Gå til innhold

Mannen min er for perfekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

...etter mange år med han så har jeg utviklet den følelsen/stemmen hans inni meg som sier at jeg ikke gjorde feks husarbeidet bra nåkk, eller at jeg ikke fortjener å slappe av i dag for jeg må gjøre noe fornuftig. Jeg får dårlig samvittighet av å bare slappe av nesten. Ikke alltid, men det er liksom en liten klomp inni meg av og til pga han. Han har hakket på meg i mange år. Jeg har blitt veldig mye bedre i ting, det er bra, men jeg vil at han skal være fornøyd og ikke se etter feil. Selv om han bare mener godt med slik han er. 

TS

Anonymkode: 0436b...7f2

😥

Var du sånn som vaska hvite og røde sokker sammen før dere møttes? Eller er han bare "tullete" perfeksjonistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

~~~TS HER 🤸‍♀️~~~

Utrolig mye bra svar jeg har fått!

Jeg trenger han veldig.

De tingene han klarer å få til, er noe jeg ikke er så god på å få til. 

Han har kontroll på økonomien, når bilen skal på service, passe på tidspunkt og minne meg på ting,henge opp flagg på 17 mai,ta fram juletre på julen, finne ut hvordan vi skal organisere ferier med fly og buss osv.

Jeg er mer den kreative og den som finner nye ideer og alternativer. Jeg er den som finner smarte løsninger og vet mye om ting. Også er han den som passer tiden og sørger for at ting går som det skal og at det går i orden. 

Hvis vi skal reise så er jeg den som sier hva vi skal oppleve der og hva vi kan gjøre. Han tar seg da av det praktiske som skal til for å få ferie planen jeg har laget i orden. Leie bil,bestilling av mat,hotel,parkering,når klokkeslett vi må være klar, osv...

Vi utfyller hverandre utrolig bra og har allerede opplevd veldig mye sammen.  Jeg har finnet masse kreative reiser og opplevelser og han har sørget for at det har gått som det skulle.

Han har lært mye av meg og jeg har lært mye av han.

Men vi er som vi er og av og til merker man det. Jeg er litt "chill" på ting. Men jeg føler at jeg er normal da men at han stresser unødvendig.

Feks hvis vi ikke har dekket på bordet før gjestene kommer så tenker jeg at det går helt fint, vi er mennesker liksom... Men han blir stresset og det blir dårlig stemning fordi jeg ikke liksom bryr meg.

Men jeg bryr meg selv om jeg ikke stresser. For meg er det viktigste å være i godt humør og lage god stemning til gjestene kommer. Om ting ikke er helt klart til alle kommer betyr ikke det krise heller. Da får jeg kansje hjelp av gjestene og det syns de kansje bare er gøy og sosialt å kunne hjelpe. Alt ordner seg uansett tenker jeg. 

Når mennesker generelt stresser blir jeg uvell. Jeg liker absolutt ikke folk som stresser. Føler de mister litt kontrollen og de gjør ting fort og er en tikkende bombe.

Jeg takler stress veldig bra og klarer å holde kontrollen og humøret oppe samtidig som jeg får ting unna fort. Men hvis andre er sure og direkte så klarer jeg ikke jobbe så bra. Da blir jeg lett såret og irritert. Man trenger ikke være sur fordi klokken er mer enn man ønsner. Gjør det beste ut av situasjonen mener no jeg.

Hvis vi ikke rekker ett tidspunkt, hva kan man endre? Ingenting. Gjør det beste ut av situasjonen. Hvis man ikke kan gjøre noe med det så er det ikke noe annet enn å gjøre det beste ut av situasjonen. 

Samme ned været. Vi kan ikke bestemme været. Skal vi lage dårlig stemning og være sur pga dårlig vær? Blir det fint vær da? Nei. Derfor er der ulogisk for meg å være sur for noe man ikke kan gjøre noe med. 

Man kan lære og gjøre ting klart tidligere neste gang, og lære av hvorfor det ikke gikk slik man ville. Men der og da er det ikke vits å lage dårlig stemning. Skal vi snakke om hvlr gale det er at vi er seint ute? Hva alle vil tenke, og så dumt alt er? Blir det bedre?

Nei.

Vi lærte og vi gjør det beste ut av situasjonen her og nå. Sånn er jeg. Verden går ikke under liksom.

