Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

3 rom er vasket

Soverommet, ene stua og badet. (badegulvet må tas igjen i morgen, vi fyller vann i dusjen for hvert rom vi vasker)

Vi har igjen 4 rom.

do (lite rom, men tar nok en god halvtime minst, likevel, og må tas mot slutten, da toalettet tross alt brukes..)

Gangen, den er liten og relativt enkel, men må av lokaliseringsårsaker gjerne være det siste vi vasker, i alle fall gulvet.

Stua, den er ikke egentig vanskelig å vaske, men er ikke ferdig tømt, her er hovedlageret av "det vi ikke har fått ut enda". En del tar vi med oss nå, en del skal kastes/leveres fretex etc, men også dette bør være greit

Det siste er kjøkkenet, og det tar selvsagt tid. Skap som må vaskes, gulvet er ru "natursteinfliser" som må skrubbes for hånd med klut, alt annet er umulig dersom målet er at det kal bli rent, ikke bare vått, jeg snakker av erfaring, kjøleskapet avrimes, etc, dette kommer til å ta et par timer.

Min kjære regner maks ca 5 timer effektivt arbeide. For oss begge totalt. Da regner jeg at vi nok må være her i 10 timer, for han bruker en god del tid på pc'n, han jobber altså, ikke bare suller sånn som jeg gjør nå. I tillegg har både jeg og han våre avslapningspauser med pc'n, slik jeg gjør akkurat nå. vi har jo ikke internett i nyehuset, og liker å holde oss oppdatert på nyheter, forum etc.

Men nå har vi vært her siden i morges, og skal dra hjem og hvile ut. I morgen skal vi rett og slett være her til vi er ferdige (og min kjære har et mte klokken 8 da, men det er på stadion, rett ved her, så det er ikke noe stort problem. Forhåpentligvis er vi ferdige da, så kan jeg kanskje sitte her og surfe mens han er der :) Om han ikke tar med påc'n da....

Ferdigpizza til middag, vi kjøpte nytt pizzahjul (wee, da har vi TRE! Men noe måtte vi jo ha å dele den opp med) og en pakke servietter, serverte den på pappen den kom i, og joda, det ble jo middag det. Vi har kjøpt en til i morgen også. Definitivt dekket ferdigpizzabehovet for i år, jeg spiser normalt dette maks en gang eller to i året. Men, det er mer mat i ferdigpizza enn i skoleboller i det minste, og vi har jo ingenting igjen her til å lage annen mat med, så det er det eneste jeg kom på som var enkel utflyttingsmiddag. Mat må vi jo ha, vi er her hele dagen.

Uansett, nå er det hjem, hvile litt, kanskje få kobla opp oppvaskmaskina, se greys anatomy, og krabbe til sengs. I morgen er en ny dag, og da må vi bli ferdige. På torsdag skal vi levere nøkler og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, nå har vi vasket og jobbet i to timr, og ikke kommet det grann lenger enn i går, egentlig.

I morges fikk vi nemlig beskjed om at det likevel skal flytte inn noen her. Vi hadde vaska etter mål om "nøkkeloverlevering uten trekk i depositum" og selv om jeg VASKA så var det ikke nøye nok til at noen kan flytte inn da. Også oppdaga jeg at vi hadde glemt å vaske vinduene...

Så nå er det vaska på nytt, vaska vindu og skubba nøyere. Ikke bare støvsuga gulvlistene, men vaska dem også, altså litt mer nøye.

Tid for første tur hjem med ganske full-lasta bil, og så tilbake og fortsette. De fire romma vi hadde igjen i gårkveld, har vi fortsatt igjen. Og dessverre er søppeldunkene her fulle, og vi var ganske sikker på onsdagstømming, men det ser ikke slik ut... Så vi må frakte det også bort, etterhvert.

Jaja, jobbe videre. Lang nok pause for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tid for en liten minipause.

Jeg vasker kjøkkenskap. Komfyren tar mye lenger tid enn venta, ettersom den kunne/skulle demonteres og vaskes mellom to lag i døra, det var greit nok, men å få det sammen igjen var litt av en jobb. Kjøleskapet/frysen er snart ferdig avrimet, og vi har fått ut av huset ganske mye. Det var søppeltømming i dag likevel, så da får vi kastet noe dit. Papir/papp frakter vi bort, fyller ikke opp "blådunkene" for de som fortsatt bor her, men matrester fra kjøleskapet og et par søppelposer skal nå ut dit. Det er ikke noe problem, vi tar ikke kapasiteten fra de andre altså, vi fyller ikke opp, bare tar ut vår del, rett og slett. Det meste av det som skal hjem er fraktet hjem, sykkelen min gjenstår pluss et par kasser/poser med vaskemidler, søppelbøtte, et par glass, puta jeg sitter på nå (vi fant ei pute i en plastpose som vi har tatt i bruk som "sittepute" på gulvet, det er ellers ganske hardt...) Alle vinduer er vasket.

Det gjnstår:

gulvet på ene stua en gang til.

Resten av kjøkkenskapene og kjøleskapet, samt inni komfyren

Vegger og tak på kjøkkenet

Kjøkkengulvet (slitsom oppgave, men når det er helt tømt der inne er det ikke vanskeig eller kjempetidkrevende, bare slitsomt)

Badegulvet når vi er helt ferdig å hente vann i dusjen

Toalettet (pitte lite rom, tipper at en halvtimes tid der inne er nok, det er snakk om å vaske toalettet inni og utenpå, vasken, fort over vegger og etpitte lite gulv.

Gangen, det er fort gjort, men ettersom vi går inn og ut hele tida, noe av det siste som tas

Tak, vegger og gulv på siste stua, det er egentlig fort gjort, når det er tøtm. Men også vaske listene ser jeg, og ordne peisen. Ok, det er nok en times tid her også da, ser jeg.

altså regner jeg: 30 min (bad) + 30 min (gang) + 1 time (stue) + 2 timer (kjøkken) som vil si ca 4 timer til. Vi er to stykker, så det burde anses som to timer, men han må jobbe noe på pc'n nå, som nok fort tar en time av hans tid, og så skal han på møte klokka sju, så selv om han setter igjen pc'n her når han går på møte, så er jeg nok ikke ferdig å jobbe innen den tid, så...

Lang kveld. Men det er jeg forberedt på. Vi har allerede spist middag, men det var en liiiiiten pizza det, så det er nok fare for at vi trenger mer mat utover kvelden. Det ordner seg nok det også.

Jeg får vel overlate pc'n til han som skal jobbe der, og tusle tilbake til kjøkkenskapene mine. Slitsomt, kjedelig, men om noen timer er vi ferdige. Ta med dusjforhenget hjem i kveld og stappe i vaskemaskina, det hadde vi glemt, henge det pent opp i morgen før overlevering av nøkler, og vips, snart er vi heeeeeeelt ferdige med denne leiligehta.

Litt vemodig. Her har vi hatt fire fine år. Her har vi delt gleder og sorger, trøstet hverandre når våre besteforeldre har dødd, når hans foreldre skilte lag, når det har vært tungt for en eller begge. Her fridde han for drøyt to måneder siden, på stuegulvet gikk han ned på kne. Her har vi bodd og elsket hverandre, og snart... snart går vi ut herfra for siste gang.

Men vi har et nytt hus, vårt eget hus, som vi skal fylle med gode minner. I tunge tider trøste hverandre, og dele glede og kjærlighet. Planlegge bryllupet, og leve der sammen i tiden som kommer.

Et steg videre, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, av de fire effektive timene ( som reelt altså er mye mer, pga pauser, småprat, småting som dukker opp, toalettpauser og sånn, så jeg forventet altså at 4 effektive er minst 6 reele timer) har jeg hittil arbeidet alene, siden min kjære først måtte jobbe på pc'n og deretter gikk på møte. Jeg har hatt en drøy halvtimes pause også, med litt potetgull og pc-tid, som min elskede mente jeg fortjente da han gikk på møte.

