Gå til innhold

Tildes "prøvelser"


Tilde

Anbefalte innlegg

Gjest *Perser*

Heia

Tusen takk for hilsing i dagboka mi :)

Jeg må si at jeg ble imponert over alt du fikk gjordt i løpet av en dag :)

Krysser alt jeg kommer over for svare dere venter på :)

Kjemp koooooos fra *Perser* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Tilde!!!

Jammen er du effektiv i løpet av en dag :lol:

Håper svaret er det dere venter på ja "den som venter på no godt venter ikke for jeves" får stole på det ord taket.

Når dere begynte undersøkelsene hos legen hvor lang tid tokd det før dere fikk svar??Hvor gamle er dere??Jeg føler jeg begynner og få dårlig tid jeg vil ha MANGE BARN jeg!!!

Krysser fingrene for deg jeg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsener Pia,Perser og Qlio! :D

Jeg krysser alt jeg har selv jeg!!

Syns det begynner å dra litt ut nå ja, men den som venter på noe godt,venter jo forhåpentligvis ikke forgjeves.. :roll:

Pia,vi er 27 og 28 år gamle, og jeg gikk vel til den vanlige allmennlegen min for ca ett år siden tror jeg..da hadde vi prøvd i 1,5 år. Tok underlivsundersøkelse og fant ingenting galt,så ble det hans tur, og i utgangspunktet så sa allmennlegen hans at det så fint ut.Så vi prøvde videre.Men ingenting skjedde jo, og vi ble ganske fortvila,så vi pusjet på for å få utredning,det tok vel en måned før vi fikk komme til spesialist.Det er vel et halvt år siden nå.Han sa med en gang at det var det lave antallet spermier som var årsaken,og syntes det var merkelig at ikke allmennlegen hadde informert oss om dette...Litt irriterende å tenke på nå siden vi kunne ha komt igang tidligere istedet for å gå sååå lenge å håpe, håpe,håpe,-bare for å bli skuffa.. Det tærer på, det gjør det. :( Jeg var iallefall ganske nedfor til tider.. Føler at alt har blitt så mye lettere nå enn det var før.

Nå er det snart 8 uker siden vi var på Haukeland....

Vi gikk og hadde nedtelling til 6 uker som var så lang tid vi fikk beskjed om det kunne ta, og er skikkelig uttålmodige nå....

Familie og venner er alle ute med spørsmål "Har dere hørt noe?!"

Men det føles nå bedre enn de spørsmålene vi fikk før...når en bare kunne svare "Vi prøver.."

Jeg er så glad vi har fått håpet tilbake,fordi det var stunder jeg var veldig lei meg og tenkte altslags rare tanker om hvordan livet mitt ville bli uten barn..Hvordan jeg for eksempel ville reagere når jeg var 32 og noen spurte meg om " Dere da,skal ikke dere snart...?!"

Uff...blir helt rar av å tenke på slikt ennå egentlig. :(

Det er jo ikke akkuratt garantert at vi blir gravide....

Men det gjelder å tenke positivt!! :wink:

Nå skal jeg bare dysje,så skal jeg opp til ei venninne.Blir kooz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjuk i dag... :tunge1:

Hjemme fra jobb.

Føles som jeg har en kaktus i halsen.

Synes fryktelig synd på megselv... :lol:

Ellers så er ståa den samme.Ingen post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sååå kjedelig å være sjuk...

Har vel egentlig tusen ting jeg kunne gjort hjemme, satt bilder inn i album,ryddet, laget julegaver osv osv,men jeg orker ikke, gidder ikke. Det blir bare til at jeg sitter som en amøbe i lenestolen med fjernkontrollen eller her på pcen uten mål og mening.

En annen ting er at jeg får såå lyst på masse godt som vi ikke har i hus for eksempel..orker ikke gå ut..har heller ikke lyst til å vise meg utforbi dørene når jeg føler meg i så elendg tilstand. Ser sikkert normal ut, men.. :lol:

I går kveld var bamsemumsen på kurs etter jobb så jeg sendte en liten forespørsel om melkesjokolade på mobilen.Han kom hjem og stod å begynnte å unnskylde seg" jeg så meldingen nå nettopp, skulle sett den før, hadde ikke lyden på på kurset..."

Rimelig skuffet ble jeg selvfølgelig, så gliiiizte han stort og dro fram den megaplata fra under jakken!! ÅÅÅÅÅHHH!!