Nå har vi forkjellig livserfaringer. Han har vokst opp i ett perfekt hjem uten motgang. Men jeg har hatt masse motgang og jeg har fallt langt ned for å så reise meg som sterkere. Dette har jeg erfsrt mye, og er kansje grunnen til at jeg ikke ser smp problemer så stort som andre.

Ka faen? En kopp som ikke er ryddet? Er der alvorlig krise? Vi kan være glad vi har en kopp som vi kan drikke av tenker no jeg. 

Jeg liker å ha det ryddig og er ryddig, men jeg tåler at andre roter og jeg kan godta litt rot så lenge det ikke er uhygienisk og ekkelt.

Men eneste problemet mitt nå er den ubevisste følelsen han hat laget i meg. At jeg føler at han kommer til å si noe negativt. Men han har sluttet med det, men likevel så er det en stemme inni meg som sier jeg må gjøre ditt og datt. At jeg er en dårlig person som ligger i sofaen når jeg bare har ryddet hele huset og ikke vasket badet. For jeg må jo vaske badet når jeg har vasket alt annet. Det tenker ikke han, og han sier ikke noe. Men den stemmen snakker til meg. Og den stemmen er det han som har oppfinnet! 

Jeg skrev veldig mye nå. Beklager mye rot kanskje. Skrev rett ifrs hjertet bare. 😅

 

Anonymkode: 0436b...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du har en nydelig måte å takle livet på. Du virker klok, varm og morsom. Bare pass på at du får være deg selv, det er det jeg mener. Enten må du ha rom for det i forholdet, eller så må du ut av det. Du skal ikke gå rundt og være engstelig og føle deg usikker. Hans stress skal ikke bli ditt. Men forhåpentlig får dere det til :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, CamillaCollett skrev:

TS, du har en nydelig måte å takle livet på. Du virker klok, varm og morsom. Bare pass på at du får være deg selv, det er det jeg mener. Enten må du ha rom for det i forholdet, eller så må du ut av det. Du skal ikke gå rundt og være engstelig og føle deg usikker. Hans stress skal ikke bli ditt. Men forhåpentlig får dere det til :)

Skjønne deg❤Tusen takk for fine ord.

Jeg kan være veldig bestemt når jeg får nokk, og gir han grei beskjed. 

Er flink å snakke for meg og klarer alltid å forklare hva jeg trenger og hva som jeg ikke finner meg i.  Dette har gjort at han har blitt bedre og forstår meg bedre. 

At jeg er bestemt og står fast på hva som er viktig for meg har gjort at jeg fungerer med han.

Exen hannes var veldig rolig og kunne lett bli overkjørt av han fordi hun ikke kunne få fram sin mening.

Men han trenger en dame som meg som kan sette grenser, slik at han roen noen hakk ned og ikke tar fullstendig kontrollen på alt. Og det har han gjort.

Så jeg tenker at dette vil bli bedre og bedre og at vi klarer å tilpasse oss hverandre mer og mer 😊

Den stemmen i hodet mitt vil sikkert forsvinne etterhvert😅 

Anonymkode: 0436b...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blunker denne mannen? Reagerer han hvis du knipser 15 cm foran ansiktet hans? Han høres litt ut som en robot..

Anonymkode: 5f0ca...fc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, må bare legge til noe, nå som jeg leste at «han kommer fra et perfekt hjem». Perfekte hjem er ofte ikke perfekte. Det er snakk om fasade og andres meninger som teller. Følelser og indre kaos kan resultere i å ha en trang til å opprettholde den fasaden. Det kan også være en grunn til hans trang til å ha det slik. 

Anonymkode: 8a405...2f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, må bare legge til noe, nå som jeg leste at «han kommer fra et perfekt hjem». Perfekte hjem er ofte ikke perfekte. Det er snakk om fasade og andres meninger som teller. Følelser og indre kaos kan resultere i å ha en trang til å opprettholde den fasaden. Det kan også være en grunn til hans trang til å ha det slik. 

Anonymkode: 8a405...2f1

Interessant! Hvordan kan jeg hjelpe han på dette området? Familien presser han sikkert forsatt og spør om hva han har gjort og forventer sikkert mye av han. Men hvordan kan jeg få han til å drite litt i hva familien tenker?  Han løper med en gang de trenger hjelp.... Og han har veldig respekt for sin familie. Men hvordan la han drite litt i dem og få han til å forstå at vi to skal lage vår egen familie og da må hovedfokuset vøre på oss og de må være fokus nummer to.... 

