Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sov søtt jeg når den PM kom, men den er nå videresendt på mail til min forlovede, (så er han forberedt. Han skal sitte i møte store deler av dagen, så jeg tenkte det var greit å gi ham beskjed) så det blir nok en ordning på det.

Koselig blir det nok i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sovet godt, og er klar i hodet for å start en ny dag.

Og kaaaanskje prøve å la være å snakke helt hull i hodet på min elskede, men jeg har jo så mange tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skriver visst mer i den andre dagboka for tiden, men det er mest fori alle mine tanker stort sett dreier seg om en ting, bryllupet.

En ting jeg synes er litt trist er at mormor ikke får oppleve dette. Eller farfar. Å, som jeg gjerne skulle sett frfar danse i bryllupet mitt! (farfar var en utmerket danser, og han danset med alle damene) Og som mormor så gjerne skulle fått oppleve dette. Ikke denne siste gangen hun lå på syykehuset, men en gang tidligere i vår, når hun var innlagt, så ringte jeg henne på sykehuset og vi hadde os en lang prat på telefonen. En ting hun sa da var at hun syntes det var på tide vi giftet oss... som hun sa, "Jeg burde gi min far den gleden å føre meg opp kirkegulvet". Det ville han nok sette pris på... Jeg vet hun gjerne skulle sett meg godt gift. Jeg trøster me med at hun lenge har sagt at hun kunne se det i øynene våre, i gleden og kjærligehten, at det var en god mann jeg hadde funnet meg, og at vi kom til å holde sammen. Det er bare så trist at hun ikke fikk leve lenge nok til å få vite at han faktisk gikk med frierplaner.

Og i morgen... i morgen ville hun hatt bursdag, mormora mi. Hun ville blitt 82 år i morgen, istedet er det en måned i dag siden hun døde.

Det er bare en måned siden. Det føles som en evighet. Jeg vet jeg har gått i en døs av sorg, som har gjort at dagne har vært grå og like, en etter en. Nå har jeg plutselig fått noe annet å tenke på. Mamma sier jeg nok hadde godt av det, at denne gleden, den rosa skyen jeg svever på, den har jeg fortjent, og at jeg trenger dette, noe fint, en glede i livet, et lyspunkt iden tung tiden. Vi skal planlegge et bryllup, og det skal være en festdag.

Jeg håper at de 5 gamle menneskene vi skal invitere (min morfar, min farmor, hans mormor, hans farfar og hans farfars mangeårige kjæreste (de bor hver for selv, det har de alltid gjort, men hans farfar har vært enkemann siden de siste 22 årene eller noe sånn, og denne kvinnen har vært en del av hans liv de fleste av de årene, så hun må selvsagt få bli med)) fortsatt lever neste sommer...

Vi skal i alle fall gi dem denne gleden å se frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne dagen som egentlig er litt trist, kom det to gledelige nyheter.

I lunsjen ringte mobilen min, min forlvoede kunne informere om at vi fikk tilbudet på forkjøp av rekkehuset vi hadde sett på forrige helg!

Wee, vi kjøper hus!!!!

Og da jeg kom hjem fra jobb lå det en e-post og venter på meg, det er fullt mulig å få vielse i den kriken jeg øsnker meg neste sommer, det er bare to datoer som erhelt opptatt (og ingen av dem var aktuelle for oss uansett)

Da er 2 av de 3 tingene jeg håpet på i boks. Da gjenstår det bre å få tilbke forlovelsesringene fra gravering, som jeg håååååper kan skje denne uka!

Prlvde å ringe mamma for å opplyse om disse gledelige nyhetene.

Jeg et hun har det tungt siden det er mormor sin bursdag i dag, men jeg måtte liskom si fra da, når vi faktsik har kjøpt hus. Men de tok ikke telefonen, den var viderekoblet til pappas mobil og gikk til telefonsvarer, så enten er de hos morfar, eller så er de en annen plass, eller så vil de ikke snakke i telefon akkurat nå. Og det er greit nok, jeg får gi dem beskjed senere. Jeg skjønner at det er andre ting som betyr mer i dag.

Selv om jeg egentlig er hoppende glad. Noe som føles helt rart, på en dag da jeg egentlig er litt trist.

Det ER jo litt vemodig da, at mormor ikke får være tilstede i bryllupet vårt. Jeg tror nok hun er der i ånden, men jeg skulle gitt mye for å få lov til å fortelle henne dette før hun døde. Men det rakk jeg ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Kjekt at dere får bestemme dato selv og slippe å måtte ta en dato som dere egentlig ikke ville bare pga at det var da kirka var ledig. Den kirka sambo har lyst til å gifte seg i den dagen det blir aktuelt må man visst booke halvannet år i forveien om man skal ha de populære datoene!

Grattis med leilighet! Når skal dere ta over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, etter 5 dager utenbys er det jo virkelig en hel masse jeg har gått glipp av. Gratulerer med friereiet Malama. Det hørtes kjemperomantisk ut! Og gratulerer med rekkehus. Tenk så fint det blir å lage nye rutiner i nytt hus med bedre plass! For jeg antar at dere får bedre plass...

Ønsker deg masse lykke til med bryllupsplanleggingen. Det er noe av det koseligste jeg har gjort, selv om det kan blir litt mye av og til.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, vi får bedre plass, og jeg gleder meg kjempemasse til å legge rutinene til å passe der :)

Det er helt rart. HVer gang vi har endt opp med budruinde har jeg sittet på nettet, skrevet ut moving tips fra flylady, samlet flyttetips fra alle mulige nettsider og planlagt flyttingen.

Nå som det er reelt har jeg null peil.. Jeg har flylady sidene i permen min da, og lagret en del tips da budrunden gikk på dette huset, men... vi har tusen ting å gjøre, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne...

vi skal flytte om to måneder. Og det eneste som ståri hodet på meg er bryllup neste sommer, og om jeg snart får tilbake ringen min fra gravering...

Mamma har sagt at de gjerne kommer og hjelper oss med å flytte. Vi må rydde MASSE (og vaske, og pakke ned "personlige ting") innen den tid, men jeg kom hjem fra jobb i går og gjorde ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med huskjøp. Turte nesten ikke håpe denne gangen, skjønner jo at borettslag og forkjøpsrett er nervepirrende greier. Men nå er det gjort, og dere har et hjem dere nok vil trives med i mange år fremover.

Når det gjelder flytting, hva med å ha 15 minutter pakke- eller kasteaktivitet om dagen som et minimum? Man får gjort mye på 15 minutter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi får nok innføre det.

Man FÅR gjort mye på 15 minutter.

Og vi får begynne jakten på kasser også. Kasser fra butikker, kiwi og sånn, gode nok til mye av pakkingen, sant?

Vi har jo annet å bruke pengene på enn pakkekasser. Vi skal jo holde bryllup og kjøpe hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fins det FlyLady flyttetips? Det må eg også ha. :)

Og kassar, ja. Ikkje kjøp på Ikea, i alle fall. Dei syns eg var kjempedårlige i forhold til prisen. På dagligvarebutikkane har dei heilt supre banan- og eplekassar ein kan bruka til å flytta i. Og viss de ikkje skal oppbevara tinga i ein heil månad som me skal, så går det heit fint an å leggja ei avis på toppen av ein kasse utan lokk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDA travlere! Vi får overta i august. 5. august blir dato i kontrakta.

Mye pakking de neste 6 ukene!

Trenger FlyLady her ja, så jeg ikke ender opp med crach and burn. Men, litt mer enn et kvarter for dagen tror jeg blir nødvendig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...