Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er deilig.

Deilig å ligge i senga på morgenen, og ha ham der. Deilig med late morgener. (sist helg var han ikke hjemme, og helga før var han på jobb begge dagene) Deilig å legge seg sammen, ikke måtte hente ham på stasjonen klokka tolv. Deilig å spise middag sammen.

Og ja, deilig med KG-tilgang hjmmefra :) Så kan jeg dille på nett mens han jobber. Og han kan jobbe hjemmefra. Så han er hjemme til middag, vi kan spise sammen, i stedet for at jeg bare skal lag mat til meg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nå blir det massiv oppdatering fremover, for nå har jeg fått "min pc" på nett også!

Slik at jeg altså kan surfe på nett samtidig emd at han jobber på laptop'en.

Vel og merke sitter jeg i en annen etasje, ikke i stua, kan ikke se tv'n, sik jeg var vant til, men dette blir bra uansett :) Det re åpent ned til stua fra her jeg sitter, trapp mellom, men altså ingen dører eller noe, så jeg HØRER tv'n, og kan snakke med min kjære.

Wee, jeg er på nett!

Tar det mange dager før det blir laptop på deg da? Tok et halvår på meg fra vi flyttet. Der vi bodde før hadde begge pc i stua, men når vi flyttet ble stasjonærpc'n stående på kontoret/gjesterommet, mens sambo hadde laptop og kunne ta den med i stua. Ble litt lei av å sitte alene på kontoret jeg, så da ble det en billiglaptop på meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen planer om å anskaffe laptop til meg.

Jeg bruker jo hans om jeg vil, det er ikke det (men den er ikke EGENTLIG hans da, men han har den nå i alle fall hjemme tiul fri disposjonon)

Men altså, vi har pc-pulten i gangen oppe, rett opp trappa bare, slik at det er åpent ned, og jeg føler meg derfor ikke "alene" selv om jeg sitter der, så enn så lenge savner jeg i alle fall ikke noen laptop.

Jeg LIKER ikke egentlig laptop... jeg foretrekker å ha mus og skikkeig taststur. Jeg surfer i sofaen med hans laptop av og til, og til det er den grei nok, men sånn ellers så foretrekker jeg den stasjonære jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så galt med boller?

Jeg bakte boller i går.

Vi spiste derfor boller til lunsj, nybakte hveteboller, lunkede enda. Deilig.

Så er det da at vi "syndet", og spiste et par boller hver til frokost også. Jada, det er ikke kjempesunt, for de er jo lagt med hvetemel, men vi er ikke sååå opptatt av å være kjempesunne heller, sånn egentlig.

Men jeg får nærmest "kjeft" når jeg innrømmer dette på jobb, at jeg spiste boller til frokost. Boller er jo BARE LUFT. Vel, nei, det er de ikke, de inneholder en kilo hvetemel også i alle fall. Og rosiner da, men det er jo i alle fall ikke sunt, så...

Men, vel, so what? Bare fordi at DE er på konstante slankekurer, bare spiser grooooooooovt brød, eller helst sånne "tyyyyyyne, mørkebrune "skiver") eller salat (blir man så mye mer "langvarig mett" av salat som ikke inneholder noe mettende (for proteiner er ikke sunt, ellernoe sånn) enn av "lufta" som jeg får kritikk for at jeg "bar blir sulten igjen" av, egentlig? Salat er sunnere ja, men det er ikke det de bruker som arguement, men det at jeg vil bli så fort sulten igjen)

Vel, ok, her er saken: Jeg VET at hjemmebakte hveteboller ikke er helsekost. Men jeg bakte boller i helga fordi jeg hadde lyst på boller, og jeg spiser bollene mens de enda er ferske. Dette er ikke noe jeg gjør hver dag, men dett gjorde jeg altså i dag. Nettopp fordi jeg hadde lyst til det.

Og takket være at jeg visstnok må ha en vidunderlig forbrenning, så KAN jeg gjøre dette, jeg kan spise snop og potetfull, drikke sjokomelk og brus, ikke trene aktivt, og likevel være "slank og sunn".

