pia1006 Skrevet 22. mars 2003 #121 Del Skrevet 22. mars 2003 SÅÅÅÅ gøy da skal virkelig starte kryssing av bein og armer for deg nå. Men hvorfor skal dere til Bergen og ikke Haugesund?? Vi blir nå satt i kø i april mai jeg må først til undersøkelse gruer meg..tenk finner de noe med meg og HJELP. lykke til hold meg oppdatert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 27. mars 2003 Forfatter #122 Del Skrevet 27. mars 2003 Gravid?!!! Håååper det... I alle fall har jeg to bittesmå frø inni meg for øyeblikket Nå er vi tilbake uttak og innsetting i Bergen,og nå skal jeg etter legens ordre ta det svææært rolig i dagene fremover.Er sykemeldt hele denne uka. Uttaket gikk greitt, det var ikke så vondt som jeg hadde trodd :lol:Heldigvis. Kjente ikke så mye på den ene siden,men på den andre begynte det å bli ganske vondt.Vi var 4 stykker som var igjennom det samme den dagen.På rekke og rad lå vi på vente/hvileværelset.Det var veldig koselig og greitt synes jeg,spesielt siden noen av de andre hadde vært gjennom det før,-OG blitt gravide!! :D Fint å ha noen slike å snakke med.Hadde vært mer skummelt å vært der alene.Morfinsprøytene hjalp jo også til å roe meg ned.Etter uttaket lå vi og sov/døste et par timer,vet ikke hvor lenge før mennene våre kunne komme og hente oss.Stakkars bamsemums hadde vært såå engstelig,han skulle sitte på hotellet og lese til en eksamen,men det var ganske umulig fortalte han,å sove var heller ikke lett.Det som var litt greit da var at han hadde fått i oppdrag av jordmora å hente en vaginalgele på apoteket for meg.Sykehuset har sikkert funnet ut at det er lurt å gi mennene noe å gjøre Iallefall så hentet bamsemums meg 12.15,og da var jeg suuuuperkvalm! Klarte en tur inn på do for å sjekke om jeg hadde blødd ut hele bindet(hadde nemlig registrert flekk på lakenet), men det hadde jeg ikke.Så var det bare: "Få meg ut i frisk luft fortest mulig!!!!" Vel ute måtte jeg sette meg rett ned og puste,var sånn glovarm som du blir rett før du besvimer..Hadde bare lyst til å kle av meg alt og sitte der resten av mitt liv,men bamsen fikk meg på bena og støttet meg de få hundre metrene til sykehushotellet.Der var det rett til sengs for å sove ut resten av rusen,sov og våkna,sov og våkna og spydde en gang. Hadde vondt i magen,men var samtidig kjempefornøyd! 18 egg!!!! Kjempefornøyd med det,for da har vi flere sjanser uten å bruke medisiner dersom det ikke skulle gå bra.Hadde gått å tenkt"Håper jeg får iallefall 6..."og så fikk jeg 18!! Tenkte bare WOW da legen sa det. Gliste fra øre til øre selv om magen gjorde vondt. Dagen etter skulle jeg ringe for å høre hvordan befruktningen hadde gått. Kjempenervøs,tenk hvis de fleste eggene var for små osv.osv... Men da fikk jeg vite at 12 stykk var befruktet. Jippijajajippijippijaa! Dagen etter var det innsetting,og det var jo piece of cake. Ingenting vondt,bare spennende.Dessuten fikk jeg truffet de tre andre igjen og ønsket dem lykke til.Legen og jordmora var veldig fornøyd med eggene mine,sa at det var sjelden at de så så fin deling av eggene.Eggene hadde rukket å dele seg i fire.Jeg fikk se de på skjermen og det ene lignet faktisk på et vaffelhjerte slik de sa,legen sa det var sjelden de så en så perfekt deling. Ble litt rørt av å se det jeg... Tenk hvis det lille vaffelhjertet blir min baby... Uff,nå begynner jeg å grine litt her..Kan jo være at legen sier slikt til alle,men jeg ble iallefall kjempeglad for å høre slik skryt av eggene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl Skrevet 28. mars 2003 #123 Del Skrevet 28. mars 2003 Så kos, du har ivertfal fått sett dine eventuelle babyer helt fra første stund. Jeg ønsker deg masse lykke til. Håper virkelig at det klaffer for dere, dette må jo være en kjempe påkjenning uansett om det bare blir med denne gangen eller om dere må inn igjen. Håper jeg leser TO BLÅ neste gang jeg stikker innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 29. mars 2003 Forfatter #124 Del Skrevet 29. mars 2003 :D Takk takk Pearl! Det håper jeg også. Dagene har gått raskt siden onsdag,men jeg har