Gå til innhold

Tildes "prøvelser"


Tilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Endelig kom det etterlengtede brevet ditt!!!! :D Det var godt å høre. Var det gode nyheter det kom med? *krysser armer og ben for det* Har jo gått så lenge og ventet du nå. Synes du har vært utrolig tålmodig.

Håper du får en nyyydelig dag Tilde!

Kos og klem fra Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sidde her på jobben

å ser snøen dale ner

de e hare tie

he lyst å grava meg ner

der e så møje så ska vær ferdigt

alt ska jærst før klåkkå blir tri

julepresanga får venta

eg har ikkje ti

det vekse øve håve

det ulmer her å der

å kjære julenisse

gje meg noge aent enn kråketær

men her på KG sidde eg

måtte bare inn

et pusterom i julemaset

det e redningen min...

Diktet jeg skrev til julekalenderen beskriver vel situasjonen godt...

Neida,det er utrolig mye kjas og mas på jobben nå for tida,faktisk hadde vi en liten "utblåsning" på det i dag,alle var frustrerte, men jeg gleder meg til jul selv om jeg ikke får gjort noen juleforberedelser i det hele.

Har rett og slett ikke tid til noen ting,har satt frem litt julepynt,det er det hele.Har vært på jobb til i 6 tida hver dag denne uka,i dag var jeg til 8, så når jeg skal hjem/er hjemme er juleshopping og julebaking det siste jeg tenker på...

Lyspunktet oppi alt stresset var da brevet ifra Haukeland om at vi er klarerte for prøverør og kan få sette i gang. :D

Men det blir ikke før litt utpå nyåret,det måtte passe inn i deres timeplan også.Men nå er vi på vei! Juhu!

Om en måned eller to skal jeg begynne på medisiner... :roll: Akkuratt det er litt skummelt da,men..kan jo ikke trekke meg nå!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! :D

Bamsemums kommer hjem i morgen!!! Jippi!!!

Litt lei av å være alene hjemme selv om det er ganske fredelig liksom, har kunnet rote så mye jeg vil(vanligvis får jeg kjeft.. :blunke: ),se hva jeg vil på tvn,jobbe så mye jeg egentlig ikke vil osv.

Men det ER kjedelig å spise alene! Har blitt ei pølse i hånda på vei hjem to dager på rad for eksempel, gidder ikke lage middag når det bare er meg. Så særlig sunt har jeg egentlig ikke levd.

Han ringte for en stund siden og varslet at nå ville han ha fest imorgen,feire at han var ferdig osv,det var ikke helt min plan... :-?

Kunne tenkt meg å slappe av bare oss to, ta det rolig.Men jeg forstår han jo,han fortjener det egentlig, har ikke hatt det lett på kurs.

Ellers så skulle jeg gå å se på julegaver etter jobb i dag, men jeg endte istedet opp med en ny bukse og tre nye topper til megselv... :roll: før jeg kreket meg hjemover..

Får gjøre en innsats i morgen, juleshopping here I come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :D

så godt å høre at det var gode nyheter i brevet dere fikk :D da skal du se at det ordner seg og at du snart har barn i magen :D

ønsker deg en riktig god jul :D

klem fra sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det med juleshoppingen????

Kom du hjem med flere klær??? :ler::ler::ler:

Det er lite typisk oss jenter.....

Jeg "sparte" taxi-penger fra julebordet, og brukte de pengene på en genser dagen etter. Så mye for å legge av til dårligere tider i januar.....

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D joda,juleshoppingen gikk ganske greitt! kom ikke hjem med flere

(Men det er også typisk meg å bare finne ting jeg har lyst på selv,kjøpe de,så klarer jeg ikke gi dem fra meg,og så må jeg finne nye julegaver... :oops:)

Gikk og handlet med mor på lørdag og fikk da kjøpt gave til bror min, en nevø og to venninner + hentet et bilde på posten fra fineart som bamsemums skal få.

På posten var det ville tilstander,fytti grisen!!

Utrolig mange folk,tror nesten jeg stod et kvarter i kø,det gjorde jo sitt til at mor ble lei av å være med meg på shopping..he he..men jeg sa det var payback for alle de gangene jeg var med henne da jeg var liten :wink:

På søndag reiste jeg og bamsemums på søndagsåpent og fikk kjøpt gaver til mine foreldre og en heftig parfyme til lillebror....så nå er jeg iallefall ganske godt igang. Det verste og vanskeligste er unnagjort.Bamsen fant selvfølgelig ingenting, han har langt ifra svart belte i shopping...men vi tenkte vi kanskje skulle gå sammen med søsknene hans om å kjøpe gaver,så det gjorde ikke så mye.

I morgen skal jeg lage julekaker på skolen, tror faktisk de blir de eneste jeg lager i år... :oops:

Fæle greier egentlig.Var på jobb til 8 i dag....UÆÆÆÆ! :evil:

Hadde også et litt mindre hyggelig personalmøte.Stressa tider før jul.

Gleeeeder meg til juleferien!!!!

Tror jeg skal en tur i badekaret og stresse ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tilde!

Håper du fikk kost deg litt i badekaret. Vikig at du får slappet av litt i alt dette julestresset også vet du :) Er så let for at man blir syk i jula, når man endelig da stresser ned. Det er jo ikke hyggelig! (Hør på tante-prekenen her :ler:)

Ville bare ønske deg en riktig fin "førjulsuke"

Klem, Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jada Tante Sessa! :lol:

Nå skal jeg stresse ned...nesten iallefall!

Har fått unnagjort det verste nå iallefall og det er en enorm lettelse :D Har bare småplukk igjen nå :D Kjenner at skuldrene senker seg bittelitt og at humøret har steget et hakk eller to..

Vet at det er lett å bli syk når en endelig får fri og slapper av, det er mer regelen enn unntaket føler jeg... Neida,egentlig ikke, men jeg skulle gifte meg ganske rett etter at sommerferien begynte i 2000, og da ble jeg selvfølgelig syk etter masse kjør, det var ikke særlig gøy. Heldigvis ble jeg ganske god til selve dagen.

Nå har jeg nedtelling til fredag klokka 11.00 :D

Da blir det juletallerken, også er det ferie!!!!!

Gjett om Tilde gleder seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann tilde!!!

Så bra dere endelig fikk brev fra sykehuset NÅ blir det jammen en spennende tid i møte.

Vi venter på brav fra sykehuset for og høre når gubben skal til utredning blir spennende lurer på hva de finner ut???

ØNSKER DEG EN GOD JUL OG ET RIKTIG GODT NYTTÅR!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nisse: GOOOOOD JUL!!!!!!! :nisse:

Er i skikkelig storform nå! :hoppe:

Det er såååå gøy å ha fri.Bare nyyyyyter det å gjøre ingenting.

Sove leeenge og glo i boksen som en annen amøbe, spise god mat hos venner,drikke vin og skravle, legge seg altfor sent.Ingenting stress, ingenting styr.

Ta en tur til byen med mor, kikke på fine ting og handle de siste julegavene.Plage bamsemumsen litt med å synge "Bjelleklang" når han dysjer.....he he..

Få uventet besøk av ei venninne og hennes skjønne datter som har lært seg å gå( og som roter noe utrolig og søler cola over hele gulvet... :lol: )

Dette er livet!!!!

:enig: :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Jeg er glaaad!

Det er jul øyesblikk, og alle pakker er kjøpt og alle er levert.Brukte dagen på å reise rundt til slekt og venner og levere gaver.Koselig.

Hos mor og far var ingen hjemme så jeg låste meg inn og satte gavene under juletreet.Det ble ganske fullt.

Tipper noen klemte da de kom hjem!!! :wink:

Ei venninne av meg har nettopp født, så da gikk vi i dag å kjøpte julegave til babyen, kjempesøt grønn sparkebukse og en lue med bamseører. :D

Ellers så skulle vi pynte treet i dag,det var jo kjempekos, men julelysene virket ikke, så da måtte vi på quest for å finne nye.

Vi hadde planer om å lage kakemenn, men det glemte vi.Istedet lagde vi en romantisk middag og er nå stapppmette... (Biff,fløtegratinerte poteter, soppstuing og Jamie Olivers ovnsbakte sopp med masse hvitløk...)

Dessuten kom jeg nettopp på at jeg kanskje burde ha kjøpt nye stømpebukser.Jaja...

Grrr! glemte å kjøpe noe til sokken kom jeg på nå.Bamsemumsen nekter egentlig å gi meg sokk, mener jeg er for gammel og bla bla bla :evil: Men jeg tror jammen jeg skal lokke han med bort på bensinstasjonen og kjøpe noe..

Tradisjoner er viktig om jeg er aldri så gammel! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ØNSKER DEG OG DIN KJÆRE EN FLOTT JUL & ET GODT NYTTÅR !!!!

Måtte det nye året bringe dere masse hell og lykke. Og en liten spire i magen. :blunke:

Masse juleklemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg lest gjennom HELE dagboka de, ja følte jeg måtte oppdateres skikkelig :lol::lol:

Nå var jula over for i år og masse god mat er blitt spist og noen ekstra kilo på kroppen har lurt seg på ikke så gøy :oops: :oops:

Vi venter fortsatt på brev fra sir, du som har vært såååååå tålmodig må overføre den tålmodigheten litt til meg :lol:

Lurer på hva de finner ut, håper det bare er noen tabletter som må til før jeg er på tjukken

ØnKSER DEG LYKKE TIL OG GODT NYTTÅR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg og din kjære Bamsemums en fortsatt god jul ( det er mulig og spise julegodterier enda, er det ikke???? *gumler) og ett fantastisk nytt år.

Det med julestrømpe er forresten utrolig viktig tradisjon, fikk jeg beskjed om da jeg møtte Qliomannen. Han hadde hatt denne tradisjonen hele sitt liv, og nektet og gi den opp (han blir 30 år i 2003). Måten han fanget inn meg i tradisjonen var og gi meg en julestrømpe også. Jeg ble solgt. Men er du like råtass som han??? Hans strømpe er nemlig nesten 2 meter lang, han har sydd den selv............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jammen lenge siden jeg har skrevet...

Det skjer ikke så mye da, hverdagen har begynnt etter jul og nyttår og det skjer ikke så mye spennende...det er den samme gamle tralten og jeg har fått masse psorasis i hodebunnen :(

Men i slutten av februar skal jeg sannsynligvis begynne på medisiner :-?

Skal ringe når eg får mensen og si ifra "Nå har jeg fått den!" også må de kalkulere utifra det..

Gruer meg i grunnen litt.Tror det skal bli ganske tøft å sette den første sprøyta iallefall.Håper det ikke gjør så vondt og at jeg får masse bivirkninger og styr. :roll: slik at jeg får masse sjukefravær på jobb og slikt.Har ennå ikke sagt noe til sjefen...trenger han liksom vite?Kommer nok til å si det, men jeg grubler litt på den der.Hva jeg har krav på av fri og sånn.Tror jeg får sjukemelding for to dager etterpå innsetting, men det er jo uttakning som kan gjøre vondt....og siden vi ikke bor i Bergen, hvor lenge må vi være der? Hvor lenge må jeg ha fri?Skal vi reise hjem igjen mellom uttakning og innsetting? Hvor dyrt blir dette? Masse slikt.Typisk meg.Spekulerer og spekulerer og har ingen å spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen lenge siden jeg har skrevet...

Det skjer ikke så mye da, hverdagen har begynnt etter jul og nyttår og det skjer ikke så mye spennende...det er den samme gamle tralten og jeg har fått masse psorasis i hodebunnen :(

Men i slutten av februar skal jeg sannsynligvis begynne på medisiner :-?

Skal ringe når eg får mensen og si ifra "Nå har jeg fått den!" også må de kalkulere utifra det..

Gruer meg i grunnen litt.Tror det skal bli ganske tøft å sette den første sprøyta iallefall.Håper det ikke gjør så vondt og at jeg får masse bivirkninger og styr. :roll: slik at jeg får masse sjukefravær på jobb og slikt.Har ennå ikke sagt noe til sjefen...trenger han liksom vite?Kommer nok til å si det, men jeg grubler litt på den der.Hva jeg har krav på av fri og sånn.Tror jeg får sjukemelding for to dager etterpå innsetting, men det er jo uttakning som kan gjøre vondt....og siden vi ikke bor i Bergen, hvor lenge må vi være der? Hvor lenge må jeg ha fri?Skal vi reise hjem igjen mellom uttakning og innsetting? Hvor dyrt blir dette? Masse slikt.Typisk meg.Spekulerer og spekulerer og har ingen å spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...