Gå til innhold

#VilleBarePrateLitt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei alle disse sakene. Hver gang jeg åpner fremsida på VG, NRK eller andre sider så sitter jeg ofte igjen med inntrykk om at kvinner og menn hater hverandre og at alt går til helvete. Så åpner jeg øynene og ser rundt meg både på jobb og privatlivet ellers, og skjønner at verden er nydelig og full av håp. Denne svartmalingen og ramaskrikene hører hjemme i boblen som avisredaksjoner og flittige sosiale mediebrukere befinner seg i, med få unntak da drittsekker befinner seg overalt. 

Å ignorere slike sprell har gjort godt for både sjel og kropp.

Anonymkode: bf965...185

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 8ab24...97d

Så ble hun reddet, av en annen mann. 

Anonymkode: 721d6...9ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars den dagen hun drar til utlandet, der er de innpåslitne!

Anonymkode: 0f539...729

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vakre og oppegående kvinner som opplever oppmerksomhetder ikke på denne oppmerksomheten som noe særlig problem. 

Det er hovedsaklig lite attraktive kvinner som mener at de ikke får NOK oppmerksomhet, som konstruerer slike falske  "problemstillinger" og forsøker å skrape til seg mest mulig oppmerksomhet og sympati på sosiale medier... 

Anonymkode: 56d58...0fc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, hind skrev:

Dette synes jeg bare blir flaut og teit. Norske menn må da være de minst påtrengende og innpåslitne i verden, så hvordan i alle dager kan dette være et stort problem? Det er jo bare å bed dem om å stikke hvis man ikke vil ha kontakt. 

Har du lest historiene? Problemet oppstår jo når menn ikke stikker når de får beskjed. 

Anonymkode: 1ce8f...5c1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du lest historiene? Problemet oppstår jo når menn ikke stikker når de får beskjed. 

Problemet oppstår når kvinner ikke går ned på kne når de får beskjed om det.

Anonymkode: e0c63...397

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vakre og oppegående kvinner som opplever oppmerksomhetder ikke på denne oppmerksomheten som noe særlig problem. 

Det er hovedsaklig lite attraktive kvinner som mener at de ikke får NOK oppmerksomhet, som konstruerer slike falske  "problemstillinger" og forsøker å skrape til seg mest mulig oppmerksomhet og sympati på sosiale medier... 

Akkurat ja. 

Anonymkode: 85de9...3b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette handler jo om unsket oppmerksomhet av hei du var sexy typen. Det er ikke ok. Å være sosial er noe annet. man kan vel prate med hverandre. Prater stadig med folk jeg, om jeg vil noe spesielt. Men man skal behandle hverandre med respekt. Vil ikke noen ha kontakt så plager man ikke personen. Da sier man unnskyld og går videre.

Anonymkode: 2a0af...542

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei da har du ikke lest tråden det handler om...

Anonymkode: 2a0af...542

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekkel du. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Er faktisk ekkelt å bli beglodd som man var et stykke kjøtt.

Anonymkode: b4318...3b3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Perfekt eksempel på hva slags type menn vi snakker om her.

Anonymkode: 6a12f...c23

• Liker 13
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg har møtt dem jeg også, men hvor stort problem er egentlig dette? Det er jo en typisk fyllegreie, og for hver masete, klengete og slitsomme mann man møter på byen finnes det da minst én like masete, klengete og slitsom kvinne. Er det virkelig et så stort problem at vi trenger å shame norske menn enda en gang?

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å det er så bullshit.

Vakre, blonde, unge meg tar daglig forholdsregler i hverdagslivet, kun for å slippe å bli plaget, tafset på, osv. "Ville bare snakke litt" er aldri bare snakk - det er ønske om seksuell oppmerksomhet.

Svarer jeg, blir jeg aldri kvitt krypet igjen. Svarer jeg ikke, risikerer jeg at personen blir truende. 

Så jeg går stort sett aldri alene, på offentlige steder eller situasjoner hvor jeg kan risikere å bli alene med menn. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å det er så bullshit.

Vakre, blonde, unge meg tar daglig forholdsregler i hverdagslivet, kun for å slippe å bli plaget, tafset på, osv. "Ville bare snakke litt" er aldri bare snakk - det er ønske om seksuell oppmerksomhet.

Svarer jeg, blir jeg aldri kvitt krypet igjen. Svarer jeg ikke, risikerer jeg at personen blir truende. 

Så jeg går stort sett aldri alene, på offentlige steder eller situasjoner hvor jeg kan risikere å bli alene med menn. 