fremdeles vondt i magen.Var ikke helt forberedt på at det skulle gjøre vondt lenge etterpå. Tenkte vel bare at selve uttaket var vondt og så ferdig med det. Men her er jeg øm,hoven og sår og av og til stikker det til i underlivet.Begynte å lure på om det var noe galt,men wit sa at det var normalt.Hun også hadde det sånn i uker etterpå,så da slappet jeg litt mer av.Men noe behagelig er det ikke,føler at magen står rett ut da,litt hard og øm når jeg tar på den.Jaja.Er nå blitt bedre enn det var da. Har ikke så lyst å gå på jobb på mandag.Kunne godt tenkt meg å være hjemme litt til.Føler meg ikke helt på topp.Vet liksom ikke helt hva jeg skal svare heller når/hvis noen spør meg hvorfor jeg var borte.Noen kan jeg selvfølgelig si sannheten til,noen vet det fra før, men alle trenger ikke vite det. Ikke har de noe med det,men jeg liker ikke å lyve heller. Orker ikke nysgjerrige spørsmål/medlidenhet fra masse folk dersom det ikke skulle gå bra for eksempel.Tror jeg sier jeg var dårlig... for det var jeg jo..hehe. Var hos mor og far en tur i går,og far ville gi meg et glass vin."Eg kan kje drikka,eg he jo to småe inni her" sa jeg og pekte på magen."Ååh,de kom eg ikkje på" sa han da.Etter det ble det mye snakk om "tvillingene"(det ble helt sikkert noen rampunger som kom til å knuse fars antikviteter) og "vaffelkagå",og når vi skulle gå så ønsket de alle fire god tur hjem..og syntes de var rasende festlige. :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amanda Skrevet 29. mars 2003 #125 Del Skrevet 29. mars 2003 Dette var gode nyheter! Håper at alt går bra med de to små eggene i magen og at du blir gravid! Lykke til! :D :D Hilsen Amanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 30. mars 2003 #126 Del Skrevet 30. mars 2003 SÅÅÅ SPENNENDE ja dette har jeg på følelsen skal gå bra. Var litt godt og høre det ikke var så alt for gale, jeg har helt angst for dette.Skal på utredning på 2 uker HJELP;men det er jo en fille ting. krysser alt for at dette skal gå bra Tildemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 30. mars 2003 #127 Del Skrevet 30. mars 2003 Å kjære vene, noe så spennende! *iiiiik* Håper dette går veien, og at du snart tester 2 knallblå! Lykke til, og hold oss oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 31. mars 2003 #128 Del Skrevet 31. mars 2003 'Skal fortsette å krysse alt jeg har for at det skal gå bra for deg :D Hadde vært morsomt hvis du hadde fått oppleve den deilige følelsen av å være gravid. Koser meg med tanken om at jeg nå forhåpentligvis skal få oppleve det store å bli mor.... Og det å se bilde av den gjorde det nesten enda større. Ikke rart tårene trillet når man ser et nusselig lite hjerte som slår.... Da er det verdt alle sprøytene og alle smertene underveis..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 31. mars 2003 Forfatter #129 Del Skrevet 31. mars 2003 :D Takk takk,koselig med meldinger! I dag var første dag på jobb,og FOR et styr med spørsmål!!! Utrolig hvor nysgjerrige folk er! Mange spør jo for å være koselige da,sa at jeg var savnet og at det var godt jeg var tilbake,var jeg bedre nå,var jeg veldig syk?!!! osv osv.Det er jo snilt det da,men jeg svarte bare så unnvikende jeg kunne.Så at spesielt ei ble ganske frustrert av å ikke få noe skikkelig svar..he he..noen er mer "forvetne" enn andre. Men det verste var en påståelig elev:" Du var ikke syk! Du må ha operert eller noe,hvis ikke ville de ikke ha visst at du ville være borte hele uken!" :o Jeg svarte bare rolig "Ja, jeg har operert..." Da klappet hun kjapt igjen. Men selvfølgelig hadde ting og tang hopet seg opp også... Svære bunker :-? Blir nok mye jobbing fremover, må prøve å ikke stresse iallefall.Lettere sagt enn gjort.Burde vel gjort noe i kveld,men tror ikke jeg gidder/orker. Stod jo opp tidligere enn vanlig også... Er litt lat ,skal innrømme det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 31. mars 2003 #130 Del Skrevet 31. mars 2003 TILDEMOR TILDEMOR Uff ja ikke lett når alle spørsmålene kommer. Hvordan er nervene da i høyspenn tenker jeg. Jeg er kjempe spendt på dine vegner håper det har gått bra det fortjener dere. Når skal du ta testen da?? Ja jeg må jo innom for og sjekke om du har testet nå vet du vennen!!! KLEMMER FRA PIA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 31. mars 2003 Forfatter #131 Del Skrevet 31. mars 2003 Sykehuset sa jeg skulle gå å ta blodprøve hos legen 4 april og 11 april. Vet ikke helt om jeg skal utsette megselv for graviditetstester før den tid... Har hørt om "prøverørere" som har testet med det og fikk negativt (og ble deppa selvfølgelig),men at blodprøven hos legen var positiv... Men det spørs når den 6 april kommer,det er nemlig da jeg skulle hatt normal mens,om jeg klarer å holde meg... Får se.Kommer til å være vettskremt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 2. april 2003 #132 Del Skrevet 2. april 2003 Lykke til Tilde :D Skal krysse alt for deg fremover. Klem fra Wit 9+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 2. april 2003 Forfatter #133 Del Skrevet 2. april 2003 ARG! Sovnet ikke før etter halv to i går :evil: Superfrustrert, klarte ikke sove,kvernet og kvernet,ømme pupper gjorde det vondt å ligge på magen(sikkert på grunn av hormonene),bamsemums snorket,stappet sov i ro i ørene,snudde meg og vrei meg hele tiden.. Så i dag var jeg rimelig nok ganske trøtt i trynet, gikk og gjespet hele tiden.Var rimelig stressa og frustrert også en stund i dag,hadde brukt ca 20 minutt på å rette noen krøkkete tverrfaglige greier,var så irritert at jeg hadde lyst til å knuse noe.Freste og klagde min nød og guttaboys på jobb syntes det var ganske så festlig,og fortalte meg hvor bakvendt jeg gikk fram."Rett alt først og så finner du ut hvilket fag som har hvilke spørsmål..."Av og til kan mannfolk være litt smarte også.. Men det sa jeg ikke! I går var jeg på jobb til nesten halv 7, men i dag reiste jeg hjem i 5 tiden,selv om det er haugevis jeg kunne gjøre,-men det driter jeg i i dag! :D Gledelig overraskelse da jeg kom hjem,brev fra sjukehuset.De haddde frosset ned 7 egg for oss i to porsjoner. Da var 3 egg tydelig vis ikke gode nok(?), men det rekker da til to forsøk i allefall.Og de kunne lagres til 2006!!! :enig_animasjon: :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 2. april 2003 #134 Del Skrevet 2. april 2003 *krysser fingrene hardt* LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 2. april 2003 Forfatter #135 Del Skrevet 2. april 2003 Takk takk! :D Gruer meg litt til fredag faktisk... Av flere grunner enn den åpenlyse da,er ikke så glad i blodprøver De tynne blodårene mine er en prøvelse. Beste kommentaren fra sykesøstre til nå:" Meeen,- vil du ikke gi fra deg blodet ditt du da...?! Det var da virkelig ikke noe annet jeg heller ville etter ørten stikk! Satser på blod på første stikk på fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 2. april 2003 #136 Del Skrevet 2. april 2003 Krysser finrende på fredag jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 3. april 2003 #137 Del Skrevet 3. april 2003 Igår leste jeg hele dagboken din - og den begynner å bli lang altså :o Vil bare ønske deg lykke til fremover, håper dere lykkes med graviditeten. Det er dere vel unt etter hva dere har vært mellom hittil - vet akkurat hvordan du har hatt det før IVF..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 3. april 2003 #138 Del Skrevet 3. april 2003 Vil ønske deg lykke til jeg også! Det må være utrolig spennende og ikke minst nervepirrende å gå å vente slik! Synes du virker veldig flink jeg, og etter det dere har vært igjennom er et lite frø i magen din dere vel unt! :D Lykkeønskninger fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 3. april 2003 #139 Del Skrevet 3. april 2003 Håper virkelig du får positivt svar på blodprøven i morgen :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taurus Skrevet 4. april 2003 #140 Del Skrevet 4. april 2003 Krysser fingrene for deg i dag Tilde XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Håper du har 1-2 flotte små spirer der!!!!!!! Du er kjempetøff!!! Stoor klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå