Gå til innhold

#VilleBarePrateLitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe problem at menn snakker med kvinner, problemet er at noen menn ikke slutter når kvinnen ikke viser interesse. Det er ikke vanskeligere enn det. Det er fortsatt lov å sosialisere og flørte. Ikke vær en ekling, det er poenget.

Anonymkode: 64e4e...6ac

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Damer forstår seg ikke på hvor enkelt de har det. Vet dere hvor vanskelig å være det kjønnet som alltid må være den som tar iniative. For damer,  selv om de hevder de har gjort det en gang eller ikke, gjør aldri det på grunn av usikkerhet. Og nå gjør dere det enda vanskeligere for menn og ta kontakt. For det en dame føler seg smigret over kan en annen dame finne skremmende. Måten dere håndterer dette på når en mann via VG etterlyser et bedre samhold og vennskap i samfunnet blir møtt med en hashtag er helt forkastelig. Alle damene virker som om de legger ut de gangene de har møtt med ubehageligheter på sosiale medier.

Hvis det var vanskelig å møte en mann før så blir betraktelig vanskeligere nå når dere nærmest oppfordrer menn å ikke ta kontakt.

Fordi i dag er det ikke kontakt på bussen, og i morgen er det i butikken. Vanskelig å forstå seg på kvinner. 

Anonymkode: ac559...085

Det er stor forskjell på stalking og bare være imøtekommende. Dette handler ikke om at mannen sier hei på en høflig og grei måte, og tar hintet om kvinnen ikke ønsker å følge opp. Det er stor forskjell på å true seg til kontakt, og ønske seg kontakt. Det er enkelte menn, som ødelegger for alle menn. Oppdra mennene som ikke skjønner hvordan de skal oppføre seg, ikke skyld på kvinnene for enkelte menns dårlige oppførsel! 

Jeg hater at jeg skal svette på ryggen når jeg går alene på kvelden fordi jeg treffer en mann i samme løype! Jeg vet at det er størst sannsynlighet for at denne mannen er snill og grei, men allikevel vet jeg også at det finnes en liten prosent sjangs for at denne mannen potensielt kan ødelegge livet mitt. Fordi noen menn har ødelagt for dere alle. 

Endret av Vera
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke noe problem at menn snakker med kvinner, problemet er at noen menn ikke slutter når kvinnen ikke viser interesse. Det er ikke vanskeligere enn det. Det er fortsatt lov å sosialisere og flørte. Ikke vær en ekling, det er poenget.

Anonymkode: 64e4e...6ac

I realiteten, når det holdes Twitter-kampanjer mot å snakke med fremmede damer så blir resultatet at færre gjør det. Og de som er problemet vil fortsette uavhengig av Twitter-kampanjer. Sånn er det bare. 

Jeg ville uansett ikke tatt kontakt med fremmede damer på gata om jeg var singel. Jeg ville brukt tinder eller noe og sluppet problemstillinga helt. Slipper og å bli avvist, skjønner ikke at folk gidder å utsette seg for dette tullet når man ikke må 🙂

Anonymkode: 5242b...bd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Damer forstår seg ikke på hvor enkelt de har det. Vet dere hvor vanskelig å være det kjønnet som alltid må være den som tar iniative. For damer,  selv om de hevder de har gjort det en gang eller ikke, gjør aldri det på grunn av usikkerhet. Og nå gjør dere det enda vanskeligere for menn og ta kontakt. For det en dame føler seg smigret over kan en annen dame finne skremmende. Måten dere håndterer dette på når en mann via VG etterlyser et bedre samhold og vennskap i samfunnet blir møtt med en hashtag er helt forkastelig. Alle damene virker som om de legger ut de gangene de har møtt med ubehageligheter på sosiale medier.

Hvis det var vanskelig å møte en mann før så blir betraktelig vanskeligere nå når dere nærmest oppfordrer menn å ikke ta kontakt.

Fordi i dag er det ikke kontakt på bussen, og i morgen er det i butikken. Vanskelig å forstå seg på kvinner. 

Anonymkode: ac559...085

Skjønner at det er vanskelig. Tror man bare må forholde seg til det og prøve å lære mer om kroppsspråk og signaler. Det handler mye om at menn er fullstendig fysisk overlegne kvinner og mange har opplevd så mye kjipt fra menn at man blir litt redd for fremmede menn. Kvinner kan også være like kjipe men stort sett trenger dere ikke være redde for oss. 

Anonymkode: 85de9...3b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi er vanskelige å forstå fordi dere vil ikke forstå.

At en kvinne sier hun er redd menn så skriker dere tilbake at hun er hysterisk og Manchester istedenfor å spørre hvorfor hun er redd menn. Husk at alle kvinner har en slags kollektivt minne om at menn er farligere og man kan ALDRI vite hvem som bare er han hyggelige og hvem som følger etter og voldtar deg i det du skal låse deg inn.

Dessuten så synes jeg alltid sånne ting blir vridd om. Metoo=sextrakassering men i mange menns hoder blir metoo=kan ikke snakke med kvinner overhode.🙄

Anonymkode: 6a12f...c23

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannehater ikke Manchester...

Anonymkode: 6a12f...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det jeg er overrasket over er at folk fortsatt bruker twitter... Det er det som sjokkerer meg mest. 

Anonymkode: a9da5...ffa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du er en mann FULLSTENDIG uten sosiale antenner så burde ikke den hashtaggen være et problem for deg!

Det handler om uønsket oppmerksomhet. Det handler om at når jeg sitter alene eller går alene og takker høflig nei til ditt forsøk på kontakt så fortsetter du ikke å prøve, du hisser deg ikke opp fordi «norske damer er faen umulig å forstå seg på»,  du anerkjenner tvert imot at det å være dame, alene med en fremmed mann kan føles truende for meg. Og går videre. Som mann skjønner du ikke hvordan dette oppleves fordi du sjelden eller aldri i livet ditt trenger å ta forbehold om du er i en potensielt truende situasjon. 

Vi damer må gjøre dette fra vi er små. «Er det noen i nærheten som kan hjelpe meg dersom han her ikke har gode intensjoner». 

 

Anonymkode: 0b8f1...0b8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke at en mann snakker til deg. Problemet kommer når mannen oppfører seg ekkelt (begynner å klå, slibrige kommentarer, følger etter, plutselig forlanger å få kontaktinfo o.l.) og blir sinna når dama sier nei. Da hjelper det ikke å skylde på at du #barevillesnakkelitt, det er ikke det du gjør, du oppfører deg som en drittsekk. 

Det er ikke verre enn dette:

1) Når du snakker til en dame, ha normal folkeskikk. 

2) Hvis damen sier at hun ikke vil snakke med deg mer eller fjerner seg fra deg, så må du trekke deg.

Jeg er sikker på at de fleste oppegående menn klarer det her helt uten problemer. Det er de andre jævlene #villebaresnakkelitt handler om. Da kan oppegående, bra menn gå bort og si: vet du hva, hun sa hun ikke ville snakke mer med deg. 

Anonymkode: 1ce8f...5c1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal Google mansplaining. 

Anonymkode: ce4f1...429

Jeg syns du skal google mannehat.

Anonymkode: 348b7...47c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gladius Veritatis skrev:

Det er verd å merke seg at innlegget som starta det heile slik eg forstår problematiserer at nordmenn tek for lite kontakt med framande i det offentlege rom. 

At dette er eit problem ser vi tydeleg i samfunnet gjennom auka av einsemd og psykiske lidingar. 

Problemet som vert sett under debatt av denne hashtagen er eit ikkje-problem. Sjølvsagt finst det pratmakarar, og ja dei kan vere slitsame, men i Norge idag er det slett ikkje eit problem at folk tek for mykje kontakt.

Kvifor skal alt seksualiserast? Det er jo ikkje det det handlar om i det heile tatt! Det handlar om å vere open for nye relasjonar. Eit smil og eit venleg ord kan skape forandring for eit menneske som har det vondt. 

Denne hashtagen fører derimot utelukkande til meir einsemd, meir psykisk liding og eit kaldare samfunn! 

Forslår at menn som vil gi et smil og vennlig ord gjør det til andre menn, eldre folk, folk i grupper og ikke til fremmede kvinner på bussen eller på gata. Vi er vant til å bli seksualisert av menn fra vi er kjønnsmodne og det er derfor det er problematisk at endel menn ikke forstår at kvinner ikke ønsker å bli kontaktet i hytt og vær. Skjønner at ikke alle ønsker kontakt for potensiell sex, men det er mange som oppfører seg sånn og det blir vanskelig å skille ut hvem som vil hva.

Anonymkode: 85de9...3b7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi bør ha klare regler og lovet på hvem som skal få lov til å snakke med kvinner! Slik at det er ingen misforståelser.

Anonymkode: 0f539...729

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg bare blir flaut og teit. Norske menn må da være de minst påtrengende og innpåslitne i verden, så hvordan i alle dager kan dette være et stort problem? Det er jo bare å bed dem om å stikke hvis man ikke vil ha kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er vanskelig å forstå med dette?

Den dagen alle vi menn greier å se på en kvinne som et menneske man kan ha det hyggelig sammen med og ikke et bytte som skal nedlegges, har verden kommet lengre. Ikke før. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, isw said:

Hva er vanskelig å forstå med dette?

Den dagen alle vi menn greier å se på en kvinne som et menneske man kan ha det hyggelig sammen med og ikke et bytte som skal nedlegges, har verden kommet lengre. Ikke før. 

Kvinner liker å bli sett på som et bytte. Du må ikke tro på alt feministene forteller deg.

Anonymkode: e0c63...397

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner liker å bli sett på som et bytte. Du må ikke tro på alt feministene forteller deg.

Anonymkode: e0c63...397

Nei. Kvinner liker å bli sett på som et menneske som alle andre.

Anonymkode: a9da5...ffa

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner liker å bli sett på som et bytte. Du må ikke tro på alt feministene forteller deg.

Anonymkode: e0c63...397

Si fra den dagen du som meg kan drikke kaffe eller tre øl med en jente, helt uten at det ligger noe ønske om sex på bordet.

Det er sikkert noen jenter som ønsker å være et bytte for den rette gutten, men det går faktisk an å ha det hyggelig med en jente og ha en god samtale akkurat som du har med kompisene dine. Sette pris på mennesket, ikke kjønnet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, isw skrev:

Si fra den dagen du som meg kan drikke kaffe eller tre øl med en jente, helt uten at det ligger noe ønske om sex på bordet.

Det er sikkert noen jenter som ønsker å være et bytte for den rette gutten, men det går faktisk an å ha det hyggelig med en jente og ha en god samtale akkurat som du har med kompisene dine. Sette pris på mennesket, ikke kjønnet.

Hvilken planet bor du på? 

Jeg og alle mine kompiser tar både øl, kaffe, burger og croissant med andre kvinner uten at vi må kjenne kuken i fitta deres. 

Tror faktisk ikke du beveger deg stort ute blant folk med den holdningen 

Anonymkode: 182f3...5c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken planet bor du på? 

Jeg og alle mine kompiser tar både øl, kaffe, burger og croissant med andre kvinner uten at vi må kjenne kuken i fitta deres. 

Tror faktisk ikke du beveger deg stort ute blant folk med den holdningen 

Anonymkode: 182f3...5c7

Men da er vi enige da?

Svaret var ikke til deg, men til forrige som svarte meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dagens kvinner så skjøre og fulle av sosial angst, at de ikke engang takler normale sosiale normer? 

Nei, selvfølgelig ikke. Alle kvinner er ikke slike. Men når folk starter disse generaliserende "HASHTAG" kampanjene sine, så jobbe de virkelig hardt for å få det til å virke slik.

Akkurat dette problemet høres ut som det stammer fra noen som har sosial angst, og som hater at fremmede tar kontakt. Men i stedet for å ta tak i sine problemer, så finne de ut at det er bedre å stanse folk fra å snakke til deg, slik at de aldri selv trenger å gjøre en innsats - skulle de havne i denne posisjonen.

Mennesker er sosiale vesen, og det har vi vært siden tidenes morgen.

Anonymkode: 9e163...27b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...