Hva slags type menn er det som gjør sånt mot deg? Er nysgjerrig, for det eneste jeg har opplevd på offentlig transport er at noen  sto og tok bilder.. Ellers har jeg ikke opplevd at folk prøver å ta kontakt på offentlig transport med mindre det er noen rusa folk.

Anonymkode: a9da5...ffa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk at selv om enkelte damer roper høgt om dette, betyr det ikke at de representerer flertallet.

Bare se an situasjonen. Ikke ta kontakt dersom du er veldig full, det er mørkt og dama går hjem alene, hun er veldig ung, eller om hun ser opptatt ut.

Ta kontakt, du ser raskt om hun setter pris på det eller ikke. Godta svaret du får ;)

Mange damer liker ekstra oppmerksomhet, bl.a. meg

Anonymkode: 17446...cfd

Skrevet

Denne saken er nok enda et eksempel på skillet mellom feminister og vanlige kvinner. En hører ofte kvinner som skulle ønske norske menn var flinkere til å ta initiativ også utenfor tradisjonelle "kjøttmarkeder" som byen og tinder, men slike initiativer blir jo temmelig effektivt slått ned på av denne typen kampanjer. En ender nok da med at noenlunde snille og mer forsiktige menn i større grad lar være å ta initiativ, de har jo fått høre at å bare prate litt kan være trakasserende, mens drittsekkene som ikke brydde seg før fortsatt ikke bryr seg. Taperne i dette er både bra kvinner og menn.

Vell blåst :edie:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, herzeleid skrev:

Denne saken er nok enda et eksempel på skillet mellom feminister og vanlige kvinner. En hører ofte kvinner som skulle ønske norske menn var flinkere til å ta initiativ også utenfor tradisjonelle "kjøttmarkeder" som byen og tinder, men slike initiativer blir jo temmelig effektivt slått ned på av denne typen kampanjer. En ender nok da med at noenlunde snille og mer forsiktige menn i større grad lar være å ta initiativ, de har jo fått høre at å bare prate litt kan være trakasserende, mens drittsekkene som ikke brydde seg før fortsatt ikke bryr seg. Taperne i dette er både bra kvinner og menn.

Vell blåst :edie:

Snille ordentlige og oppegående menn forstår når nei er nei. Det er dissa sinna kvinnehaterene som mener de har krav på kvinnekroppen som blir snurt når de ikke tåler å få høre et nei.

• Liker 7
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snille ordentlige og oppegående menn forstår når nei er nei. Det er dissa sinna kvinnehaterene som mener de har krav på kvinnekroppen som blir snurt når de ikke tåler å få høre et nei.

Problemet her er at denne kampanjen startet som et svar på en student som ønsket at vi skulle bli flinkere til å ta kontakt med og bli kjent med hverandre i hverdagen. Med andre ord, studenten som ønsker at vi blir flinkere til å si hei til og bli kjent med, og også flørte med, nye mennesker utenfor de typiske kjøttmarkedene er "problematisk", og en velger umiddelbart å gå til angrep på denne studenten. Der ligger problemet, at noe så uskyldig som en skulle tro de fleste kvinner setter pris på også skal bli slått ned på. 

Igjen, jeg tviler på at dette er noe kvinner flest tjener på. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, herzeleid skrev:

Problemet her er at denne kampanjen startet som et svar på en student som ønsket at vi skulle bli flinkere til å ta kontakt med og bli kjent med hverandre i hverdagen. Med andre ord, studenten som ønsker at vi blir flinkere til å si hei til og bli kjent med, og også flørte med, nye mennesker utenfor de typiske kjøttmarkedene er "problematisk", og en velger umiddelbart å gå til angrep på denne studenten. Der ligger problemet, at noe så uskyldig som en skulle tro de fleste kvinner setter pris på også skal bli slått ned på. 

Igjen, jeg tviler på at dette er noe kvinner flest tjener på. 

Jeg er enig med deg og synes det er idiotisk at de tar og lager en stor greie ut av det for han fyren skrev jo bare om å være mer åpen. MEN hver gang en kvinne kommer med noe offentlig så skal det mistolkes(med vilje?) til at "åh nei nå kan jeg ikke se på en kvinne engang" og det er jo absolutt IKKE hva dette handler om men om menn som ikke tar nei for et nei og tvinger seg på deg.

Har opplevd det selv og det er ikke morsomt når du vet han kan skade deg og du blir redd. Men du er jo heldig som er født mann og som ikke trenger å være redd for voldtekt,samtidig som jeg virkelig du og andre kunne ihvertfall gidde å prøve å se flere sider av en sak.🙂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...