Gå til innhold

Hvilken farge på hus liker du? Hvilken farge liker du ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker hus som er brune med orange dører og vinduskarmer. Liker også svarte hus med røde dører og vinduskarmer. Ville aldri malt huset grønt, blått, grått, hvitt eller gult. Den fargen jeg liker aller minst på hus er blått.

Anonymkode: 5e1ef...b19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er pent med hvite og grå hus. Er ikke noe fan av rødt, gult eller brunt. 

Anonymkode: 3fb8d...02e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til farger. Har selv grendegult hus, hbite karmer, perlegrå raftekasser. Kunne ikke være mer fornøyd. 

 

Anonymkode: 3839a...02c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hus med glade farger. Synes gule hus er kjempefine!

Det verste jeg ser er grå hus, særlig mørkegrå hus. Kan nesten ikke tenke meg noe kjedeligere på en oversynet regnværsdag enn å måtte komme hjem til et hus like grått og trist som været.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best nøytrale farger på hus. Grå, hvit, brun. Enklest mulig. Det er innsiden som teller, Hehe!

Anonymkode: b58ed...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer an på huset, beliggenhet og området rundt. Fint når det er litt farger i omgivelsene.

Anonymkode: 85105...021

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes hvitt er finest :) Sammen med helt sort tak. Grå er fint det også, men ser litt dystert ut på regnfulle og overskyede dager.

Anonymkode: 972da...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker farger, helst ikke samme farge som naboen.

Personlig er jeg veldig svak for rosa hus med hvite karmer. 

Masse grå hus blir veldig trist. Det er så mange gråværsdager og så lang vinter her i landet at vi trenger litt farge. Hvite hus bør ha røde, grønne eller blå karmer.

Anonymkode: a0f2b...58d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gul liker jeg. 

Grønn liker jeg ikke. 

Anonymkode: 7f9ea...e72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grått og hvitt. Egentlig helst hvitt, men det blir så fort møkkete. 

Brunt, rødt og gult blir for hytteaktig/pansjonistaktig. 

Anonymkode: 3cb33...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørkebrunt med blå karmer.

Det er altfor mye grått for tiden, både ute og inne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Brunt hus liker jeg ikke, hvit er kjedelig alle hus er jo hvite, ja til flere røde, blå, grønne og gule hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke rødt og gult. Ellers er åpen for det meste :) 

Anonymkode: c11ba...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på husets arkitektur. En gammel villa synes jeg alltid er vakrest i hvitt, et funkishus kler mørke farger osv. Ellers så er synes jeg det er morsomt med ytterdør i en kontrastfarge. I tillegg synes jeg man må ta husets takfarge med i betraktning, rødt tak kler feks. ikke bonderødt, men går fint til nøytrale farger.

Har forresten sett at det har kommet mange duse fine blåfarger på husmaling i det siste, både lyse og mørke. Fikk nesten lyst å male huset på nytt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så forresten nylig en fantastisk protest mot forgråing. I et område hvor mange hus har blitt grå i løpet av det siste tiåret dukket det i vår opp en knall rød ytterdør. Det passet absolutt ikke inn i alt det som ellers var grått og hvitt, men det lyste opp dagen og området noe helt fantastisk. Samme effekt kan oppnås med en frodig, blomstrende rosebusk, men en dør vil i motsetning til en rosebusk beholde fargen når vi trenger den.

Anonymkode: a0f2b...58d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer helt an på huset og beliggenheten. 

Anonymkode: 8614a...48d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe fan av hus i bondefarger som rødt og blått og *grøss* den verste; gule hus. Jeg var nabo med et gult hus i mange år, det var et forferdelig hus. Skjønner ikke at de ikke malte det. På de ti årene vi var nabo med det huset, malte de ikke en eneste gang. De kunne jo malt det gult igjen, men som sagt; ingen malestrøk.

Favoritthusfargen er hvitt eller grått. Noen hus har en byggestil som også passer til svart hus, litt sånn "brent svart". Vanskelig å forklare, men jeg har sett noen i den fargen og i en byggestil som passer.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen fan av farger som rødt, gult, grønt, blått. Liker best forskjellige gråtoner

Anonymkode: cdfcf...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker hvite hus best, men ikke alle hus kler det. Er det mye veggflate blir helhvitt blasse. Liker også svarte hus, dersom arkitekturen er riktig. Ellers har jeg en nabo med lyst lindegrøtt hus, det er nydelig. Har også sett en lysegul farge med mye grønt i som passer kjempegodt på akkurat det huset, men som ville vært forferdelig på mitt hus og andre moderne hus. 

Liker ikke grå hus, dess mørkere dess tristere. Er heller ikke fan av bonderødt. Naboen sitt hus har foresten samme farge som den gule stripa i veien, med brune detaljer, det er absolutt det grusomste jeg har sett. Nå skal de male det, heldigvis. Grått, dessverre.

Anonymkode: 4aa4f...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...