Jeg spiser selvsagt ikke bare boller hele tiden, men so what om jeg gjorde det til frokost i dag? So what? Har jeg ikke lov til å gjøre det uten å få kjeft for at det ikke er lurt, at jeg bare spiste luft, at jeg vil bli fort sulten igjen (Ja, så har jeg da også tre boller i sekken min som jeg kan kose meg med i løpet av dagen, i tillegg til at jeg skal spise noe mer skikkelig mat i dag også, selvsagt (vi skal rett på kamp etter jobb, så det blir ikke tid til å dra hjem til middag, så jeg må ordne noe mettende før den tid, i tillegg til lunsj selvsagt)

Dette er jo et valg jeg har tatt i dag nettopp fordi jeg hadde nybakte boller hjemme. Vi baker bare boller en gang eller to i året omtrent, så kan jeg ikke kose meg med dem når de er ferske om jeg vil?

SO WHAT om det ikke er sunt? Jeg vet da det, men valgte å spise det likevel. Jeg er voksen, jeg kan ta mine egne valg?

Noen ganger virker det som om mine kollegr tenker at bare fordi jeg er yngst og flere v dem er mer enn gammel nok til å kunne ha vært min mor, så må de "oppdra" meg. Jeg må ikke finne på å spise boller til frokost, jeg må gå ut i lunsjen og kjøpe ny jakke når jeg dessverre glemte jakka hjemme den dagen vi skulle kjøre på langtur (det var i mai, det var så varmt den dagen at vi spiste is på fergekaia og syntes t-skjorte var egentlig mer enn nok, men min sjef mente at jeg kunne da ikke finne på å kjøre avsted uten å ha jakke, det er kaldt på fergene! (hadde det vist seg å bli dårlig vær hadde jeg da bare ventet på ferga inne i bilen...)) Jeg må ditt, jeg må ikke datt, jeg er for ung til ditt, og det er på tide med datt.

Jeg er 27 år gammel, har bodd hjemmefra siden jeg var 19. Jeg er voksen. Min mor har forlengst sluppet taket (min mor var ikke så påpasselig da jeg vokste opp engang som noen av disse er i dag) og jeg kan stå på egne ben og ta egne avgjørelser.

Og i dag hadde jeg lyst på boller til frokost.

Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kollegane dine høres ikke helt gode ut. Jeg og er yngst på jobben, og det er folk her som omtrent kunne vært bestemødrene mine, men ingen av de er i nærheten av å være som de du jobber med. Håper du svarer dem når de kommer med slike kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei... jeg bare sa at jeg hadde jo lyst på boller, og jeg skal spise noe mer mat til lunsj (egentlig har jeg jo tre boller i sekken som delvis er tiltenkt lunsj, men jeg skal jo uansett handle inn noe til å spise som "middag" før kampen, så hva jeg spiser når er nå litt sånn hipp som happ. Og jeg ER sulten nå (jeg våkna innmri spulten, og to boller dempa det, men det er jo flere timer siden, 3 timer siden, så jeg begynner å bli sulten igjen ja. så det er ikke utenkelig at jeg spiser de bollene nå, i alle fall en av dem.)

Jeg var jo klar over at når jeg våkna kjempesulten så ville ikke to boller holde helt til lusnj. Frokosten holder aldri helt til lunsj, i alle fall ikke frokost klokka halv sju, og lunsj klokka tolv. Uansett om jeg hadde spist grovbrød (men det hadde jeg ikke LYST på klokka halv sju. Jeg pleier dra meg ut av senga omtrent halv sju jeg, men i dag var vi ekstra tidelig oppe) hadde jeg vært sulten før lunsj.

Hun sa nå at jeg måtte få meg noe GROVT til lunsj, men det får vi nå se på. Vurderer en megt usunn "rett i koppen"-løsning jeg som en sen lunsj/middag når jeg blir sulten igjen etter bollene. Også ett eller annet når vi kommer hjem i kveld.

Men jeg DRO avsted på den ferien uten jakke altså, og sa fra om at jeg syntes slett ikke jeg trengte det. Selv om flertallet på jobb altså var uenig med meg i det. (det viste seg å bli en skikkelig kjempevarm sommerdag den dagen, rett og slett kokvarmt, så jakke var så komplett unødvendig som det kunne vært. Og de dagene jeg trengte en jakke på ferien (for været holdt seg ikke like bra alle dagene, men de fleste) så lånte jeg en av min mor)

Men jeg sier generelt ikke så mye tilbake til de som har slike kommentarer til meg.

Det er allerede nok ting de har å "holde mot meg", så jeg vil ikke anses som frekk i tillegg.

Vel, noen ganger reagerer jeg.

Jeg rett og slett bare GIKK under en diskusjon om alkoholisme (som dessverre kom bare et par uker etter at min onkel som var alkoholiker døde, ellers skulle jeg kanskje svart, men jeg bare gikk) Jeg har vel sagt noe om dette med "at det er lov å si ting om tynne, men ikke tykke", etter at noen gikk over streken på dette med at jeg er slank. Jeg har også hatt utav meg en og annen mening når jeg føler de går over streken, og somregel er det vantro som møter meg om jeg "motsier" flertallet.

Men somregel, når det bare er meg de rammer, så holder jeg stort sett kjeft.

Det har noe med meg som person å gjøre, min mangel på selvtillit (og antakelig også selvrespekt) som følge av årevis med mobbing fra min "beste venninne" som brøt meg ned. Følgelig føler jeg underbevisst at jeg fortjener kjeft.

Det er nettopp derfor jeg må skrive ut frustrasjonen her, for å sette ord på at det IKKE er rett. At jeg faktsik HAR rett til å velge å spise boller til forkost om jeg vil. At jeg IKKE trenger å bli fortalt at jeg trenger grovmat. For å på et vis minne meg selv om at det fakisk ikke er slik at jeg fortjener alt stygt noen kan gjøre mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns du skal eta dei gode bollane dine nett når det passar deg. Ikkje høyr på dei betrevitande gamle kjerringane og gubbane. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, Malama spiser boller nå. Gode boller. Så det så.

Malama tar lunsjen på kontoret i dag, spiser boller og surfer KG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malama beslutter dog at det ville vært fint med DRIKKE til dnne surfe-bolle-lunsjen, og tar en liten tusletur ut i det fine (midlertidige) været og finner en liter jus på butikken eller noe sånn.

Og mat som kan spises for å hodel liv i meg gjennom en hel fotballkamp etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller tilsvarende.

Jeg skal spise på jobb. Her er en vannkoker, that's it. så da blir det rett-i-koppen. eller så blir det brødmat.

sist kjøpte jeg pommes fristes på stadion, og det var STOOOOR NEDTUR. Det var KALDE pommes frites. Ogå fantes det ikke mulighetene til få noe annet enn cola å drikke. Jo, cola, cola light og kaffe. Jeg drikker ikke cola, og jeg drikker ikke kaffe. Og det var ikke muligå få vann engang. (når de nå likevel skulle ha to brustyper, de kunne vel hatt solo eller sitronbrus eller noe som alternativet da, ikke cola og cola light.... eller så kunne de i det minste latt meg få VANN?)

Så denne gangen skal jeg spise FØR stadion. Foretrekker å spise på jobb, sånn siden det er lettest. Så jeg tipper det blir rett-i-koppen tomatsaus-og-pasta-middag.

Ikke akkurat helsekost, men det er vi jo enige om at jeg ikke bryr meg om i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå ganske så misunnelige på de hvetebollene jeg da! Har bakeforbud på usunne ting hjemme for tiden, sambo holder på å slanke seg, så da har jeg lovet å ikke lage ting som kan friste ham. Og da får jeg bare enda mer lyst på usunn mat når jeg ikke "får" det hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Jeg får vel være glad for at min kjære ikke bestemmer seg forå reelt slanke seg da. Han nevner av og til at han helst skulle veid et par kilo mindre. Dette etterfølges ofte av at han oftere svarer "ja" når jeg spørr om vi skal ha salat til middagen, men ikke stort mer enn dette.

Hos oss lever vi sånn "passe usunt" hele tiden. Ingen slankekost, men variert mat, der både salat og potetgull er en del av kostholdet. Vi drikker vann til maten på hverdagene, men gjerne saft eller brus i helga. Vi baker hveteboller om jeg har lyst til det, av og til baker vi hjemmebakt brød også, det er jo selvsagt grovere enn bollene mine. Vi kunne levd sunnere. Men vi kunne levd langt mer usunt ogå. Vi har det litt sånn variert. Og trives med det :)

Personlig har jeg aldri vært på slankekur en eneste gang i hele mitt liv, og fristes ikke så veldig av å prøve det heller, så jeg er glad så leng det ikke trengs.