Og jeg oppdaga at jeg må endre litt på prioriteringene. Kjøkkenet har jeg ikke allverdens igjen på, men det må bare vente. På kjøkkenet er der alltid lyst, der er masse lys. På den stua som står igjen derimot, så er det svært lite lys, en liten taklampe og to vinduer. Ettersom det går mot kvelden begynner det rett og slett å bli mørkt her. Så da får kjøkkengulvet og den siste veggen (som jeg egentlig anså som en "grei kjøring" som jeg nesten så frem til fordi det i det minste er relativt enkelt) bare vente, jeg må gå løs på stua, der det kun er vinduene som er tatt. Må rydde ut ting først også, det er hit vi har båret ting etterhvert... Hadde håpet å dele denne oppgaven med min kjære, men jeg må bare begynne. Møtet kan vare kanskje en time til enda (forhåpentigvis ikke) og en effektiv time er jo det jeg har beregnet på dette rommet, så teoretisk sett kan jeg bli ferdig med det før han kommer. Det tviler jeg på da, men jeg må nå bare begynne i alle fal. Gulvet i seg selv kan vente, MÅ vente, men rydde (tømme nesten helt), støvsuge, tørke støv på lister, over døra, peisen, vaske dører, det skal ejg i alle fall gjøre. Mopping av vegger og tak er det stort sett han som pleier ta seg av, så jeg håper han er tilbake innen den tid, og kna gjøre det mens jeg langt heller skurer kjøkkengulvet, eller vasker på toalettet. DET skal ikke være så innmari vanskelig. Litt støvete er der blitt, det er to uker siden vi flyttet ut, men ellers var der jo vasket like før det da, og det er ikke så mye brukt. Jeg vasker normalt det rommet på et kvarters tid, så en halvtime bør holde, det eneste ekstra er jo veggene (og de er ikke akkurat store) og vifta. Gangen vet jeg er fort gjort, og begge disse rommene er greit opplyste. Det er med andre ord denne stua. NÅ!

Åhh, som jeg gleder meg til å bli ferdig.

Det er slitsomt, og blir flere og flere pauser utover kvelden, derfor tar det lang tid. Det var jeg helt forberedt på, selv om vi altså mente at to stykker sammen skulle klare det på 5 timer, som da altså er ti timer, pluss matpause, hjemtur (og den tar en time, men vi måtte frakte hjem en del ting, bilden blir full når vi drar hjem i kveld også) møte, pc-jobbing... Jo, vi er sånnsett egentlig i rute altså. Men jeg begynner å bli sliten, og vet ikke om jeg klarer å holde samme tempo. Det hjelper vel at min kjære kommer hjem om litt, det går fortere når vi er to, vi holder hverandre aktive, rett og slett. Lettere å sette seg ned litt når jeg er alene.

Vel, nok pause, jeg må fortsette.

.,

Lite som er krysset av listen siden sist, siden jeg ikke FULLFØRER noen rom, men jeg har fått gjort mye, og fryseren er nå i det minste ferdig aviset. Bare å tørke ut av den og putte inn igjen sikuffene. Done deal. Men ettersom der er lys, og her ikke, ja altså...

Jeg må slutte å utsette, og heller sette igang. Sliten eller ei, det må jobbes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Bettie, nøkkelen ble overlevert på torsdag, inspeksjonen var suuuuperrask og veldig lite nøye, han klaga slett ikke på noe vi hadde gjort eller ikke gjort, la nok ikke merke til halvparten, så lenge vi ikke hadde "herpa stedet" var det greit nok (og han gikk inn med sko på gulvene vi hadde vaska så nøye )

Takk for hilsing, Linn3c.

Nå sitter jeg på jobb hos min kjære, for vi HAR ikke funnet et usikra nett å utnytte hjemme vi. Der er ingen. Jo, der er ett, men det er for svakt signal til at det kan utnyttes, det er mulig å registrere at det er der, men ikke mulig å koble seg opp på det, den bare søker på nytt hele tiden. Og Telenor har vi ikke hørt noe fra i det hele tatt. Vi er på hans jobb forid han måtte ordne noe greier, og jeg får låne pc der mens han jobber.

I morgen begynner jobben igjen, ferien er over. Forhåpentligvis hører vi fra telenor snart, så vi kan få utgående telefon, og gjerne også internett. I det minste har posten begynt å fungere da, inntil fredag var det bare jeg som fikk post, ikke min kjære. Jeg begynte å stusse på ette, og sjekka ved å sende ham to postkort, ett til ny adresse og ett til gammel, på mandag. Ingenting kom frem, og vi tok kontakt med posten på torsdag og lurte på hvorfor. De tok kontakt med begge aktuelle postbud, og hevdet ingenting var galt, kanskje vi burde ha hengelås på postkassa? )Ja, for noen stjeler BARE hans post, ikke min, mellom postdama leverer det og jeg henter den, noe som flere dager er snaklk om at jeg venter til hun har vært ferdig å putte oppi? Tror ikke det nei...) Vel, på fredag kom det "direktesendte" postkortet, og på lørdag også det som ble omadressert. Vi håper annen post vi vet er sendt kommer i neste uke...

Alt begynner sakte men sikkert å ordne seg nå.

Og snart skal vi ta toget hjem og lage middag. Jepp, nå har vi månedskort på toget, vi skal bruke det til og fra jobb. Fort og effektiv togtur. Det tok oss ca 25 minutter å gå til togstasjonen, men da gikk vi i rusletempo og visste ikke helt veien. (vi fant rett vei på første forsøk, utfra forklarionger min kjære har fått av en nabo, så det ordan seg greit da) Tar nok lenger tid hjem, da det er nesten bare nedoverbakker til togstasjonen... Vi kan gå fortere enn vi gikk, selvsagt. Uansett, vi brukte jo en drøy halvtime hver vei da vi gikk fra leiligheta der vi bodde før, og har ikke vondt av denne gåturen, det er den enste "mosjonen" vi får i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke helt sannsynlig, den forklaringa fra posten. Men det er jo bra at det har ordnet seg.

Tenker det er godt å bare ha et sted å være på nå som ferien er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forklaringa fra posten hang ikke på greip nei, men ettersom posten begynte å dukke opp satser vi på at det ordna seg likevel.

Og ja, det er godt å bare ha en plass å forholde seg til.

Og jeg er på jobb. Og her er det posthylla mi så full at jeg nesten ikke fikk ut posten, det er så mange, mange, mange e-poster at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Og snart er det lunsj allerede, og jeg har nesten ikke kommet i gang.

soft start etter ferien? Nja, ikke helt,m datatrøbbel. Pc'm min har visst tatt lenger ferie enn meg, den neter å la seg slå på. Når jeg tilslutt fikk den på, så fungerte den i en liten halvtime, så gikk den i sort midt i arbeidet mitt... Jeg har funnet en annen pc å jobbe på da, men...

Våt og kald på bena er jeg også. Jeg pleier ha sko stående på jobb, men de hadde jeg tatt med meg hjem i ferien, så jeg har ikke tørre sko her heller. Og uansett ikke tørre sokker. Og skoene mine viste seg å ta inn vann mellom skoen og sålen mens jeg gikk 25 minutter i regnvær for å komme til toget... Sitter uten sko og håper sokkene snart tørker i alle fall, men må huske å ta med ekstrasko til å bruke på jobb i morgen, og kanskje ha et par tørre sokker i en skuff på kontoret...

Men tog til jobb fungerte greit i alle fall.

Jaja, jeg får vel jobbe videre. Nok pustepause for nå.

Hjemme har vi fortsatt ikke internett, så det er bare fra jobb jeg kan poste inn her, så jeg benytter alle mine "pustepauser" til å titte her, skumme over avisene etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har rabla noe her i det siste.

Sånn går det når man sitter hjemme og tenker "skrive litt om disse tankene i dagboka!" bare for å komme på at... nei, dumme telenor har ikke gitt oss noen dato for når vi skal få internett enda nei.

Bare fastslått at vår ordre er "ikke påbegynt", uten av vedkommende visste hva det egentlig betydde. Men det skulle han komme tilbake til oss med svar på i løpet av forrige uke. Ja... har ikke hørt noe mer fra dem nei... Sendte (ikke jeg da, men min kjære) melding til dem via nettsiden deres i går (for de tar ikke telefonen på en søndag må vite. Han var på jobb og DER har han nett) og spurte om de i det minste kunne svare på den forrige netthenvendelsen hans (som er 26 dager gammel!) snart, eller på det de lovet på telefon, eller kanskje svare på denne som omfatta hele saken: NÅR skjer det noe????

Jeg roter meg innom KG fra jobb av og til, men prioriterer ikke egen dagbok, for det tar tid, og jeg vil heller lese hva alle andre skriver.

Men akkurat nå, nå tok jeg denne pausen.

Men jeg må fortsette å jobbe nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde vi med telenor også det.

Sa at vi ville ha det 1 august.

De sa "ok".

Et par uker uti uagust sa vi "unnskyld, men hvorfor er det ikke kommet enda?" De svarte "Jammen, det er 5-7 ukers leveringstid fordi det har vært streik og vi har derfor "kø", og dere bestilte i slutten av juli, så dere må bare vente tilø september". Vi ventet til september. Etter ca 6 av de 5-7 ukene tok vi kontakt og lurte på om vi i alle fall snart kunne få en dato for når det ville komme. Da fikk vi altså svar "ikke påbegynt", og at de skulle komme tilbake til oss i løpet av uka. Det er nå gått 7 av 5-7 uker, og vi har ikke hørt et ord!

