Gå til innhold

Mat du likte som barn, men ikke som voksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsket sånne terteskjell som man fylte med små fiskeboller, erter og hvit saus. Prøvde det igjen nå. Det var skikkelig oppskrytt!

Anonymkode: 74ddc...387

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt mer der at jeg nå vet hva det er, og derfor ikke klarer tanken på å spise det😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvalkjøtt. Det var billig da jeg vokste opp, så det hadde vi med jevne mellomrom og vi barna syntes det var digg!

Så skulle jeg ha et smakfullt møte med en av barndommens delikatesser for 15 år siden. Aldri mer! :ler: 

Anonymkode: f3d19...ec1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød fisk av alle sorter, og i alle former - kunne spise uendelige mengder røkelaks og kokt ørret. Har nå funnet ut at jeg er allergisk mot rød fisk.

Klippfisk, lutefisk, tørrfisk, og lignende retter - elsket alt av fisk. Nå liker jeg kun fersk fisk, synes alt annet «smaker for mye».

Sjokade - vi brukte det pålegget under brunost. Prøvde det igjen for et par år siden, og syntes det svei i halsen..!

Anonymkode: 0fac8...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Lee nudler. 

Å herregud, vi må ha spist vanvittige mengder 

Anonymkode: 34951...aa9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokoladepålegg på skiva. Nå synes jeg ikke at det er så godt. Det er litt rart på en måte.

Tomatbønner på boks.

Tørre Mr. Lee nudler. Spiste det som snacks og drysset krydderet over :)

Tress-is.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursild av alle ting 🙈

Anonymkode: 64575...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saftis. Det er helt ubegripelig for meg nå, at jeg som barn faktisk valgte saftis når jeg kunne fått en fløteis i stedet. Hur dum kan man bli, liksom? 

Anonymkode: 17860...160

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saftis. Det er helt ubegripelig for meg nå, at jeg som barn faktisk valgte saftis når jeg kunne fått en fløteis i stedet. Hur dum kan man bli, liksom? 

Anonymkode: 17860...160

Hahaha, jeg elsker saftis. Velger det over iskrem når som helst. Synes iskrem fort blir litt kvalmende.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel i hovedsak gått i motsatt retning og utvida repertoaret, men fiskepinner, som jeg likte som barn, synes jeg er ganske fælt nå som voksen.

Er også noen ting jeg ikke akkurat misliker, men bare ikke er så glad i lenger. Da jeg var barn spiste jeg alltid Norvegia på skiva, nå synes jeg det er veldig smakløst etter å ha lært meg å like litt mer smaksrike oster som voksen. Norvegia o.l. smaker helt greit, men jeg spiser det ikke hvis jeg har noe annet. 

Som barn elska jeg også alt mulig godteri, mens nå er jeg mer kresen på det og vil bare ha noen få ting (men gjerne mange av de få utvalgte, da 😂).

Endret av Anonymus Notarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Hahaha, jeg elsker saftis. Velger det over iskrem når som helst. Synes iskrem fort blir litt kvalmende.

Samme her! Elsker saftis..! Skulle ønske den «nye» saftisen med banansmak fantes i en større størrelse, for den er min nye favoritt! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svolværpostei og servelat.

Heldigvis aldri hatt dårlig nok dømmekraft til å like leverpostei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever, hvalbiff var noe jeg var veldig glad i som barn/ungdom. Nå idag klarer jeg knapt å kjenne lukta av det og aldri i livet om jeg smaker på det igjen.

Italiensk salat klarer jeg ikke heller.

Jeg elsket sana sol, idag grøsser jeg av den smaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kokte gulrøtter. Elsket det som barn, nå spiser jeg kun rå .

Anonymkode: 86968...0a1

Pussig, med meg er det omvendt, nå må jeg ha dem kokt eller stekt, ellers er de uspiselige. :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2019 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Bruspulver, sunda ( finnes det fortsatt?)

Anonymkode: d1874...38c

Sunda finnes fortsatt. Jeg får crush på det sånn ca en gang i året🤣

Anonymkode: 14f85...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rød fisk av alle sorter, og i alle former - kunne spise uendelige mengder røkelaks og kokt ørret. Har nå funnet ut at jeg er allergisk mot rød fisk.

Anonymkode: 0fac8...162

Jeg var også veldig glad i rød fisk, fra jeg var barn til for inntil 5-6 år siden, da var det plutselig bråstopp. Jeg er fortsatt glad i røkelaks, rå laks og røkt ørret, men er noen av delene kokt, stekt, bakt eller grillet, da sliter jeg med å få det ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man blir vel vanligvis mindre kresen med årene, bare at man var mer glad i søtsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...