Liker jeg rampegutter elller liker jeg rampegutter?!

:sjarmor:

Ellers så så jeg Ringenes herre på dvd igår,det var liksom det jeg fikk utav dagen...

I dag har jeg gjort litt mer,jeg har sovet lenge,kost litt med pusen(til han fikk fnatt..), sett litt på BBCs " Weakest link", snakket 17 minutt med ei venninne og hennes 1år gamle datter på telefonen(beklaget min ulykkelige tilstand i ca 2 minutt.. :kul: )hentet posten (fikk nytt visakort,utrolig blankt og fint iforhold til det gamle, ingenting fra Haukeland), lest avisene på internett, avbestillt bøker på Dagens Bøker på internett,betillt en bok som handlet om familien til ei som tok selvmord,surfet litt rundt på KG og vurderer nå å bade i badekaret ( men venninna mi sa hun kanskje kom innom,da er ikke det så smart...) Skal faktisk på besøk til vennepar som har kjøpt nytt hus i kveld så på en eller annen måte må jeg få kjøpt gave også.Får vente til bamsemums kommer hjem, prøvde å få han til å gå å kjøpe noe i går, men da fikk han "angst"

:hoho:

Tror jeg går å bader jeg..sender melding til henne om at jeg er in the nude...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen ringte da jeg lå i badekaret (lure meg tok den med meg inn på badet :lol: ), det var bamsemums på vei hjem som tilbød seg å gå innom Plantasjen for å kjøpe innfluttningsgave. Jeg beskrev hva slags plante jeg ville kjøpe, en litt høy,hardfør plante.(Vet hun har en tendenes til å drepe planter...)Det gikk ikke lenge før det kimte igjen.Han stod og kikket på altslags rare planter(en til 1200!!) og var i panikkstemning... Han ville heller bli utsatt for å måtte kjøpe bind enn å bli utsatt for dette her. Utrolig hvordan han vegrer seg for å kjøpe gaver.

Det ble til at han kom hjem og vi reiste ut sammen å fant en plante. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Tilde!!!!

Hvordan går det med deg??Skal si Haukeland er treige, dere burde jo snart høre noe nå??

Min manne må også sannsynligvis til utredning......men er ikke helt inni dette hva er igrunnen utredning??

Jeg tenker masse på deg,håper dere lykkes snart det fortjener dere.

Hold oss oppdatert vi følger med deg vet du!!!

Klem fra pIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

I dag gjorde jeg noe litt dumt...

Da jeg kom hjem fra jobb så kom katten min springende som han alltid gjør, men idag hadde han med seg en liten søt venninne!

En kjempesøt liten kattefrøken.... *smelt*

Skjønn kattunge,nesten helt svart med hvite poter og hvitt bryst.

Kattene freste litt til hverandre da,den lille pusekatten hadde veldig lyst å komme inn,men min var ikke særllig gjestfri så jeg låste opp døren og slapp min katt inn,så gikk jeg over veien for å hente posten.Mens jeg stod med postkassen kom det plutselig en bil.Kattungen var i direkte kollisjonskurs, kan en si,den hadde labbet etter meg, så da måtte jeg jo redde den.

Etter det var jeg egentlig fortapt.... Hun var jo sååå søt!!

Så jeg lot henne få komme inn,bare litt liksom...

Murret som en gal på en svært sjarmerende måte og kastet seg over matskålene.Mjauet skrikende sjarmerende når det var tomt...

Men moroa måtte jo ta slutt.

Hun må jo bo en plass.Forhåpentligvis.Ut med henne.I kulden.

Hvem slipper en slik søt liten kattunge ut i kulden heeeeelt alene?!!!

Og hvor er den kattungen nå?!

Utenfor min dør....

Smart Tilde.

Smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tilde!

Må le littegranne jeg, for det er selvfølgelig noe jeg også kunne ha gjort (da jeg bodde på Vestlandet. Litt vanskelig når man bor i 4 etg) :sjarmor: Det er jo ikke lett å bare overse en søt liten katt! :) Du får jo bare se om den finner seg eget hjem, eller skulle den sitte lenge på trappa di kan du jo kanskje adoptere den? ;) Uansett så håper jeg at det ordner seg for både "matmor" og pus!

Ha en kjempe fin dag!

Klem fra Sessa 28+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte kattemusikk i dagmorges utenfor soveromsvinduet mitt...og da vi skulle reise på jobb satt det et søtt lite nøste utfor døren som hadde veeeeldig lyst å komme inn...Det var bare å gjøre seg hard. :(

Får litt dårlig samvittighet av sånt, jeg..

Var ganske lettet da hun ikke var her da jeg kom hjem fra jobb idag.Nesten listet meg til postkassen.

Fikk streng beskjed i dagtidlig av bamsemums om at jeg ikke måtte kose med henne viss hun var der.(Men han synes hun var kjempesøt han også da...)

Hååååper hun har funnet veien hjem nå.

Drev faktisk å planla hvordan jeg skulle "annonsere" for å få adoptert henne bort,kunne f.eks. tatt et bilde med det digitalekameraet og hengt opp på butikken.Sikkert mange frivillige med en gang! :P

Ellers så har jeg kjøpt meg sytøy av alle ting... :o

Skrekk og gru! Har ikke brodert noe siden ungdomsskolen tror jeg...Men jeg så en flott adventskalender og tenkte "Det kan vel ikke være sååå vanskelig?!" Hmm...skal begynne på den ikveld,skal være med to venninner på "juleverksted".De skulle lage stoffstjerner til å henge i vinduet, men jeg tror nok jeg må konsentrere meg om kalenderen skal den bli ferdig...til neste jul?!!

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D :D :D

Idag når jeg kom hjem kom den lille kattepusen hoppende, og som vanlig så smatt hun inn i gangen før jeg klarer å lukke døren.

Jeg fant da ut at nok er nok, nå skulle jeg finne ut noe. Kattungen har vært ute to netter nå også,stakkars...

Så jeg tok turen med til nærmeste nabo med barn, neida,ikke deres,men ungene hadde gitt den mat og de hadde også lurt på å henge opp lapper og slikt. Vi ble enige om at jeg skulle ta meg en runde å høre rundt i nabolaget, og så kunne jeg komme tilbake viss jeg ikke fant ut noe.

Så da gikk jeg runden med kattungen på armen,var sikkert innom 10-12 hus, men ingen visste noenting. Flere andre hadde også sett den, og alle synes den var fryktelig søt.Spesiell lykke gjorde den der fire småjenter åpnet døren... Heldigvis for mora der så hadde de allerede katt.. :kgsmil:

Da var det bare å vende snuten hjemover...og nå er hun "adoptert" av naboen vår.Heldigvis!!!

De skulle henge opp lapper da,men... den blir nok værende tipper jeg.

Så nå kan jeg ha goood samvittighet for å sitte inne i varmen :lol:

Ingen sultne små kattunger som hyler utenfor døren min...

Ellers så er jeg litt stressa, ting hoper seg opp på jobb, bunkene som skal rettes bare vokser føler jeg, men ellers så er det trivelig arbeid. Det har mer med min egen dårlige samvittighet å gjøre, får ikke unna arbeidet, tida strekker ikke til. Alltid skjer det noe som du må ta deg av,alltid er det møter, plutselig må du være vikar osv. Når jeg kommer hjem vil jeg bare slappe av,orker ikke å gjøre noe. MEN i morgen da skal jeg få gjort masse! Har to fritimer, JIPPI!!! :P

Haukeland har vi ennå ikke hørt noe fra.Gir snart opp de folka!! GRRR.....

Tror jeg ringer igjen snart altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fryse fryse*

:sur:

Det er såååååå kaldt for tiden....

Rimfrost på gress og trær,is på veien og jeg pakker meg inn i kåpe,skjerf og votter, men det er iskaldt for det. På jobb går jeg med stikket ulljakke..elevene sutrer og klager, men ,"NEI,ingen jakker på i timene !"

Ond frøken....he he!

Tror jeg må kjøpe meg en ullstilongs også snart hvis dette fortsetter.

Jeg skal sitte barnevakt for tantunge i kveld og grudde meg til å gå ca 1,5 kilometer i kulda, men så ringte nettopp bamsemums og sa han kom hjem tidlig så da kan han kjøre meg. JIPPI! :D

Små gleder hører med...

Har veeeeeeeldig lyst til å gå å se Harry Potter i morgen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Da var jeg hjemme igjen,og har litt mer varme i kroppen.Ble litt misunnelig på svoger som har vedovn.Har kjempelyst på selv, det er så mye bedre varme i huset. (Frysepinne,det er meg! Hos oss sitter jeg alltid med "koseteppet" over meg i godstolen.)

Det ble litt grining, men det løste tante med å leke katt og baby+ lese to bøker på sengekanten,en om Mowgli og en om Snipp og Snapp. Koselig :D

Da jeg kom hjem "kidnappet" jeg den nye lille nabopusen litt.

Skal ikke bli en vane... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte Haukeland i dag.Prøvene har komt!! :D :D :D

Sekretæren lette lenge før hun fant dem da, men nå lovte hun å legge dem inn til legen i dag slik at han kunne vurdere de :o og så ville vi sikkert få brev i løpet av neste uke...

Jippi!!

Endelig skjer det noe!

Skal ut å spise på meksikansk resturant i dag så det kan jo være en liten feiring :D

Fikk ikke biletter til Harry Potter i dag, skikkelig skuff,men i løpet av helgen SKAL jeg altså! Leste bøkene på engelsk i ferien så jeg er blitt skikkelig fan.Gleeder meg til neste bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjeeeder meg...

Det er første søndag i advent, men har ikke helt julefølelsen...

Har ikke tatt frem lysestaken engang... :oops:

Mannen har reist på jobb fordi det er så masse å gjøre, og jeg sitter her hjemme og har et lass med engelsk stiler som burde vært rettet...orker ikke å begynne..ikke ennå iallefall..

Litt selvdestruktiv føler jeg.Burde jo begynt, lettere å ta de nå i helga enn midt i ei stessa uke, men jeg synes egentlig ikke noe om å jobbe i helgene..

Har vært både på julebord og i 50årsdag denne helga så jeg er ganske "stinn" også....julemat den ene kvelden og koldtbord den neste..NAM! Det var utrolig godt med pinnekjøtt igjen! Talen gikk forressten kjempefint! :P

Bamsemums kjøpte visstnok også et fenalår i går, kanskje jeg skal gå å "spikke" litt på det? Hmmm...gå på loftet å hente julepynt? Kanskje litt tidlig.

Tenkte også på om jeg kunne lokke noen med meg på kino? Eller vaske noen klær? Ta en tur bort til foreldrene mine?

ALT for å slippe unna engelsken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D :D :D

Så moro det er å lese dagboken din! Jeg ler og ler til tider. Bare historien om den lille søte kattepusen var herlig!

Ellers så håper jeg dere får høre noe fra Haukeland snart! Skal krysse fingre og tær for at det blir bra snart! 8) Og at dere får lykke om ikke så alt for lenge. Det må være ille å gå og vente så lenge som dere har... (håper jeg slipper med halve, tror ikke jeg hadde taklet det dere har vært igjennom... *sukk*) :oops:

MEn uansett, lev livet og kos deg masse i adventstiden, selv om det sikkert er enda flere stiler å rette...

mange *lykke-til-og-tenker-på-dere*-klemmer

Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjett om det er flere stiler å rette ja!!! :o

I dag var jeg så sur og tverr og klagde min nød blant likesinnede der jeg satt med langbordet og hadde spredd ørten bunker foran meg....

Det verste var at de bare lo og lurte på om jeg ikke hadde plass på kontorpulten lenger...hmpfr! Skadefro j.....!

Etter to timer hadde jeg rettet 10... :evil:

På vei hjem fant jeg ut at jeg trengte litt oppmuntring og positive tanker så jeg gikk og kjøpte noen koselige figurer av en snømann og en nisse som hadde falt på ski og en engle-elg i stoff. Så nå har jeg iallefall litt julepynt i gangen,gidder ikke gå opp på loftet ennå etter resten,sååå kaldt...

Og ennå har vi ikke hørt noe :evil:

Får fnatt!

UPS! Positive tanker borte vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg!!!! :D

Sitter å laster ned musikk fra Kazaa og hører på Ole i doles "Det vakke min skyld" He he...fant mye rart på Kazaa.Rocka vilt til Dolly Partons "working 9 to 5 " nettopp og føler meg skikkelig harry! :D

Mannen reiste nettopp fra meg.... :(

Han skal på 8 dagers kurs, ikke noe gøy.Ble mange suss i gangen.Bare meg og pusen hjemme,pusen skal jammen få være inne om nettene og passe på meg.Helst skal han ligge i senga, men det pleier han uansett...

