Gå til innhold

Norges barnevernet må det gjøres noe med.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg kjenner mange fler bv-barn som absolutt ikke har gode erfaringer med det barnevernet vi har her i Norge.

Anonymkode: a57ea...2b4

Og jeg kjenner flere som har gode erfaringer med barnevernet.

Anonymkode: 4d99f...cbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg kjenner flere som har gode erfaringer med barnevernet.

Anonymkode: 4d99f...cbe

Da må du forstå at ikke majoriteten er fornøyd med det bv vi har i dag.

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Tutte skrev:

Barn blir ikke tatt i fra hjemmet pga alt mulig i Norge heller. Nå er jeg lei av å lese om denne skremselspropagandaen overalt. Barn blir ikke tatt i fra hjemmet bare av de grunnene du nevner alene. Da ligger det mer bak.

 Ja, det har sikkert skjedd i noen få tilfeller fordi bv har gjort feil, men ikke snakk som at dette er vanlige årsaker og at dette er normal praksis.

Det er dessverre ikke bare noen få tilfeller. De er helt vanlige årsaker, og dette skjer hele tiden. Jeg har selv to forskjellige statsborgerskap, og var i kontakt med ambassadene til begge landene da vi selv ble utsatt til barnevernet. Ambassadene fortalte at falske bekymringsmeldinger og absurde påstander og beskyldninger (uten noe som helst form av bevis annet enn en anonym eller ikke-anonym bekymringsmelding) er helt vanlige grunner for problemer med barnevernet og til og med omsorgsovertagelse, og at ambassadene får samtaler fra fortvilte foreldre nesten daglig.

Anonymkode: c2fdc...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der tar du temmelig feil. Jeg har lest saken fra begge sider og ser ingen feil. Og hva er det som får dere bv-fanatikere til å tro at det alltid er noe galt med foreldrene?! Hvor lite selvinnsikt har du egentlig som tror det alltid er noe galt med foreldrene. Ikke alle barn er lojale nei, så det argumentet kan du spare deg for.

Det er pga slike som dere som folk som får feilbehandling fra bv ikke tør å fortelle det til noen, fordi dere er fulle av fordommer og tenker bare svart/hvitt.

Anonymkode: a57ea...2b4

Fordi jeg har hatt kontakt med barnevernet selv og har bare godt å si om dem. Det er de som nekter å samarbeide med bv, som er problemet og det er derfor de går til omsorgsovertakelse.

Anonymkode: 4d99f...cbe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre ikke bare noen få tilfeller. De er helt vanlige årsaker, og dette skjer hele tiden. Jeg har selv to forskjellige statsborgerskap, og var i kontakt med ambassadene til begge landene da vi selv ble utsatt til barnevernet. Ambassadene fortalte at falske bekymringsmeldinger og absurde påstander og beskyldninger (uten noe som helst form av bevis annet enn en anonym eller ikke-anonym bekymringsmelding) er helt vanlige grunner for problemer med barnevernet og til og med omsorgsovertagelse, og at ambassadene får samtaler fra fortvilte foreldre nesten daglig.

Anonymkode: c2fdc...8bc

Nei, det er ikke vanlige årsaker. De fleste samarbeider med bv og det er de som beholder barna.

Anonymkode: 4d99f...cbe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende at du ikke så hva som var bristen hos dine foreldre når det gjaldt å følge deg opp og det var derfor barnevernet var inne i bildet. Barn er som kjent lojale mot sine foreldre, uansett hva foreldrene gjør eller ikke gjør. Det er derfor barnevernet finnes.

Anonymkode: 4d99f...cbe

Hvis det er noe som barnet ikke kunne se og ikke kan se det nå i ettertid så er det nok ikke grunn nok til å ta barnet fra hjemmet. Tror nok også at vedkommende har lest journalen sin og vet hvilken tull det dreiet seg om.

Anonymkode: c2fdc...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har hatt kontakt med barnevernet selv og har bare godt å si om dem. Det er de som nekter å samarbeide med bv, som er problemet og det er derfor de går til omsorgsovertakelse.

Anonymkode: 4d99f...cbe

Bare fordi du har hatt god erfaring med de så er det ikke dermed sagt at de er feilfrie. De gjør en hel masse alvorlige feil som blir hysjet ned.

