Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Ja, hun har vært syk i mange omganger. Og det kommer hun til å fortsette med. Resten av hennes liv, om et er få dager eller flere måneder, hvem vet, kommer til å bestå av innleggesler, og hjemsendelser. De sender henne hjem litt bedre enn hun var da hun kom inn, ikke frisk, men itt bedre. Så er hun hjemme til det er for ille igjen, så legges hun inn, og er der til hun er litt bedre enn da hun kom inn, og sendes hjem. Med nedadgående trend. Vi skjønner jo hvilken vei det går. Men av og til tar det lang tid å dø.

Andre ganger ikke, sånn som da farfar døde, det gikk fort.

Jeg tenker en del på farfar i dag. Han skulle blitt 80 år i dag. Men det ble han altså ikke. snille, gode farfaren min, som ingen kunne tenkt seg skulle dø med det første. Han var jo frisk. Det var "en serie uheldige omstendigheter" som begynte med at han snubla og endte med feil fra sykehuset som medførte at han til syvede og sist døde. Så derfor skal jeg ikke reise hjem til noen 80-årsfest til helga.

Livet er ikke alltid rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, huskjøp er skumle greier.

Det er lunsjpause på jobb nå... og jeg aner ikke hvordan det er meninga at jeg akal kunne putte i meg MAT, når jeg sitter i helspenn og lurer på om megleren kommer til å ringe (til min samboer, som da ringer videre til meg etterpå, ettersopm han har fri og jeg er på jobb valgte vi å la ham være kontaktperson) og si at noen har bydd over oss.

Huskjøp er skumle, skumle greier. Det er så mange penger! Som vi skal låne. Og senere altså betale tilbake... Det er skumle greier det.

Og nå skal jeg liskom SPISE? Jeg som er så kvam at jeg synes bare tanken på mat er nok til gi meg lyst til å løpe mot nærmeste toalett?

Og denne spenningen, denne klumpen i magen, den skal jeg leve med lenge fremover. (først frem til budrunden er over, og deretter, dersom det går vår vei, til forkjøpsretten er avklart... tenk da, om vi "vinner" også er det noen som "tar" den fra oss.... de har jo lov til det, med sine medlemsnummer fra førkrisgstida eller hva nå enn de har.....)

Jaja... jeg får sette meg ut til de andre, smile, og prøve å trykke ned litt mat. For mat må man jo ha. Selv om man forsøker å kjøpe hus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdte på med et innlegg her når jeg ble oppringt av min kjære... som opplyster om at budet var akseptert, ingn bød over oss!

Da er det bare å veeeeente, på de to med forkjøpsrett, og det kan ifølge BoBs regler ta inntil 20 dager. før vi altså vet om vi får kjøpe det eller ei...

Min samboer syntes visst ikke så mye om å publisere det helt (ettersom han ikke er tilhenger av at jeg får være for glad, pga diss forkjøpsfolka, men PM fikk jeg "lov" til da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for PM :)

Det såg jo kjempebra ut! Både eg og mannen kryssar alt me har for at de får det! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fint.

Det er langt større enn vi trenger da, bare oss to, men vi planlegger jo å bo der i mange år. Og det er greit med gjesterom, for oss som bor så langt unna familien, så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom vi planlegger å bo der i mange, mange år, så er det jo en mulighet for det ja

Det vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fingrene krysses her også. Megleren trodde det kunne bli avklart i løpet av uka, men det kan ta inntil 20 dager (det er tidsrammen BoB har på seg til å avklare forkjøp) så vi venter bare i spenning.

Det er jo en kjempemerkelig følese. Det er først budrunden vi deltar i, også vinner vi den, under det som er vår grense for boligen?

Da vekkes jo mine kalde føtter med en gang.... har vi gjort noe dumt? Ja, det er over takst, uten tvil, men man får jo ikke noe til takst og prisantydninger nå for tiden, det er det eneste vi har lært så langt (alle ting vi har sett på har budene kommet over takst)

Men egentlig... så synes jeg ikke vi har gjort noe dumt. Vi synes det var verd å betale denne prisen, noen andre syntes det var verd å betale 10.000 mindre, men ikke mer enn oss, så helt ille kan det da ikke ha vært det vi har gjort. Selger er fornøyd, og nå venter vi bare på om noen med forkjøpsrett re villig til å betale det vi bød. I så fall må vi jakte videre.

