Gå til innhold

Noen andre som ikke ser vits i et forhold hvis ikke barn inngår i planene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Trøndere1 skrev:

Eller det sier noe om din omgangskrets. 

Det gjør det selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Trøndere1 skrev:

Dette er sannheten. Menn blir fedre etter press fra kvinner. Utallige menn som må velge mellom barn eller bli forlatt av sin kvinne. 

Det kan du jo saktens si, men jeg skjønner ikke hvorfor menn finner det overraskende at kvinner manipulerer og jukser litt på det planet. Forhistorien er jo som regel at kvinnene har luftet dette med barn, i åresvis, før kvinnene går lei og er litt uærlig om saker og ting fordi de aldri får noen klare svar om saken. 

Det å få barn ligger dypt bilogisk forankret i kvinner og er noe de aller fleste kvinner vil. Blir man sammen med en kvinne, men VET at man ikke ønsker barn: da er man bare dum. 

Hvis man ikke vil ha barn, bør man bare holde seg langt unna kvinner. Er ikke verre enn det. 

Anonymkode: a3ec7...72d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan du jo saktens si, men jeg skjønner ikke hvorfor menn finner det overraskende at kvinner manipulerer og jukser litt på det planet. Forhistorien er jo som regel at kvinnene har luftet dette med barn, i åresvis, før kvinnene går lei og er litt uærlig om saker og ting fordi de aldri får noen klare svar om saken. 

Det å få barn ligger dypt bilogisk forankret i kvinner og er noe de aller fleste kvinner vil. Blir man sammen med en kvinne, men VET at man ikke ønsker barn: da er man bare dum. 

Hvis man ikke vil ha barn, bør man bare holde seg langt unna kvinner. Er ikke verre enn det. 

Anonymkode: a3ec7...72d

Herregud... for et kynisk og manipulerende innlegg. Håper ikke du representerer en stor andel kvinner.

Anonymkode: 06b83...0ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud... for et kynisk og manipulerende innlegg. Håper ikke du representerer en stor andel kvinner.

Anonymkode: 06b83...0ff

Det er jo sannheten. 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Trøndere1 skrev:

Det er jo sannheten. 😀😀

Får ikke denne sannheten din helt til å stemme med at det blir flere og flere kvinner som velger å være barnefrie i Norge, i tillegg til at de som får barn får færre. I så stor grad at vår egen statsminister har gått ut med en sterk oppmodning om å få flere barn. 

Anonymkode: 06b83...0ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud... for et kynisk og manipulerende innlegg. Håper ikke du representerer en stor andel kvinner.

Anonymkode: 06b83...0ff

Hva er kynisk og manipulerende med det? At jeg sier at man er idiot om mann som mann tror at det er en god ídé å få seg kjæreste om man ikke vil ha barn? Det burde være en forbanna selvfølge at menn skjønner såpass og forstår at et "gjesterom" ikke egentlig er et gjesterom men barnerom. 

Anonymkode: a3ec7...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke denne sannheten din helt til å stemme med at det blir flere og flere kvinner som velger å være barnefrie i Norge, i tillegg til at de som får barn får færre. I så stor grad at vår egen statsminister har gått ut med en sterk oppmodning om å få flere barn. 

Anonymkode: 06b83...0ff

Jo da. Men fortsatt flere menn enn kvinner som ikke ser barn som en nødvendighet i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du jo saktens si, men jeg skjønner ikke hvorfor menn finner det overraskende at kvinner manipulerer og jukser litt på det planet. Forhistorien er jo som regel at kvinnene har luftet dette med barn, i åresvis, før kvinnene går lei og er litt uærlig om saker og ting fordi de aldri får noen klare svar om saken. 

Det å få barn ligger dypt bilogisk forankret i kvinner og er noe de aller fleste kvinner vil. Blir man sammen med en kvinne, men VET at man ikke ønsker barn: da er man bare dum. 

Hvis man ikke vil ha barn, bør man bare holde seg langt unna kvinner. Er ikke verre enn det. 

Anonymkode: a3ec7...72d

Det er hovedsakelig dette jeg fant kynisk og manipulerende. Selv om noen kvinner klør i livmora straks de ser en mann, er det veldig mange som ikke er slik. Noen av oss ser en annen person , med verdier, humor, og kvaliteter som vi verdsetter nok til å ville tilbringe livet sammen med, uten å manipulere og frata han valget han selv har om å ville bli forelder eller ikke.

Dette er noe man snakker om tidlig i forholdet, og ikke noe man løser med å påtvinge et annet menneske et så stort valg fordi «han var for dum til å skjønne at gjesterommet ikke var ment for gjesterom, men barnerom - så det er hans feil at jeg dropper p-pillen i all hemmelighet.» 

Anonymkode: 06b83...0ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du, Ts, ser etter dette i tillegg til om det er en person du finner attraktiv, og om man ønsker barn så vil jeg tro at dette er normalt.

Det burde i hvert fall være det. At man tenker over om vedkommende blir en god forelder eller ikke.

Anonymkode: f3158...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame som ikke vil ha barn, men har en tendens til å havne på datern med menn som både vil ha fem og seks unger...

Anonymkode: ea274...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er hovedsakelig dette jeg fant kynisk og manipulerende. Selv om noen kvinner klør i livmora straks de ser en mann, er det veldig mange som ikke er slik. Noen av oss ser en annen person , med verdier, humor, og kvaliteter som vi verdsetter nok til å ville tilbringe livet sammen med, uten å manipulere og frata han valget han selv har om å ville bli forelder eller ikke.

Dette er noe man snakker om tidlig i forholdet, og ikke noe man løser med å påtvinge et annet menneske et så stort valg fordi «han var for dum til å skjønne at gjesterommet ikke var ment for gjesterom, men barnerom - så det er hans feil at jeg dropper p-pillen i all hemmelighet.» 

Anonymkode: 06b83...0ff

Veldig godt sagt, jeg er helt enig.

Anonymkode: 6ad17...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffer jeg en jeg elsker, vil jeg være sammen med ham, barn eller ei. 

Anonymkode: d9adb...9b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaster meg på denne. Opplever dette nå. Datet en med pappapotensiale.

For meg var det slik pga. biologisk klokke:

A. Finne en asap med god kvaliteter som jeg kan være trygg med og få familie med

B. Droppe familieplaner, innfinne meg med mye singletiverelse med passionforhold som krydder i hverdagen. Aldri forvente en dritt, ha et eget krypinn og kose meg mens det varer

Håpet på A, men godtok B. 

Fikk A, men så ville han ikke ha barn! Glad i mannen, men han virker til å stille spørsmål med mine motiver, naturligvis. Men er det virkelig så rart å ønske seg en partner som det er mulig å få et godt familieliv med? Hvor ærlig skal man være?

Aldri vært mer sliten enn med en urokråke av en eks. Sexmas, krav, klaging, snorking og sabotering. Deiligste var å være alene igjen, få lov til å være et menneske og ikke et objekt, et sexobjekt og omsorgsperson som skal please en surpomp. Folk er egoister, meg inkludert, så best å finne en mild egoist det er verdt å komplisere livet sitt for. 

 

 

 

 

Anonymkode: 3da55...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri vurdert partenere etter foreldre-potensiale, bare følelser, men utover det er jeg enig. Jeg ser heller ikke verdien med forhold om man ikke skal ha en familie. En mann alene vil overhodet ikke kunne være være erstatning for det å ha en familie. I tillegg er menn fryktelig krevende og forringer stort sett bare livskvaliteten til kvinner fordi de gir kvinner mer-arbeid. Ser kun verdi i et sånt forhold for eldre mennesker. Koselig med selskap til kaffien, når man ikke orker å gjøre så mye lenger. Men alt dette med menn ikke vil ha barn osv, syns jeg er noe sært. Det er spikeren i kisten for menn på lenger sikt. Kvinner kommer ikke til å gidde menn om familieliv er utelukket. 

Anonymkode: a3ec7...72d

Gjesp. Jeg skal hvertfall ikke ha barn. 

Når jeg ser etter forhold, så er hovedprioriteten at hun ikke skal ha barn og ikke har barn. Det er ikke noe viktigere enn det. 

Anonymkode: e297f...c31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange unge mennesker her. Hadde jeg vært 25,hadde jeg også sagr" kjærligheten foran alt". Han må være kjekk, morsom osv.

Når du bikker 30 og har en del erfaring, blir prioriteringene litt annerledes. 

Menn vil ofte ha barn, men de skjønner det sjelden før de nærmer seg 40 og alle kompisene er fedre.

Anonymkode: 3da55...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange unge mennesker her. Hadde jeg vært 25,hadde jeg også sagr" kjærligheten foran alt". Han må være kjekk, morsom osv.

Når du bikker 30 og har en del erfaring, blir prioriteringene litt annerledes. 

Menn vil ofte ha barn, men de skjønner det sjelden før de nærmer seg 40 og alle kompisene er fedre.

Anonymkode: 3da55...a05

Jeg ser poenget ditt, men det er jo likevel unektelig at mange menn ikke vil ha barn og egentlig bare endrer mening for å holde på kona eller fordi det er umulig å henge med vennene sine når man er den eneste som ikke har unger. 

Heldigvis har jeg bare venner som ikke skal ha barn. Kan se for meg at han ene ender opp med det, han er for snill og dama hans er gærn nok til å jukse med prevansjon... men likevel, håper jo at vi blir barnefrie hele gjengen. 

Anonymkode: e297f...c31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange unge mennesker her. Hadde jeg vært 25,hadde jeg også sagr" kjærligheten foran alt". Han må være kjekk, morsom osv.

Når du bikker 30 og har en del erfaring, blir prioriteringene litt annerledes. 

Menn vil ofte ha barn, men de skjønner det sjelden før de nærmer seg 40 og alle kompisene er fedre.

Anonymkode: 3da55...a05

Jeg holder på mitt. Menn blir fedre etter press og mas fra kvinner. Valget blir singellivet eller barn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er hovedsakelig dette jeg fant kynisk og manipulerende. Selv om noen kvinner klør i livmora straks de ser en mann, er det veldig mange som ikke er slik. Noen av oss ser en annen person , med verdier, humor, og kvaliteter som vi verdsetter nok til å ville tilbringe livet sammen med, uten å manipulere og frata han valget han selv har om å ville bli forelder eller ikke.

Dette er noe man snakker om tidlig i forholdet, og ikke noe man løser med å påtvinge et annet menneske et så stort valg fordi «han var for dum til å skjønne at gjesterommet ikke var ment for gjesterom, men barnerom - så det er hans feil at jeg dropper p-pillen i all hemmelighet.» 

Anonymkode: 06b83...0ff

Slutt å vær så naiv og skinnhellig. Menn meler sin egen kake hele livet og er noen rimelig egoistiske vesener, så det er ingen som helst grunn til at kvinner som oppføre seg som forbanna prester tilbake. Menn ville aldri gjort det samme. Det er noe som helst synd på menn som "plutselig" blir fedre etter noen år i forhold. Det er ingen som har tvunget dem inn et forhold eller tvunget av dem til å droppe prevensjon: det har de valgt helt selv. Dessuten er de rett og slett tilbakestående om de ikke lukter lunten når de skaper et liv sammen med kvinner: som er som skapt for barnehold. De kan da ikke seriøst tro at de trenger et forbanna hus til 2 personer? Så dum kan ikke NOEN være. De fortjener det de får og får takke seg selv for at de ble far. De kunne gjort noe så enkelt som å bruke kondom om de var redd for spermen deres kom på avveie. 

Anonymkode: a3ec7...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er ikke det rart, det er helt naturlig for mennesker som har et sterkt ønske om barn, og som ikke ønsker seg mer "tilfeldige" forhold innen de slår seg til ro. Jeg, på den andre side, har aldri ønsket meg barn, så da er naturligvis dette en ikke-problemstilling for meg. Og det er også helt naturlig.

Anonymkode: d5f3f...ed9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...