Gå til innhold

Mat du likte som barn, men ikke som voksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sviskeyoghurt, Sjokade med masse smør på skiva, pizza med kjøttdeigsaus fra Toro-pose som tomatsaus. 

Hold-it, billypizza og  gorbys var mat jeg vurderte til å være verdig en konge. 

Jeg anså meg selv som vinner av livets lotteri når jeg fikk fryst banan, fryst vaniljesaus eller sånn hjemmelaget is av saft og vann. 

Styrer greit unna disse delikatessene i dag 🤓

 

Endret av abanabi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Makrell i tomat 🤢 I følge min mor satte hun bare boksen frem til meg og jeg spiste det med skje og den største begeistring. Nå tåler jeg ikke lukta en gang! 

Er heller ikke like begeistret for HaPå og leverpostei i gul boks i voksen alder. Hadde én skive med HaPå og to med fin leverpostei til niste fra barnehagen og til ungdomskolen omtrent. Nå spiser jeg aldri HaPå og grov leverpostei er så uendelig mye bedre enn den gule boksen 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som slo meg er joikakaker. Ser det går igjen her 😅 

Ellers elsket jeg smør med sukker på brødskiva.. 

Anonymkode: 7a77d...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg skullet gjette på forhånd, så hadde jeg nok aldri gjettet at leverpostei skulle være en gjenganger her. Litt artig.

Det er ikke mat akkurat, menjeg elsket Gjendekjeks som liten. Har ikke det samme forholdet til den i voksen alder alder nei. :tongue:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hufsaaaaa skrev:

Hadde jeg skullet gjette på forhånd, så hadde jeg nok aldri gjettet at leverpostei skulle være en gjenganger her. Litt artig.

Det er ikke mat akkurat, menjeg elsket Gjendekjeks som liten. Har ikke det samme forholdet til den i voksen alder alder nei. :tongue:

 

Gjendekjeks med sjokoladetrekk var noe av det beste jeg visste av kjekt. Smakte på det igjen her for litt siden, og jeg fullførte ikke kjeksen en gang 🤔

Anonymkode: 7a77d...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks og majones klarer jeg ikke lenger.  Også det der hvor fiskeinnmat stekes sammen, husker hva det heter. Klarer ikke tanken engang. 

Aldri likt joikakaker og spaghetti ala capri. 

Men fremdeles veldig glad i fiskeboller og fiskepinner, da lagd på annen måte enn fra barndommen 😊

Anonymkode: 8cf80...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutefisk

Flesk og duppe

Erter, kjøtt og flesk

Kabaret

Lungemos

Gravlaks

Sursild

Komle

Fårikål

Sjokade 

Potetgull med dill

Anonymkode: ee874...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frossenpizza
Majones i større mengder
Hvitløkspulver (kunne tømme en halv boks på ostesmørbrød :fnise: )
Marie-kjeks
De fleste typer brus, er kun mozell jeg klarer drikke i dag
Saft
Blomkålsuppe fra pose
Pølse i brød
Fiskepinner
Hamburger fra Burger King (hadde ikke macern i byen under oppveksten, så det har jeg egentlig aldri spist)
Det meste av godteri, utenom sjokolade, potetgull og popcorn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mamma liker ikke smak eller krydder på maten, hun kan heller ikke lage mat, så min barndom var preget av veldig lite variabel mat. Så jeg likte alt som hadde litt smak i seg som f.eks Snurring (det elsket pappa). Asså, fy søren, smakte det nå igjen for noen år siden som voksen og det var ikke kulinarisk for å si det sånn. 

Jeg likte ikke leverpostei som barn, men syns det er godt av og til nå som voksen :)

Anonymkode: 5a603...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Frosties, cornflakes med slikt ekstra sukkerlag på.

Puffet ris med sukker og jordbærsyltetøy.

spaghetti med potetmos! Ja jeg rørte det sammen sånn at en potetmosen fungerte som «saus»

Også drakk jeg Lady Grey og Earl Grey med så mye sukker at det lå et lag igjen i bunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kleppsuppe (melkesuppe med melboller), stekt blodpudding med sirup, lungemos. Og div søtt pålegg som Hapå, prim, Rødtopp, Nøtte osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...