Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blått er pakket

Scrappesakene mine

Fotoalbum

Resten av bøkene

Resten av tegneseriene

En god del krus

Pizzafat (vi kan spsie av vanlige fat de neste 2-3 ukene, selv når vi spiser pizza...)

Blomstervaser (får neppe mer blomser mellom nå og flytting (annet enn at jeg har bursdg da, innen den tid...)

Pynteting som står rundtomkring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malama!

Så bra å se at du har kommet godt i gang med pakkingen. Selv om det ikke vises så godt når man pakker småting, så tar det mye tid, og det er deilig å ikke måtte gjøre det akkurat midt under den store flyttesjauen. Da blir det gjerne pakket alt for dårlig, så det er umulig å finne igjen noe, og ting blir lett ødelagt. Pynteting er en bra ting å ha på lista. Jeg pleier å glemme det , sånn at jeg ender opp med å pakke nips og bilder etter at alt annet er flytta. Kjedelig!

Må innrømme at jeg synes det er spennende å høre om flyttingen, får nesten lyst til å flytte selv, på tross av at vi trives veldig godt her vi bor og jeg vet at flytting egentlig ikke er noe gøy. Gleder meg til å høre hvordan det blir når dere kommer inn i nyhuset, tror og håper at dere kommer til å få det veldig fint der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått er pakket

Scrappesakene mine

Fotoalbum

Resten av bøkene

Resten av tegneseriene

En god del krus

Pizzafat (vi kan spsie av vanlige fat de neste 2-3 ukene, selv når vi spiser pizza...)

Blomstervaser (får neppe mer blomser mellom nå og flytting (annet enn at jeg har bursdg da, innen den tid...)

Det går ikke så veldig fort fremover, vi er trøtte, slitne, komplett tomme for energi, og dessuten var dt fotballkamp i går.

Men det går da fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helga kommer meget godt med. Da kan vi slappe av litt, hvile, sove ut, og likevl pakke en god del.

Og tenk, snart er det tirdag. 1. august. Overtagelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal bli deilig å få kjørt bort de ferdigpakkede eskene tenker jeg. Slitsomt å leve i flytte-kaos, men det veies opp for av den herlige følelsen overta eget hus da. Er det meldt fint vær så dere får testa verandaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, fineværet er ikke egentlig meldt å holde over helga tror jeg.

Men, vi får satse på at det kommer tilbake da.

skal bli godt å få ut kassene i ale fall, og få litt mer bevegelsesrom ja.

Stua vår er ei hinderløype for tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakking er vanskelig.

Lista mi er fin den, men altså...

Scrappesakene mine

Fotoalbum

Resten av bøkene

Resten av tegneseriene

En god del krus

Resten av bøkene er spredd litt rundtomkring i leiligheta, ikke bare bare å pakke ned resten og være sikke rpat vi har fått med alle... Må rydde litt først...

Resten av tegneseriene er relativt umulig, ettersom det tilkommer flere hver uke, og de befinner seg overalt, på do, på begge stuene, på soverommet (ja, helt sikkert også under senga)

Og ingen av disse kategoriene fyller en eske...

Pizzafat, for all del, men det er et stort og 6 små fat, ikke akkurat en full eske det heller.

Blomstervaser og pynteting skal jeg pakke, må bare finne ut HVA jeg kan pakke det inn i (eller antakelig skaffe en pakke med silkepapir. Det er begrenset hva vi har av avispapir, og desuten vil jeg helst ikke ha trykksverte på porselensdukker...

Min forlvodede beviser akkurat nå at han trenger vaffenjernet, ved å lage vafelr til frokost (dog, dette skal være di SISTE vaflene her, slik at jeg kan pakke det bort etterpå da. 2 vaffeljern, toastjern, ismaskin, popcornmaskin og eggekoker, stavmikser og muligens også vannkoker og foodprossessor. Kaffetrakter og mikser må vente, disse er i bruk (vel, jeg KAN jo lage pizzadeig fro hånd selvsagt, og ikke lage noe annet som må mikses ammen de neste to ukene) Vi har visst MANGE elektriske greier på kjøkkenet....

Vi bruker klær, vi bruker toalettsaker, vi bruker kjøkkenutstyr og vi leser blader. Jeg synes det er så mye vi ikke kan pakke bort enda. Likevel så mye å pakke at vi MÅ pakke mye nå om vi skal bli ferdig...