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke vanlige årsaker. De fleste samarbeider med bv og det er de som beholder barna.

Anonymkode: 4d99f...cbe

Selvom man samarbeider så er det ikke alltid man får beholde barna. Du kan ikke snakke så bastant om dette, bv er masse feil.

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke vanlige årsaker. De fleste samarbeider med bv og det er de som beholder barna.

Anonymkode: 4d99f...cbe

Så du mener at diplomater som arbeider på ambassader og får samtaler fra sine fortvilte statsborgere daglig ikke vet noen ting? Du vet bedre? Jeg kan med egen erfaring også bekrefte at diskriminasjon spiller en stor rolle i barnevernssaker.

Anonymkode: c2fdc...8bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du mener at diplomater som arbeider på ambassader og får samtaler fra sine fortvilte statsborgere daglig ikke vet noen ting? Du vet bedre? Jeg kan med egen erfaring også bekrefte at diskriminasjon spiller en stor rolle i barnevernssaker.

Anonymkode: c2fdc...8bc

Vedkommende du diskuterer med er nok en av de mange som ikke evner å forstå at barnevernet ikke alltid vet best, og ikke engang i de fleste sakene heller. Det har dessverre blitt en trend å forsvare bv med nebb og klør, uavhengig av hvilke fatale feil de gjør, sier man noe kritisk mot bv så er har man defintivt noe å skjule eller så eier man ikke selvinnsikt til å forstå bedre 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende du diskuterer med er nok en av de mange som ikke evner å forstå at barnevernet ikke alltid vet best, og ikke engang i de fleste sakene heller. Det har dessverre blitt en trend å forsvare bv med nebb og klør, uavhengig av hvilke fatale feil de gjør, sier man noe kritisk mot bv så er har man defintivt noe å skjule eller så eier man ikke selvinnsikt til å forstå bedre 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: a57ea...2b4

Men du vet at BV ikke vet best og det tom i de fleste saker? På hvilket grunnlag vet du det? Har du innsikt i et stort antall BV saker i Norge? 

Anonymkode: b55ae...e7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at diplomater som arbeider på ambassader og får samtaler fra sine fortvilte statsborgere daglig ikke vet noen ting? Du vet bedre? Jeg kan med egen erfaring også bekrefte at diskriminasjon spiller en stor rolle i barnevernssaker.

Anonymkode: c2fdc...8bc

Jeg vil legge til at "vanlige" norske familier blir selvfølgelig også utsatt for barnevernet, men der trenger barnevernet noe annen latterlig "grunn" som kan da være at familien har flyttet for mye, har ikke god nok økonomi, psykiske plager, osv. osv. Men når det gjelder utenlandske familier så er det mye enklere for barnevernet å lage en sak da nordmenn generelt tenker at alle innvandrere banker opp sine barn. Har barnet ditt fått blåmerke, du er av utenlandsk opprinnelse og noen ikke liker trynet ditt... You're in deep shit.

Anonymkode: c2fdc...8bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende du diskuterer med er nok en av de mange som ikke evner å forstå at barnevernet ikke alltid vet best, og ikke engang i de fleste sakene heller. Det har dessverre blitt en trend å forsvare bv med nebb og klør, uavhengig av hvilke fatale feil de gjør, sier man noe kritisk mot bv så er har man defintivt noe å skjule eller så eier man ikke selvinnsikt til å forstå bedre 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: a57ea...2b4

Trenden er blitt å generalisere alle BV saker ut fra den ene man (tror) man kjenner alt i selv! I alle fall på KG..,

Anonymkode: b55ae...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende du diskuterer med er nok en av de mange som ikke evner å forstå at barnevernet ikke alltid vet best, og ikke engang i de fleste sakene heller. Det har dessverre blitt en trend å forsvare bv med nebb og klør, uavhengig av hvilke fatale feil de gjør, sier man noe kritisk mot bv så er har man defintivt noe å skjule eller så eier man ikke selvinnsikt til å forstå bedre 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: a57ea...2b4

Nå er jeg forvirret. Jeg vet ikke om jeg skal tro på mine egne erfaringer og diplomater med 10-årig universitetsutdannelse og mange års erfaring av diplomatisk arbeid i forskjellige land og som er i konstant kontakt med sine statsborgere som er blitt utsatt for denne formen av sosial kontroll og terror eller en anonym på Kvinneguiden som har mest sannsynligvis bodd hele livet sitt i en liten norsk by og har lav eller ingen utdannelse og absolutt ingen internasjonal erfaring som kunne kanskje åpnet øynene. Hmm.