Ikke missforstå. Viktit å ta vare på familien, men viktig å fokusere på å skape ain egen familie. Den flrste familien er der ikke evig heller...

Anonymkode: 0436b...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Virrevirrevapp skrev:

😥

Var du sånn som vaska hvite og røde sokker sammen før dere møttes? Eller er han bare "tullete" perfeksjonistisk?

Jeg hadde mye rot i livet mitt og det var litt preg av det når det gjaldt orden i huset. Jeg forstår at han kunne reagere på ulike ting i begynnelsen.

Han var vandt med å bo alene og ha kontroll selv(jeg flytter inn hos han) 

Så jeg forstår han måtte bli vandt til å leve med en annen i huset og at ikke det var like lett å ha kontroll på alt slik han hadde før.

Jeg kunne glemme å lukke skapdører og jeg kunne glemme å kaste ulike emballasjer i søppelet. 

Jeg forstår at det var en stor forandring for han at han plutselig måtte dele huset sitt med en annen person. 

Men det har blitt bedre, og jeg har blitt bedre og vi er vandt til hverandre. 

Men rot plager han mer enn meg, og at ting er perfekt generelt. Jeg prøver å opprettholde hans ønsker, men klarer aldri å vli perfekt, desverre. Jeg er bare ett menneske. Kansje han er en robot?

Anonymkode: 0436b...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanke: Kunne du overtalt ham til at dere i en periode på to uker danset etter din pipe? Du ordnet på din måte, dere løser problemer som du synes er best og tar livet med ro?

Det hadde vært interessant å vite om han kunne klare å ligge på sofaen selv om det ikke så helt perfekt ut hjemme. Kanskje han blir mer stressa, eller kanskje han finner ut at det er litt behagelig å gi fra seg kontrollen?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner blir aldri fornøyde.

Anonymkode: 31445...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner blir aldri fornøyde.

Anonymkode: 31445...a1a

Tråden handler om en mann som ikke blir fornøyd...

Anonymkode: cf53f...ff9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde mye rot i livet mitt og det var litt preg av det når det gjaldt orden i huset. Jeg forstår at han kunne reagere på ulike ting i begynnelsen.

Han var vandt med å bo alene og ha kontroll selv(jeg flytter inn hos han) 

Så jeg forstår han måtte bli vandt til å leve med en annen i huset og at ikke det var like lett å ha kontroll på alt slik han hadde før.

Jeg kunne glemme å lukke skapdører og jeg kunne glemme å kaste ulike emballasjer i søppelet. 

Jeg forstår at det var en stor forandring for han at han plutselig måtte dele huset sitt med en annen person. 

Men det har blitt bedre, og jeg har blitt bedre og vi er vandt til hverandre. 

Men rot plager han mer enn meg, og at ting er perfekt generelt. Jeg prøver å opprettholde hans ønsker, men klarer aldri å vli perfekt, desverre. Jeg er bare ett menneske. Kansje han er en robot?

Anonymkode: 0436b...7f2

Ingenting av det du nevner virker ekstremt. Ingen dør av at ei skapdør er åpen....

Nå bor dere sammen, men han tenker kanskje at du bor hos ham, i hans hus? Har du kjøpt deg inn? Kan det være aktuelt å kjøpe/leie et anna sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Tanke: Kunne du overtalt ham til at dere i en periode på to uker danset etter din pipe? Du ordnet på din måte, dere løser problemer som du synes er best og tar livet med ro?

Det hadde vært interessant å vite om han kunne klare å ligge på sofaen selv om det ikke så helt perfekt ut hjemme. Kanskje han blir mer stressa, eller kanskje han finner ut at det er litt behagelig å gi fra seg kontrollen?

 

Har gjort det. Da bare sover han på sofaen for å lade opp til han skal fikse ting når han er uthvilt. Han bruker fornuften sin til å sove i en slik situasjon. Søvn gir bedre hode og energi vettø... Så det er det jeg får... En sovende mann jeg ikke får kontakt med...

TS 

Anonymkode: 0436b...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Virrevirrevapp skrev:

Ingenting av det du nevner virker ekstremt. Ingen dør av at ei skapdør er åpen....