Pakking er ikke lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scrappesakene mine

Fotoalbum

Resten av bøkene

Resten av tegneseriene

En god del krus

Pizzafat

Pynteting som står rundtomkring pakket noe, men mye står igjen, trenger visst flere kasser til dette.( Mesteparten av det som er pakka VAR allerede pakka ned da... Altså, det var julegaver som ikke er kommet ut av kassa det ble fakta hit i etter jul... :sjenert: )

Pakka noe er kjøkkensaker også. Det går i alle fall fremover da. Om enn litt sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det kommet noen kopper ekstra oppi den kassa med kjøkkensaker, og den er derved full.

Jeg synes jeg har pakka mye jeg, likevel er det bare 14 kasser som er ferdige.

Og når estimatet jeg fikk av flere i en tråd her inne er ca 50 kasser for to mennesker... så har jeg MANGE kasser igjen til de siste to ukene.

Men det stemmer nok også, for vi har MASSE saker igjen også...

Jeg får vel bare pakke videre. En kasse av gangen. Helst få ferdig en kasse til eller to i kveld.

Men nå er vel vaskemaskina ferdig tenker jeg, så ejg får ta meg av klesvasken, og sette på en ny. Få vasket opp mest mulig før vi flytter, er planen.

Og deretter kanskje fylle en kasse til med pyntesaker, det er her fortsatt masser av. Og putte vasene oppi der, kanskje. Eller en ege eske, vi får se.

Og kanskje får jeg min kjære med på litt "papirarbeide" også etterhvert. Sortere, organisere, kaste og arkviere det av papirer vi skal ha med oss, og ikke minst altså det vi IKKE skal ha med oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke vi har helt like masse som dere, men vi har mange kasser igjen, det er jeg meget klar over.

Har jo et par som ikke er ferdige også stående da, men det er MANGE igjen, det er sikkert.

Jaja, de ble ikke noe mer pakking i kveld, jeg kom liksom ikke igang med noe særlig mer. Men jeg har da pakket noe, og mer skal det bli. I morgen også, javisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasse nummer 15 er ferdig tapet igjen, med div pynteting og bilder oppi seg, et litt stor kasse med dette.

Og FORTSATT er det bilder, lysestaker og denslags igjen, som det ikke ble plass til (samt stolen til porselensdukka mi) Og jeg vet at jeg har en del sånne ting liggende i ek kasser inne på soverommet også, som rett og slett aldri er kommet frem. (i alle fall vet jeg at jeg i min barndom hadde to små porselensdukker i tillegg til denne store, og jeg husker vagt noe om at "pyntetinga pakker vi ut når vi har kommet i orden..." så jeg er ganske sikker på at jeg skal finne noe der inne...)

Min kjære sover enda, men jeg har fått på vaskemaskina ogv pakka ei eske. Det tar litt tid med sånne ting. Hver og en ting må pakkes inn så de ikke snak knuse eller ripes opp. Det er en time siden jeg sto opp, så nå syntes jeg at jeg fortjente en pause.

Men målet er at vi skal passere 20 kasser i alle fall, i løpet av dagen. Det er ca to uker til flytting, så vi må bare få opp farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg glemte i farta at det er fotballkamp i dag da... så vi må nok pakke EFFEKTIVT om vi skal nå det målet...

Vel, min kjære har stått opp, og det er tid for frokost. Det SKAL jo være mulig å få pakket en del i dag, selv om vi skal på stadion.

Lykke til med siste utvask, og overlevering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakte fremgang.

Klærne er i trommelen, og vaskemaskina er igang med nytt.

Min kjære rydder/sorterer på sroverommet (som pga at det er stort, samt at vi ikke har innvendig bod i det hele tatt også har fungert som "lager") og jeg suller omkring og prøver å gjøre noe effektivt.

Har pakket ned i en pose det som er sortert ut til Fretex så langt (og det er bare hans klær.. likevl nesten en full sort pose...

Jeg får gå og finne noe å fylle opp eksa med albumene i, så har jeg en ferdig der, og jeg har nok permer til å fylle en liten "permkasse" også tror jeg. Har en påbegynt kasse med "papirer jeg vil ta vare på" (hittil er det lle PLAN-papirene, inkl "medlemsbadene") jeg kan fylle opp (en LITEN kasse da, med bare papirer blir kassene fort tunge!)

Det er bare å jobbe videre, skritt for skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg når nok ikke 20 kasser, men har kommet til 18.

En av dem er dog ikke lukket enda, der er plass til en perm til.

Også har jeg forsåvidt bgynt på en til, men den er langt fra full enda.

Det er slitsomt å pakke i denne varmen.

Men det var gøy på kamp. I alle fall når den første halvtimen var over, for da var de ikke noe flinke. Men alt i alt ble det seier, go da er vi glade og fornøyde

Bortsett fra at min elskede ble sendt hjem da, ved inngangen. Han hadde som alltid med seg kamera. Han har ALLTID med seg kamera. I sikkerhetskontrollen viser han derfor bare frem veska som "bare har kamera" og vinkes lett videre, da sjekker de ikke engang om han gjemmer noe annet oppi der. Han har kamera, null problem.

Han hadde kamera før han ble fotograf, hadde selvsagt kamera når han var fotograf, men da hadde han pressekort. Eller annet adganskort alt ettersom. Og alltid hatt kamera etterpå. Og ALDRI vært nektet dette. På en tv-sendt kamp ble jeg n gang spurt om kamera kunne ta film, for det var ikke lov å filme, det var en internajsonal tv-sendt kamp, men bortsett fra det, nei, null problem med kamera.

Men gjett om vakta i dag nekta ham å ha det med inn da. "slik har det alltid vært " sa vakta. "Jg har alltid fått ha det med, aldri vært noe problem" sier min kjære "er du sikker p at det kan stemme at det ikke er lov, det hr jo alltid vært lov før, er det en ny regel da?" Nei, det har alltid væert forbudt, sier vakta. Han måtte pent gå hjem med kamera.

Nå bor vi heldigivs bare et par minutter fra stadion da, men slik er det jo ikke lenge, og når vihar flytta har han ikke akkurat mulighet til å stikke hjem og likevel rekke kampen om h treffer sånne sure vakter.

Og tross alt, 90% av de rundt oss hadde jo mobil med kamera, og flerer tok både bilder og film med disse under kampen...

Nei, jeg ser da alltid mange med kamera på stadion, og dette har da aldri vært noe problem før. Vi har vel gått inn på omtrnt alle innganger osm er på stadion bortsett fra er bortesupporerene går inn i løpet av vår tid, vi har med diverse adganskort eller biletter aldri blitt nektet kamera før. Det har alltid vært "kamera, greit, bar gå inn". inntil edne fyren i dag som altså "kamera, nei, da slipper du ikke inn, og sånn har et ALLTID vært." Rart at det ikke var sånn på torsdag da...

Men kameramobil er visst lov. for den fikk han ha med inn. Ikke at han brukte den da. Ikke at han bruker kamera så pfte heller lenger, etter at han sluttet å være fotograf, bare litt tifo eller spesielle ting før eller etter kamp. Men å si han pent måtte gå hjem med kamera (de visste jo ikke t vi bodde 5 minutter unna) er jo sært da....

Men bortsett fra det så storkoste vi oss i sola. Og brann vant kampen.

Og nå må jeg prøve å pakke ferdig en kasse til før det er kveld, helst...

Den jeg begynte på før mamma ringte, bør nok det ja.

For det er så masse, så masse å pakke. Og så få dager igjen. Særlig ettersom vi planlegger å kjøre kasser avsted til det nye huset fra tirsdag av. Og da blir det enda mindre tid til pakking hver ettermiddag

Og neste uke er dessuten travel.

Mandag er grei. tirsdag er overtagelse. Onsdag er det fotballkamp (hengekamp mot lillestrøm!!!) torsdag har jeg bursdag. Ved fint vær er det meninga vi da skal innvie altanen vår med grilling. I tilfelle dårlig vær blir det innemat, her hjemme (for vi har jo ikke komfyr der enda) Fredag er det vel ikke noe spesielt igjen, anent en en uke igjen til ferie/flytting...

Vel, to uker igjen på jobb. Planlegger å søke "flyttedag" siste fredagen, så det er 9 dager. Så er det endelig ferie. Og flytting.

Og i mellomtida, skal jeg helst ha pakket ned hele vårt hjem sånn ca... Så da kan jeg ikke sitt her og skrive nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker håndklær til å pakke inn pyntegjenstander i. Håndklærne må jo pakkes de også, så istedenfor å legge de i en egen bag legger jeg de rundt knusbare ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...