Gå til innhold

For oss som er evig single!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

35 år, er vel singel på åttende året nå. Og før det var jeg nesten bare singel, litt greier her og der så klart men ikke noe langvarig.

Elsker å være singel! Elsker det så hardt at det er vanskelig å gi slipp på, og da måtte det være en mann som ikke vil ha barn, at vi kan bo hver for oss og helst ha åpent forhold. Vanskelig å finne. Men så leter jeg heller ikke. 

Men jeg har menn i livet mitt, jeg har flørt, kjærlighet og sex. Kanskje derfor det er vanskelig å forplikte seg, man må lage mye rom og ofre mye for det. Blir jo bare "verre" for hvert år som går. Blitt nødt til å gruble mye på det nå, møtt en fantastisk mann som er mer forholdsperson, monogam og vil være samboer og alt det der (heldigvis ferdig med barn da). Men jeg klarer bare ikke oss to for evig tanken. Det er så mange fantastiske menn i livet mitt. Så når selv drømmemannen ikke kan lure meg inn i et forhold så tenker jeg at evig singel er det jeg kommer til å være, og det skremmer meg ikke det minste. Selv når jeg blir gammel og grå og mister draget så vet jeg at jeg kommer til å ha mange av de jeg har knyttet meg med videre, jeg har et godt nettverk med fine mennesker. Har en "avtale" med en om at når vi er 50 så slår vi oss ned sammen og bare blir et barnløst par som reiser, hører på musikk og røyker hasj og drikker og koser oss. Det er liksom noe sånt jeg ser for meg kommer til å skje, ikke nødvendigvis med han, men med noen. Eller så får jeg meg bare mange pusekatter og koser meg med venner, som jeg gjør nå.

Kanskje noen av oss bare er skapt for en singeltilværelse?

Anonymkode: 530ec...7e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er selv 25, og i helt samme båt. Har vært singel hele livet (har ikke en gang hatt en «barndomskjæreste»), og sliter med å åpne meg. Tror jeg alltid vil forbli singel😭

Anonymkode: ec6c0...662

Nei, samme her. Men jeg har begynt å akseptere det. problemet er jo å finne noen med like interesser og verdier, det er jo ikke så enkelt som alle skal ha det til.

Anonymkode: b0479...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Men kan du forklare meg hvorfor menn går etter sånne damer da hvis det liksom ikke er sånn?

Anonymkode: 73f21...aa0

Jeg tror du skal holde deg for god til å samle alle i samme bås. Jeg kjenner meg ikke igjen i din konklusjon så jeg tror du bare tiltrekker deg feil mannfolk. Så blir du furten og bestemmer deg for at alle menn er slik.

Gi meg ei dame som ikke doller seg opp, har litt kjøtt på kroppen og kvinnelige former, dette er damer som er verdt å holde på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal si - eller tenke - når jeg ser 25-åringer definere seg som evig singel. Da er man jo bare så vidt blitt voksen, enkelte har jo enda et stykke igjen før de kan kalle seg det. Jeg har så smått havnet i guppen 50+ og er ekte evig singel. Såfremt det ikke skjer et mirakel da. Men det ser ut til at det er som ei jeg kjenner sa: min svigermor døde barnløs. Det verste (i alle fall etter vanlige normer og standarder) er at jeg har aldri vært særlig opphengt i å skulle ha mann og barn, jeg har aldri engang ønsket barn. Jeg vet ikke hvordan det er i dag men for 20-30 år siden var det ganske uvanlig å være åpen om akkurat det, har vært en del reaksjoner, ikke minst den der "når du får egne barn så...". Elsker den. 

Jeg har trivdes bra med å være singel, har hatt et svært aktivt liv og har møtt masse folk fra forskjellige typer miljø. Det spørs om ikke en mann ville vært litt hemmende for meg med de forpliktelser et forhold fører med seg. Jeg trenger i tillegg litt alenetid, jeg ser hvor lett folk reagerer med å oppfatte det som avvisning. Vet ikke om sånt ville fungert i et forhold, det er slett ikke sikkert noen ville holdt ut med meg 😂

Og det er ikke det at jeg ikke synes det er masse flotte menn der ute! Jeg har bare ikke så lett for å bli forelsket. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Skogkatten skrev:

Først og fremst det at jeg mangler det jeg kaller friskus-genet. Jeg har ingen interesse for turer i skog og mark, som det så fint heter. Føler ikke behovet for å løpe opp på hvert eneste fjell jeg ser og trives best med asfalt under føttene. Vinteren tilbringer jeg helst innendørs, i alle fall skal jeg ikke ut på ski. Min erfaring etter et forsøk med en "villmarkens sønn" er at dette er en mye større greie enn ulike interesser ellers. Det påvirker gjerne hvor man drar på ferie, hvordan man tilbringer helgene, kanskje til og med hvor man bor. Om han er interessert i fotografi, eller veteranbiler eller ishockey mens jeg ikke er det, har liksom ikke like mye å si.