Nå bor dere sammen, men han tenker kanskje at du bor hos ham, i hans hus? Har du kjøpt deg inn? Kan det være aktuelt å kjøpe/leie et anna sted?

Jeg har ikke penger til det... Han betaler det meste. Men jeg bor her og det er mitt hjem også. Han vet jo hvordan situasjonen er med meg økonomisk, så han har jo valgt dette selv.

Han er også veldig glad for at jeg vil bo hos han, for han ville aldri flyttet derfra.  Han syns det er greit at jeg betaler litt og han mest. Han er glad for å ha den kontrollen med å ha mest penger og kan betale for meg.

Jeg vil jo bidra så mye som jeg kan økonomisk, og det gjør jeg. Han klager ikke på noe der. Han kan bare være litt kontrollerende med hva jeg gjør. Men selv om han har mer penger, skal han ikke bestemme mer?... 

Anonymkode: 0436b...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres særdeles likt ut som min eks. 

Jeg fikk nok av å gå med høye skuldre og vente på en kommentar på hva jeg ikke hadde gjort skikkelig. Der var jeg som hadde hovedansvaret for henting/levering av barn, middagslaging.. Og da går ikke alt 100% etter planen. Det er hektisk. Av og til glemmer man en ting, eller hører ikke tlf når han ringer etc (ting som irriterte han) 

Det var utmattende, rett og slett. Og jeg var til slutt så fortvila at jeg lette etter noe å ta han på (usunt mønster..) 

Hos min eks var det lite vilje til endring. 

Så da gikk jeg. 

Nå når han har ansvaret for to barn alene annenhver uke, har jeg sett at han også glemmer ting.. Og vi er såpass gode venner at nå ler vi av det, sammen..  

Tror han fikk en eyeopener når jeg gikk. Han tok aldri på alvor det jeg sa til han om hvor ødeleggende det var å leve på denne måte. 

Håper i mitt stille sinn at vi kan bli sammen igjen en dag, for han har mange fine sider. 

Anonymkode: 6de52...c6c

syns du skal prøve å flørte litt med han. Få en barnevakt og ta en tur til han, så vil han sikkert ha deg tilbake😊Han kan finne en annen om han tror du ikke vil mer... Skynt deg!!! Tenk hvis han er den perfekte! Men husk at du må tenke deg om at du klarer å takle han. Det finnes mange gode menn der ute. Ikke gi opp tanken om at det finnes flere mannfolk som kan være bra for deg. Men har du en følelse på at han er riktig, så syns jeg du skal ta kontakt.

- TS

Anonymkode: 0436b...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig blir han sånn 😂  

- TS

Anonymkode: 0436b...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, denne tar jeg litt til meg, jeg er ham.... bare dame...

Anonymkode: af428...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, denne tar jeg litt til meg, jeg er ham.... bare dame...

Anonymkode: af428...eca

Da gir jeg deg ett tips: Sett pris på det han gjør, så vil han gjøre enda mer. Ikke ta for stor plass, la han også få litt plass og føle seg viktig.

Ts 

Anonymkode: 0436b...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er sex'en? Du sier ikke noe om det. En så rasjonell og tilsynelatende perfekt mann er i seksuell balanse. Enten så har dere ofte sex og han er happy, eller så får han seg et annet sted. Han som imponerer så stort har sikkert mange på si.

Han her er too good to be true.

Hilsen mann.

Anonymkode: 1c5dd...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er sex'en? Du sier ikke noe om det. En så rasjonell og tilsynelatende perfekt mann er i seksuell balanse. Enten så har dere ofte sex og han er happy, eller så får han seg et annet sted. Han som imponerer så stort har sikkert mange på si.

Han her er too good to be true.

Hilsen mann.

Anonymkode: 1c5dd...ba9

Sexen vår er veldig sjeldent. Den er helt magisk. Han elsker å ha sex med meg og vi tenner begge på å gjøre det i naturen, på en plass med fin utsikt. Han sier også at han er ufattelig heldig som har en så deilig dame som meg.   Jeg er flink å ta vare på meg selv, og ser ut som en modell.... Han er veldig glad for det. Jeg er jo den kreative emosjonelle i forholdet, så jeg har mye å gi i sexen for å ai det sånn...😊 

TS

Anonymkode: 0436b...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...