Gå til innhold

Grønn Ungdom: - Max 3 flyreiser i året


NordicViking

Anbefalte innlegg

Grønn Ungdom (ungdomsorganisasjonen til Miljøpartiet De Grønne) ønsker å oppnå en 75% reduksjon i flytrafikken frem mot 2030. Et grep i målet om reduksjonen i flytrafikken er å begrense antall flyreiser hver nordmann får lov til å ta i løpet av et år til max 3 reiser. I tillegg ønsker de å innføre en flyseteavgift på 600 kroner. (Aftenposten)

Et særdeles lite gjennomtenkt forslag! Lurer ofte på hva som skjer inne i hodene på disse unge og naive menneskene.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker de er inne på noe. Om det skal være 3 reiser eller annen løsning, så tror jeg dessverre det må reguleres på et vis. Fordi det ikke er nok at de samvittighetsfulle lar være å fly når såpass mange flyr likevel. Men bør kanskje forby privatfly først. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sam Jones skrev:

Jeg tenker de er inne på noe. Om det skal være 3 reiser eller annen løsning, så tror jeg dessverre det må reguleres på et vis. Fordi det ikke er nok at de samvittighetsfulle lar være å fly når såpass mange flyr likevel. Men bør kanskje forby privatfly først. 

Det finnes ingen god grunn til å regulere dette .

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det finnes ingen god grunn til å regulere dette .

Hadde vært fint med et mer utdypende svar. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, NordicViking skrev:

Grønn Ungdom (ungdomsorganisasjonen til Miljøpartiet De Grønne) ønsker å oppnå en 75% reduksjon i flytrafikken frem mot 2030. Et grep i målet om reduksjonen i flytrafikken er å begrense antall flyreiser hver nordmann får lov til å ta i løpet av et år til max 3 reiser. I tillegg ønsker de å innføre en flyseteavgift på 600 kroner. (Aftenposten)

Et særdeles lite gjennomtenkt forslag! Lurer ofte på hva som skjer inne i hodene på disse unge og naive menneskene.

Jeg så på dagsnytt at i Sverige har nå folk fått klimaangst og panikkangst på alvor. De intervjuet en psykolog som hadde  kun hadde klimaangst pasienter. Det at Sverige slipper ut 0,2 prosent av verdens totale klimautslipp ble ikke nevnt. Heller ikke at Kina planlegger å bygge flere hundre nye kullkraftverk samt øke klimautslippene. i 2048 har også verden fått 2 milliarder nye mennesker som kommer til å øke utslippene vesentlig . Det ble i hvert fall ikke nevnt . .

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NordicViking skrev:

Grønn Ungdom (ungdomsorganisasjonen til Miljøpartiet De Grønne) ønsker å oppnå en 75% reduksjon i flytrafikken frem mot 2030. Et grep i målet om reduksjonen i flytrafikken er å begrense antall flyreiser hver nordmann får lov til å ta i løpet av et år til max 3 reiser. I tillegg ønsker de å innføre en flyseteavgift på 600 kroner. (Aftenposten)

Et særdeles lite gjennomtenkt forslag! Lurer ofte på hva som skjer inne i hodene på disse unge og naive menneskene.

MGD er et reinspikka miljøfascistisk/kommunstisk parti. Man skal gjøre radikale forandringer over natta med tvang .Det at de vil  stoppe all oljeproduksjon i Norge er helt sykt. De norske rene oljeinntektene er i dag 400 milliarder , som er 1/3 av Norges totale inntekter. Uansett vil dagens oljebrønner i verden være tomme i 2044. Altså verden må stadig finne ny olje . Man regner med at verdens oljeproduksjon vil falle fra 2030 ,som en konsekvens av at man ikke lenger greier å finne ny olje. Det er ikke uten grunn at land som Saudi-Arabia og USA bruker milliarder på å utvikle solenergi.

Endret av AlkoMann
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Jeg ser det for meg. Erna som tar båten over dammen. 

Litt spent på hvordan en flyreise skal regnes. Er det tur-retur, eller én vei? Eller kanskje bare per flytur? Slik at de som må mellomlande og bytte fly må finne seg annen transport for å komme hjem. Bortfaller begrensningen hvis du har et yrke som gjør at du får så mange flere reisedøgn i utlandet at du ikke har nok dager igjen av året til å dra hjemom Norge? :P 

Håper grønn ungdom tar på seg jobben med å sende brev til resten av verden for å be om noen dagers forvarsel når noe spesielt skjer i verden. Slik at også vi har en mulighet til å ha noen representanter til stede. :P 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er for lite til at det skal ha noe merkverdig virkning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis ikke stor forståelse for at noen av oss er avhengig av fly for å besøke slektninger. Høyhastighetstog kommer ikke til å komme hit på veldig, veldig mange år. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke for tvang. Men det er null problem å holde seg til tre flyreiser i året for min del. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AlkoMann said:

MGD er et reinspikka miljøfascistisk/kommunstisk parti. Man skal gjøre radikale forandringer over natta med tvang .Det at de vil  stoppe all oljeproduksjon i Norge er helt sykt. De norske rene oljeinntektene er i dag 400 milliarder , som er 1/3 av Norges totale inntekter. Uansett vil dagens oljebrønner i verden være tomme i 2044. Altså verden må stadig finne ny olje . Man regner med at verdens oljeproduksjon vil falle fra 2030 ,som en konsekvens at man ikke lenger greier å finne ny olje. Det er ikke uten grunn at land som Saudi-Arabia og USA bruker milliarder på utvikle solenergi.

Å kalle noen fascister, borger alltid for en saklig diskusjon. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser dere reagerer, og jeg skjønner at når livet kan blir snudd helt på hodet så er det ikke bare bare å holde hodet kaldt.

REALITETEN er dessverre den at siden man bare har snakket søtt om miljøkriser i media i 40 år om at "Ååå, nå må vi snart gjøre noe, sånn som vi holder på er ikke holdbart" har gjort at det er kun slike endringer som gjenstår

Med mindre vi bare skal fortsette å rævkjøre planeten, og potensielt gjøre jorden til ett habitat som ikke kan støtte intelligent liv, uansett hvilke teknologiske tiltak man innfører. 

I vår levetid vil det mest sannsynlig skje DRASTISKE endringer iforhold til hvordan vi vestlige lever i dag, da regjeringer rundt om i verden blir tvunget til å innføre krampetiltak som dette. Og det beste; det kommer nok ikke til å ha stor effekt.

Endret av Anwa
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anwa skrev:

Jeg ser dere reagerer, og jeg skjønner at når livet kan blir snudd helt på hodet så er det ikke bare bare å holde hodet kaldt.

REALITETEN er dessverre den at siden man bare har snakket søtt om miljøkriser i media i 40 år om at "Ååå, nå må vi snart gjøre noe, sånn som vi holder på er ikke holdbart" har gjort at det er kun slike endringer som er igjenstår.

Med mindre vi bare skal fortsette å rævkjøre planeten, og potensielt gjøre jorden til ett habitat som ikke kan støtte liv, uansett hvilke teknologiske tiltak man innfører. 

I vår levetid vil det mest sannsynlig skje DRASTISKE endringer iforhold til hvordan vi vestlige lever i dag, da regjeringer rundt om i verden blir tvunget til å innføre krampetiltak som dette. Og det beste; det kommer nok ikke til å ha stor effekt.

Flyving betyr ingenting for planeten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med denne politikken i Nord Norge...

Jeg syntes at det er greit at turer til andre kontinenter blir dyrere, men jeg syntes dette forslaget rammer en del mennesker som ikke har andre gode alternativer når det gjelder reise. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Flyving betyr ingenting for planeten. 

Fint du deltar, kom gjerne med en saklig og troverdig kilde som støtter dette utsagnet om du kan :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anwa skrev:

Fint du deltar, kom gjerne med en saklig og troverdig kilde som støtter dette utsagnet om du kan :)

Fly er som alt annet på planeten helt naturlig. Det vil aldri forekomme mer av noe enn det planeten selv har tillatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innspill: Med tre flyreiser kommer man strengt talt ikke hjem igjen fra andre ferietur, jeg bare nevner det..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anwa skrev:

Jeg ser dere reagerer, og jeg skjønner at når livet kan blir snudd helt på hodet så er det ikke bare bare å holde hodet kaldt.

REALITETEN er dessverre den at siden man bare har snakket søtt om miljøkriser i media i 40 år om at "Ååå, nå må vi snart gjøre noe, sånn som vi holder på er ikke holdbart" har gjort at det er kun slike endringer som gjenstår

Med mindre vi bare skal fortsette å rævkjøre planeten, og potensielt gjøre jorden til ett habitat som ikke kan støtte liv, uansett hvilke teknologiske tiltak man innfører. 

I vår levetid vil det mest sannsynlig skje DRASTISKE endringer iforhold til hvordan vi vestlige lever i dag, da regjeringer rundt om i verden blir tvunget til å innføre krampetiltak som dette. Og det beste; det kommer nok ikke til å ha stor effekt.

Denne "realiteten" du snakker om mangler enhver form for dokumentasjon i empirisk og troverdig forskning. Det skal heldgvis mer til enn at noen gærninger erklærer "miljøkrise" før det rent faktisk og konkret er en miljøkrise.

Dersom verden har et miljøproblem (noe som altså ikke er dokumentert) er det at det er for mange mennekser på jordkloden. Og vi er enda ikke fulltallige. To, tre milliarder gjenstår. 

Den dagen den brunrøde grøten av miljøkommunister innrømmer at det er problemet skal jeg med glede erklære meg enig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...