Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Er ikke så lett å forklare sånt nei! Irriterer meg litt over at ingen av venninnene mine i nærheten er særlig kreative, så det er ikke noe inspirasjon å få der. spørs om jeg må ta med meg litt utstyr og reise og besøke hun som også er glad i å holde på med sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og så ble det endring i flytteplanene.

Eller, nei, vi flytter fortsatt 11. august (siste dagen før ferien, da tar vi "flyttedag"-fri fra jobb) men vi får overtagelse allerede 1. august (vi visste at det var mulig dersom hun fikk frmskyndet sin overtagelse av sitt nyte hjem, noe hun tydeligvis har fått) og derved er det bare 11 dager til vi får nøkkelen og kan begynne å frakte noen ting til det nye huset (for gjenbruk av kasser/kofferter (klær er jo greit å flytte sånn) og få tømt leiligheta for noen kasser (kasser tar stor plass når de er fulle av ting!)

Bare 11 dager til jeg har en veranda jeg kan dra til og sole meg på om jeg vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å få tatt over litt før planlagt. Når dere får flyttehjelp da? Når vi flyttet sist fikk vi kjørt alle esker og småtteri før vi leide lastebil og fikk bærehjelp en dag og fikk flyttet alle store ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyttehjelpen kommer antakelig 12. august (og vi satser ikke på å flytte møbler før den tid, og flytter sikkert inn (altså har senga der) muligens etter helga. Må jo da ha flyttet møbler, skaffet hvitevarer etc.

Men kjempekos å få overtakelse fortere da.

Vi hadde sagt at det var av interesse om hun fikk det til. Hun skulle få det avklart 10. juli, så da vi ikke hørte noe mer regnet vi med at hun ikke hadde fått det til, men megler ringte nå.

Så da er det bare glede.

Om et par timer går vi fra jobb, og reiser på "kassesamlejakt". Frakte hjem det vi har fått/fått lov å låne/skal få.

Og ute skinner sola og det er sommer. Og fredag. Livet er ganske deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Eg har rota vekk mobilen min, så eg håpar det gjekk greitt å finne fram på fredag. Fekk de mange kassar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk helt fint å finne frem, men dessverre var de tikke noen særlig kassefangst nei.

De fikk tydeligvis ikke noe særlig varer nå midt på sommeren (eller så hadde mannen der "underslått" kassene, for han ga oss bare en.

Og hittil har den funket best til å bære inn de vi fikk låne fra jobben min da, ettersom det er en sykkelkasse, lang og smal. (men noe finner vi nok å putte oppi der også etterhvert)

Pakking er slitsomme greier. Jeg regna jo ut før helga at jeg i snitt må pakke 2,4 kasse pr dag, men hittil ikke klart mer enn ca en pr dag siden den tid, så dette går ikke så bra...

Men, vi har kost oss i dag da, gikk på kino vi. Helt alene.

(hadde et apr fitbiletter som gikk ut 1.august som vi ikke har rotet oss til å bruke når det var kinovær, så gi gikk i dag, og en søndag formiddag midt på sommern i solsteika, så fikk vi salen for oss selv...

Nå steker jeg middag, men etter middagen må jeg nok pakke en kasse til. Minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derved har jeg pakka for mye...

Ja, tidligere i uka sa jeg "vinglass klarer vi oss uten i tre uker, sant?" Og min kjære, som i dag hr innrømmet at han svarer "ja" uten å høre etter uansett hva jeg spør om jeg kan pakke ned, var enig i det.

i pleier drikke av dem i helga, sånn på søndager og sånn (selv om vi drikker saft eller brus da, ikke vin), men vi kan drikke av "kjipe glass" disse tre ueken. Jada.

Så vant han ei miiiiiiniflaske (ja, mini, bare 0,25 liter deter jo ikke mye akkurat) i vinlotteriet på fredag, som han skulle drikke til middagen i dag. Jeg anså ikke dette som noe problem, jeg har sjekka ut hva den passa til, og den passa til svin, noe som gikk fint samen med vår kotletter til middag.

Jada... men vinglass? Neida min kjære drakk vin av et kjøkkenglass han.

Der kan han ha igjen for å ikke høre etter når jeg spør om jeg kan pakke ned ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var no heller dårleg kassefangst. Eg bad då S om å halda av kassar til deg. Jaja, kanskje det kjem meir varer til neste veke, viss de orkar turen ut dit då.. Det blir vel heller dyre kassar viss ein berre får ein kvar gong ein tek heile den lange turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var nok en dyr kasse, med bensin og bompenger.

Men, heldigvis fikk jeg låne en del kasser på jobb, pluss at vi hadde fått noen banankasser på fredag, så vi fikk med oss masse kasser hjem fra sentrum da. Og som sagt, den sykkelkassa passet utmerket til å bære inn de flatpakkede kassene fra jobben min...

Så nå er det det å FYLLE dem da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at det nærmer seg flytting så fort, og det er jo flott å få flyttet over litt om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er kjempebra. Vi trenger dem.

Selv om jeg hr blitt flink til å få kasser på butikker også. Har en banankasse her på kontoret som jeg fikk i lunsjen i går, og på vei hjem fikk jeg to eplekasser der vi handla middag.

Hadde jeg enda bare vært like flink til å FYLLE dem... Jeg fyller en eske hver dag, men det er jo ikke nok...I alle fall ikke så lenge jeg er den eneste som fyller esker hjemme hos oss. Min elskede har vel pakket en eske bøker, og det er det. Han må utvilsomt bidra mer.

Han SKULLE jo det i går, men han var "helt skutt" etter jobb, og krabba til sengs klokka ni. Hans bidrag begrenset seg derfor til å vaske opp, som for all del er viktig, men ikke akkurat gir fulle esker. Og jeg måler fremgangen i fulle esker for tiden.

Vi får fortsette i dag.

En kasse eller to. Det er litt nærmere målet. Og i dag er det tirsdag. Neste tirsdag får vi overtakelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke de er! :)

Og tenk, om berre ei veke er de fiks-ferdige huseigarar! :hoppe: (Me derimot, er huslause om ei veke :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm. Men det er enda to uker til etter den ene uka før vi er innflyttede da.

Men ja, neste tirsdag får vi nøkkelen. Da er vi huseiere. Etter jobb.

Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste over ting som i alle fall kan pakkes nå:

(så kan jeg merke av etterhvert som det er pakket, og legge til nytt etterhvert som tiden går)

Scrappesakene mine

Fotoalbum

Resten av bøkene

Resten av tegneseriene

En god del krus

Pizzafat (vi kan spsie av vanlige fat de neste 2-3 ukene, selv når vi spiser pizza...)

Blomstervaser (får neppe mer blomser mellom nå og flytting (annet enn at jeg har bursdg da, innen den tid...)

Pynteting som står rundtomkring

Også står det et par kasser på soverommt med julegaver som ikke er pakket ut (jo, åpnet på julaften, men pakket nedforå fraktes til Bergen, og, til min skam, ne av dem er full. Den andre inneholder bar et serveingsfat som burde vært sammen med juleserviset, da det ER juleserviset... Men den kassa er limt igjen for flere dager siden, så det kommer nok en annen plass ja... Gode lister, så finner jeg det igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...