Gå til innhold

Hvilken farge på hus liker du? Hvilken farge liker du ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naturfarger som mørkegrønt, noen brunnyanser, svart, grått, mørkeblått

Nei: gul, rød, som regel hvit, lyseblå

Anonymkode: 55b5b...00e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at gule hus kan være veldig fint, men det kommer jo selvfølgelig an på nyansen. Knall gult er ikke fint, derimot liker jeg det jeg kaller vaniljesausgult :) Og da i kombinasjon med hvite lister og mørkt tak. 

2010133-bender-palema-candor-svart-532708646-rszww2560h1650-30.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over at såpass mange misliker røde hus! 

Selv har vi jotun husmannsrød på vårt hus med mørkeblå karmer og ytterdør, synes det er fint :) 

Jeg synes hvite hus er veldig fint, men ser for meg ekstra jobb med vedlikehold. 

Anonymkode: 6048c...3ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Hvite hus er finest. Brune er verst. Men så kommer det jo an på huset også. Ei tømmerkoie "skal" være brun, et lite hus i skogen "skal" være rødt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hvite hus best. Jeg liker sort hus minst.

Ville ha passet på å kjøpe et hus som stilmessig passer til en hvit farge, men hvit skulle passe til det meste. Som en bonus, så vil jo også hvite hus reflektere sollys, og ikke omdanne lyset til varme, slik det gjøres på mørke\sorte overflater. Dette er bedre for klima, og vil bidra til å senke temperaturen på jorden, selv om det ikke er nevneverdig mye\noe særlig betydelig. Hvite hus, vil da ihvertfall ikke bidra til varmere klima, spesielt hvis en velger et rødt tak i tillegg også.

Sort farge liker jeg minst på et hus, da synes jeg det passer best på hytter, da den fargen gir med assosiasjoner med stabbur og eventyr som askeladden o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grå, sort, brunt og mørke farger liker jeg ikke. Gult er en av de fineste fargene på hus, blir glad når jeg ser hus med uvanlige farger som rosa, lilla og turkis. Alt for få ukjedelige farger på hus.

Anonymkode: 09831...41f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er anti-trendy, og liker hus som er brune, røde, okergule, mørkegrønne, hvite og svarte. Men huset må kle fargen, og ikke alle hus kler alle farger. 

Liker ikke grå hus, og heller ikke rosa, eller andre pastellfarger, eller blå.

Jeg snakker egentlig om eneboliger over her, for rosa, blått og pastellfarger kan være skikkelig stilig på gamle bygårder med murpuss og stukkatur. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker gule, brune, grønne og røde hus. Har nylig malt huset mitt gult.

Kan ikke fordra grått eller hvitt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i moderne hus i brunt, sort eller grått. Ellers er hvitt ganske fint. :) 

Liker sånn middels alle andre farger, har ikke noen preferanse der. Lys gul, røde, blå... 
Misliker "rare, unormale" farger som rosa, lilla og knæsje farger og rare farge kombinasjoner. 

Anonymkode: 85f55...944

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult hus med grønne karmer 😄

Anonymkode: d780c...e32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seterbrunt med hvitt rundt vinduer og på hjørnekassene. Og rødt tak, 

Liker ikke grønt. 

Anonymkode: 0bb82...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset mitt er staverngul, med hvite vinduer og røde hjørnekasser og vannbrett.

Kommer ikke til å gå for brunt, blått og beige. Det er ikke fint.

Skulle jeg bygd hus på nytt igjen så skulle jeg hatt gråbeis ala drivved så trehverkwt synes igjennom.

Anonymkode: 1f366...f3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 16.15, KittyNose skrev:

Jeg synes at gule hus kan være veldig fint, men det kommer jo selvfølgelig an på nyansen. Knall gult er ikke fint, derimot liker jeg det jeg kaller vaniljesausgult :) Og da i kombinasjon med hvite lister og mørkt tak. 

2010133-bender-palema-candor-svart-532708646-rszww2560h1650-30.jpg

Den gulfargen synes jeg er fæl. Ser ut som den har falmet i flere år.

Anonymkode: 1f366...f3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huset mitt har alltid vært rødt med hvit avsetning.  Tidligere var det såkalt låverødt, nå Rørosrødt.

Fargen på ytterdører heter jordbrun, men er egentlig nesten sort.  Gammeldags kanskje men huset er eldre og det står i stil til alt det nærmeste rundt, fra nabohusene til gårder og skogen.

Jeg liker det slik.   ☺

Endret av Jerry Lee
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Huset mitt har alltid vært rødt med hvit avsetning.  Tidligere var det såkalt låverødt, nå Rørosrødt.

Fargen på ytterdører heter jordbrun, men er egentlig nesten sort.  Gammeldags kanskje men huset er eldre og det står i stil til alt det nærmeste rundt, fra nabohusene til gårder og skogen.

Jeg liker det slik.   ☺

Det hørtes nydelig ut 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Luna Llena skrev:

Det hørtes nydelig ut 😍

Takk. JEG syns jo det er fint.   😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker røde hus og varm gule hus, gjerne med hvit dør og karmer, eller grønne dører og karmer. Svarte hus er også flott. Brunbeiset er også fint på noen hus. Noen hvite hus er også fine, ivertfall sånn typisk gammel sørlandss stil. 

Jeg kan ikke fordra grå hus, uansett nyanse, lys gult er grusom, lys blått er også fælt, nei takk til lys grønn og grass grøne hus, og lakserosa på hus ser også ikke trivelig ut.

Anonymkode: 0f47b...db0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den gulfargen synes jeg er fæl. Ser ut som den har falmet i flere år.

Anonymkode: 1f366...f3e

Det er lov å være uenig 🙂 Jeg liker den. 

Endret av KittyNose
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, KittyNose skrev:

Det er lov å være uenig 🙂 Jeg liker den. 

Har aldri vært glad i gult jeg, heller. Men huset på bildet ditt likte jeg med det hvite...ikke bare vinduer, vindskier, toppbord og inngangsoverbygg, men også på hjørnekasser og etasjeskillerlister. Gjennomført.   😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...