Gå til innhold

Ting som dere glemte til deres bryllup

majan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke gift enda, men her kommer et tips fra meg;

Husk vase til å sette brudebuketten i under festen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvor lang tid brukte dere på å planlegge bryllupet? Hva bør være minste tid? Er 7 måneder fra man ble fridd til til man ønsker å gifte seg grei nok tid?

Vi forlovet oss i januar og skal gifte oss i mai. Har gått kjempefint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 måneder igjen nå til det er vår tur :) Har lest gjennom hele tråden nå og fått mange tips, et tips som jeg mener ikke står her er å huske brudebuketten når det blir tatt bilder.

Har vært i flere bryllup der brudeparet har startet med fotografering sammen med foreldre o.l og jeg har løpt for å hente brudebuketten.. (etter å ha spurt om de skal ha den med på bildene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dytter denne litt opp, den burde egentlig være øverst hele tiden, synes jeg ;)

Men lite tips til dokurver: Neglfil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Nå har jeg lest tråden fra start til slutt, utrolige mange nyttige tips! Ctrl + c + Word = SANT. Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt med flere a4-ark og noterte ivei! Veldig godt å ha, og se på. Også veldig fint å få skrevet ned en kjøreplan når det gjaldt fotograferinga, da kan vi jo bruke tiden mer effektivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Utrolig bra innlegg. Så bra at man kan dele slike ting og ikke alt som gikk bra. Hadde aldri kommet på at man for eksempel bør ha en vase til brudebukketten under middagen. Her er det mye å notere:)

Takk! Kommer tilbake og deler mine erfaringer når vi er gift i juni 2012.

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahem. Vi glemte ringene hjemme. Noen bedre? :fnise:

Vi glemte også at vi skulle undertegne protokollen på Tinghuset, slik at vigsleren måtte løpe etter oss og nappe meg i sløret - alt mens trompetisten spilte høytidelige toner og foreldrene våre videofilmet som besatt.

Men det var et fantastisk bryllup!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahem. Vi glemte ringene hjemme. Noen bedre? :fnise:

Vi glemte også at vi skulle undertegne protokollen på Tinghuset, slik at vigsleren måtte løpe etter oss og nappe meg i sløret - alt mens trompetisten spilte høytidelige toner og foreldrene våre videofilmet som besatt.

Men det var et fantastisk bryllup!

HAHAHA det er den beste jeg har hørt. Kanskje ikke så moro når det sto på, men gøy å se på videoen etterpå:)

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fillefjonka

*Dytter denne litt opp igjen jeg* :)

Hipp hurra for denne tråden :)

Jeg sitter her å noterer for harde livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det var noe jeg skulle ønske jeg husket i ettertid var det å ta med kamera/engangskamera i overnattingsbagen til bryllupsnatten. Vi hadde en så fantastisk flott suite, at jeg gjerne skulle hatt et par bilder av den også, og av brudekjolen min på gulvet, lasset med hårnåler, champagnefrokosten, brudeparet dagen-derpå etc. Artig å ha til senere, men det var altså det eneste vi glemte.

(ellers vil jeg anbefale en slik kurv på toalettet! Vi hadde to stk. fylt med hårspray, deospray, hårnåler, sikkerhetsnåler, strømper, plaster, hodepinetabletter, kleenex, frisk etc. De ble umåtelig populære, vi fikk mye skryt for disse - og ikke minst, gjestene snakker fortsatt om dem over et halvt år etterpå!!! Anbefales!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 måneder senere...

Pass på at det er mikrofon til de som holder tale om lokalet er stort. Utrolig kjedelig å sitte og høre på taler når man ikke hører hva som faktisk blir sagt.. :sjenert:

En presentasjon av gjestene, enten muntlig i forkant eller et lite hefte/ark hadde vært kjekt så man slipper å gjette hvem alle er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe jeg glemte, jeg tenkte på det, men slo det fra meg, og det angrer jeg på:

Jeg ville arrangere gruppebildetaking før middagen og utover kvelden, litt morsomme ting som venninner, kompiser, meg og guttene, ham og vennene og slike ting, men det ble liksom ikke fordi ingen tok tak og ingen lot meg ta tak. Kommer kanskje litt an på gjestene også, ikke alle liker en fotoshoot, men jeg har blant annet ingen fine bilder av oss og besteforeldre, av svigerfamilien (kamerasky som bare det) eller vennene mine.

Og jeg ville lekt mye mer under fotograferingen. Har masse flotte bilder, men ser nå at vi kunne hatt sååå mange bedre bilder!

En ting til bomma jeg på: jeg trodde jeg gikk saaaaaaaaaaaaaakte opp midtgangen, men neida.... Og jeg gikk ikke engang, jeg slentra, så filmen er grufull, jeg svinger fra side til side :( Gå ordentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...