Og om ikke... ja da blir det flytting til sommeren. Jeg tror vi bomma litt med overtakelsesdato, fordi det ble oversett en linje i leiekontrakta vår.. dem om at oppsigelse løper fra den første i neste måned. Vi SÅ etter det, men det sto ikke, så da satte vi overtak den 1.7, og regnet med å si opp den leiligheta vi har slik at vi hadde den til en god uke uti juli. Men når jeg har studert den enda næyere, og begynner å tolke en annen setning som står godt bortgjemt nedunder der, så ser det ut som om oppsigelse uansett gjeløder fra den 1. i en måned.

Men det ordner seg nok, enten får vi avtalt overtakelse litt før, eller så betaler vi dobbel huleie i juli, so what? Vi hadde uansett planlagt dobbelt husleie i ca en halv måned, så om det blir en hel... ja, så er det snakke om 3-4000 kroner, og oppi et flytteprosjet der det tross alt er snakk om en totalsum med langt flere nuller enn som så, ja så er ikke dette det helt store problemet.

Jeg håpr vi får den. Jeg har (dessverre) allerede begynt å glede meg. Jeg vet det er dumt dersom vi ikke får den, men jeg ser slik på det: vi skal UANSETT flytte i år (for neste år river de huset vi nå bor i) så om jeg begynner å planlegge flytting (tenke på hvem som må ha adressemelding, praktiske ting som telefon og strøm som må avsluttes/flyttes) og pakking (lage lister, tenke esker, andre "pakketing man trenger" etc) så kommer det jo godt med før eller siden....

Min samboer fastslo i går kveld at dersom vi slytter dit, så blir det lettere for meg enn for ham. Jeg skjønte ikke hvorfor, og lurte på om han ikke mente han ville trives der (hvilket er rart, ettersom han overtalte meg til at dette ikke var så "langt i hutti-heita" som jeg først følte) eller om han mente at han ville måtte bære de tunge tinga (ja, han er jo mann..? Men vi planlegger jo ikke å gjøre dette HELT alene da...) Men neida... han mente bare det at JEG har en e-postadresse som er uavhengig (jeg har en @start.no adresse...eller ti) mens HAN har en e-postadresse fra nextgentel, som er nettleverandøren vår. Den har han hatt siden vi flyttet fra studenthjemmet (da mistet vi jo begge adressene vi hadde hatt som studenter, men jeg valgte å ha en "som jeg aldri mer trenger å bytte") Og ettersom dette borettlaget har internettavtale med telenor... ja så forsvant den mailadressa hans gitt... Og ettersom mail-adresseendirng er et stress og et herk, så er jeg glad jeg kan ta med meg min start-adresse.... Det blir nok lettere for meg enn for ham ja.

Det skal bli spennende nå, å se om noen andre tar det. Fint er der i alle fall. Og en stor altan for grilling og soling (og klestørk), det er noe jeg virkelig har savnet. Vi har ikke noe sted å være ute der vi bor nå. Vi kan sitte i bakgården, men det er en parkeringsplass, og har stort sett bare sol når vi er på jobb, så det er ikke så innmari koselig da... Og alle klær har vi tørket inne absolutt hele året, på stua faktsik (ettersom det ikke fantes andre muligheter) Så dette er ting jeg ser frem til! :)

Men jeg må holde hodet kalt og huske at det ikke er sikkert at vi får dette huset. Men får vi ikke det... ja så får vi finne et annet. For flytte må vi. Og vil vi. Og skal vi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Kan godt være det er mulig for ham å beholde epostadressen, sambo har iallfall onlineadresse som han ordnet da han bodde hjemme. Den har han fått beholdt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med akseptert bud. Krysser fingrene for at ingen kommer med forkjøpsrett og tar det fra dere! Tar gjerne i mot en sniktitt på pm om du ikke synes det blir for privat :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chica: Ja, det er mulig... men jeg tror ikke det, ettersom denne er direkte knyttet til nettkontoen vår hos NGT, og det skal vi jo si opp (*sette på liste*) Men, han skal nok undersøke mulighetene. Når det blir klart om vi får denne da... ikke før... JEG planlegger allerede, men han venter.... Nesten. Han tenker jo på det, ellers hadde han aldri kommet på dette...

Fakse: PM sendt.

Det er jo spennende dette her. Noen kan uten tvil ta det på forkjøpsett om de vil, men... vel, da får vi lete etter noe annet.

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...