sofie777 Skrevet 29. juni 2019 #101 Skrevet 29. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette gjorde meg interessert, hvilke egenskaper og verdier er det du leter etter som er så vanskelig å finne da? Og synes du det har vært verdt å være singel så lenge fremfor å fire på kravene? Anonymkode: 7a9fd...be4 Førstekravet mitt er at han MÅ være kristen. Det er det som gjør det vanskelig, ellers er jeg heller ikke av dem som løper (eller går for den del) i skog og mark. Jeg har dessuten interesser som ble sett ned på for en del år siden i enkelte kristne miljøer, men som i andre ikke er noe problem, som at jeg elsker å gå på kino og ser filmer og serier. I tillegg til det leser jeg mye fantasy og det kan noen se litt rart på. Men ingenting av det som AB over meg nevner. 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #102 Skrevet 29. juni 2019 31 minutter siden, sofie777 skrev: Førstekravet mitt er at han MÅ være kristen. Det er det som gjør det vanskelig, ellers er jeg heller ikke av dem som løper (eller går for den del) i skog og mark. Jeg har dessuten interesser som ble sett ned på for en del år siden i enkelte kristne miljøer, men som i andre ikke er noe problem, som at jeg elsker å gå på kino og ser filmer og serier. I tillegg til det leser jeg mye fantasy og det kan noen se litt rart på. Men ingenting av det som AB over meg nevner. Altså, det som jeg skrev var ikke tatt ut fra ditt ståsted, men var ment som et ikke usannsynlig eksempel, med humoristisk vinkling. Ellers vil jeg si at det eneste som gjør det vanskelig for deg er førstekravet ditt. Det innsnevrer søket ditt veldig. Ellers mener jeg det er vanlige ting og interesser som folk flest har hver sin smak av. Jeg ville jo aldri utelukket en kvinne kun fordi hun leste f.eks fantasy eller liker å se filmer og serier. Anonymkode: a3feb...0cf 1
sofie777 Skrevet 29. juni 2019 #103 Skrevet 29. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, det som jeg skrev var ikke tatt ut fra ditt ståsted, men var ment som et ikke usannsynlig eksempel, med humoristisk vinkling. Ellers vil jeg si at det eneste som gjør det vanskelig for deg er førstekravet ditt. Det innsnevrer søket ditt veldig. Ellers mener jeg det er vanlige ting og interesser som folk flest har hver sin smak av. Jeg ville jo aldri utelukket en kvinne kun fordi hun leste f.eks fantasy eller liker å se filmer og serier. Anonymkode: a3feb...0cf Skjønner det var humoristisk ment og tar det i den tonen, glemte bare Ja, jeg er ikke kresen sånn sett, men førstekravet er ufravikelig, så at det gjør ting vanskeligere, det vet jeg, men mange kristne er jo gift, så helt umulig er det jo ikke 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #104 Skrevet 29. juni 2019 4 minutter siden, sofie777 skrev: Skjønner det var humoristisk ment og tar det i den tonen, glemte bare Ja, jeg er ikke kresen sånn sett, men førstekravet er ufravikelig, så at det gjør ting vanskeligere, det vet jeg, men mange kristne er jo gift, så helt umulig er det jo ikke Du får ha lykke til på jakten! Sålenge man lever er det aldri for sent Anonymkode: a3feb...0cf
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #105 Skrevet 29. juni 2019 På 18.6.2019 den 10.23, AnonymBruker skrev: Er pga at jeg orker ikke alle disse kompromissene en må gjøre når en skal bo med noen. Pluss at jeg hadde blitt gal av å miste alenetiden min. I tillegg hater jeg andres venner og familie, som en da må forholde seg til for å fremstå som det vi i dag oppfatter som normal. Særbo kunne jeg ha vurdert, men er ikke så sikker på det heller. Anonymkode: b84b5...3f9 Kjenner meg godt igjen i disse tankene. Det er dog ikke sånn at jeg er anti forhold og har tatt et bastant valg på å være singel. Jeg er 39 år, har hovedomsorgen for tre barn og har vært singel i drøyt 11 år. Omsorgen og oppfølgingen av barna pluss full lederstilling med mye ansvar, gjør at jeg ofte er sliten og ikke føler for å fylle opp den lille fritiden som er med enda flere forpliktelser. Det skal i utgangspunktet svært mye til for at jeg forelsker meg, så det handler nok også at jeg ikke har truffet noen som har tatt med meg storm ennå. Jeg antar jo da jeg gladelig ville ofret fritiden min for et fast forhold . Livet med barna fungerer dessuten svært godt, så å skulle dratt noen inn for å bo med oss, ser jeg som rimelig uaktuelt. Jeg føler rett og slett ikke for å risikere å ødelegge den harmonien vi har. Jeg tror jeg oppfattes som relativt attraktiv, da det stadig er tilbud om både det ene og det andre. Jeg er dog ikke typen til