Gå til innhold

#VilleBarePrateLitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var dråpen. Norske damer vil det ene øyeblikket at mannen skal være den tøffe og den som tar iniativet. Hva skjer med den praksisen nå? Er rollene byttet?

Mye vil ha mer er det noe som heter. Og det er nettopp det norske kvinner har. Ingenting er god nok lenger.

#VilIkkePrateMedDegHeller. Hvis det var vanskelig å finne en mann før så skal du se hvordan mannfolka blir nå. Barn, mann, hus med hvitt stakittgjerdet-toget har kjørt nå.

Nå tror jeg sannelig skal se på utenlands billetter å finne ei som har føttene godt plantet i jorda i utlandet. Hvis den planen failer så får jeg håpe at de fremtidige japanske se* dukkene blir rimelige nok. 

 

Anonymkode: ac559...085

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jajajja du har ikke skjønt det nei 

Anonymkode: aaaa8...320

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jajajja du har ikke skjønt det nei 

Anonymkode: aaaa8...320

Man kan aldri forstå seg på kvinner. Det ene øyeblikket vil dere ha kontakt det andre øyeblikket blir dere kvalm av samme personen.

Anonymkode: ac559...085

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan aldri forstå seg på kvinner. Det ene øyeblikket vil dere ha kontakt det andre øyeblikket blir dere kvalm av samme personen.

Anonymkode: ac559...085

Nei altså, som norsk kvinne kan jeg si at jeg ikke synes nordmenn  generelt er så hyggelige lenger. Men jeg likte godt nordmenn før! Vet ikke hva som skjedde jeg. Kanskje rett og slett blitt bortskjemt? Alt dette fokuset på perfeksjon er irriterende også.

Anonymkode: a9da5...ffa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder du deg ut av kg også da? God tur til utlandet!

Anonymkode: aaaa8...320

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler ikke om å ta kontakt men å forstå at vedkommende ikke vil at du skal fotfølge henne hjem. Er et ord for det: stalker.... 👍🏼

Anonymkode: a7085...8ac

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg som kvinne blir litt frustrert selv. Jeg har ingenting imot at en mann gir meg oppmerksomhet eller sier hei. Om han f.eks finner meg attraktiv og har lyst å prøve seg så er det jo bare å kjøre på! Da tenker jeg ikke på å rive av meg klærne og pule meg der og da, men si hei og hallo, spørre hvordan det går, prøve å bli bedre kjent osv. Da kan jeg enten velge å bli bedre kjent eller å si at jeg ikke er interessert, på noen som helst måte. 

Sannsynligheten for at jeg avviser han er 99% uavhengig av hvordan han ser ut, ettersom jeg er per definisjon gal. Jeg tror heller ingen noen sinne vil legge an på meg, men om det skulle skje, så hadde det nok endt med avvisning. Men igjen, det er fordi jeg er veldig psykisk syk og unner ingen mann i å kjenne meg! Jeg drar han bare ned i myra sammen med meg! 

Håper dere menn ikke blir altfor skremt, men det tviler jeg egentlig på også. Dere vet jo at ikke alle kvinner tenker slik. Dere blir ikke anmeldt for trakassering om dere sier hei til noen, så det er ikke akkurat farlig. Møter du på ei hårsår dame er det greit nok, men igjen, ikke alle er... Ja. Slik. Så lenge man behandler folk med respekt er det så klart greit.
 

Anonymkode: 49eef...a13

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri noen gang oppfordreret menn til prate til meg på buss, butikk eller gata. Nordmenn flest seter ikkje pris på det uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: 88be9...ea1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange flotte menn der ute som skjønner dette! 👍👍👍

Anonymkode: aaaa8...320

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er resultatet - når kvinner får ansvaret for at voldtekt skjer, for #notallmenn.

Så betyr det faktisk at kvinner må vurdere enhver henvendelse fra menn som en potensiell trussel. Å #villebaresnakke litt kan oppleves som truende oppførsel.

Fordi selv om #notallmenn -- så står det ikke akkurat stempla i panna på folk hvem som er til å stole på, og hvem som er en creep.

Det må faktisk #bramenn som henvende seg til kvinner forstå og ha i bakhodet. 

Anonymkode: 8ab24...97d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan aldri forstå seg på kvinner. Det ene øyeblikket vil dere ha kontakt det andre øyeblikket blir dere kvalm av samme personen.

Anonymkode: ac559...085

Særlig hvis du stiller spørsmål som "Liker du og kose?" etterfulgt av et dick pic, som hun aldri har bedt om. Veldig mange menn sender meldinger som går på bare sex. "Du ser ut som en som liker xxxx" eller lignende. Som om det er en god samtalestarter....

 

Anonymkode: d9619...fba

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mange som helt fint klarer å etablere forhold med andre mennesker, både vennskapelige og romantiske forhold. At DU har vansker betyr ikke at der er normen for de fleste. Så det er provoserende at du skylder ensomheten din på norske kvinner. Prøv deg gjerne i utlandet, masse flotte kvinnfolk i hele verden som sikkert kunne tenke seg et forhold med deg. Om du klager på norske kvinnfolk vil dog kvinner med EQ få avsmak. Hold deg positiv og se fremover om du skulle møte noen. Masse lykke til.

