Gå til innhold

Nike bruker "overvektige utstillingsdukker". Hva synes dere om det?


Gnå

Anbefalte innlegg

Superbra!

Overvektige trener da også, så det er supert at man har litt variasjon. Dette handler jo ikke om å promotere at overvekt er bra eller sunt, men at det faktisk finnes flere alternativer der ute. Da jeg var mye større enn jeg var nå var nettopp det å finne riktig treningstøy et aldri så lite mareritt, og hadde jeg sett en slik dukke hadde jeg faktisk følt stor lettelse. Da er det ikke riktig så skammelig å kjøpe treningstøy akkurat der, og ikke gå inn og lete heller. For ja, man blir sett stygt på, skjønn det den som kan, av personale i sportsbutikker når man veier 166 kg (dvs str. 56) og prøver å finne seg treningstøy som passer.

Dette er en av grunnene til at jeg i dag er sjeleglad for at jeg ikke veier det lenger, for jeg slipper de stygge blikkene og de vonde minene fra fremmede i butikken ("hvorfor er du her - du seeer vel at vi ikke har klær til deg vel?!"). Jada. Damned if you do. Damned if you don't.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er flott jeg. Skulle gjerne hatt noen som var gjennomsnittelige i størrelsen, str. 38, som jeg bruker. Hadde vært fint å kunne se ut hvordan klærne faktisk vil se ut på min kropp, og ikke bare på syltynne, skyhøye kropper. Og forresten, å være radmager er ikke sunt det heller. 

Anonymkode: bf7aa...d12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2019 den 18.18, Ostespermum skrev:

Etter at flere nettbutikker begynte å benytte seg av større modeller, merker jeg helt klart at jeg synes det er vanskeligere å handle klær siden det fort kan se ut som om de ikke passer til meg. Dette var noe jeg var helt blind for tidligere, siden alle modeller og utstillingsdukker i bunn og grunn var tilnærmet lik meg i kroppsbygning. Det er ikke dermed sagt at det er noe jeg synes de skal slutte med. Jeg blir ikke akkurat provosert av en overvektig utstillingsdukke, og jeg tror heller ikke den kommer til å bidra nevneverdig til å normalisere sykelig overvekt. 

Og sånn er det i 99% av tilfellene for oss overvektige all den tid butikker bruker størrelse small på både utstillingsdukker og modeller i nettbutikker.

Hurra for at det nå er en liten prosent som faktisk viser hvordan klærne vil se ut på oss utenfor idealkroppen også. 

Anonymkode: ca9a2...fc7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...