å flaske rundt, og har i noen få, lengre perioder hatt faste elskere/dater. Jeg avsluttet med sistemann i november og har ikke hatt sex siden. Anonymkode: 0bab1...0d1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #106 Skrevet 2. juli 2019 Kvinne 27, vært singel i 5,5år. For min del er det mange årsaker og de er sammensatte.. Noen av de er nok: 1. Dårlig erfaring med menn: først 10 år mobbing av hovedsaklig gutter. Et destruktiv selvbilde ledet meg i et forhold med mishandling da jeg var 17 til 22 år. Var fullstendig knust 3 år etterpå pga at jeg ble så ødelagt av forholdet. Har ikke hatt sexlyst siden bruddet, og har nesten levd i sølibat de siste 3 årene (unntak: 2 one night stand med over 1 år mellom hver) 2. Jeg har vært så lenge singel nå at jeg ikke finner det spennende lenger. I starten kunne jeg finne det interessant og spennende, men etter XX antall skuffelser, så blir man avstumpet... I tillegg virker det som om alle jeg møter bare vil ha en ting: kroppen min. 3. Jeg går ikke ut og viser meg ikke frem. Jeg kler på meg usexy fordi jeg nesten hele livet har fått kommentarer, fra jeg var liten jente, på kroppen min ("positive kommentarer") som har ført til at jeg føler meg ekstremt objektivisert og gjør det jeg kan for å unngå at noen skal se kroppen min og kommentere den (dette syns nok mange er et luksusproblem, men jeg hater det og det er ekstremt ubehagelig ). 4. Jeg er blitt apatisk. Gitt opp. Finner ikke gleden eller motivasjonen med noe. Jeg vil ha nærhet og kjærlighet, men det er akkurat som om jeg har blitt handikappet følelsesmessig; jeg klarer ikke skaffe meg det. 5. Tinder har gjort meg kynisk. Helt ærlig så syns jeg 90 % av mennene der er uattraktive og jeg er sikker på at de fleste av dem er fine menn i real life, men når nesten hvert bilde er en skuffelse for øyet, så blir man avstumpet, av det også. Jeg vil ha og gi kjærlighet, men vet ikke lenger om jeg klarer å skaffe meg det Anonymkode: 30c6f...fb6 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #107 Skrevet 2. juli 2019 27 og aldri hatt kjæreste. Vært ordentlig forelska 3 ganger hele livet. Det var gjensidig med og, første var en fjortisforelselse og han var 10 år eldre. Nå er han 38 og fremdeles ikke hatt dame. De to andre tok jeg ikke steget med. Det preger meg enda. Jeg vil veldig gjerne ha noen jwg kan være ekstra glad i, tenne på osv. Men ikke bo sammen som en familie. Anonymkode: 92378...44c 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #108 Skrevet 3. juli 2019 On 6/29/2019 at 12:44 PM, sofie777 said: Over 40 og har vært singel hele livet bortsett fra 26 dager for over 10 år siden. Har vært på 5 dater i hele mitt liv. Har profil på mange datingsider, så gjemmer meg ikke, men får ikke mye respons. Ihvertfall ikke fra folk som er seriøse og på min alder (20-åringer og 60-åringer interesserer meg ikke!). Jeg har mine verdier og de gjør at det er et mindre utvalg menn jeg matcher med, men det ser jeg på som helt ok. Når "den rette" kommer, så kommer han. Jeg tar dagene som det kommer, ser de seriene jeg vil og passer godt på fjernkontrollen, men ser for meg at jeg må kutte ned og kompromisse på mange områder etterhvert som jeg får en kjæreste og forholdet blir sterkere. Bilde fra boken "Hvorfor menn ikke kan lytte og kvinner ikke kan lese kart" Klem til deg! 💛 Anbefaler deg å lese den nye boka til Marie Aubert, «Voksne mennesker»! Anonymkode: ec6c0...662 1
sofie777 Skrevet 3. juli 2019 #109 Skrevet 3. juli 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klem til deg! 💛 Anbefaler deg å lese den nye boka til Marie Aubert, «Voksne mennesker»! Anonymkode: ec6c0...662 Takk for forslaget, men tror ikke jeg klarer å presse den innimellom de 5 andre bøkene jeg holder på med. Leser også lite norsk litteratur, men jeg skal ha det i bakhodet.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #110 Skrevet 3. juli 2019 Er 26, har aldri hatt noe forhold. Har møtt flere menn, datet ol., men samme problem dukker alltid opp: enten liker ikke han meg, eller så liker ikke jeg han... Så frustrerende at jeg ALDRI har fått følelser for de som liker meg. Jeg har igrunn hatt svært positive opplevelser alle gangene, bare møtt hyggelige menn som jeg har gått fint overens med. Kunne hatt saklige diskusjoner og snakket på et hyggelig vis til hverandre om uenigheter. Tror dessverre jeg også er en av de som har mange krav, og selv om jeg prøver legge det bort- klarer jeg det ikke helt. Jeg blir frustrert! Anonymkode: 793ad...a38 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå