Malama Skrevet 5. november 2007 Forfatter #1721 Skrevet 5. november 2007 Det var godt med en god og lang og varm dusj nå. Nå sitter jeg varm og lat i morgenkåpe under pleddet og bare slapper av. Sliten i hele kroppen, men det er godt at det er gjort. Det dumme er at jeg er jo ikke ferdig enda... kan ikke sitte her til jeg skal legge meg. Bilen skal visst flyttes ti cm og så stramme litt til, minnet min kjære meg på, og så må jeg jo hente ham på stasjonen, og dessuten på besninstasjonen og sjekke lufttrykket i alle hjulene, enda det er mørkt og vått ute... Jaja, det går nok så bra så. Men akkurat nå er det godt å bare slappe av litt. Det ER mye koseligere å skifte dekk i dagslys, sammen med min mann, helst uten regn. Men det gikk fint i halvmørke, alene, med musikk i ørene og regn det siste kvarteret også. Så jeg kan, om jeg må. Men foretrekker absolutt at vi gjør det sammen, jeg bytter ett dekk, han bytter de andre tre, jeg gjør andre ting som å finne frem/sette bort dekkene, flytte disse merkelappene om hvilket hjul det er, ta av hjulkapslene... ja, sånne ting som ikke er like slitsomme, men gjør det hele litt kjappere og enklere for ham. Men jeg KLARTE DET alene også! Så skulle jeg bare ønske han ikke jobbet så lenge. Det blir antakelig halv ni-toget hjem. Hjemme klokka ni. Det er sent det. For en som absolutt ønsket seg en kort dag for å dra hjem og hvile, sliten etter helgas arbeide...
Malama Skrevet 6. november 2007 Forfatter #1722 Skrevet 6. november 2007 Jeg har funnet ut at jeg har muskler jeg ikke visste at jeg hadde... Stive og ømme armer er greit nok, men jeg har visst noen muskler i ryggen også... Men dette med luftfylling er blitt en vitenskap, så nå må jeg til og finne ut av hvordan disse nymoderne luft-greiene fungerer. Hmm, kanskje noen på KG vet det, her får man jo svar på såmangt...
Malama Skrevet 6. november 2007 Forfatter #1723 Skrevet 6. november 2007 Det var det jeg visste det, KG er en utømmelig kilde til kunnskap. Det skal PIIIIPE fra luft-fylle-greia. Med andre ord... avsted og få mer luft inn i dekkene mine etter jobb i dag. Klokka er tre, og jeg er egentlig moden for å gå hjem jeg. Har vært på jobb i "full dag" om et kvarter, siden vi kom tidelig i dag. Tviler sterkt på at min kjære mann er klar for å være med hjem da... men jeg kan jo dra, fikse luft i bilen alene, vaske litt klær, og sørge for middag til han kommer hejm. Være litt flink kone... Siden han må jobbe så mye, så fortjener han jo å få slappe litt av når han kommer hjem. Innen rimlighetens grenser da altså, men han må jo være kjempesliten nå, så lenge som det er siden han har hatt en skikkelig fridag!
Malama Skrevet 8. november 2007 Forfatter #1724 Skrevet 8. november 2007 Bilen har fått nok luft nå, det ordna seg med en slik som sa piiiiiip tilslutt Og min kjære mann har bestemt seg for å jobbe så korte dager som absolutt mulig, og er med meg hjem på tog klokka 4 eller 5 og sånn, og det er jo slett ikke ille!
Fakse Skrevet 8. november 2007 #1725 Skrevet 8. november 2007 Så bra at han får tatt litt "korte" dager, det trenger han nok etter innsatsen de siste ukene. Vi har forresten kjøpt en billig pumpe på Biltema som ligger hjemme i garasjen. Kjekkt til å sjekke at trykket ikke er så alt for ille når man har satt på nye dekk, og ikke minst kjekkt til sykkel
Malama Skrevet 8. november 2007 Forfatter #1726 Skrevet 8. november 2007 (endret) Det var ikke dumt. I forhold til sykkel så... jeg har en sykkel som ikke har vært i bruk på et par år, og min kjære eier ikke sykkel engang. Så der pumper vi ikke så innmari mye. Men å sjekke lufttrykket hjemme er nok ikke dumt, i alle fall for oss som ikke er så flink og gjør sånn som trafikkforeningsmannen på tv'n sa, ta med dekkene til bensinstasjonen og fylle dem FØR man bytter... Men det krever jo at man planlegger og effektuerer planer på forhånd det, og sånn er ikke jeg laget... når jeg gjør det, så gjør jeg det. Der og da... Jeg planlegger masse altså, men det gjennomfører jeg somregel ikke, så når jeg endelig gjør noe, så er det litt sånn der "gjør det med en gang før det ender opp med å ikke bli noe av" Endret 8. november 2007 av Malama
Malama Skrevet 10. november 2007 Forfatter #1727 Skrevet 10. november 2007 Neste tanke som funderer i hodet mitt.... Hva gir man til søsken som skal døpes? Da min bror ble døpt var jeg knapt to år gammel, og han fikk helt sikkert gave fra meg, men jeg kan ikke huske hva. Da mine to svigerinner ble døpt var min mann fortsatt et barn som bodde hjemme. De fikk helt sikkert gaver fra ham. Men nå er min mann en voksen mann med eget hus og hjem. Og hans bror skal døpes. Gir man søsken som døpes sånn ca tilsvarende hva man gir søsken som konfirmeres, når man er voksen? Det må jo i alle fall være forskjell på hva vi gir til søskenbarn som døpes etc, og hva vi gir hans bror. Det er fortsatt nesten en måned å finne ut av det på da, dåpen er 2. søndag i advent. Dagen i dag har hittil vært meget behagelig. Vi sov så lenge som vi ville, og deretter litt til, sløva og lå og snakka og tok livet veldig med ro. Satte på vaskamaskina da jeg sto opp, kokte kaffe til min mann, og vi spise frokost. Min elskede gikk ut og måket snø, mens jeg tok fatt på oppvasken. Så tok vi en tur på butikken for å handle litt mat for helga, og sende pakke til mamma og pappa i posten (Handla 17 2-pk håndtak til kjøkkeninnrednning for dem i gårkveld... på ikea) Rydda litt når vi kom hjem, og spiste lunsj, og nå har vi liksom FRI resten av dagen... så uvant... Ikke noe branncup, ikke noe henting på stadion, bare.... fri? (Vel, min elskede har tatt med seg noe jobb hjem som han skal styre med i helga, men jeg skal i alle fall ha fri. Vaske litt klær, og sånn, men helg er fine greier
Linn3c Skrevet 10. november 2007 #1729 Skrevet 10. november 2007 Her er det veldig stilige stolar som passar fint å gje som gåve til svogeren din til dåpen hans!
Malama Skrevet 10. november 2007 Forfatter #1730 Skrevet 10. november 2007 Stilige! Men det er jo en stund til han kan bruke noe slikt da... Men noe å tenke på ja. Takk for tips
Malama Skrevet 10. november 2007 Forfatter #1731 Skrevet 10. november 2007 Og nøttene har jeg jo svart på... Tåler. Bare spiser ikke sånn egentlig. (Men for all del, tåler, og er jo ikke noe problem å få det ned, bare velger ikke å spise det. Elsker å knekke nøtter da, så jeg sitter ofte i jula og knekker, og lar andre spise )
Fakse Skrevet 10. november 2007 #1732 Skrevet 10. november 2007 I dåpsgave til søsken tror jeg at jeg ville gitt ca samme type gave som man gir til nevøer/nieser. Altså en litt stor gave, men ikke like stor som fra f.eks besteforeldre eller foreldre (om foreldrene gir gave til barnet da). Jeg liker å gi bøker, og har gitt bort både eventyrbøker, sangbøker og klassiske barnebøker. De vokser gjerne med barnet, og er noe som man kan like både som stor og liten. Høres forrestne deilg ut med avslappet helg. Tror jeg må prøve å pass inn det en eller annen gang før jul jeg også
Malama Skrevet 10. november 2007 Forfatter #1733 Skrevet 10. november 2007 Men vi har jo ingen nevøer eller nieser, og derfor ikke peiling på hva vi ville gitt dem heller... Vi er begge eldst i søskenflokken. Min bror er jo voksen, men har ingen planer om barn med det første, i alle fall ikke ifølge hans 18 år gamle samboer, og det er jo kanskje like greit, nettopp pga at hun tross alt gjerne vil bli noe eldre før hun har intresse av barn. Min manns søsken er altså to søstre som er konfirmert de siste par årene, og en nyfødt bror. Så det er langt fra noen tante/onkelbarn på den siden også...
Malama Skrevet 15. november 2007 Forfatter #1734 Skrevet 15. november 2007 Alene hjemme. Min kjære mann svarte at han må jobbe lenge i dag, så jeg kunne bare dra hjem. "Ok, bare si fra når jeg skal hente deg på togstasjonen, jeg spiser litt når jeg kommer hjem, og lager middag når jeg henter deg." Trodde jo at "lenge" var i 8-9-tida, det pleier være det. Så drar jeg hjem er flink jente, starter oppvaskmaskina og vaskemaskina, og lager meg litt lett mat. Så ringer min mann. "Spis middag" sier han. "Jaaaa.... jeg sitter jo og spiser." Det var visst bra, for jeg må bare spise middag, han vet ikke om han kommer hjem i natt. Om han ikke rekker siste toget (0:05) så dropper han det nok bare, jobber natta gjennom, og drar hjem på morgentoget.... Bekymringsfullt. Jeg vet at han har mye å gjøre, og en frist i dag (skulle jo tro at "i dag" betydde at han måtte være ferdig til midtnatt i alle fall, og rekke natt-toget?) og mye styr, men jeg håper inderlig han kommer hjem i natt! Mannen trenger da søvn og hvile! (Ja, utfra at han sa han tar morgentoget hjem antar jeg han da mener å ta fri i morgen basert på at han jobba i natt, men likevel,.... jeg håper han kommer hjem!) Så er det det merkelige. At jeg kommer hjem først, og er alene hjemme noen timer, det funker greit. Jeg gjør det, og tiden går, og jeg henter ham. Men når jeg bare skal være her... hele dagen... og kanskje ikke hente ham i det hele tatt, før jeg skal på jobb i morgen... da vet ejg plutselig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få timene til å gå, hva det er meninga at jeg skal gjøre på. OM han hadde vært her, så hadde jeg sløva med pc'n, sett tv, og timene raste, men alene hjemme så føler jeg at jeg må GJØRE noe, og i alle fall når han ikke kommer før i natt eller i morgen, da skal jeg være alene så lenge, hva skal jeg finne på? At jeg altså likevel ikke ville "gjort noe" om han var her, spiller visst ingen rolle, hodet mitt bare reagerer sånn når jeg skal være alene. Rare greier. Jaja, tenker på snille mannen min, som sikkert er kjempesliten og lei allerede. Mange timer igjen på jobb i kveld, gitt at han i det hele tatt kommer hjem før i morgen...
Malama Skrevet 15. november 2007 Forfatter #1736 Skrevet 15. november 2007 Egentlig en god ide. Dvs, de er planlagte da, men å begynne å lage dem. Eller fortsette, jeg begynte så smått en av brann-cup-dagene da jeg var alene hjemme. Men jeg har nylig gjenoppdaget min totale manglende evne til å fyre opp. Tanken på å reise meg fra den lune plassen under pleddet, gå på det kalde loftrommet mitt og finne sakene, og sitte enten der oppe, eller i den noe lunere stua, uten samme mulighet til pledd (og varmegenrereende pc i fanget) som jeg har her... frister egentlig ikke. Dessuten har jo klokka allerede blitt halv åtte, om en halvtime er det mythbusters, og før den tid må jeg genere energi til å gå ned i kjelleren (hvor jeg i det minste har tatt fårhåndsregelen om å sette igang n vifteovn på det ellers veeeeeldig kalde "klesrommet") og henge opp klesvasken, noe som innebærer å legge sammen noe tørt først... Lat? Jeg? Finne unnskyldninger? Dårlige sådanne? Hæ? Hehe... ja, jeg vet. Kanskje jeg skal plukke frem litt julekortgreier dersom jeg har sett mythbuster-episoden før...
Malama Skrevet 15. november 2007 Forfatter #1737 Skrevet 15. november 2007 Forresten gjorde jeg ett SISTE forsøk på å fyre opp, etter at alt var dødd ut etter mine tidligere forsøk, og denne gangen ser det ut til at det gikk, for en gangs skyld brenner det skikkelig i veden, ikke bare små, blå flammer og masse røyk, selv etter noen minutter Wee...
Malama Skrevet 15. november 2007 Forfatter #1738 Skrevet 15. november 2007 Vel, et kvarter senere brenner det ikke IVRIG, men det brenner i alle fall. Men noen "fyrbøter" er jeg nok ikke...
Gjest veslo Skrevet 15. november 2007 #1739 Skrevet 15. november 2007 Her er det veldig stilige stolar som passar fint å gje som gåve til svogeren din til dåpen hans! Skriv under på denne! Vi kjøpte ein slik slagbenk med lokk til nevøen vår for eit par år sidan, og den har vore MYKJE brukt altså! Det er vel oftast svært få av dåpsgåvene babyen har glede av med ein gong, men slike tremøblar kan brukast frå ganske tidleg, og så varer dei jo i generasjonar! Vi hadde i alle fall blitt veldig glade om nokon hadde gitt oss noko slikt!! Elles har dei stilig barneservise på www.babydesign.no
Linn3c Skrevet 15. november 2007 #1740 Skrevet 15. november 2007 Barneservise er genialt å få i dåpsgåve! Me fekk to sett og dei er neste utsletne allereie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå