Gå til innhold

Noen andre som ikke ser vits i et forhold hvis ikke barn inngår i planene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg ser etter en partner ser jeg først på foreldrematerialet. Kan personen bli en bra forelder for et eller flere barn?

Om ikke vedkommende vil ha barn eller kan, er det uaktuelt med et forhold. Da blir jeg heller singel. Jeg er ikke avhengig av å være sammen med noen, og uten barneplaner er et forhold meningsløst, føler jeg.

Er det rart å føle det slik?

Anonymkode: 39358...46d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri vurdert partenere etter foreldre-potensiale, bare følelser, men utover det er jeg enig. Jeg ser heller ikke verdien med forhold om man ikke skal ha en familie. En mann alene vil overhodet ikke kunne være være erstatning for det å ha en familie. I tillegg er menn fryktelig krevende og forringer stort sett bare livskvaliteten til kvinner fordi de gir kvinner mer-arbeid. Ser kun verdi i et sånt forhold for eldre mennesker. Koselig med selskap til kaffien, når man ikke orker å gjøre så mye lenger. Men alt dette med menn ikke vil ha barn osv, syns jeg er noe sært. Det er spikeren i kisten for menn på lenger sikt. Kvinner kommer ikke til å gidde menn om familieliv er utelukket. 

Anonymkode: a3ec7...72d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vurdert partenere etter foreldre-potensiale, bare følelser, men utover det er jeg enig. Jeg ser heller ikke verdien med forhold om man ikke skal ha en familie. En mann alene vil overhodet ikke kunne være være erstatning for det å ha en familie. I tillegg er menn fryktelig krevende og forringer stort sett bare livskvaliteten til kvinner fordi de gir kvinner mer-arbeid. Ser kun verdi i et sånt forhold for eldre mennesker. Koselig med selskap til kaffien, når man ikke orker å gjøre så mye lenger. Men alt dette med menn ikke vil ha barn osv, syns jeg er noe sært. Det er spikeren i kisten for menn på lenger sikt. Kvinner kommer ikke til å gidde menn om familieliv er utelukket. 

Anonymkode: a3ec7...72d

Newsflash; jeg er selv mann.

Anonymkode: 39358...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men hva i alle dager - har det ikke slått dere at det finnes en hel haug av mennesker som ikke ønsker barn overhodet? Man kan fremdeles nyte selskapet til en man elsker og ha et utrolig innholdsrikt liv - for meg selv er det mer innholdsrikt uten barn enn det ville ha vært om jeg fikk dem. Vi har forskjellige verdier of prioriteringer og godt er da det! 

Anonymkode: 6ad17...6ec

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Newsflash; jeg er selv mann.

Anonymkode: 39358...46d

Så flott at der fremdeles finnes menn som vil ha barn da. Dere er for ren kuriositet å regne, så beklager at jeg ikke tok høyde for den slags unntak. 

Anonymkode: a3ec7...72d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott at der fremdeles finnes menn som vil ha barn da. Dere er for ren kuriositet å regne, så beklager at jeg ikke tok høyde for den slags unntak. 

Anonymkode: a3ec7...72d

De aller fleste menn vil ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke rart å føle det slik når man selv ønsker barn, og da bør du jo se etter ei som også ønsker barn. 

Det finnes flere som ikke vil ha barn, men det bør de kommunisere så tidlig som mulig. Mange lever et godt liv uten barn, og er absolutt ikke nødvendig i et forhold, men begge må være enige om det!

Anonymkode: ea37c...900

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Husholdning1 skrev:

De aller fleste menn vil ha barn.

Vil de det ? Alle jeg kjenner har fått barn etter masing fra en kvinne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Husholdning1 skrev:

De aller fleste menn vil ha barn.

Virkelig? Jeg kjenner ikke én eneste dame med barn som har en mann som stod på barikadene for at de skulle reprodusere seg. De har heller vert litt mer sånn at kvinnene har vært såååååå flink med prevensjon i all den tid rammeverket for barnehold ikke var helt på plass, der woops så skjedde der et "uhell" like etter de kjøpte leilighet med "gjesterom". Hendelig "uhell" som de sier. 

Anonymkode: a3ec7...72d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hvem ønsker forhold med barn? Det er ulovlig. Selv de pedofile ville nektet for det, fordi de vet det er galt.

Anonymkode: 25753...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Trøndere1 skrev:

Vil de det ? Alle jeg kjenner har fått barn etter masing fra en kvinne. 

Ja.

Da er de du kjenner lite representative. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Jeg kjenner ikke én eneste dame med barn som har en mann som stod på barikadene for at de skulle reprodusere seg. De har heller vert litt mer sånn at kvinnene har vært såååååå flink med prevensjon i all den tid rammeverket for barnehold ikke var helt på plass, der woops så skjedde der et "uhell" like etter de kjøpte leilighet med "gjesterom". Hendelig "uhell" som de sier. 

Anonymkode: a3ec7...72d

Ja, virkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Ja.

Da er de du kjenner lite representative. 

OK..... er du kvinne eller mann ? Det har relevans i dette spørsmål .  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trøndere1 skrev:

OK..... er du kvinne eller mann ? Det har relevans i dette spørsmål .  

1. Nei, det har det ikke.

2. Det står rett under brukernavnet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Jeg kjenner ikke én eneste dame med barn som har en mann som stod på barikadene for at de skulle reprodusere seg. De har heller vert litt mer sånn at kvinnene har vært såååååå flink med prevensjon i all den tid rammeverket for barnehold ikke var helt på plass, der woops så skjedde der et "uhell" like etter de kjøpte leilighet med "gjesterom". Hendelig "uhell" som de sier. 

Anonymkode: a3ec7...72d

Dette er sannheten. Menn blir fedre etter press fra kvinner. Utallige menn som må velge mellom barn eller bli forlatt av sin kvinne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

1. Nei, det har det ikke.

2. Det står rett under brukernavnet. 

Det er uansett merkelig at av alle jeg kjenner, kolleger gamle kolleger venner bekjente og ellers så er det ikke et mannfolk som har uttalt at de er virkelig gira på å få barn men ser på det som et middel som kun er der for å beholde kone eller samboer og ser på barna som nærmest en jobb i et gitt antall år. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trøndere1 skrev:

Det er uansett merkelig at av alle jeg kjenner, kolleger gamle kolleger venner bekjente og ellers så er det ikke et mannfolk som har uttalt at de er virkelig gira på å få barn men ser på det som et middel som kun er der for å beholde kone eller samboer og ser på barna som nærmest en jobb i et gitt antall år. 

Der sier litt om omgangskretsen din, ja.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Der sier litt om omgangskretsen din, ja.

Eller det sier noe om din omgangskrets. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ser etter andre verdier og egenskaper enn hovedsaklig at personen vil reprodusere seg. Man kan virkelig begynne å forstå hvorfor så mange velger å gå fra hverandre i dagens samfunn, om det hovedsaklig er ønsket om reproduksjon ligger til grunn for valget av partner. .. 

Anonymkode: 06b83...0ff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...