Gå til innhold

Ting som dere glemte til deres bryllup

majan

Anbefalte innlegg

Husk blank neglelakk til kurven på jentedoen for å redde tynne strømper som rakner - det er alltid gjester som er uheldige. Ha ekstra sett med strømper med til deg selv. Og ikke glem brudebuketten! Fikk min levert da jeg satt oppe ved alteret, hadde nok med pappa i den ene armen og lommetørkle i andre handa da jeg sto i våpenhuset - merket ikke at det var noe som manglet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde laptop, og vi hadde minnekortleser, men vi fikk ikke inn noen bilder den dagen likevel. "neeeei, de haddejo ikke tømt det før de kom, og ville ikke vi skulle få alle" (vi kunne jo latt være å kopiere inn dem da....) "neeeeei, de måtte nå se gjennom først" (ville det vært sååå stor krise om vi fikk med et bilde hvor noen blunket?) "neeeeei, det var jo litt av hvert der" (ja, så da, det gjør ikkenoe om du har noen bilder av din datter, vi vil gjerne ha bilder av gjestene vi...) "Men, vi kan sende dem til dere!" Selvsagt...

Joda, vi har fått bilder fra... to kamera bortsett fra vårt eget, og ett av dem var pappa sitt, som lå i dresslomma hans, når han fulgte meg opp kirkegulvet... (fra kirka har vi derved svært få bilder, for det som er tatt med vårt kamera er dessverre ubrukelig pga feil innstilling på lukkertid) Håper å få inn flere, vet om i alle fall to kamera til vi skal få bilder fra da, og håper noen av de andre klarerå sortere ut noe som ikke er "for personlige bilder" fra kamera sitt...

Og "det viktigste" er det nok forskjellig oppfatning av ja... (minner meg om da jeg fikk mamma og pappa til å ta opp sendinga av en tv-innsamlingsaksjon en gang, for jeg syntes det var så spennende, men måtte legge meg. De stoppa den hver gang det var oppdateringer av tall, for det var knapt med film. Jooooda, men det var jo nettopp tallene jeg ville se, saninnslagene i mellom var jo det heg hadde tenkt å spole over....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjent for å være distre og det var jeg selvfølgelig på min egen bryllupsdag også :ler:

Jeg glemte sløret når jeg dro til frisøren, så svigerfar måtte kjøre inn til byen for å levere det..

I tillegg klarte jeg å glemme brudebuketten på vei til vielsen. Kom først på det når jeg satt og ventet i bilen ved vielsesstedet. Men takket være to reddende engler av noen kompiser, så fikk de hentet den på hotellrommet mitt, råkjørte tilbake og jeg fikk den akkurat i tide. Takk og lov at det var en humanetisk vielse der litt forsinkelse gikk bra...

Og sist men ikke minst; jeg glemte både å ta på meg armbåndet og de fine øredobbene jeg hadde lånt av en venninne.

Men alt dette var bare detaljer og dagen ble helt super og vi koste oss masse, masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hvis det er mulig for gjestene å bestille øl i stedet for vin til middagen, så husk å informer gjestene om dette før middagen starter. Hos oss glemte toastmaster å si noe med en gang, så flere fikk servert vin og følte dermed at de ikke kunne gå over til øl helt plutselig. Det er ikke alle som er så glad i vin, og da er pils et greit alternativ for mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tatt lite bilder på festen av meg/brudgom sammen med foreldre, søsken osv... Da mener jeg bilder hvor man sitter/står sammen og alle ser inn i kamera ;) Men vi var vel mest opptatt av å kose oss, velger å tenke sånn på det. Mange bilder fra dansegulvet i hvert fall :) Ellers fungerte det bra for oss å få tilsendt bilder i ettertid, eller få dem brent på cd/dvd. Har ikke fått alle enda da, men vet det blir etter hvert. Vi valgte å ikke ha engangskamera - angrer ikke på det. De fleste har jo med seg digitalkamera.

Vi fikk en kamerat til å filme vielsen og talene under middagen - kjempegøy ha nå i ettertid! Anbefales! (Helst en som er litt stødig på hånda da...)

Ang øl/pils: vi valgte å ha brus , vann og øl på bordet, så visste alle at det var tilgjengelig. Servitørene gikk rundt med hvitvinsflasker til forrett ( husk serviett knytt rundt flasken eller hengende over armen til servitøren) og karafler med rødvin til hovedrett.

Glemte å pudre meg ordentlig i løpet av festen... Så jeg er litt blank i huden på noen bilder... (egentlig en bagatell, men litt irriterende).

Alle gjestene sto ved bordet når vi kom gående inn. Det var meningen at taffelmusikken skulle spille en eller annen sang når vi kom gående, men det hadde vi glemt å si, og de kom ikke på det selv, så det var litt "stille" før gjestene begynte å klappe oss på plass ;) Men veldig praktisk å ha alle ved bordet når vi kom, så slapp vi vrimling i det uendelige før vi kunne innta plassene våre og få litt mat i magen...

Det var det jeg kom på i farten, fra en fabelaktig dag og kveld.... Lykke til alle kommende bruder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Tingeling_78_*

Noen flere tips??

Har notert meg følgende:

Jeg huske å ha med meg

ekstra strømpebukse

klinex

vannflaske

hodepinetablett

sminke

kamera til bryllupsnatten

nål og tråd

sikkerhetsnåler

hårnåler

Kurv på do

hodepinetabl.

str. bukse

hårnåler

deo spray

parfyme

mascara

plaster

frisk/tyggis

kondomer hehe…

tamponger

blank neglelakk

Ting å huske på

Noen må heise flagget på festlokalet

Avtale hvordan vi gjør entre på festen

Ta ut bukketten i god tid så den ikke drypper på kjolen

Skrive liste over hvilke bilder man vil at skal bli tatt.

BAGGEN TIL BRYLLUPSNATTEN med toalettsaker

Ekstra servietter til kake og lignende.

En som organiserer fotograferingen på trappen

Avtale med kirketjener så han ikke åpne dørene med en gang…

Vase til brudebuketten

Teip til å pakke ned gaver

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Jeg hadde glemt hårbørste. Dere skulle sett hvordan håret mitt så ut etter at jeg fjernet 70 hårnåler

Jeg hadde massse hårspray og håret var skikkelig tuppert, det var helt umulig å vaske ut sprayen og få ut tupperingen selv om jeg såpet inn håret flere ganger.

Jeg var riktig lekker på håret da jeg forlot hotellet dagen etter, minnet litt om Eli Hagen akkurat da :ler:

er ikke gift enda, men har hatt oppsatt hår et par ganger... ikke glem en diiiger flaske med balsam! ellers risikerer du afro/eli hagen dagen etter *fnis* ikke særlig lekkert igrunn

Det hjelper ikke å vaske håret med shampoo med en gang... Ta masse balsam i og, rett ut flokene da... balsamer gjerne flere ganger, helt til en føler at de ikke er tuppert lenegr.. så vasker du heller håret etter på... Da ungår en Eli Hagen looken... Balsam og sminkefjerner er noe av det viktigste i toalettveska...

Klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

*dytter*

og så må alle vi bruder huske på å kose oss og slappe av på selve dagen!! hvis man har glemt noen detaljer kan man være ganske sikker på at ingen andre tenker på det... og da burde man jo prøve å ikke tenke på det selv og heller bare NYTE dagen - ifølge mange gifte venninner går dagen Utrolig fort!

har også tenkt på at jeg skal spise sunn mat i dagene før selve dagen, så jeg ikke få opblåst mage, luft i magen eller noe lignende... det er sikkert ikke så gøy..

har også fått tips om å ta med ekstra hårnåler, i tilfelle frisyren begynner å falle litt ned i løpet av kvelden....

og paraply! i tilfelle det regner. den bør sikkert være litt ekstra stor, for å dekke hele kjolen.

Lykke til alle sammen! jeg har 12 dager igjen"!!!!!!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt bilder av meg alene og av mannen alene, men det ble glemt i alt styret hos fotografen. Fotografbildene ble ikke bra uansett, så egentlig gjør det vel ikke noe, men jeg skulle gjerne hatt noen allikevel... og så skulle jeg hatt bilde av meg og mamma sammen, det har jeg heller ikke. Vi har tatt noen i ettertid i stedet, men...det blir ikke helt det samme.

Vi glemte overnattingsbagen hos frisøren :ler: Så da vi sto på hotellrommet midt på natta og begynte å lete var den selvsagt innelåst hos frisøren. Ergo ingen hårbørste, ingen shampo og ingen balsam... Heldigvis hadde jeg klærne jeg brukte den morgenen før kjolen kom på, så jeg hadde noe å ha på meg dagen etter. Det hadde gjort seg å spise frokost i brudekjole :ler: Vi fikk broren min til å se hjemme om vi hadde en uåpnet tannbørste (våre var jo pakka ned) og det hadde vi.

Så vår start på ekteskapet var en tannbørste på deling og håret alle veier ;) Det er jo egentlig bare moro å tenke tilbake på.

Jeg tror dessuten at alt for mange stresser med ditt og datt som de ikke må glemme. Slapp av, og nyt dagen! Du får den aldri tilbake, og det blir helt feil å fokusere på alt som kan gå galt. Går noe galt, ta det underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra tips: Skriv ned en kjøreplan for hele dagen og sørg for at denne sirkuleres mellom forlovere, toastmaster, mødre og andre som vil være kontaktpersoner for gjester. Da får alle vite hvor lang tid man har mellom kirke og middag etc.

Catzy

Kjempe-fint råd. Vi hadde kjøreplaner til sjåføren, toastmaster og ellers alle andre som hadde oppgaver. Takket være planen, med nøyaktige klokkeslett gikk dagen som en drøm! Toastmaster gjorde forøvrig en fantastisk jobb med å koordinere kjøkkenet, serveringspersonalet og alt det andre.

To tips til:

-sørg for at noen har nøkkel til lokalet og kan slippe inn kokkene/ konditorene.

Og at de kan lufte litt samtidig.

Vi sørget i tillegg for god dialog mellom leverandørene slik at de ordnet opp seg imellom.

- Vi laget bordkort med plass for hver gjest til å skrive "gode råd og hilsener til brudaparet" mens de satt ved middagsbordet. Brettet serviettene men en liten lomme slik at navnet stakk opp øverst på lappen. Ved siden av la vi en blyant.

Dette startet fine samtaler rundt bordet og vi har rørende og utrolige morsomme hilsener fra hver gjest. Det har blitt tradisjon i vår venneflokk å lage sånne i bryllup etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
- Vi laget bordkort med plass for hver gjest til å skrive "gode råd og hilsener til brudaparet" mens de satt ved middagsbordet. Brettet serviettene men en liten lomme slik at navnet stakk opp øverst på lappen. Ved siden av la vi en blyant.

Dette startet fine samtaler rundt bordet og vi har rørende og utrolige morsomme hilsener fra hver gjest. Det har blitt tradisjon i vår venneflokk å lage sånne i bryllup etterpå :)

Åh! Det var en kjempegod ide, tror jamen jeg skal låne den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo ganske stilig! hmmm... det må jeg vurdere...

klemmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også sånne lapper. Mamma hadde laget til et lite bord i gangen med penner, blomster og en haug lapper - der gjestene ble oppfordret til å skrive en hilsen til brudeparet. Broren min hadde i oppgave å ta bilde av alle gjestene i løpet av kvelden og natta. Han fikk knipsa nesten alle, og i julegave jula etter fikk vi et scrapbookingalbum med bilder av gjestene og hilsenene de hadde skrevet. Det var kjempekoselig, jeg elsker det albumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...