Gå til innhold

Hedda Skoug


Søtefløte

Anbefalte innlegg

totti_1 skrev (På 21.12.2022 den 5.12):

Kanskje la søknaden om bruksendring gå sin gang? Tror du den tar uker hos verdens mest byråkratiske kommune? 

Man trenger å søke med arkiketekt, fagfolk på brannteknikk osv. Hele prosessen tar mange måneder (3 til 6 måneder)

Jeg gleder meg til søknaden går igjennom Heddy 😘

Enig med deg 😜For det vil aldri skje😘

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

totti_1 skrev (På 21.12.2022 den 5.12):

Kanskje la søknaden om bruksendring gå sin gang? Tror du den tar uker hos verdens mest byråkratiske kommune? 

Man trenger å søke med arkiketekt, fagfolk på brannteknikk osv. Hele prosessen tar mange måneder (3 til 6 måneder)

Jeg gleder meg til søknaden går igjennom Heddy 😘

Slikt tar måneder. Stort sett rundt tre: men i Oslo vil jeg tro det tar langt lenger tid enn tre måneder.
Og selv da er det ikke sikkert alt blir godkjent. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så sykt at hun har det skikkelig luksus oppe der hun sover, og så ubeskrivelig kjipt på barnas “rom”. Det er helt hinsides å se på😳

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for ryktespredning, spekulasjoner, latterliggjøring og personangrep.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskaffe123 skrev (På 24.12.2022 den 15.09):

Fy søren så sykt at hun har det skikkelig luksus oppe der hun sover, og så ubeskrivelig kjipt på barnas “rom”. Det er helt hinsides å se på😳

De barnerommene var skikkelig triste.Mulig ryddet pga bilder til annonsen,men kontrasten til resten av leiligheten var stor:(

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har lest denne ? ( abonnerer ikke selv )

27. nov. 2022  Influenser Hedda Skoug prøvde å selge en leilighet med tre soverom som ikke var godkjent. Hun har ikke svart på Plan- og bygningsetatens ...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrethe05 skrev (24 minutter siden):

Noen som har lest denne ? ( abonnerer ikke selv )

27. nov. 2022  Influenser Hedda Skoug prøvde å selge en leilighet med tre soverom som ikke var godkjent. Hun har ikke svart på Plan- og bygningsetatens ...

Artikkelen er fra 27/11, så mye kan ha skjedd siden da. Jeg vil forøvrig slå et slag for å abonnere på en avis i Amedia-gruppen. Det gir bedre økonomi til lokalavisene rundt omkring og du får tilgang til alle avisene i Amedia-gruppen😊

Men essensen er at Hedda Skog lyver om leiligheten i podcasten Chit Chat. Hun hevder at Plan og Bygningsetaten har vært på befaring hjemme hos henne. Hun siterer en samtale hun skal ha hatt med de aktuelle representantene, hvor de ble veldig imponert over både takhøyde og rømningsveier: «Det er kjempehøyt under taket, store vinduer, man kan gå to ut samtidig». 

De godkjente leiligheten der og da. Skriftlig godkjenning var, i følge Hedda, rett rundt hjørnet. Så fort den var i boks, skulle leiligheten legges ut igjen.

 

Dette sår i skarp kontrast til hva de sier hod plan og bygging:

– Ut fra det vi kan se, har ikke Plan- og bygningsetaten vært på besøk. Og det som er helt sikkert er at vi ikke driver med muntlig saksbehandling på befaringer.

Dette er så puteflaut som det kan få blitt. Både for Hedda og programlederen.

 

 

 

  • Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Artikkelen er fra 27/11, så mye kan ha skjedd siden da. Jeg vil forøvrig slå et slag for å abonnere på en avis i Amedia-gruppen. Det gir bedre økonomi til lokalavisene rundt omkring og du får tilgang til alle avisene i Amedia-gruppen😊

Veldig enig med deg når det gjelder å abonnere og støtte lokalavisene, men vil bare føye til at man ikke automatisk får tilgang til alle avisene i Amedia-gruppen ved å abonnere på en av de. Det forutsetter et +alt-abonnement, tror det koster 20,- kroner ekstra pr mnd, men da får man fri tilgang til alt i alle avisene.

Oppfordrer alle til å støtte lokalavisene 👍😃

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Felis said:

Artikkelen er fra 27/11, så mye kan ha skjedd siden da. Jeg vil forøvrig slå et slag for å abonnere på en avis i Amedia-gruppen. Det gir bedre økonomi til lokalavisene rundt omkring og du får tilgang til alle avisene i Amedia-gruppen😊

Men essensen er at Hedda Skog lyver om leiligheten i podcasten Chit Chat. Hun hevder at Plan og Bygningsetaten har vært på befaring hjemme hos henne. Hun siterer en samtale hun skal ha hatt med de aktuelle representantene, hvor de ble veldig imponert over både takhøyde og rømningsveier: «Det er kjempehøyt under taket, store vinduer, man kan gå to ut samtidig». 

