Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Mye av det som er på hengere sal ikke flyttes, det skal gis bort, og det lille som er igjen... kan ikke se at det skal være enklere å tre plstposer (som vi da må anskaffe...) over det, enn å legge det i en koffert og kjøre det avsted. Vi flytter jo over flere dager, ettersom vi har overtakelse nesten en måned før vi må være ute herfra, og ikke planlegger å flytte oss sev før midt i måneden, så vi kan frakte avsted jakker/skjorter, henge dem opp, og ta med kofferten tilbake til ny runde. Tror ikke detå skaffe plstsekker og tre over skal være enkerle, ikke mye enklere i alle fall.

Men enn så lenge er de tikke pakking av klær vi bedriver, bar rydding, og det hjelper jo LITT i alle fall, selv om jeg synes vi hittil ahr gtt bort/kasta litt lite... Men, godt med alt som er gjort. Og nå er det lalletid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble litt inspirert av å lese her inne, så tror jeg skal ta en runde i klesskapet ikveld jeg også. Det verste er ikke det som er i selve klesskapet, men i hyllene oppunder taket. Der har jeg sånne oppbevaringsposer i tøy fra Ikea med klær som ble vurdert til å ikke gies bort ennå, men heller ikke ligge framme i klesskapet. Har plukket fram noen klær der underveis, men skal ta en runde og gå igjenom og se om det er noe jeg har lyst til å bruke igjen, evt gi bort en del. Vanskelig å kvitte seg med klær - kan jo få bruk for de igjen en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det kamp på stadion igjen!

Gleder meg!

(vel, det regner.... og de siste spilte kamper vitner ikke akkurat om lovende storspill da som varmer .... men jeg krysser fingrene og håper likevel!)

Og min kjære har "lovet" meg kort dag på jobb i dag, at vi kan gå senest klokka tre, og det er jo bare to timer til :)

Enkel middag er planlagt (pølser og brød innkjøpt) Og i det minste skal vi være under tak da, så om vi ikke er veldig uheldige med vindretninga bør vi forbli tørre under kamp.

Det er gøy med kampdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ser vi er flere som driver og pakker. Dvs, vi har akkurat startet, men det går relativt raskt siden vi er ganske flinke til å sortere og kaste, og i en liten leilighet har det ikke vært store muligheter til å samle skrot. Men spør meg når vi kommer til boden... :sjenert:

Uansett, vi overtar på onsdag, og skal i kontraktsmøte i dag (og i morgen for salget av denne leiligheten), så det er godt at sambo har en friuke fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser vi er flere som driver og pakker. Dvs, vi har akkurat startet, men det går relativt raskt siden vi er ganske flinke til å sortere og kaste, og i en liten leilighet har det ikke vært store muligheter til å samle skrot. Men spør meg når vi kommer til boden... :sjenert:

Uansett, vi overtar på onsdag, og skal i kontraktsmøte i dag (og i morgen for salget av denne leiligheten), så det er godt at sambo har en friuke fra jobb.

Kontraktsmøte har vi hatt for et par uker siden, men overtaklese får vi ikke helt enda, så vi har litt bedre tid på oss vi da. Også må vi ikke være ute av leiligheta vi bor i nå før utgangen av august da.

Heldiggrisane som skal på Brann-Viking! :)

Hei litt frå oss også då! :hoppe:

Det skal vi gjøre vet du.

Har sesongkort vi, så vi er teoretisk sett på alle hjemmekamper. Har vært et par vi gikk glipp av pga begravelser i vår da. Men vi har i alle fall billetter til alle. Og satser på å gå på alle de resterende. Vi har ståplasser i år, tror han angrer på det, så neste år blir det kansje sitteplasser, hvem vet? Men jeg storkoser meg nå med å stå der jeg da :)

Gleder meg stort til kamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din er heldig som har fotballinteressert kjæreste. Hadde sambo vært interessert i fotball hadde han måtte dra uten meg på kamp :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er heldig sånn.

Nå har det seg sånn da, at jeg hadde aldri satt mine ben på en fotballbane før jeg traff ham, og hadde heller ingen planer om det...

Men så tok han meg med på en Brannkamp, og jeg var solgt. Jeg eier ikke fotballinteresse egentlig, jeg har "laginteresse" jeg. Jeg er interessert i BRANN. (og derfor også tippeligaen genereitl i den sammenheng at jeg må vite hvordan det gåri forhold til Brann) og Aafk sånn "fordi jeg må", og derfor vite hvordan det går med dem, og de rundt dem på tabellen.

Men, VM? Bullshit, kunne ikke brydd meg mindre. Ser ikke andre fotballkamper enn dem Brann spiller, allernødigst AAfk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere kom i gang med klesskapet. Tipper det er deilig å ha begynt, det er så ekkelt med sånne oppgaver som man egentlig ikke vil starte på. Og min erfaring er i alle fall at man blir flinkere til å gi slipp på ting etterhvert som man blir varme i trøya :)

Ha en fin dag, og lykke til på kassejakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Koss går det med pakkinga?

Eg hadde meg ein pausedag i går, det var ikkje meininga, det berre vart sånn.. :ler: Men i dag er eg tilbake igjen, så no er det litt matinntak før starten går.