Anonymkode: 9b710...a95

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har med settingen å gjøre. Kjør på om det er på et utested, på tinder, på fest hos noen eller lignende siruasjoner man er klar over er en sosial møteplass og et sted for sjekking og kontakt. På bussen, på vei hjem fra jobb, på trening  vil de fleste være i fred. Hvis du veldig gjerne likevel vil ta kontakt vil du merke fort om hun ønsker det eller ikke. Gi deg med en gang om hun virker avvisende.

Og for Guds skyld ikke snakk til kvinner som går alene hjem på kvelden, eller hvis du er veldig full,  eller hvis hun er veldig ung.

Og ta signaler, hvis hun har på headset eller leser bok vil hun være i fred.

Dette handler om at kvinner vet at mannen er fysisk overlegen og man rett og slett er redd for hva som kan skje ved en avvisning.  Dette skaper masse angst og ubehag og jeg vet ikke om menn forstår dette. Vet at de fleste er snille og bra menn, men vi vet ikke hvem som er hvem. 

Forbehold om at det sikkert er kvinner liker å bli kontaktet og da vil man skjønne det  raskt. 

 

Anonymkode: 85de9...3b7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verd å merke seg at innlegget som starta det heile slik eg forstår problematiserer at nordmenn tek for lite kontakt med framande i det offentlege rom. 

At dette er eit problem ser vi tydeleg i samfunnet gjennom auka av einsemd og psykiske lidingar. 

Problemet som vert sett under debatt av denne hashtagen er eit ikkje-problem. Sjølvsagt finst det pratmakarar, og ja dei kan vere slitsame, men i Norge idag er det slett ikkje eit problem at folk tek for mykje kontakt.

Kvifor skal alt seksualiserast? Det er jo ikkje det det handlar om i det heile tatt! Det handlar om å vere open for nye relasjonar. Eit smil og eit venleg ord kan skape forandring for eit menneske som har det vondt. 

Denne hashtagen fører derimot utelukkande til meir einsemd, meir psykisk liding og eit kaldare samfunn! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sosialt akseptabelt i Norge å kontakte fremmede damer på gata, sånn er det bare. Og hvorfor skal man gjøre det, finnes jo datingapper i dag?

Noen synes sikkert det er trist, men det er vel uansett mye lettere for alle parter? Blir en slags "kontraktsinngåelse" hvor man blir enige om å møtes, og enige om intensjonen.

Det går uansett ikke an å reversere utviklinga. Det er vel fortsatt akseptert med sjekking på byen for den som ønsker det, selv om det her og  blir flere restriksjoner. 

Anonymkode: 5242b...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Gladius Veritatis skrev:

Det er verd å merke seg at innlegget som starta det heile slik eg forstår problematiserer at nordmenn tek for lite kontakt med framande i det offentlege rom. 

At dette er eit problem ser vi tydeleg i samfunnet gjennom auka av einsemd og psykiske lidingar. 

Problemet som vert sett under debatt av denne hashtagen er eit ikkje-problem. Sjølvsagt finst det pratmakarar, og ja dei kan vere slitsame, men i Norge idag er det slett ikkje eit problem at folk tek for mykje kontakt.

Kvifor skal alt seksualiserast? Det er jo ikkje det det handlar om i det heile tatt! Det handlar om å vere open for nye relasjonar. Eit smil og eit venleg ord kan skape forandring for eit menneske som har det vondt. 

Denne hashtagen fører derimot utelukkande til meir einsemd, meir psykisk liding og eit kaldare samfunn! 

Jeg synes du skal Google mansplaining. 

Anonymkode: ce4f1...429

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var dråpen. Norske damer vil det ene øyeblikket at mannen skal være den tøffe og den som tar iniativet. Hva skjer med den praksisen nå? Er rollene byttet?

Mye vil ha mer er det noe som heter. Og det er nettopp det norske kvinner har. Ingenting er god nok lenger.

#VilIkkePrateMedDegHeller. Hvis det var vanskelig å finne en mann før så skal du se hvordan mannfolka blir nå. Barn, mann, hus med hvitt stakittgjerdet-toget har kjørt nå.

Nå tror jeg sannelig skal se på utenlands billetter å finne ei som har føttene godt plantet i jorda i utlandet. Hvis den planen failer så får jeg håpe at de fremtidige japanske se* dukkene blir rimelige nok. 

 

Anonymkode: ac559...085

Er vi sånn??😂😂😂

292CFC66-EC85-4473-8224-FA3D2F2E481D.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer forstår seg ikke på hvor enkelt de har det. Vet dere hvor vanskelig å være det kjønnet som alltid må være den som tar iniative. For damer,  selv om de hevder de har gjort det en gang eller ikke, gjør aldri det på grunn av usikkerhet. Og nå gjør dere det enda vanskeligere for menn og ta kontakt. For det en dame føler seg smigret over kan en annen dame finne skremmende. Måten dere håndterer dette på når en mann via VG etterlyser et bedre samhold og vennskap i samfunnet blir møtt med en hashtag er helt forkastelig. Alle damene virker som om de legger ut de gangene de har møtt med ubehageligheter på sosiale medier.

Hvis det var vanskelig å møte en mann før så blir betraktelig vanskeligere nå når dere nærmest oppfordrer menn å ikke ta kontakt.

Fordi i dag er det ikke kontakt på bussen, og i morgen er det i butikken. Vanskelig å forstå seg på kvinner. 

Anonymkode: ac559...085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri noen gang oppfordreret menn til prate til meg på buss, butikk eller gata. Nordmenn flest seter ikkje pris på det uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: 88be9...ea1

Så flott land vi bor i da 👏👏👌

Anonymkode: ac559...085

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...