Her i Norge er jeg kanskje en av 5 personer som ikke vil "ut i skogen, opp i trærne" hver gang anledningen bryr seg, i for eksempel Sverige eller Finland er utvalget større. Jeg opplevde også at utvalget menn med interesser som ligner mine var større, kunst, kultur, politikk og samfunn.

Ha ha, ler så jeg griner 😂😂 Du har hvertfall humor i bøttevis da, kommer langt med det også! OG jeg kjenner meg igjen. Misliker sterkt friluftslivet og synes det er utrolig kjedelig. Derfor har jeg heller ingen interesse av å møte noen som skal opp på hver fjelltopp og ikke snakker om annet. Heldigvis har jeg nettopp møtt en fantastisk mann som ikke liker friluftslivet 😅😀

Anonymkode: ae43c...f43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha, ler så jeg griner 😂😂 Du har hvertfall humor i bøttevis da, kommer langt med det også! OG jeg kjenner meg igjen. Misliker sterkt friluftslivet og synes det er utrolig kjedelig. Derfor har jeg heller ingen interesse av å møte noen som skal opp på hver fjelltopp og ikke snakker om annet. Heldigvis har jeg nettopp møtt en fantastisk mann som ikke liker friluftslivet 😅😀

Anonymkode: ae43c...f43

Takk for det 🙂 Tror humoren er mitt sterkeste kort når det kommer til å møte en ny mann.

Forresten artig at så mange av oss "utskudd" holder til her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feminismen og kvinnens seksuelle frihet har ført til at dating har blitt til de grader sexfokusert.

Dette har igjen ført til at mange menn faller ut noe som har gitt bane til for eksempel incels. I tillegg kjemper nå kvinner altså om de såkalt 20 % beste mennene så mange kvinner faller også ut, eller så tar de til takke med å dele de beste mennene med andre kvinner og en del av dem ender opp som alenemødre.

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 11.11, FactsOverFeelings skrev:

Fordi det er umulig å finne ei som:

- Ikke har barn fra før, og heller ikke vil ha barn
- Ikke vil gifte seg
- Godtar særbo

Og, that's it.

That's me!! 🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️ 

Anonymkode: 38d6b...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 41år her, trives godt som single. Den friheten det gir, skal ekstremt mye til for at jeg gir opp det. De fleste kvinner er jo utrolig kjedelige  være sammen med, mest opptatt av å være med andre. Sammenligne seg med andre.

Så kvinnen for meg i dag er primært sex og kos, av og til... 🙂 

Anonymkode: c51f4...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mann 41år her, trives godt som single. Den friheten det gir, skal ekstremt mye til for at jeg gir opp det. De fleste kvinner er jo utrolig kjedelige  være sammen med, mest opptatt av å være med andre. Sammenligne seg med andre.

Så kvinnen for meg i dag er primært sex og kos, av og til... 🙂 

Anonymkode: c51f4...455

Samme her. Det skal ekstremt mye til for at jeg vil bo sammen med noen, kun for å oppnå dette.

Anonymkode: b84b5...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 år og evig singel. Trives alene, blir sjeldent forelsket og tanken på forhold virker kvelene. Har i tillegg et upraktisk mannsdominert yrke som betaler godt, og passer ikkje inn i tradisjonelle kjønnsmønster. Føler mange menn vil "redde" eller forsørge kvinnen. Rimelig uaktuelt for meg.. 

Anonymkode: f2cea...07e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

35 år, singel på fjerde året. Åh som jeg skulle ønske jeg kjente noen av dere. Det er noe dritt når alle i omgangskretsen er i kjernefamilien med en haug av unger, og du er den eneste som ikke har fått det til. Har møtt mange, men har gitt opp håper om å finne en mann, og å få flere barn, og et søsken til barnet mitt. Selv om det har vært drømmen, har jeg vel innsett i det siste at det ikke blir sånn.

Anonymkode: 4729c...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 35, evig singel! Jeg har hatt noen korte forhold og flørter gjennom årene, men aldri noe "ordentlig". Jeg har alltid tiltrukket meg feil type menn, antagelig pga min bakgrunn som alkoholikerbarn. Føler meg noen ganger mislykket, men på den annen side trives jeg altfor godt i mitt eget selskap og selvfølgelig med hunden min. Jeg har stort behov for alenetid, og har en kropp som ikke fungerer helt slik jeg vil. Er redd for å bli sykere av forhold, siden det er erfaringen min hittil. Flørt og sex hadde vært hyggelig innimellom da 😁

Dette hørtes trist og selvmedlidende ut, men jeg synes ikke synd på meg selv! 

Anonymkode: c0ba5...05e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 år,har ett barn å har vært singel i veldig mange år. Er visst kun drittsekker som liker meg :( Er evig singel å har gitt opp å prøve å finne en mann.