Men nå MÅ jeg komme meg ut, før lunsjen er over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, jeg synes de kollegaene dine høres litt overengasjerte ut, det er rett og slett ikke normalt å legge seg så til de grader borti hva andre gjør eller ikke gjør. Tipper det ligger noe annet bak, f.eks at de er aldri så lite misunnelige fordi du er slank mens de selv prøver å gå ned i vekt uten å klare det. Og kanskje hadde det vært litt bekymringsverdig om du spiste boller både til frokost og lunsj hver dag, men når det er langt fra tilfellet så skjønner jeg ikke hvorfor noen bryr seg. Det er ikke normalt og det er i alle fall ikke høflig! Hev deg over dem du, om de ikke kan oppføre seg som folk, så la det være deres problem og ikke ditt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje at jeg er ung, slank og høyere utdannet, er årsaken til kommentarer om alder, mat og utdannelse ja...

Jeg spiste boller til lunsj i går. De var ferske og varme. Vi spiste sen frokost, men heller ikke helt tidelig middag, så vi spiste boller midt mellom.

Jeg spiste boller til frokost og til lunsj i dag, det er ikke helt normalt, selvsagt, men det er jo ikke noe jeg har planer om å gjenta i morgen, for å si det sånn. Særlig ettersom... vel, jeg bakte ikke SÅ mange boller...

Så i morgen blir det brødskiver som matpakke igjen, og da blir det vanlig middag også. Og vi spiste jo faktsik brødskiver til frokost i går. Og normal middag (nakkekoteletter av svin, med ris og salat (vel, JEG hadde i alle fall salat)) også.

Det er vel det at i dag er en dag der alle unormale ting slår til på en gang. Både at vi hadde ferske boller hjemme, vi måtte stå opp så innmari tidelig at jeg ikke orka vanlig frokost, og det er fotballkamp etter arbeidstid.

Det er jo ikke akkurat vanlig det nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje eit lite poeng i det du seier om at det er den høge utdanninga di, den flotte, smekre kroppen din og den akkurat passe låge alderen din som framprovoserar kommentarar om, ja akkurat utdanning, vekt og alder.. Mange som skulle ønska at dei var i din posisjon, ja! :Nikke:

Men ikkje la det gå inn på deg, dei negativt lada kommentarane. Dei er jo berre missunnelege!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, "smekker" er ikke et ord jeg ville brukt da, men.. tynn er jeg. (MAGER som jeg har fått høre...)

Men jeg trives nå ganske så bra med "min posisjon" for tida jeg, så jeg skal ikke klage.

(det er dog hverken alder, vekt eller utdannelse jeg da tenker på, men det å være forlova med han jeg men er er verdens beste mann, planlegge bryllup, komme i orden i eget hus... og ja, planlegge bryllup. Hadde jeg sagt det ja? Jammen, det er gøy! Satt og glodde på kjoler på nett i helga, så mye fint som finnes! (og så mange håpløse hjemmesider som finnes. Hvordan mener en produsent at jeg skal kunne vite om jeg vil ha en av deres kjoler når de ikke har noen skikkelig bilder, viser bare overdelen av en kjole, konsekvent aldri viser hvordan de ser ut bak, ikke skriver noe som helst om hvordan den ser ut heller, eller hva den heter (og hvordan kan jeg si til betjeninga på butikken som fører merket at jeg liker den kjolen, og gjerne vil prøve den eller noe som ligner, når de ikke oppgir hva den heter????) Tror hovedgrunnen til at jeg liker sincerity-kjolene er det faktum at sincerity har en god hjemmeside... Det er helt sikkert fine kjoler i de andre merkene også, bare at jeg får ikke SETT på dem hjemmefra...

Men jeg begynner å få en feeling for hva jeg ønsker meg da... Om det vil kle meg er en annen sak, DET er det din jobb å si fra om!

Men jeg tenker: Gjerne stroppeløs, men det er ikke sååå viktig egentlig, jeg har sett noen jeg liker som ikke er det også, men den skal ikke ha ermer ialle fall. Ikke skuldre.

Gjerne snøring i ryggen, og gjerne avtagbart slep. Og i alle fall en "utover" form som ikke er for "voldsom".

Men... tja, jeg har funnet kjoler jeg har likt som har brutt med hver enkelt av disse "kravene". Så egentlig vet jeg vel ikke hva jeg vil likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...