Anonymkode: c2fdc...8bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg forvirret. Jeg vet ikke om jeg skal tro på mine egne erfaringer og diplomater med 10-årig universitetsutdannelse og mange års erfaring av diplomatisk arbeid i forskjellige land og som er i konstant kontakt med sine statsborgere som er blitt utsatt for denne formen av sosial kontroll og terror eller en anonym på Kvinneguiden som har mest sannsynligvis bodd hele livet sitt i en liten norsk by og har lav eller ingen utdannelse og absolutt ingen internasjonal erfaring som kunne kanskje åpnet øynene. Hmm.

Anonymkode: c2fdc...8bc

Så du tror at du er den eneste her som sitter med stor og lang kompetanse ang trådens tema? Snakk om å være ignorant! 

Anonymkode: b55ae...e7e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En annen ting de har til felles er vel at det har skjedd noe i hjemmet som ga bvt grunn til å ta barna fra foreldrene. Kanskje nettopp dette også er noe av årsaken til at det har gått uheldig?

 

Anonymkode: b6e8f...174

 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende at du ikke så hva som var bristen hos dine foreldre når det gjaldt å følge deg opp og det var derfor barnevernet var inne i bildet. Barn er som kjent lojale mot sine foreldre, uansett hva foreldrene gjør eller ikke gjør. Det er derfor barnevernet finnes.

Anonymkode: 4d99f...cbe

Seriøst! Skjerp dere. Der der er rett og slett arroganse! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror at du er den eneste her som sitter med stor og lang kompetanse ang trådens tema? Snakk om å være ignorant! 

Anonymkode: b55ae...e7e

Nei, jeg tror ikke det. Jeg kan se noen andre som også tydeligvis har det. Men du forstod ikke helt poenget mitt som var at det faktum at diplomater fra forskjellige land med mange års erfaring bekrefter at det norske barnevernet er loco forteller ganske mye. Hva tenker du om at noen ambassader faktisk advarer sine statsborgere på sine nettsider mot barnevernet? Hva tenker du om at mange politikere i utlandet anbefaler barnefamilier å ikke flytte til Norge, men å velge et annet land for immigrasjonsformål? Jaja, jeg vet, fordi i de landene banker man opp sine barn hele tiden, sant? Og det er IKKE LOV i Norge!!!

Anonymkode: c2fdc...8bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror ikke det. Jeg kan se noen andre som også tydeligvis har det. Men du forstod ikke helt poenget mitt som var at det faktum at diplomater fra forskjellige land med mange års erfaring bekrefter at det norske barnevernet er loco forteller ganske mye. Hva tenker du om at noen ambassader faktisk advarer sine statsborgere på sine nettsider mot barnevernet? Hva tenker du om at mange politikere i utlandet anbefaler barnefamilier å ikke flytte til Norge, men å velge et annet land for immigrasjonsformål? Jaja, jeg vet, fordi i de landene banker man opp sine barn hele tiden, sant? Og det er IKKE LOV i Norge!!!

Anonymkode: c2fdc...8bc

Hvilken kompetanse mener du disse diplomatene har som gjør at de kan vurdere det norske barnevernet? Mener du at disse diplomatene har full innsikt i sakene? 

Anonymkode: b55ae...e7e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror at du er den eneste her som sitter med stor og lang kompetanse ang trådens tema? Snakk om å være ignorant! 

Anonymkode: b55ae...e7e

Nei, det er du som er ignorant som stoler blindt på at bv gjør en god jobb uansett hva. Foreldrene tar alltid feil og mangler selvinnsikt, bv som er allvitende har alltid rett.

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kompetanse mener du disse diplomatene har som gjør at de kan vurdere det norske barnevernet? Mener du at disse diplomatene har full innsikt i sakene? 

Anonymkode: b55ae...e7e

Hvilken kompetanse er det bv har som gjør at alt de gjør er rett? Det virker som om du tror at folk som jobber i bv er en homogen gruppe.

Anonymkode: a57ea...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...