Gå til innhold

Hvilken farge på hus liker du? Hvilken farge liker du ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hus som legger tett og som man kommer nær, for eksempel i en bygate, kan ha spreke og varierte farger, mens hus som ligger mer alene og som man ser på avstand må ha dempede farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okergult som tenderer mot orange er verst. Synes hvitt er pent, men upraktisk. Liker nøytrale farger, men gjerne knall på inngangsdøra. 

Anonymkode: 74971...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt svart med hvite karmer. 

Anonymkode: 52e56...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke mørkebrunt i et byggefelt, men på en tomt med naturomgivelser er det fint. 

Liker helst lyse farger. Grått, hvitt osv. 

Ikke spesielt glad i gult eller rødt, men noen rødfarger kan være fint i riktige omgivelser. Td på en gård, ved skogen osv. 

Så jeg blir vel en slik som kan like mange farger, etter riktig plassering? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker alt til sitt formål! Et hus i byen bør ikke være svart, og ei hytte på fjellet bør ikke være hvit. Ellers er grå litt deprimerende.

Det jeg liker er gult, dempet blå og grønnfarger.

Anonymkode: 3b981...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker farger, og synes det er helt tragisk med alle gråfargene nå for tiden. Folk må snart slutte å være så forbasket feige og mainstream i forhold til fargevalg. Se bare på denne gaten i Stavanger, hvor flott det kan være:

Relatert bilde

Anonymkode: 5cd8f...30d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite og grå hus er pent det. Men blå hus synes jeg er ekstra nydelig. Spesielt de blågrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nærheten her har de malt et stort hus knallblått med hvite karmer. Det skiller seg ut, husene rundt har også glade farger, men det blå er veldig fint. Mye blomster ute også, i sterke farger. Det løfter hele strøket. 

Kjedelig med hvite og grå hus. Hvitt kan være fint, men ikke når nesten alle hus rundt er hvite. 

Et funkishus jeg så er malt i mørk burgunder, med irrgrønne karmer. Uvanlig, men fint! 

Anonymkode: f92f3...318

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt er fint og jeg syns også rosa er fint selv om det ikke er så vanlig farge på hus. Brunt liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best hvit, gul eller rød. Blå og grønn kan også være fint hvis det ikke er for mørkt. På hus med farge synes jeg det er finest med hvite karmer og lister. Hvite hus kan gjerne ha en kontrastfarge på karmer, lister og dør. Vi har hvitt hus med kongeblå dobbeldør. Det synes jeg er veldig fint. 

Liker ikke brune, grå og sorte hus. Kremhvit er heller ikke spesielt fint synes jeg, det ser ofte skittent ut. 

Anonymkode: 25262...a21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hvitt er finest😊 Liker også lys grå, gult og rødt. Men det kommer an på huset. Kunne aldri tenkt meg brunt, svart eller mørkt grått hus. Vi har hvitt hus og lys grå sjøhytte😊 

Anonymkode: b10c6...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare et spørsmål, ser flere her skrive at det er så mye vedlikehold med hvitt hus. Hva mener dere med det?

Anonymkode: 4aa4f...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker folk at de er spenstige hvis de maler huset sitt grått eller brunt. Det er så trist! Her hvor jeg bor er himmelen alltid grå. Husene likeså.. Farge på husene spriter opp og gjør det triveligere. Se så fin bryggen i Bergen er! 

5BEDB029-B8D9-4C23-8AFA-E5BAE46EF446.jpeg

Anonymkode: 24ef8...f9f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker best røde, grå og blå hus, men det må være en middels eller mørkeblå farge, ikke lyseblå, for den fargen har jeg aldri likt. 

Når det gjelder hvite hus, så er der ofte fint, men samtidig så synes jeg også at det lett blir kjedelig. Det hjelper ofte litt på med f.eks rød taksten, eller karmer i en litt annen farge. Synes også hvite sørlandshus er ganske fint.

Liker dårlig gult, brunt, rosa og lilla hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Rødt, gult og grønt er kjedelig. Hvitt er kjedelig, men det passer inn over alt. Grått i forskjellige nyanser er fint, svart er fint, mørk blått er fint, mørk rød/brun beis er fint.  Det er fint når man kan skimte treet under beisen, syns jeg. 

Anonymkode: 1a9b4...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...