Linn3c Skrevet 1. november 2006 #1441 Del Skrevet 1. november 2006 Så gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 5. november 2006 #1442 Del Skrevet 5. november 2006 Hallo? Går det bra med deg? Du har jo ikkje vore innom på maaange dagar jo. Jaja, eg mått no berre innom for å hale deg oppigjen på side 1 på mine innlegg, sidan du var nede på side 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. november 2006 Forfatter #1443 Del Skrevet 6. november 2006 Du skjønner, ja, du vet... Branncup... Men nå er det over, for i år i alle fall. Alle kamper er spilt, vinnere kåret, alle medaljer delt ut og diplomer er levert. Ikke alle resultater er LAGT UT da dessverre, for da vi kom hjem, trøtte og slitne og KALDE oppdaga vi at vi ikke hadde kontakt med intnerett hjemme, fikk bekje om å "vente en time og rpvøe igjen, og deretter ringe telenor". Ja, ikke heeeeelt aktuelt det, klokka 11, så vi krabba til sengs, og da må dette tas igjen i dag. Og det gjenstår en (viktig?) del av Branncup. Beanncupfesten. Men akkurat nå nyter jeg bare at det er ferdig. Og så er det bare å brette opp armene og ta fatt på alt det andre, for hjemmet vårt bærer litt preg av de siste dagene. Vi dro rett fra jobb til stadion på fredag. Og allerede da var oppvaskmaskina full (og uten at jeg visste det, også ren. DET burde jeg ha visst, så kunne jeg tømt den, men jeg trodde den skulle vaskes, og ettersom vi bare kjører den når vi er hjemme, og våkne, så sto den der) Vi kom hjem sent på kvelden, laga oss noe mat, spiste, og la oss. Som sagt, oppvaskmaskina full, så det ble bare satt bort. Big mistake. Vi sto opp halv sju på lørdag. Ikke helt moden for en ny dag stappa jeg i meg litt mat, og ehh, satte fatet sammen med det fra i går... Vi kom hjem kvart på ti omtrent, fikk i oss noe mat mens vi så slutten på "Hjartet på rette staden" og tok kvelden. Søndag morgen gjentok jeg prosessen fra dagen før, og da vi kom hjem noe etter ti på kvelden var det kjapp mat, VARME og deretter søvn som var prioritert. Søndag var jeg godt kledd. Jeg hadde t.skjorte, genser, collegenser og regnjakke. Jeg hadde ullstilongs under dongribuksa. Jeg hadde vintersko. Lue, hansker og skjerf i bilen, som jeg fant frem etterhvert. Første halvden av dagen tilbrakte jeg forså vidt "inne", jeg var under tak i alle fall, men med vidåpen port var det ikke noen varme da, men jeg var beskyttet mot regnet, hadde en stol, og relativt fri tilgang på kakao (og pølser/vafler, som jeg av en eller annen grunn sørget for å få i de små dommerene (og de litt større dommerene også, for den del) men ikke tenkte på å stappe i meg selv. Fikk i meg EI pølse tilslutt da de stengte hele opplegget for dagen) Andre halpart av dagen tilbrakte jeg på Kronsminde. Der sto jeg utendørs (fort satt under et lite tak da, så jeg ble ikke så veldig våt i det minste). Jeg, som ikke eeeegentlig er såååå interessert i fotball så på finaler. 5 finaler (de korteste i 2*22 minutter, den lengste i 2*30) Et par av dem gikk til ekstraomganger (2*5) og straffekonk. Når en kamp var over løp vi ut på bana, jeg med paraply over min elskede med kamera, og tok lagbilde av de som vant, og deretter var det utdeling av sølvmedaljer og gullmedaljer, og kåring av banens beste spiller. Og så var det en ny kamp, og det hele gjentok seg. spillerene ble Eldre og eldre (ikke helt kronologisk rekkefølge, men nesten) ettersom vi kom til de eldre gruppene, og kvaliteten på kampene steg nok i den sammenheng, men jeg ble også mer og mer mettet av fotball, begynte å få definitivt kalde tær (hjalp litt da min elskede tryllet frem et par nye sokker, som jeg tok utepå mine ene) og ønsket bare at de skulle bli ferdige, så vi kunne pakke sammen og dra hjem. Vi fikk rapporter fra de som hørte radio om at Brann ikke akkurat spilte en helt god kamp der nede i Stavanger heller... Men, vi som var på Løv-Hams hjemmebane fikk også rapporter om at de beholdt plassen i 1. divisjon, det var det ingen som hadde trodd) Menmen. Livet går videre. En REAL omgang med oppvask når vi kommer hjem, og et par tre maskiner med klesvask (vi har jo ikke akkurat vasket klær på noen dager heller da, så det begynner å bli litt mye som ligger til vask...) så ordner det seg. En god natts søvn eller to, så blir vi litt utvilte, og noen skikkelige middager så