Gå til innhold

Datteren min har blitt bedt med på hyttetur med kjæresten...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun blir 13 år i november. De har vært kjærester en stund, og nå lurte kjæresten på om hun ville bli med han og faren på hyttetur.

Syns dere det er ok? Har ikke hatt noe særlig samtale rundt dette med sex osv etter at de ble kjærester. Håper og regner med de ikke er der enda, men bør vel ta en prat nå?

Jeg kjenner ikke faren, men vet de er en oppegående familie. Bør vi bli enige om at de sover på hvert sitt rom osv? 

Dette kom litt brått på og er litt nytt for meg🙈

Anonymkode: 834a3...fec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt datter i den alderen sjøl, men jeg sa nei. Hvor gammel er kjæresten? Nei, hun er for ung for gutt/jente overnatting mener jeg og attpåtil kun med mannfolk.....hmm....sier ikke at det vil skje noe men gud hjelpe meg hvor nervøs hadde ikke jeg vært lissom.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten er like gammel som min datter. De går i samme klasse.

TS

Anonymkode: 834a3...fec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjæresten er like gammel som min datter. De går i samme klasse.

TS

Anonymkode: 834a3...fec

Du må snakke med faren. Uansett om de har hvert sitt soverom er det veldig lett å snike seg inn til hverandre på natta når faren sover.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med faren til gutten. Så ville jeg bestemt meg etterpå. 

Uansett må hun sove på eget rom. 

Anonymkode: 44f15...ee1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør ta en prat med begge to, face too face og se hvilke inntrykk du får av begge. Er du utrygg om det, så si nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker 13 år gamle gutter, og ville vært skeptisk.

Anonymkode: 898a8...307

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi blir 9 i oktober. Hun har hatt mange flotte turer og overnattinger med sin kjæreste. De har vært sammen siden midten av 2. klasse. Så dersom 8-9-åringer kan, kan vel 12-13-åringer også?

Anonymkode: d05a4...401

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dattera mi blir 9 i oktober. Hun har hatt mange flotte turer og overnattinger med sin kjæreste. De har vært sammen siden midten av 2. klasse. Så dersom 8-9-åringer kan, kan vel 12-13-åringer også?

Anonymkode: d05a4...401

Svært få som debuterer når de er 8-9. Noen debuterer når de er 13. Ivertfall kommer i en sårbar alder hvor kan bli utsatt for uønsket press, slite med å stå opp for seg selv osv.

Anonymkode: d20fe...094

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min er nøyaktig et år eldre. Jeg hadde sagt nei (også i fjor). Sa nei tidligere i vår her da hun og ei venninne spurte om å overnatte hos en kamerat sammen med en annen kamerat. Ville ikke sette henne i en situasjon hun ikke klarte å komme seg ut av, rett og slett... 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg aldri godtatt

Anonymkode: 624c8...379

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må evt ha en prat med faren, ja. Han hadde sagt at en av oss foreldre kunne bli med hvis vi ville. Men, vi jobber og har ikke mulighet til det. Så da må hun evt bli med alene.

Snakket litt med henne nå om at det er litt forskjell på å dra på hyttetur med kjæresten og ei venninne. Spurte henne hvor hun tenker grensen går. Sex var i allefall ikke aktuelt sier hun. Grensen gikk ved kos og klem. Jeg fortalte henne at hun er for ung for noe mer, og det var hun helt enig i. Men, om man kan stole 100% på det er jo en annen sak. 

Om de vil ha sex, så får de det vel til når de er på besøk også? 

Jeg sa at de er nødt til å sove på hvert sitt rom. Det var helt greit. Sa jeg må snakke litt med mannen først. 

Dette var litt vrient...

TS

Anonymkode: 834a3...fec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde blitt nei fra meg. Har selv en 13 åring

Anonymkode: 34285...0b8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg husker 13 år gamle gutter, og ville vært skeptisk.

Anonymkode: 898a8...307

At det går an

Anonymkode: bf9ee...590

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faren til ei jente på den alderen var smart. Han ba gutten ta med seg telt 😄 "og der kan du sove den helgen du er her". Hehe. Gutten slo opp telt og var fornøyd han. Jeg spurte faren om det ikke var litt...brutalt. Og faren svarte : han er i hytta helt til kveldstid. Såpass må en gutt takle om han er en bra gutt. Hm. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barna skal ha hatt 5 uker ferie når barnehage året er over. Du kan telle planleggingsdagene som ferie. Men de skal ha 5 uker ferie løpede av et barnehage år det har de rett  på.

Anonymkode: c7a18...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesen min var i samme situasjon i fjor. De løste problemstillingen med at hun dro sammen med bestevenninnen. De to jentene sov på samme rom, og det at de var flere ungdommer der sammen, gjorde at de var mer som kamerater og ikke så mye kyssing etc. Det var sommeren mellom 7. og 8.klasse.

Anonymkode: 21717...c65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei datter på 17 år, hun får ikke overnatte til gutter. Så hadde spesielt aldri godtatt det når hun bare er 13, hun er faktisk IKKE over den seksuelle lavalderen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tussi680 skrev:

Jeg har hatt datter i den alderen sjøl, men jeg sa nei. Hvor gammel er kjæresten? Nei, hun er for ung for gutt/jente overnatting mener jeg og attpåtil kun med mannfolk.....hmm....sier ikke at det vil skje noe men gud hjelpe meg hvor nervøs hadde ikke jeg vært lissom.

Hvorfor er det ille med kun mannfolk på hytta?  

Anonymkode: be0ad...750

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...