Gå til innhold

Tildes "prøvelser"


Tilde

Anbefalte innlegg

Tudiluu!

Veka har begynnt, kjas og mas og litt dårlig samvittighet for alt jeg burde ha gjort...

Jaja, trives iallefall mye bedre i jobben i år enn i fjor. Kjenner elevene bedre,har fått nye koselige kollegaer,færre fag og er kjent i gamet.Er ikke så stressa som jeg var i fjor, ikke ennå iallefall.. :lol: Det kommer nok..

Synes ventetida går treeeegt. Vil så gjerne vite NÅÅÅ!! Det kunne visst ta opptil 6 uker med å analysere blodprøvene,men hvis vi ikke hørte noe innen den tid så skulle vi ringe. Nå har det vel bare gått 2 uker... :roll:

hmmm..får nok bare smøre meg med masse tålmodighet..

*smøre* *smøre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååhh..

Var i "sengemat" hos et vennepar av oss idag... Babyen var såå skjønn!! :P Bare to uker gammel, men med masse hår..Sovnet på armen min...smeltet helt!

Var nede på kappahl og kjøpte gave først.Tøff grønn selebukse,flerfarga stipete body og matchende sokker... :P Stilig antrekk.Blir helt "syk" av å gå i babyavdelingen med alle de søte små klærne.Det er såå mye fint.

Bamsen sa han fantaserer om å gå innom etter jobb å hamstre babyklær med hjem til en liten skatt... Litt søtt da..

Uff,leggetid for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tilde!

Velkommen som dagbokskriver. Har helt glemt å ønske deg velkommen. Satt og leste dagboken din nå, og jeg må si at den er jammen spennende. Ønsker deg masse lykke til med prøvingen. Måtte det sitte på første forsøk!

Mange klemmer fra Sessa og Bompibjørnen i magen (21+3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI PÅ DEG ... :P

HVORDAN GÅR DET MED DEG?

HÅPER VIRKELIG AT DET LYKKES FOR DERE NÅR DET GJELSER Å FÅ BARN, STÅ PÅ SÅ ORDNER DET SEG NOK :blunke:

KLEM FRA SOLA :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Sessa og sola!

:D

Her går det rimelig greitt, men har ikke vært helt i form de siste dagene, har vondt i hodet og er rar i magen. Var ikke på jobb på fredag,kreket meg opp klokka 7 for å ringe sjefen,la meg igjen og sov til halv ett!!! :o Da ble jeg vekket av telefon fra bamsemums som plutselig hadde blitt invitert på fest med den nye jobben sin og måtte ha svar NU!! på om vi kunne bli med.Kunne ikke skuffe da, så jeg lovte å proppe meg med paracet viss det ikke gikk over til i dag. Er ikke helt god da..

Dessuten vet jeg ikke hva jeg skal ha på meg!! :oops: Plutselig har jeg ingenting i skapet...

Blir litt ekkelt å komme der og ikke kjenne noen... når ikke bamsen kjenner noen heller.Han har nemlig ikke begynt der enda.Hva skal du snakke om liksom?? :roll: Uff...sosial angst..he he..

Tilde er sjenert reddhare og gruer seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det neeeesten en måned siden vi var på Haukeland!!

Begynner å bli litt utålmodig, ja.

Hadde blitt sååå gira hvis det lå et brev i postkassen i dag...men det VET jeg jo at det ikke gjør.. De sa at dersom vi ikke hørte noe innen 6 uker så skulle vi ringe..to uker igjen til det... :roll:

Synes det går seint jeg.

Det blir nok ventetid etter beskjed også, men da vil vi jo uansett vite liksom..

Uff, tenk om det er noe galt med oss eller noe..

Men hva skulle det vært ?! Er det noen grunner til at de skal si nei?

Kromosomfeil eller noeslikt, fæle arvelige sykdommer?

Sikkert ikke noen fare for det, har ingenting i slekta som jeg vet om, men uff..håper virkelig ikke på noen slik beskjed. Bør ikke tenke slik egentlig.Sikkert ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg på "babysvømming"!!! :D

Ikke helt da, men..

Jeg har tilgang på nøklene til svømmehallen på skolen så igår tok jeg med meg ei venninne og dattera hennes på 11 måneder for å bade.Kjempekos!!

Det var badenymfer det! :briller:

Ellers så nærmer det seg stygt slutten på høstferien og jeg har egentlig ikke gjort noe fornuftig.Har sovet lenge,kost med katten, laget mat, lest litt, vært på nettet, sett på tv og irritert mannen min grønn med min slakke holdning..he he.. :briller:

Har en haug med stiler som skal rettes, men det blir ikke i dag...kanskje i morgen.Skippertak, det er meg. Forressten, jeg har begynt på et datakurs, det er jo litt fornuftig da.

Til helga skal vi ha to små jenter på overnattingsbesøk igjen, så da får ikke tante gjort så mye.Må nok rette de stilene i morgen ja.

TTT= ting tar tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Ferdig med alle engelsk stilene!! Yeeey!!

Uff,noen har utrolig mye feil,et slit å rete,må nok bli grammatikk hardkjør fremover... :-?

Ellers så var jeg hos Lissie i går og ble sminket slik at hun får øve seg litt, koselig det.Må jo finne på noe av og til.Etterpå var jeg på høstmarken i Stavanger med to tidligere kollegaer.(Og du fikk masse skryt av sminken Lissie, hvis du leser dette... :wink: ) Koselig å treffe de igjen!! Vi gikk å spiste,"kjadra", sladra, shoppa og så "Hvem var Jason Bourne?" Spennende film.

Hun ene venninna mi har tatt prøverør før og fortalte hvor mye de hadde måttet betale for en gang,-27 000kr!!!!

Hun måtte visst krangle litt med trygdekontoret for å få refundert det du har krav på.Hun sa det var viktig å ta godt vare på alle kvitteringer, samt ta kopi og levere originalene fra seg i god orden med forklaringer.

Uff,bamsen har hele roen på dette med pengene, men det har ikke jeg... Det er trossalt en god del penger å hoste opp utav det blå selv om du får en del tilbake..

"Smalahans" fra nå av sier jeg..(som kjøpte ny genser til 500 igår...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med pengene for dere!!! :D Er ikke elltid så lett å bare grave frem en slump med penger. Men havregryn er godt det altså (snakker av erfaring!) Hehe.. Ønsker deg masse lykke til videre også! :)

Klemmer fra Sessa 23+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he..havregryn ja...hm..ingen favoritt...

Jeg har heimkunnskap på skolen så kanskje jeg skal prøvesmake litt ekstra?!

:hoho::hoho:

Neida, det skal nok gå på et vis...

Syns bare bamsen tar litt vel lett på det selv om han tjener en del mer enn meg da. Har litt ulikt syn på økonomi egentlig. Jeg er vel ganske forsiktig ,han "big spender", av typen der pengene brenner i lommen.(Er det ikke typisk mannfolk?!!) Det er det jeg prøver å motvirke med "maset" mitt om å være forsiktige nå fremover.Men han har jo muligheten til å jobbe overtid da, den muligheten har ikke jeg.

:P Ellers så har vi hatt en koselig helg med to småfrøkner på 4 og 5 på overnattingsbesøk.Tante og onkel fikk øvt seg litt.

(Håååper jeg ikke får tvillinger... :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker.....

Tiden snegler seg avgårde på den fronten, men springer fra meg ellers..

Trøtt og sliten :( Har sovet litt dårlig i det siste...Måtte en tur i badekaret for å stresse av etter jobb idag.Tok nettopp to panodil zapp og håper de virker slik reklamen sier..

Ellers så har jeg gnagsår på lilletåa og har trødd ned buksekanten som var et herk å legge opp...GRRR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tilde !

Takk for koselig hilsen i dagboka mi. :)

Nå må jeg bare innrømme at jeg har vært litt fordypet i min egen verden i det siste og ikke fått med meg hva som skjer. Hva er det som det er 5 uker til...??

Og du virker litt trist. Noe som har skjedd ?????

Håper det går bra med deg.

Klemmer fra Lille Håp(25+1) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Tuva!

Tja,jo trist.. fikk det litt over meg en kveld.

Har nå egentlig blitt langt blidere og i bedre humør etter at vi var på Haukeland og fikk et håp, men...det slo meg liksom at det nå ikke er sikkert at det blir en baby..

Vi har ennå ikke fått noen tilbakemelding ifra Haukeland(litt over 5 uker siden vi var der nå)og det er nå ikke sikkert at vi lykkes...

Hver gang jeg tenker på kollegaen min som aborterte i 5. måned med tvilliger så begynner jeg å grine... :cry:

Jeg syns sååå synd på henne. Er det noen jeg unner å lykkes så er det henne.Vet at de har slitt like mye, og nå MER enn oss...

Er litt redd at det samme skal skje oss, kan lett tenke meg hvor nedbrutt jeg ville vært i hennes situasjon... Ikke så lenge siden jeg traff henne,og jeg synes hun er utrolig sterk! Såå stolt av henne.Men samtidig blir jeg altså litt redd. Kommer jeg til å bli gravid?! :o Og i tilfelle blir det tvillinger?!

Har ikke spesielt lyst på det etter det som skjedde med henne.

Jeg gleder meg og gruer meg og er altså litt redd...

Venter og venter på svar..men er livredd for å begynne egentlig...

Uff,sippeguri det er meg...

Synes det er så urettferdig at hun skulle miste ungene...

:cry: :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..

I dag har jeg:

*stått opp , ganske motvillig,dyna var god og varm(vinterdyne m /flanelltrekk)

*det vanlige, maskara,leppestift,klær

*tatt en vitaminpille

*gått til toget i regn og ruskevær med en ødelagt paraply som bare hjalp litt

*hatt engelskundervisning i to timer

*vært vakt i friminutt

*spist med elever i kantina(suppe gulrot, skive)

*snakket "alvorlig" med en elev

*fått ei jente til å bli overlykkelig

*planlagt undervisning i vekevis fremover, sååå flink!!

*diskutert/planlagt tentamen

*tenkt stygge tanker om en person

*ertet frustrert mannlig kollega for at jeg gjorde hans jobb

*lovet å ta en spørreundersøkelse i morgen

*rakk ikke første toget

*gikk i en bokhandel og kjøpte en eventyrbok med flotte bilder.Den skal leses ved neste overnattingsbesøk.Tante gleder seg...

* reist hjem

*gått innom butikken,kjøpt og spist et roastbiff frokostbrød

*tatt inn posten

*åpnet bokpakken jeg glemte å avbestille,gidder ikke sende den tilbake

*skummet litt i bok og avisa

*gruet litt over lånekassen regning, 7.4 i rente

*vært en svipptur på KG

*blitt irritert over klesstørrelser

*klemt en kvise jeg ikke burde...

*gått/sprunget til toget

*irritert meg over togforsinkelse

*ringt bamsemums for å høre om han var i området

*kom 2 minutt for sent til foreldresamtale pga togforsinkelse

*snakket med foreldre og elever i 1,5 t

*rakk ikke første tog tilbake,gikk på matbutikken

*fikk lyst på ost og kjeks,ringte bamsen og spurte om han hadde spist, det hadde han,ingen rester,-DAAAAH...

*kjøpte frokostbrød, kinapuff og chips

*mumset litt chips på togstasjonen der bamsemums ikke kunne se meg...

*sendte tekstmeldinger til venner

*tok toget og gikk hjem, regnet ikke

*gikk på do

*droppet frokostbrødet(det var for kjedelig)drakk melk,spiste noen tomater og hev innpå kinapuffs, mens bamsen ikke så (he he)

*så hotel Cæsar,Gilmore girls og Winslow high

*var litt morsk mot bamsemums som stakk ut en tur

* koste med katten som lå på fanget mitt

*så på et program om menn som stammet

*fått noen tekstmeldinger,kanskje blir det jentekveld i nærmeste fremtid :D

*fundert litt

*gikk opp på pcen,leste aviser og dillet rundt

*sitter her nå...

*funderer ennå :wink:

-for en merkelig dag...

-har jeg glemt no tro?

-når kommer bamsen tilbake fra pappaen sin?!

-skal jeg ringe Haukeland i morgen? (uff...)

-skal jeg legge meg nå eller vente til mr.mystiske-greier-på-gang kommer tilbake?Eventuelt ringe og si "Nå er det leggetid!"

Hmmm...

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!!!! Det var jo litt av en liste må jeg si :lol: Du fikk jammen mye ut av bare en dag! Så mye klarer i alle fall ikke jeg å få gjort nå om dagen. Men det blir vel annerledes når jeg ikke lenger er gravid. Kanskje energien kommer tilbake da? ;)

Håper du får en like begivenhetsrik dag idag :)

Klem og kos fra Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann Tilde ! :)

Så vidt jeg har forstått nå så venter dere på svar fra Haukeland om når dere kan starte med forsøk...? Er det rett ??

Hvis det er det dere venter på så tror jeg at jeg hadde ringt å mast på dem. Sykehusene kan være ganske treige noen ganger. Det har jeg opplevd selv også.

Frustrerende er det å gå å vente også.

Forresten så fikk du gjort ganske mye her om dagen. Jeg sier som Sessa jeg. Får ikke gjort så mye om dagen jeg. Kanskje jeg kommer ganske nærme de dagene jeg er på jobb, men ikke de dagene jeg er hjemme. ;)

Tastes. :)

Klem fra Lille Håp(25+6) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener :P

Ja,det er det vi går og venter på...GRRR! :evil:

Hadde bestemt meg for å ringe i dag, men hadde det så travelt på jobb at jeg glemte det helt...(og jeg gjorde faktisk litt mer idag enn i går.. :lol: )

Sendte melding om det til bamsen da jeg var på vei hjem i femtida, og han ble selvsagt ganske sur... Prøvde å ringe nå når jeg kom hjem,men da hadde de tydeligvis gått for dagen.

Ingen av oss har spesielt lyst til å ringe egentlig,føles litt teit, men han har da liksom "overbevist" meg om at det er min jobb å ringe siden det er meg de skal gjøre noe med..yeah right!

Får prøve igjen i morgen,ikke mindre hektisk da,men da slutter jeg iallefall tidligere.

Ellers så har jeg planer om å slappe kraftig av i kveld,se masse tv,kanskje ta et bad..

GLEEEEDER MEG TIL HELG!!!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELG!!!!!!!

:D :D :D

Ute plasker regnet,men jeg er inne..og har absulutt ingen planer om å bevege meg ut. Mannen skal ut med jobb, og til meg kommer to venninner. Jentekveld!! :P

Det er nemlig på tide å kose seg bare oss, uten våre respektive "vedheng".. Skal bli herlig!

Spise god mat,kanskje drikke litt vin, snakke, sladre,knaske snacks og bare kose oss...som i gamle dager...ingen mannfolk med lange ører som synes vi er superteite..

Jeg har lagd en thai-suppe på "gefylen" (ble kjempegod!)og når de kommer skal jeg lage en wok på "gefylen" også.Er tilhenger av å eksperimentere litt..

Eller så har jeg ingen planer for helgen,tipper jeg blir belemra med en suuuper dårlig ektemann som bare ligger og sover i morgen..

Hmmm,viss han er dårlig nok så godtar han kanskje å gå på kino?! :sjarmor: Det er fra hans side nemlig bannlyst på en lørdag. Jeg derimot kan gå på kino hvilken dag som helst...

Ellers så ringte jeg sjukehuset i dag(holdt på å glemme det igjen..fredag er suuuuperbissi)og de sa at de fremdeles ventet på resultatet av kromosonprøvene våre..grrrr....at det kan draaaa såååånn uuuuutttt!!!

Det var noen andre som analyserte prøvene så de måtte bare vente på de, men de hadde altså ikke glemt oss.Det var jo litt betryggende da..

Så vi får bare vente litt til..

Why the hell did you have to go and make things so complicated...

Digge digge...kul musikk på radioen!

Kommer skikkelig i helgestemning her :briller:

God helg alle dere der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...