Men i kveld skal jeg ikke sove hjemme, skal på fest med noen gamlekolleger og skal sove over hos hun ene.Blir koselig å høre hvordan det går med dem nå.Blir nok mye mimring.

"dont say you want me

dont say you need me

dont say you love me

it`s understood..."

Digger vilt her nå.. :wink:

Idag når jeg kom hjem så smatt den lille pusekatten UT...

Vaskekona må ha sluppet henne inn.

Litt rart å ikke se forskjell på en 4-5 kilos katt og en 1 kilos... :hoho:

Ellers så hadde jeg bestemt meg for å ringe og mase i dag, men jeg kom aldri så langt, masse dill og dall.tenkte også at jeg ville føle meg litt teit viss jeg kom hjem og det lå brev i postkassen i dag, men det gjorde det altså ikke... Men jeg ble ikke i dårlig humør,for nå SKAL jeg mase på mandag uansett.

Uff,kjenner jeg må ta en kjapp dysj før jeg tar toget,sure sokker... :sjokk:

Må finne fram og pakke litt overnattingsting og tang , +finne en vin også.

It is written in the stars above..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den derre kattehistorien ar som om jeg skulle skrevet den selv....

Jeg er en dyreelsker, skikkelig dyreelsker, og klarer nesten ikke gå forbi ett dyr uten å bli litt sånn småtussete. De fleste dyr har en KJH faktor (det er noe jeg og min mann fant på når vi var i en dyrepark med stedatter. Hver gang hun så ett nytt dyr kikket hun bedende opp på pappa og stemor: "Kan Jeg Hold'n"????), og kattunger har en meget høy KJH faktor!!!!

Jeg ønsker dere lykke til på Haukeland!

TVI-TVI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Takk takk Qlio!

KJH-faktor var et godt uttrykk, de fleste smådyr har høy KJH-faktor,men hos meg så blir det vel egentlig en "ÅLÅKMA"faktor ="Åååh,lyst å kosa mæ an" :lol:

Har faktisk holdt ei rotte en gang, men det var ikke fordi jeg hadde spesielt lyst akkuratt,men fordi jeg ikke ville vise en elev at jeg syntes den var ekkel.Elevene håpte nok egentlig at jeg skulle hyle,he he...

Jentekvelden var koselig,god mat og vin, og masse snakk,dype seriøse samtaler,syt om arbeid og masse fjoll+løssluppen dansing utpå kvelden..

fikk snakka litt med hun ene om prøverør også, så nå vet jeg litt mer om hvordan det er.Uff...Hun mente absolutt at jeg burde ringe og mase nå.

Det ble sent(4?!)..og jeg måtte stå opp alfor tidlig på lørdag(fordi hun jeg lå over hos er en morgenfugl..),men da fikk jeg også gjort litt i løpet av dagen.

Jeg gikk innom far min på jobb,tenkte jeg kunne avtale å sitte på med han hjem og så kunne jeg gå å shoppe litt julepresanger til han ble ferdig,men han skulle akkuratt avgårde til en juletilstelning der bestemor er på avlastning, så da ble jeg med der. Godt at vi kom, for det var bare en annen onkel som var der..far har 5 søsken og det sier seg vel selv at jeg har ørten søskenbarn.Fikk vondt av de gamle som satt der uten familie. Da jeg kom hjem kom broren min bortom for at jeg skulle hjelpe han å bestille noe over internett, så tok jeg frem julepynten og gikk på raid i huset.. Tok vekk en del ting og satte frem nye.Så nå er det jul i stugu.

Bamsemums ringte på kvelden og sa han fikk reise hjem fra kurset en natt og om jeg kunne skaffe ham tjukke sokker og stilongs for de skulle ligge ute i telt ifra søndag til tirsdag.Brrrr....glad det ikke er meg.

Selvsagt var alle butikker da stengt,men jeg visste at både far og broren min måtte ha noe,så jeg inviterte megselv på middag :briller: og ransaket klesskapet til broren min. Utpå kvelden kom bamsemums sammen med en dundrende hodepine og vi reiste hjem og la oss. I dagmorges ringte vekkerklokka i 6-tida og han mumlet at jeg måtte stå opp, heldigvis tok jeg ikke det for god fisk, "Det er søndag,det er du som skal opp!" Litt senere våknet jeg av kyss, så var han bortevekk,og jeg sov til i 11 tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...