Anonymkode: eb857...475

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer en singel bra mann som ønsker seg kjæreste, så er det jo første mann til mølla og den som er heldig som får han. Så mange damer som er singel, og av mennene er det svært lite utvalg.

Anonymkode: 4729c...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh som jeg skulle ønske jeg kjente noen av dere.

Ja, ikke sant. Virker som majoriteten her inne er rundt samme aldersgruppe, har samme ønsker og ambisjoner for livet, men likevel klarer vi ikke å finne hverandre. Er vel mange i kategorien "evig singel" som tenker og ønsker det samme som meg, deg og de andre her, men... man er så gjemt for hverandre. Og slike ting kommer ikke fram når man selekterer førsteinntrykk på Tinder, Sukker, Badoo, Match eller uansett hva svarten alt heter. Bortsett fra på KG, for der kommer sannheten fram bak "anonyme" nick... 🧐

Skulle også ønske at jeg kjente noen av dere! På ekte, og ikke bare elektronisk. Kanskje hadde ting sett helt annerledes ut. :) Og kanskje noen av oss kunne byttet sivilstatus på facebook fra "singel" til "det er komplisert" i det minste. Det er da iallefall noe.. 😅

Anonymkode: a3feb...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ikke sant. Virker som majoriteten her inne er rundt samme aldersgruppe, har samme ønsker og ambisjoner for livet, men likevel klarer vi ikke å finne hverandre. Er vel mange i kategorien "evig singel" som tenker og ønsker det samme som meg, deg og de andre her, men... man er så gjemt for hverandre. Og slike ting kommer ikke fram når man selekterer førsteinntrykk på Tinder, Sukker, Badoo, Match eller uansett hva svarten alt heter. Bortsett fra på KG, for der kommer sannheten fram bak "anonyme" nick... 🧐

Skulle også ønske at jeg kjente noen av dere! På ekte, og ikke bare elektronisk. Kanskje hadde ting sett helt annerledes ut. :) Og kanskje noen av oss kunne byttet sivilstatus på facebook fra "singel" til "det er komplisert" i det minste. Det er da iallefall noe.. 😅

Anonymkode: a3feb...0cf

Tenkte på kjenne som venn/venninne. Jeg er kvinne, og har ingen single venninner siden alle er gift eller samboer, og har masse unger. Hadde jeg kjent noen andre single hadde jeg kanskje ikke kjent meg så utenfor.

Anonymkode: 4729c...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 40 og har vært singel hele livet bortsett fra 26 dager for over 10 år siden. Har vært på 5 dater i hele mitt liv. Har profil på mange datingsider, så gjemmer meg ikke, men får ikke mye respons. Ihvertfall ikke fra folk som er seriøse og på min alder (20-åringer og 60-åringer interesserer meg ikke!). Jeg har mine verdier og de gjør at det er et mindre utvalg menn jeg matcher med, men det ser jeg på som helt ok. Når "den rette" kommer, så kommer han. Jeg tar dagene som det kommer, ser de seriene jeg vil og passer godt på fjernkontrollen, men ser for meg at jeg må kutte ned og kompromisse på mange områder etterhvert som jeg får en kjæreste og forholdet blir sterkere.

Bilde fra boken "Hvorfor menn ikke kan lytte og kvinner ikke kan lese kart"

Venting.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, sofie777 said:

Over 40 og har vært singel hele livet bortsett fra 26 dager for over 10 år siden. Har vært på 5 dater i hele mitt liv. Har profil på mange datingsider, så gjemmer meg ikke, men får ikke mye respons. Ihvertfall ikke fra folk som er seriøse og på min alder (20-åringer og 60-åringer interesserer meg ikke!). Jeg har mine verdier og de gjør at det er et mindre utvalg menn jeg matcher med, men det ser jeg på som helt ok. Når "den rette" kommer, så kommer han

Dette gjorde meg interessert, hvilke egenskaper og verdier er det du leter etter som er så vanskelig å finne da? Og synes du det har vært verdt å være singel så lenge fremfor å fire på kravene? 

Anonymkode: 7a9fd...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjorde meg interessert, hvilke egenskaper og verdier er det du leter etter som er så vanskelig å finne da? Og synes du det har vært verdt å være singel så lenge fremfor å fire på kravene? 

Anonymkode: 7a9fd...be4

Sikkert noe ala dette:

"Han må være høy, mørk, ha trent og stram kropp (uten at han flexer dette), gjerne noen tatoveringer, ha høy inntekt, ha doktorgrad eller professorgrad, samt være en sosial konge og ikke ha eller ønske noen barn. Velstelte negler foretrekkes, og gjerne en føflekk på høyre kne. Jeg er selv i midten av 40 årene, men mannen må være mellom 30-35. Og han må være en skikkelig alfamann, og må kunne ta seg av husstellet ettersom jeg er uføretrygdet og skal igjennom en slankeoperasjon innen 3 år. Ellers har jeg ikke noen krav."

NB: Humoristisk ment :)  

Anonymkode: a3feb...0cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...