kommer sikkert ernæringa på styr også. Full dose vitaminer, så håper vi å unngå å bli syke (min kjære antar han blir syk nå som han endelig begynner å slappe av, etter å ha stressa så mye så lenge, og nå endelig ar tid til å kunne være syk, men han er bra i dag i alle fall) Så tenkte jeg vi skulle få til et lite besøk hos dere snart, så vi fikk gitt den lille skjønningen deres pakken jeg har kjøpt ham, og sett ham skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 6. november 2006 #1444 Del Skrevet 6. november 2006 Hvordan ble det med bilreparasjonen, ble det dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. november 2006 Forfatter #1445 Del Skrevet 6. november 2006 Det ble levelig, de måtte bytte noe greier, men det at de krevde i alle fall ikke mer enn jeg var forespeilet, selv om de presterte å ringe meg og si at "nå virker jo ikke vindusviskerene heller da". Jeg forklarte (litt irritert, jeg satt og venta på telefon om at bilen var KLAR!) at de hadde virket utmerket da vi leverte den fra oss! Vel, nå virker alt, og det er i alle fall bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 6. november 2006 #1446 Del Skrevet 6. november 2006 Melding frå mannen min: "Selg bilen! NO! Mens du fremedels kan!" Herlig å vera ferdig med Brann-cup for i år då. Vel blåst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. november 2006 Forfatter #1447 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg har ikke lyst til å selge denne bilen. Jeg tror ikke vi kommer til å selge den, heller kjøre den til det er slutt. Husk at det er et emosjonelt poeng også i dette, bilen er bare en bil, ja, men det var min farfars bil, og farmor har fortsatt et "forhold" til den. Når vi kommer hjem på besøk prøver vi å ha den litt ren og ryddig, for hun stryker av og til lett på den når hun går forbi den, og ser ialle fall på den hver gang, hun foretrekker at jeg kjører henne om hun skal noe, så hun kan sitte på i bilen. Og for meg blir det nok tungt å selge denne bilen noen gang. Tungt for min del, ikke bare for farmor. Så jeg tror nok ikke vi selger den på en stund nei. Da må vi jo kjøpe en ny. Og jeg har rett og slett ikke lyst til å ha en annen bil. Ikke enda i alle fall. Vi har bare hatt denne i et år, og jeg klarer ikke tanken på å selge den, vi kjølpte den jo delvis rett og slett av de emosjonelle grunnene, vi hadde ikke behov for en bil akkurat da, men regnet med å få det etterhvert. Nå har vi det, etter at vi flyttet (og har vennet oss til å ha bil) Og jeg klarer nok ikke å selge den nei. Sikkert dumt av meg, men som min elskede sier hver gang jeg har et lite "utbrudd" og føler meg dum etterpå: "Du er et følelsesmenneske". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 7. november 2006 #1448 Del Skrevet 7. november 2006 skjønner deg godt jeg! Syns jo det er fælt å selge bilen min nå jeg, som jeg kun har hatt i to år. Har blitt skikkelig glad i den og smiler hver gang jeg ser den. Men var på tide å finne en annen bil. Blir jo glad i bilen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 11. november 2006 #1449 Del Skrevet 11. november 2006 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 12. november 2006 #1450 Del Skrevet 12. november 2006 Hvordan går det? Lenge siden det har vært oppdatering fra deg her inne. Er det i helgen dere har besøk av broren din kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. november 2006 Forfatter #1451 Del Skrevet 12. november 2006 Ja, det er denne helga vi har hatt besøk av min bror og hans samboer ja. De har nettopp dratt, og vi sitter her. Min elskede ser cupfinale, og jeg gidder ikke, da jeg ikke ser poenget med å se en fotballkamp når jeg ikke holder med noen av lagene, ikke holder mot noen v lagene og ikke engang bryr meg om noen av lagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 12. november 2006 #1452 Del Skrevet 12. november 2006 Var det koselig med besøk da? Skjønner godt du ikke orker å se cupfinalen ja, bør være ekstremt opptatt av fotball om man skal se en kamp der man ikke er spesielt interesert i noen av lagene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 12. november 2006 Forfatter #1453 Del Skrevet 12. november 2006 Ja, det var kjempekoselig med besøk, selv om de ikke kunne være lenge. Ettersom hun går på skole kan hun ikke "ta en feriedag" slik vi andre kan, derfor kunne de bare dra hjemmefra fredags ettermiddag og måtte være tilbakle til i mogen tidelig, så de kom hit ved midtnatt på fredag, og kjørte hjem halvannet døgn senere. Men koselig var det, det er ikke så ofte vi ser dem. Min elskede er så opptatt av fotball han, at han så cupfinalen, og deretter så han en annen kamp mellom to utenlandske lag. Han liker rett og slett forball. Men jeg har bare sløva absolutt hele dagen. Nå skal jeg krabbe til sengs, og i morgen er det ny dag, ny uke, og nye muligheter. På fredag kommer mamma og min forlover, og vi skal se om vi etterhvert kan bestemme hvilken kjole jeg skal gifte meg i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 28. november 2006 #1454 Del Skrevet 28. november 2006 Her var det lenge sidan det hadde skjedd noko! Tippar det har skjedd masse i bryllupsdagboka i staden for, så eg tar meg ein tur inn der også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. november 2006 Forfatter #1455 Del Skrevet 28. november 2006 Det har nok skjedd litt av hvert, jeg bare har visst ikke skrevet så mye i det siste. Mest bryllupsfokus ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 28. november 2006 #1456 Del Skrevet 28. november 2006 Ante eg det ikkje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. november 2006 Forfatter #1457 Del Skrevet 29. november 2006 Men det skjer jo ting likevel... Morfar ligger altså på sykehuset etter hjerteinfarktet sitt, og uten helt livslyst så trenger han besøk mange ganger om dagen (i alle fall 2-3 ganger for dagen) Og så klarte katten til farmor å snike seg mellom bena på henne i går slik at hun falt og brakk hånda, så da har hun et komplisert brudd i høyrehånda og gips i alle fall over nyttår. Er det ikke det ene, så er det det andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 29. november 2006 #1458 Del Skrevet 29. november 2006 Uff, har nå fått nok sykdom i familien din for flere generasjoner virker det som! Har du planer om å reise hjem før jul? Ellers, trives dere i nyhuset? Kjekt med god plass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. november 2006 Forfatter #1459 Del Skrevet 29. november 2006 Vi har ingen planer om å reise hjem før til påske egentlig... Var inne på tanken om ei helg oppover før jul, i alle fall jeg, men tror ikke det blir noe av. Jeg er redd det blir enda MER belastning på mamma (som allerede altså er på sykehuset med morfar 2 av 3 dager, og skal ha farmor til middag hver 3. dag eller noe sånn) Jeg skulle gjerne vært oppover rett og slett fordi jeg er redd morfar kan finne på å dø (det er faktsik fare for det, ikke bare i mitt hode altså!) og siste gangen jeg så ham var i mormors begravelse. Men det er ikke planlagt noen tur i alle fall. Jeg ser ikke muligheten for å få noe fri fra jobb på uoverskuelig tid heller, grunnet årsoppgjør og denne stress-oppgaven som jeg egentlig burde jobbe med nå heller enn å skrive dette (men av og til trenger hodet mitt et parminutter pause, før jeg klikker helt! Og da er KG fin avveksling) og min elskede har i alle fall ikke muligheten, han jobber allerede lange dager og tidvis også helger som det er. Så det ville evt blitt bare helga (fly da om det skulle bli noe tid i det hele tatt) og bare meg, er jeg redd. Vi får se. I nyehuset trives vi godt, og jeg skjønner ikke at vi klarte oss med mindre plass jeg, vi fyller huset... Og dessverre synes jeg at det har blitt rotete også, helt uten at jeg har merket det... Det er vel bare å ta meg sammen, sette igang med FlyBaby-rutinene mine igjen, og prøve å HOLDE dem ei stund (jeg klarte det vel en måned eller mer sist jeg prøvde, så jeg klarer det litt lenger for hver gang...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 29. november 2006 #1460 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg og trodde det skulle bli mye lettere og holde det ryddig når vi fikk større plass. Men selv med to rom som kan brukes til kontor ender vi opp med at både papirer og pc'er enten står på stuebordet eller spisebordet. Nå om vinteren blir det gjerne til at vi tørker klær på stua da det tar laaaang tid på veradaen eller soverommene der det er kaldt. Så det er fortsatt like mye rot på stua som da vi hadde enromsleilighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå