan få permisjon uten lønn mens du ikke har lappen, og få tilbake jobben etterpå.

Jeg ser at du er akkurat på grensen for å miste lappen, 86 km/t i 60 sone. Så du burde ikke miste lappen i mer enn 3 mnd. I artikkelen står det at det ofte blir sett mildere på for høy fart ved forbikjøring. Så hvis du klager og legger vekt  på at du ble provosert av at politibilen lå godt under fartsgrensen, så får du kanskje gjennomslag. Verdt å prøve :). Håper ikke forbikjøringen din var trafikkfarlig, at du hadde god nok sikt.

https://www.side3.no/motor/forerkortbeslag-det-skal-litt-til-a-miste-lappen---her-er-fartsgrensene-5092209

Endret av Hulderen
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare deg selv og klage på. Er jo heller ikke så smart og kjøre forbi politiet heller, det hadde jeg ikke gjort uansett hvor sakte dem kjørte. 

Men du var selv trafikkfarlig når du kjørte 30 km over fartsgrensa, og at du mistet lappen synes jeg er riktig, takk gud at ingen skade skjedde.

Som han ene sa, du sparte kanskje 1 minutt, men verdt det var det ikke.

Synes det er dumt at du klager på politiet når du selv har skylden i det du gjorde, slutt og unnskylde deg for dine egene skader.

Anonymkode: 06e1c...f90

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...