Gå til innhold

#VilleBarePrateLitt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prater aldri med fremmede damer lenger. Det er ikke verdt bryderiet og risikoen.

(Jeg er ikke bitter. Er en hyggelig vanlig fyr.)

Anonymkode: e324c...06c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 18.6.2019 den 21.40, hind skrev:

Ja, jeg har møtt dem jeg også, men hvor stort problem er egentlig dette? Det er jo en typisk fyllegreie, og for hver masete, klengete og slitsomme mann man møter på byen finnes det da minst én like masete, klengete og slitsom kvinne. Er det virkelig et så stort problem at vi trenger å shame norske menn enda en gang?

Nei, det er faktisk en "på toget/bussen/banen på vei til/fra jobben-greie", en "midt på dagen-greie", en "venter på heisen i en tom hotellkorridor-greie" etc. Men fylla gjør de verre, det er helt sant. 

Han "skulle bare prate litt" han som tok kontakt med meg mens jeg ventet på heisen på hotell Opera også. Kom tuslende med hendene i lommene, stoppet opp, dro blikket opp og ned et par ganger og rettet "diskret" på utstyret (newsflash, gutter: Vi ser det!) før han "bare måtte" fortelle meg hvor fin jeg var. Og ble satt ut, betuttet og litt forurettet når jeg ga beskjed om hvor ubehagelig oppførselen hans var, for han "ville jo bare prate litt". (Jeg tok trappa.) Jeg har hatt min andel av ubehagelige menn som "bare vil prate" på buss, tog, flyplasser etc., men heldigvis har ingen av dem gått lenger enn å være innpåslitne. 

Anonymkode: 69cf4...e3b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner generelt er bortskjemt. Skandinaviske og vestlige kvinner. Feminismen har gitt dere spesialbehandling

Anonymkode: 9418e...754

På hvilken måte? Er vi bortskjemte fordi vi har det like godt som dere? Fordi kvinner skal jo være undertrykt slik som i "andre land"? Gi gjerne spesifikke eksempler på at vi er bortskjemte.

Anonymkode: 6a12f...c23

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner får nok en hasjtag til å se på seg selv som et offer for samfunnets menn. Ja, jeg skjønner at det finnes problematiske personer som man alle bumper på i løpet av et langt liv som setter kvinner i ubehagelige situasjoner. Men debatten blir jo generalisert og stigmatisert, og dreier seg utelukkende om at kvinner er offer og menn er store stygge ulver uten folkeskikk. 

Jeg er selv en hyggelig, omgjengelig og humoristisk kar. Aldri gjort en flue fortred. #metoo gjorde at jeg kuttet all nærkontakt med kvinner. Den dagligdagse nærkontakten (håndavtrykk, klapp på skuldra, klem hvis noen trenger en trøst eller bli for nær) som jeg brukte å ha, har jeg kun med mitt eget kjønn nå. #villebarepratelitt vil nok bidra til at humoren min og omgjengeligheten blir skrudd ned blant kvinner jeg ikke kjenner, butikkbetjening eller lignende. Jeg har tonet meg selv kraftig ned allerede blant kvinner, og er meg selv blant menn. Er det det dere faktisk ønsker? Å være fullstendig i fred? 

Nei, jeg er ikke usikker på meg selv. Jeg er faktisk selvsikker og utadvendt. Det er jo det som er problemet mitt. Kanskje jeg har satt en kvinne i et ubehagelig øyeblikk i livet, hva vet jeg? Enten med nærkontakt eller verbal kommunikasjon. Det ønsker jeg ikke skal skje! Så da må jeg regulere denne selvsikkerheten blant kvinner. Men det er jo umulig å skjønne hvor grensene går. Hvis dere tror at slike hasjtagger, stigmatiseringer, generaliseringer osv ikke skaper inntrykk hos mange menn som ikke er slik, så tar dere feil! Og når tid kommer neste hasjtag, og hva inneholder denne mon tro? 

Anonymkode: 96158...cc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å tilføye at #metoo var nyttig til å skape fokus rundt store problemer mellom kjønnene. 

#villebarepratelitt er tatt ut av proposisjoner, og skaper en unødvendig debatt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er livsfarlig å prate med damer idag. Alt kan vendes og vries i en negativ retning. Hvis en dame ikke liker deg eller utseende ditt kan hun bare veldig enkelt få deg sparket fra jobben. En liten feil eller misforståelse kan være katastrofalt for karriere og ryktet.

Anonymkode: 0f539...729

• Liker 3
Gjest Minesveiper
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ønsker å tilføye at #metoo var nyttig til å skape fokus rundt store problemer mellom kjønnene. 

#villebarepratelitt er tatt ut av proposisjoner, og skaper en unødvendig debatt.

Jeg er enig dette. I utgangspunktet synes jeg at saken kvinnene tar opp er viktig i seg selv, men jeg synes ikke det er riktig at å rette fokus mot dette problemet når personen som startet hele debatten faktisk poengterte at menn burde ta et nei for nei dersom en dame ikke er interessert i å prate. Debatten som nå har blomstret opp handler nå om noe helt annet enn hva den i utgangspunktet skulle handle om. 

Inntrykket jeg sitter med er at kvinner generelt ønsker at mennene de er interessert i skal ta initiativ. Da er det frustrerende at enkelte folk ikke ser ut til å forstå at dersom man skal ha en kultur hvor menn tar initiativ, så man faktisk oppfordre alle menn til å ta initiativ. Istedenfor rettes det fokus mot et fåtall gale menn, hvor budskapet som blir sendt til alle menn er: "Vær så snill, og hold dere unna". Ironien i det hele er at dersom man sammenligner norske menn med menn fra andre land, og kulturer, så er norske menn mer reserverte generelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...