Gå til innhold

Noen andre som ikke ser vits i et forhold hvis ikke barn inngår i planene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Trøndere1 skrev:

Vil de det ? Alle jeg kjenner har fått barn etter masing fra en kvinne. 

Jeg ble selv dumpet av eksen min fordi han ville ha barn og jeg ville ikke. 

 

Anonymkode: 15d17...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener det er meningsløst med partner når man ikke skal ha barn. Nå har jeg det barnet jeg skal ha, så da gidder jeg selvsagt ikke bruke tid på en "partner".

Anonymkode: 9337c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt :) jeg har ikke store ønsker om barn og derfor bryr jeg meg ikke om barneplaner. 

Men hvis barn er noe jeg virkelig ønsket hadde vi nok tenkt litt 

Anonymkode: ec2b6...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble selv dumpet av eksen min fordi han ville ha barn og jeg ville ikke. 

 

Anonymkode: 15d17...73f

Ja, det er naturligvis mange, mange menn som har et sterkt barneønske. Mennesker som ikke forstår dette, forstår seg ikke på menneskenaturen i det hele tatt. Men de fleste som gir uttrykk for at de ikke forstår dette, er for så vidt bare provokatører som ønsker å hausse opp stemningen.

Anonymkode: d5f3f...ed9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble selv dumpet av eksen min fordi han ville ha barn og jeg ville ikke. 

 

Anonymkode: 15d17...73f

Ja men det er fortsatt flere menn dette gjelder. Svært få kvinner kommer i din situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne, kan jeg med hjertet på hånden si at barn aldri føltes som trang. Det var min eks som maste. Han hadde barn og elsket å være pappa. Jeg følte meg ikke klar og ikke trygg nok i forholdet.

Tror ikke nødvendigvis kvinner kjenner så mye mer på selve trangen. Jeg tror kvinner uansett tvinges til å ta stilling til det, fordi det for mange blir et " nå eller aldri" -spørsmål. Å leve livet kun for jobb, venner, penger, det blir et filosofisk spørsmål. Det å stifte familie tror jeg kan gi livet mer mening( ikke for alle, men for noen) og det må kvinner ta stilling til tidlig. Menn kan suse med uten samme press. De tvinges ikke til å ta stilling til det og reflektere rundt livet på samme måte.

 

Anonymkode: 3da55...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke få barn, men er sammen med en som vil ha. Men han vil ha meg uansett, han har en del onkel barn vi kan få så mye tid med som vi vil. På sikt er det snakk om å adoptere. Men akkurat nå er han inneforstått med at vil han være med meg blir det ikke barn. Jeg synes det er godt å være to selv om vi ikke blir flere. Barn er uansett ikke en selvfølge at man får. Jeg tror man kan leve godt uten barn i et ekteskap. Vi er begge 30+

Anonymkode: 923ae...ada

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å få barn med en mann uansett. Skal jeg ha barn vil jeg gjøre det med donor, og så heller gå inn i et forhold senere når ungen er større. Vil ikke at han/hun skal ha en far. 

Anonymkode: 5eaf8...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sorterte også ut de som ikke ville ha barn da jeg var på partnerjakt. De røyk ut uansett hvor kjekke og bra de var ellers. Jeg var ikke villig til å droppe å stifte familie og ta til takke med bare en mann. Jeg har dumpet en mann fordi han vinglet sånn om barn/ikke barn. 

Barn er en stor og viktig ting for mange, så her tror jeg du vil møte mye forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg ser etter en partner ser jeg først på foreldrematerialet. Kan personen bli en bra forelder for et eller flere barn?

Om ikke vedkommende vil ha barn eller kan, er det uaktuelt med et forhold. Da blir jeg heller singel. Jeg er ikke avhengig av å være sammen med noen, og uten barneplaner er et forhold meningsløst, føler jeg.

Er det rart å føle det slik?

Anonymkode: 39358...46d

Hvordan går denne planen? Vært single lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer ikke til å få barn med en mann uansett. Skal jeg ha barn vil jeg gjøre det med donor, og så heller gå inn i et forhold senere når ungen er større. Vil ikke at han/hun skal ha en far. 

Anonymkode: 5eaf8...fe7

Du har problemer. Ærlig talt. 

Anonymkode: e297f...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har problemer. Ærlig talt. 

Anonymkode: e297f...c31

Hvorfor det? Menn vil jo ikke ha barn, og blir man skilt vil de se så lite til ungen som mulig og det sårer ungen. Jeg gjør menn en tjeneste, jeg gjør ungen en tjeneste og jeg gjør meg en tjeneste. 

Anonymkode: 5eaf8...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!! Har datet flere som har vært veldig god match men mister interessen så fort han sier at han ikke ønsker flere barn. Jeg har bare ett barn å er i begynnelsen av 30 årene, å vet ikke om jeg ønsker flere barn pga alvorlig fødselsdepresjon sist,men ønsker muligheten ettersom jeg til tider er babysyk.

Anonymkode: e8660...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Menn vil jo ikke ha barn, og blir man skilt vil de se så lite til ungen som mulig og det sårer ungen. Jeg gjør menn en tjeneste, jeg gjør ungen en tjeneste og jeg gjør meg en tjeneste. 

Anonymkode: 5eaf8...fe7

Mye uvitenhet her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noen vits å gå inn i forhold uansett. Men om jeg skulle gjort det så hadde jeg bare gått inn i et forhold hvor barn ikke var en del av planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/16/2019 at 9:45 AM, AnonymBruker said:

Når jeg ser etter en partner ser jeg først på foreldrematerialet. Kan personen bli en bra forelder for et eller flere barn?

Om ikke vedkommende vil ha barn eller kan, er det uaktuelt med et forhold. Da blir jeg heller singel. Jeg er ikke avhengig av å være sammen med noen, og uten barneplaner er et forhold meningsløst, føler jeg.

Er det rart å føle det slik?

Anonymkode: 39358...46d

Nei, det er ikke rart i det hele tatt. Det er helt normalt å ha visse krav til lange forhold. Det er såpass mange som ønsker seg barn, at dette kravet er ganske lett å få innfridd.

Selv er jeg stikk motsatt. Kunne aldri gått inn i et forhold med noen som vil ha barn. Det vil garantert føre til konflikt. Jeg vil ikke være lykkelig, fordi jeg ikke kan gi min kjære noe hun ønsker seg, og hun vil ikke være lykkelig fordi jeg ikke går med på å gi henne det hun ønsker seg. Ingen vinner i den situasjonen. Når man er i midten av tredveårene, slik som meg, så har de fleste allerede bestemt seg for om man vil ha barn eller ikke. Dette er noe jeg alltid tar opp i startfasen til et nytt forhold, for å finne ut om det er verdt å satse videre på.

Anonymkode: 13a24...b5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...