Gå til innhold

Mat du likte som barn, men ikke som voksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, FrankDrebin skrev:

Jeg var også veldig glad i rød fisk, fra jeg var barn til for inntil 5-6 år siden, da var det plutselig bråstopp. Jeg er fortsatt glad i røkelaks, rå laks og røkt ørret, men er noen av delene kokt, stekt, bakt eller grillet, da sliter jeg med å få det ned. 

Samme her! Jeg elsket rød fisk i barndommen. Nå klarer jeg ikke lukten av den engang. Må jeg spise kokt/stekt laks, så vokser det i munnen på meg. Smaker mugg på en måte, eller «innestengt» som jeg bruker forklare det. Som å spise et soverom som ikke har blitt luftet, hehe!

Jeg er nok ikke allergisk som TS, men heldigvis har jeg en mild intoleranse for fettet i rød fisk, så jeg bruker det for alt det er verdt! 

Anonymkode: 0fac8...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjokoladepålegg, Honni Korn, Lungemos, vanlige kjøttpølser.

Anonymkode: e33a8...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokade her også! (Nugatti, derimot, er fremdeles smaskens. :) ) 
Dessuten likte jeg å drikke veldig sterkt blandet saft, og å spise enda sterkere blandet hjemmelaget saftis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, FrankDrebin skrev:

Jeg var også veldig glad i rød fisk, fra jeg var barn til for inntil 5-6 år siden, da var det plutselig bråstopp. Jeg er fortsatt glad i røkelaks, rå laks og røkt ørret, men er noen av delene kokt, stekt, bakt eller grillet, da sliter jeg med å få det ned. 

Jeg liker så og si alle former for kald fisk/sjømat (røykelaks, gravlaks, rå laks/sushi, loff med reker, makrell i tomat, tunfisk etc.), men er lite begeistra for kokt/stekt/bakt fisk. Det blir så mye mer "fiskete" i siste tilfelle... Når det er kaldt, smaker det mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kan komme på at jeg syntes var digg i barndommen, som jeg unngår nå: Rosiner.

Har ikke smakt lungemos på ørten år. Tror det hadde gått ned om jeg fokuserte på smaken og ikke hva det er laget av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til og dette er typisk at man elsker som barn. Sukker :hjerter:

Jeg elsket frokostblandinger proppet med sukker. Coco pops, honnicorn, corn flakes drysset med og sukker. Drakk jeg te hadde jeg gjerne flere skjeer med sukker oppi og det var tilslutt en sukkersørpe på bunnen :)

Jeg er fortsatt glad i søte ting, men klarer meg med mye mindre søting i teen og frokostblandingen er lenger omtrent rent sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her! Jeg elsket rød fisk i barndommen. Nå klarer jeg ikke lukten av den engang. Må jeg spise kokt/stekt laks, så vokser det i munnen på meg. Smaker mugg på en måte, eller «innestengt» som jeg bruker forklare det. Som å spise et soverom som ikke har blitt luftet, hehe!

Jeg er nok ikke allergisk som TS, men heldigvis har jeg en mild intoleranse for fettet i rød fisk, så jeg bruker det for alt det er verdt! 

Anonymkode: 0fac8...162

Det vokser i munnen helt klart, om jeg er på middagsbesøk og det viser seg at det er laks eller ørret som er kokt, stekt e.l., tar jeg bittesmå biter for syns skyld, og masse tilbehør. xD

2 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Jeg liker så og si alle former for kald fisk/sjømat (røykelaks, gravlaks, rå laks/sushi, loff med reker, makrell i tomat, tunfisk etc.), men er lite begeistra for kokt/stekt/bakt fisk. Det blir så mye mer "fiskete" i siste tilfelle... Når det er kaldt, smaker det mye bedre.

Jeg synes det meste av hvit fisk er godt når det er kokt, og makrellen er god når den er stekt, men rødfisken må være røkt eller rå for at jeg skal ha noen glede av det. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle former for godteri, banan, gratenger og kaker.

Anonymkode: 55297...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg som barn ikke taklet saftig kylling. Skulle helst være tørr med sprøtt skinn 

Litt motsatt nå, kan du si 😅

Ellers elsket jeg havregryn med melk og MASSE sukker på. Kan ikke tenke meg noe verre i dag. 

Anonymkode: 7893e...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn kunne jeg ha solgt min bestemor for brunost. 

I dag kan bestemor jage meg langt bort med brunost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Som barn kunne jeg ha solgt min bestemor for brunost. 

I dag kan bestemor jage meg langt bort med brunost. 

Jeg kunne solgt bestemoren min nå, for jeg elsker brunost, men fant ut for et par år siden at jeg er allergisk mot melkefett. Ingen brunost på meg...trist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, bopera said:

Jeg kunne solgt bestemoren min nå, for jeg elsker brunost, men fant ut for et par år siden at jeg er allergisk mot melkefett. Ingen brunost på meg...trist.

:klem:

Jeg reagerer på jordbær og rabarbra - som typisk nok er noe av det beste jeg vet. Det er fanden meg umulig å vinne i dette livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kaviar! 

Elsket kaviar som barn. Men fatter ikke hvorfor, som voksen...               

Anonymkode: 7105b...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2019 den 23.08, Elaine Marley skrev:

Tørre Mr. Lee nudler. Spiste det som snacks og drysset krydderet over :)

Det gjorde vi også! :hoho: forstå det den som kan :fnise: 

Andre ting:

Spaghetti ala capri 

Spaghetti Rimini 

Grændis

Leverpostei

Brunost

Danskepølse

Knekkebrød med bare smør på

Frokostblandinger som honni corn, cornflakes, frosties osv 

Servelat 

Italiensk salat 

Tyggis

Pølse med brød eller lompe

Middagspølser

Mc Donalds burger

Endret av Salka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...