Gå til innhold

Menn som hater kvinner: På KG!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Tøytigern skrev:

Han virker som en tøffel.

Han er mer mann enn deg. 

Anonymkode: fd82c...e4a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mennesker er stort sett skrudd sammen slik at de får en atferd som samsvarer med hvordan de møtes av omgivelsene. Jeg ser jo noen pussige ytringer også her inne men egentlig ikke så mange i de emnetrådene jeg leser og skriver i. Moderatorene er stort sett flinke til å rydde når det går over grensen for personangrep. Har i tillegg fått min del av personangrep både fra kvinner og menn. Og sånn er det jo som regel når man hele tiden tror at man må vinne en diskusjon og går tom for argumenter. Da angriper man personen med karakteristikker og andre hersketeknikker. Men livet er for kort til at man skal la seg frustrere av denslags.

Så hva legger man i kvinnehat? Jeg mener det må være innenfor å kritisere en politikk uten å bli stemplet som kvinnehater. Så når jeg mener likestillingsloven i seg selv er mannsdiskriminerende og til hinder for reell likestilling, opplever jeg å bli kalt kvinnehater. Det er og blir helt bak mål.

Så...nå ligger forsåvidt definisjonsmakten hos meg selv. Kjenner jeg på noe som helst hat mot noen kvinner? Nei, jeg gjør ikke det. Ikke en millimeter.

Så...når alt kommer til alt: Påstandene om menns kvinnehat her inne er i realiteten en dårlig skjult hersketeknikk. Et forsøk på å kneble menn som har egne meninger om viktige spørsmål som for eksempel hvilken likestillingspolitikk vi skal ha her i landet.

Er det virkelig slik at du TS ikke ønsker andre meninger enn dine egne her inne?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jalp skrev:

Mennesker er stort sett skrudd sammen slik at de får en atferd som samsvarer med hvordan de møtes av omgivelsene. Jeg ser jo noen pussige ytringer også her inne men egentlig ikke så mange i de emnetrådene jeg leser og skriver i. Moderatorene er stort sett flinke til å rydde når det går over grensen for personangrep. Har i tillegg fått min del av personangrep både fra kvinner og menn. Og sånn er det jo som regel når man hele tiden tror at man må vinne en diskusjon og går tom for argumenter. Da angriper man personen med karakteristikker og andre hersketeknikker. Men livet er for kort til at man skal la seg frustrere av denslags.

Så hva legger man i kvinnehat? Jeg mener det må være innenfor å kritisere en politikk uten å bli stemplet som kvinnehater. Så når jeg mener likestillingsloven i seg selv er mannsdiskriminerende og til hinder for reell likestilling, opplever jeg å bli kalt kvinnehater. Det er og blir helt bak mål.

Så...nå ligger forsåvidt definisjonsmakten hos meg selv. Kjenner jeg på noe som helst hat mot noen kvinner? Nei, jeg gjør ikke det. Ikke en millimeter.

Så...når alt kommer til alt: Påstandene om menns kvinnehat her inne er i realiteten en dårlig skjult hersketeknikk. Et forsøk på å kneble menn som har egne meninger om viktige spørsmål som for eksempel hvilken likestillingspolitikk vi skal ha her i landet.

Er det virkelig slik at du TS ikke ønsker andre meninger enn dine egne her inne?

Dette synes jeg bare var flåsete offermentalitet! 

Kritiserer du politikken i Norge da eller hva er det egentlig som er så gæærnt for deg som mann her i Norge?  Likestillingsloven du sliter med? Hvilket politisk parti er i mot likestillingsloven egentlig? Ikke engang FRP rører den enda de sitter å bestemmer akkurat nå. 

Du får bare få det inn i hue ditt at i Norge vil vi ha den politikken vi har! Å late som du blir kneblet er jo bare latterlig ! Start et parti da vel - som skal jobbe for å få bort de lovene du ikke liker! Ingen som knebler deg vettu - du må bare finne frem ballene dine lage et partiprogram som vil rive ned alt vi i likestillingen har fått til her i Norge - vi er kåret som verdens lykkeligste folk flere ganger men det gjelder åpenbart ikke deg da! Sutrepave. 

Anonymkode: fd82c...e4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Riktig, men der er like mye, om ikke mer hat mot menn her inne. Gjerne litt mer subtilt, men fortsatt veldig tydelig.

Anonymkode: 3f23e...e07

Subtilt hat mot menn her inne? Kom igjen a, det er salvsagt mye subtilt, men det også ganske mye mannehat her som er veldig direkte. 

Den meste kvinnehatinga her virker jo hvertfall som trolling. Jeg synes det er mye bedre enn mannehatinga her inne som bare virker som genuint hat. 

Anonymkode: 7972b...e19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Wagner said:

Menn som hater kvinner: På KG!

Hei! Jeg er mann og feminist. Det finnes ingen mennesker på planeten som jeg hater, og slettes ikke kvinner som kjønn. Kvinner er etter min mening de mest fantastiske skapningene på jordkloden. De er et evolusjonært mesterverk uten sidestykke. 

Ellers har jeg observert at det finnes oppegående herrer med gode holdninger her på KG. Men har som deg også opplevd at jeg ser brukere som omtaler kvinner ganske så respektløst. Dette er trist!

Kvinner som helhet opplever i snitt mer netthets enn menn, så det er skammelig når jeg bevitner at de også blir trakassert på en plattform som dette.

Oppfordrer alle av den grunn til å rapportere inn dette når dere ser dette forekomme! Vi har på sett og vis et kollektivt ansvar når vi ser noen blir trakassert, ansvar for å rapportere det inn så vi kan få en stopper for denne uakseptable adferden.

208951773_Malefeminist.png.4f4ad3ca7df3287f65bc0eaf4394fa69.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er mer mann enn deg. 

Anonymkode: fd82c...e4a

:fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

:fnise:

Digger menn som Wagner - har selv en 🥰

Hva slags menn liker du da? 

Anonymkode: fd82c...e4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Digger menn som Wagner - har selv en 🥰

Hva slags menn liker du da? 

Anonymkode: fd82c...e4a

Menn som ikke smisker med kvinner på Kg for å fremstå i et godt lys for damene...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Menn som ikke smisker med kvinner på Kg for å fremstå i et godt lys for damene...

Har du en sånn mann? 

Anonymkode: fd82c...e4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er er svært mange menn som rakker ned på kvinner på forumet her, hvorfor er det slik? Finnes det i det hele tatt menn her inne som kan oppføre seg ovenfor kvinner? Jeg er klar over at det også går andre veien rundt, men likevel er det en overflod av mannsjåvinisme her inne. Hvor er de hyggelige fyrene som tar kvinner på alvor? 

Anonymkode: 8d14b...cf7

Jeg er en feministmann som både hater kvinnekvinner og mannemenn, jeg liker nok bedre kvinner som ikke er så konvensjonelt pseudokvinne at det tyder standard kvinneting ut av ørene deres. Så på en måte er jeg også sjåvinist. Jeg er sjåvinistisk feminist. Vel bekomme.

Anonymkode: aa150...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en sånn mann? 

Anonymkode: fd82c...e4a

All den tid jeg ikke er homofil så nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ganske ny her så jeg har ikke noe grunnlag men er det slik at forumet har forandret seg over tid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tøytigern skrev:

Menn som ikke smisker med kvinner på Kg for å fremstå i et godt lys for damene...

Vet ikke om denne plansjen hans er ektefølt, men det kleineste er sånt som postes på facebook noen ganger, av menn som ber menn skjerpe seg og være menn, det er så mange ironiske lag i det at det er nesten kunst.

Anonymkode: aa150...ff5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om denne plansjen hans er ektefølt, men det kleineste er sånt som postes på facebook noen ganger, av menn som ber menn skjerpe seg og være menn, det er så mange ironiske lag i det at det er nesten kunst.

Anonymkode: aa150...ff5

Jeg har da ikke sagt noe om at han skal skjerpe seg og bli mann? Hvor sa jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye av både det ene og det andre på forumet her, men kvinnehat er det dessverre for mye av. Og da tenker jeg ikke på saklig kritikk av f.eks feministiske ideer, men om regelrett drittkasting og nedlatenhet mot kvinner generelt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Medisinsk bruker skrev:

Som ganske ny her så jeg har ikke noe grunnlag men er det slik at forumet har forandret seg over tid. 

 

Det går i bølger. Det har vært verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Jeg har da ikke sagt noe om at han skal skjerpe seg og bli mann? Hvor sa jeg det?

Jeg er like forvirret som deg!

Anonymkode: aa150...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle menn hater kvinner.

Løgn

Anonymkode: 6bedc...caf

Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Det går i bølger. Det har vært verre.

Et forum er vel mer tjent med et respektfullt tonefall over tid. Men jeg er ingen forum ekspert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...