De godkjente leiligheten der og da. Skriftlig godkjenning var, i følge Hedda, rett rundt hjørnet. Så fort den var i boks, skulle leiligheten legges ut igjen.

 

Dette sår i skarp kontrast til hva de sier hod plan og bygging:

– Ut fra det vi kan se, har ikke Plan- og bygningsetaten vært på besøk. Og det som er helt sikkert er at vi ikke driver med muntlig saksbehandling på befaringer.

Dette er så puteflaut som det kan få blitt. Både for Hedda og programlederen.

 

 

 

Tipper hun mente arkitekten ( og ikke plan og bygg )  som har søkt på vegne av henne. De var sikkert på besøk og var sikkert positive.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Margrethe05 said:

og dette med dagslys, ja den går aldri igjennom , dette er kravet ;:

https://dibk.no/globalassets/34.-byggereglene/endringshistorikk_tek17/tek17_-13-7.-lys_01.07.17-15.09.17.pdf

 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrethe05 skrev (2 timer siden):

Tipper hun mente arkitekten ( og ikke plan og bygg )  som har søkt på vegne av henne. De var sikkert på besøk og var sikkert positive.....

Nei, hun sa Plan- og Bygningsetaten... Hun hadde på det tidspunktet ikke engang søkt om bruksendring, så det var blank løgn. Hun hadde ikke engang giddet å sette seg inn i hvordan søknadsprosessen fungerte. Bakgrunnen var at hun ville diskreditere en jusstudent som reagerte på boligannonsen.

Tillegg: Hvordan er det mulig for et arkitektfirma å sende inn søknad uten å legge ved plantegninger, høydemåler og mål av vinduene? Det er jo hele essensen i hva plan og bygging er ute etter. Det er ikke et arkitektfirma jeg kommer til å bruke noen gang...

Endret av Felis
Tillegg
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Felis said:

Nei, hun sa Plan- og Bygningsetaten... Hun hadde på det tidspunktet ikke engang søkt om bruksendring, så det var blank løgn. Hun hadde ikke engang giddet å sette seg inn i hvordan søknadsprosessen fungerte. Bakgrunnen var at hun ville diskreditere en jusstudent som reagerte på boligannonsen.

Tillegg: Hvordan er det mulig for et arkitektfirma å sende inn søknad uten å legge ved plantegninger, høydemåler og mål av vinduene? Det er jo hele essensen i hva plan og bygging er ute etter. Det er ikke et arkitektfirma jeg kommer til å bruke noen gang...

Satset vel på at de skulle la det skli igjenno

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Felis said:

Nei, hun sa Plan- og Bygningsetaten... Hun hadde på det tidspunktet ikke engang søkt om bruksendring, så det var blank løgn. Hun hadde ikke engang giddet å sette seg inn i hvordan søknadsprosessen fungerte. Bakgrunnen var at hun ville diskreditere en jusstudent som reagerte på boligannonsen.

Tillegg: Hvordan er det mulig for et arkitektfirma å sende inn søknad uten å legge ved plantegninger, høydemåler og mål av vinduene? Det er jo hele essensen i hva plan og bygging er ute etter. Det er ikke et arkitektfirma jeg kommer til å bruke noen gang...

ja hun sa det, her fra Avisa Oslo :

 

Skougs nære venn forteller til Avisa Oslo at det hele bygger på en misforståelse – og at Skoug pratet i god tro under intervjuet. Han hevder at han ved en feil hadde sagt til Skoug at Plan- og bygningsetaten var på besøk, og at hun dermed satt på feil informasjon da intervjuet ble gjort. Etaten var blitt forvekslet med andre fagfolk som nå er involvert for å få på plass en søknad om varig opphold i kjelleren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I all verden - går det an å leve sånn i fullstendig fornektelse for livets realiteter? Hvor lenge går det an å fortsette å holde på med et sånt overforbruk?

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 hours ago, **Marshmallow** said:

Er hun i Dubai?! Dama er ikke sann..

Her er det lett å bli lurt hun poster syyyk mange gamle bilder

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Margrethe05 said:

Her er det lett å bli lurt hun poster syyyk mange gamle bilder

Ah, så hun vil bare leke provosere 🙄 fikk ikke med meg at det var «throwback», andre pleier å markere det 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...