Ha ein fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en pausedag hos meg også... helt uplanlagt!

Jeg gikk hjem før min kjære, og spurte på butikken om de hadde kasser, men nei, det hadde de ikke (men jeg skal ikke gi opp jakten! Vi trenger jo kasser!) og så vaska jeg klær, hang opp klær og min kjære kom hjem. vi laga middag, spsite middag, og vaska enda mer klær, så sløva jeg litt, og deretter så jeg Grey's snatomy, og så la jeg meg...

I dag MÅ vi følglig pakke! (og helst få tak i mer kasser, for vi går snart tom for noe å pakke i) Skal spørre pent om jeg kan få låne de flatpakkede pappkassene jeg fant her på jobb, det var i alle fall ti stykker, da kan vi pakke noen dager til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest med sko

Hei Malama!

En liten flybabyhilsen herfra! Det høres ut som om du og forlovede har igjen litt "flywashing" mht det å lagre på klær. Jeg har også samlet på klær i årevis, fordi jeg syntes det var kjekt å ha/fortsatt fint/dyrt i innkjøp etc. Men når den viktige "vaske klær jevnlig"-rutinen er innarbeidet; trenger dere ikke lengre 1000-vis av klær inntil neste sjeldne gang som vaskemaskinen blir satt på.

Tro meg; det ER en befrielse å bli kvitt endel av "overskuddet". Men det tar tid at det synker inn i en! Men FlyLady har rett. Men til syvende og sist er det ingen som tvinger dere til å gi bort "alt", så dere vet selv når det passer å stoppe...

(PS: Jeg har decluttered klesskap i minst tre omganger.)

Første gang var det lett å kvitte seg med helt uaktuelle ting. Alt annet fikk bli.

Andre gang var det litt vanskeligere å komme over terskelen og kvitte seg med en del av det som fikk bli sist gang, men jeg hadde i mellomtiden ikke hatt bruk for noe av det jeg ga bort, og det ga meg mot til å fortsette.

Tredje gang ble jeg tøff, og kvittet meg med ting jeg "ikke burde" kvitte meg med, men de betydde ingenting for meg, så what the heck?!

Nå har jeg faktisk bare ett par jeans igjen, men jeg bruker mest shortser om sommeren, og til høsten skal jeg på shooopping for å finne 1-2 moderne bukser, og det gleder jeg meg til. :)

Lykke til med pakking! Mitt råd må være å fortsette å pakke det du føler for. Du kan fortsatt pakke masse kjøkkenstæsj, så lenge du sparer et par gryter, stekepanne, og et minimum med tallerkner, kopper, bestikk. Ikke vent med å pakke alt sånt til siste liten, da vil du bli overveldet av hvor mye det var.

Og prøv å spise mest mulig ut av kjøkkenskap og fryser i den siste måneden, så blir det mindre å pakke og dra på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan du jo gjerne få lov til, men husk at lille meg er på jobb om dagene da.... Dessverre :( Hvor lenge er de åpent der ute, egentlig? (det er større sjags for at JEG klarer å snike meg ut fra jobb tidelig en dag enn at min kjære klarer det, og å slippe å kjøre alene er jo kjekt, for det er jo ikke akkurat min favorittsyssel, det å kjøre bil. Det er helt greit, bare kjedelig....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, Gjst med sko, vi har en vei å gå når det gjelder klær. Særelig han. (ikke det at jeg er flinkere til å kaste/gi bort egentlig, men det at han HAR dobbelt så mye klær som meg...) vi er i teorien blitt enige om at det holder ed 20 t-skjorter, noe som medfører at jeg sikkert slipper unna med kvitte me med noen få, men ha må nok minst halvvere lageret. Hvilket burde være greit, det er bare rundt ti stykker han bruker regelmessig likevel (pluss noen til trening)

Men, en ting er å være enige om det, noe annet er å gjennomføre det...

Men vi prøver.

Vi har hatt en runde en gang før, for et år siden, og ble jo kvitt LTT da også.

Mitt problem er at klærne mine BETYR noe for meg. Jeg er ikke av de typen som har mye klær, jg er tvert imot av den typen som har få klær, LENGE, og det medfører at jeg faktsik har en del klær i skapet som jeg hadde med meg da jeg flyttet hjemmefra for ni år siden. Og det meste av det bruker jeg faktsik også. Ikke alt. Og det burde jeg kvitte meg med. Men det er nettopp det at jeg har hatt det så lenge, og tross alt bruker det et par ganger i året, og sentimentalt sliter med å kvitte meg med det...

Jeg vet at jeg må lære mer av flylady der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du jo gjerne få lov til, men husk at lille meg er på jobb om dagene da.... Dessverre :( Hvor lenge er de åpent der ute, egentlig? (det er større sjags for at JEG klarer å snike meg ut fra jobb tidelig en dag enn at min kjære klarer det, og å slippe å kjøre alene er jo kjekt, for det er jo ikke akkurat min favorittsyssel, det å kjøre bil. Det er helt greit, bare kjedelig....)

Det er ikkje noko problem at du er på jobb, veit du. Det er ope heilt til åtte der ute også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...