Der vi bodde før hadde vi nextgentel, men det funka ikke glatt der heller altså, vi FIKK en leveringsdato da. Og to dager før denne ble den utsatt i en uke. Og et par dager før denne ble den utsatt. Og et par dager før denne ble den utsatt.

Men det kom tilslutt. Og det gjør det vel denne gangen også.

før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mm.

Men det er de som kan gi oss best tilbud der vi bor, det er jo ikke akkurat verdens navle, så vi må nesten bare vente...

KAN sikkert avbestille og bestille fra nextgentel og få "nesten like bra linje", og gjør nok kanskje det dersom dette drar ut i evigheter, men enda venter vi.

På uproffe greier.

(og prøver å huske at vi ikke egentlig skal være sinte på hele telenor/allesom jobber der, ettersom min kommende svigerfar, og hans samboer begge jobber i telenor, og DE er jo egentlig greie folk....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, svigerfar har jobba i Telenor/Televerket i heile si yrkeskarriere, han. Sidan han var 18, til no når han er 59. Vart forøvrig selt ut no i vår/sommar, noko me ikkje ser heilt vitsen med. For no mistar han alle dei pensjonsgodene som han hadde opparbeidd seg gjennom åra, sjølv om han framleis gjer akkurat det same som han gjorde før. Så inntil hans avdeling vart selt ut frå Telenor hadde eg fint lite imot bedrifta. Men etterpå er det berre meir og meir som talar mot heile greia... Dessverre. Prøver sjølvsagt å ikkje ha noko imot enkeltpersonar. Men nokon er det jo som sit og bestemmer slikt då. Som at avdelingar skal seljast, og at enkeltkundar ikkje får breibandet sitt når dei har bestilt det. Samma det om kunden bur i "gokk", midt i byen eller midt mellom byen og "gokk"... ;) Alle burde no stilt likt, syns eg. Tåpeleg at det skal ta lenger tid for nokon enn andre. De får berre setja hardt mot hardt, meiner no eg. (sjølv om akkurat DET gjorde til at røyrleggaren me bestilte ikkje ville koma likevel.. Men nok om det..)

Håpar at dette nett-styret ordnar seg snart for dåke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg overlater dette til min kjære jeg.

For skulle jeg hatt ansvaret for det.... så hadde vi helst sikekrt aldri fått nett i det hele tatt.

Men, jeg håper det snart ordner seg i alle fall, ja. For jeg vil bare gjerne ha muligheten til nett-tilgang hjemme. Da vil jeg sikkert være mye mer effektiv på jobb også, for da trenger jeg ikke sjekke KG her, når jeg kan gjøre et hjemme, sant?

Malama er slett ikke flink arbeidstaker i dag. Malama er sulten. Snart lunsj. Ja, gå på butikken ja. Er det flinkere arbeidstaker å gå på butikken enn å sitte på KG, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Hehe, derfor let eg dei fleste sånne praktiske ting gå til mannen min. Eg er litt for hissig til å ta meg av slikt sjølv. Såg jo det med rørleggaren, ja... Men eg må øve meg. SÅ eg får litt sånne lette ringejobbar innimellom. No skal eg for eksempel ringe parabol-selskapet og sjekke at dei har endra abbonnementet som eg bad om sist eg ringde. Har forøvrig ringt dei 4 eller 5 gongar allereie, for å gjera det same. Men dei kunne ikkje gjera det før eg hade mottatt parabolen i posten. No har eg det, så då kan eg ringja for å ordna det. Endeleg. Men eg har vore tolmodig med dei heile tida. :stolt:

Flink arbeidstakar er du jo heile tida til vanleg, Malama. Nokre dagar må ein då få slappa av litt. Hugs på, helga er nett over. Må ha eit par dagar å komma i gong på då. Og så er det nesten helg igjen. Då må du ha eit par dagar å trappa ned på. Så det arbeidsgjevar eigentleg kan forventa av arbeidstakarane sine, er effektive onsdagar.. Men då er det jo "lille lørdag" - kan ikkje jobba for hardt då heller.. ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den likte jeg.

Trodde at "mandag morgen frem til lunsj" og "fredag etter lunsj" var disse "trappe opp og trappe ned" tidene jeg. Et par dager hørtes langt mer behagelig ut ja.

Men nå MÅ jeg på butikken om det skal bli lunsj på meg.

Kan ikek være så flink arbeidstaker at jeg glemmer å gå på butikken. Men telefonen ringte, og da så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...