Tilde Skrevet 23. februar 2003 Forfatter #101 Del Skrevet 23. februar 2003 Ups! :oops: Skal ikke gjenta seg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 23. februar 2003 #102 Del Skrevet 23. februar 2003 Så gøy og ha foreldre som er på ferie ja de finner alltid noe fint da Flott det går bra med nesesprayen LYKKE TIL VIDERE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 24. februar 2003 Forfatter #103 Del Skrevet 24. februar 2003 Får litt vondt i hodet av denne her sprayen,merker godt at du har tatt noe,litt sår i nesa og får en slags bismak bak i svelget. Håper det er alle bivirkingene jeg vil merke. Fikk tekstmelding på søndag av venninna mi som har vært gjennom dette, hun ønsket oss lykke til og sa at jeg kunne forvente middelalderen når som helst... :o Hun hadde hutret og frøset med ørten ulltepper på seg,og andre ganger var hun kjempevarm.Og jeg er jo en frysepinn i utgangspunktet...jaja,det er jo ikke likt for alle. Skjer nok ingenting ennå iallefall, det som skremte meg mest av alle bivirkningene var nå å miste hår.Ser liksom på det som en større katastrofe enn å fryse litt Men både bamsemums og svigermor fnyste når jeg ymtet frempå om det "Du har nå så mye hår å ta av!" Jada,men jeg vil helst beholde det... Ellers så var vi på indisk resturant på søndag,utrolig godt!! Delte en forrett med masse forskjellige godsaker,og jeg hadde kylling med karrisaus og nanbrød.Nammenam.Vi "feiret" litt at har vi endelig har begynt og spøkte med at om vi nå får tvillinger så får vi en god stykkpris.. Ikke så galt at det ikke er godt for noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. mars 2003 Forfatter #104 Del Skrevet 1. mars 2003 Nå er det 8.dagen på sprayen og de store bivirkningene har ikke meldt seg Får bare vondt i hodet,men jeg føler at jeg har svettet mer enn vanlig da.I det siste når jeg går ifra toget til jobb om morgenen(ca 5 min.) så må jeg alltid inn på do for å tørke meg under armene når jeg kommer frem.Normalt burde jeg ikke foss-svette av dette...Skikkelig ubehagelig, og jeg føler det fortsetter slik utover dagen, må stadig inn og tørke. :oops: Må virkelig tenke gjennom hva jeg har på meg slik at det ikke viser.. Tror jeg skal kjøpe meg yerka,får håpe det hjelper! Men nå er det VINTERFERIE!!!! :D :D :D Juhuuu! Skal slappe av masse! (Noen misunnte nå?! He he...lærerjobben har noen fordeler...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 3. mars 2003 Forfatter #105 Del Skrevet 3. mars 2003 Tudiluu! Stod opp klokka 11.00 i dag etter en forferdelig natt.. Sov dårlig ,hadde vondt i magen og drømte fælt. Tror det var Åndenes makt som var årsaken til de skumle drømmene :oops: Var våken i 3tiden,lå å vrei meg og hørte at det dryppet fra dysjen,fælte litt med å gå å skru den av for ingen av oss hadde dysjet og det dryppet ikke da vi la oss.., :o -spøkelse?!! Litt flau av megselv da,men... Fortalte det til bamsemums i dagmorges da jeg tok sprayen min og han lo godt. I dag skal jeg ikke gjøre noenting fornuftig har jeg tenkt. Kanskje lese litt og bare køkse foran vekselvis tv og dataen.Tenkte jeg skulle bli litt mer aktiv og sosial utover veka.Har ei vennine med ny baby jeg bør ta en tur innom iallefall. Har ikke noe særlig penger igjen til å finne på noe sprell.Ikke har bamsen fri heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 5. mars 2003 Forfatter #106 Del Skrevet 5. mars 2003 Kjeeeeder meg!!! Grenseløst.... Er trøtt og slapp og har litt oftere enn jeg liker vondt i hodet. Dette har jeg gjort i dag: Våknet av at bamsemums sto opp,gikk på do,sprayet og gikk og la meg igjen. Stod opp,gadd ikke sminke meg, åt to skåler med sånne havreputer. Så litt på tv,flippet mellom masse kanaler,ingenting på så tidlig, så litt av "Americas funniest homevideoes",fant ut jeg hadde sett det før. Gikk opp på dataen, skummet nye innlegg på KG, skummet VG, Dagbladet og Rogalands Avis. Sjekket hotmailen,bare dritt bortsett en morsom vits fra ei venninne, sendte den videre til 2-3 stk. Lagde meg et ostesmørbrød. Utrolig spennede... Tror jeg skal gå og handle....en spennende middag kan kanskje redde meg ut av apatien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 5. mars 2003 Forfatter #107 Del Skrevet 5. mars 2003 :evil: Bamsemums skal jobbe overtid!! Da gidder jeg ikke lage middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. mars 2003 Forfatter #108 Del Skrevet 6. mars 2003 Kjøpte meg KK i dag og leste artikkelen om prøverør. Grein og grein... :cry: Kjente meg veldig igjen i mye av det som ble sagt( skyldfølelse, nederlag ved hver mens osv) og ting kom litt veltende frem igjen + at jeg begynte å tenke på alt jeg er redd for. Føler vel at prøverør er litt sånn "tabu" i samfunnet. Ikke det, jeg har snakket med mange om det nå,etter at jeg vet vi skal begynne.Men før det, da var ikke ting så lett.Jeg fortalte ikke venninnene mine hvor vanskelig jeg hadde det med at jeg ikke ble gravid. Orket ikke, våget ikke.Stengte det inne.Ville vel ikke innrømme helt for megselv heller alltid. Er visst en liten hormonbombe for tida Men av og til er det godt å grine litt også da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 8. mars 2003 #109 Del Skrevet 8. mars 2003 HALLOEN TILDEMOR!!!!!!!! Heldigen du som har hatt vinterferie ja det er jo mange fordeler og være lærere da Hm så du fraråder oss prøvere og lese artikkelen i KK??? Jeg har ikke orket og si at vi prøver og få barn og alt dette styre det er bare ei vennine som vet det orker liskom ikke at alle skal vite det,men sier kansje noe etter utredningen nå. Hva tid er det du skal sette inn egg???Blir kjempespennende GOD HELG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 9. mars 2003 Forfatter #110 Del Skrevet 9. mars 2003 Neida Pia, jeg fraråder ingen å lese artikkelen i KK.Synes det var en bra artikkel.Det var nok bare jeg som var litt "lettpåvirkelig" da jeg leste den.Det var ikke direkte det som stod som fikk meg til å grine, men det artikkelen fikk meg til å tenke på.fikk bamsemums til å lese den også, og han grein jo ikke Jeg vet ikke ennå når jeg skal sette inn egg,men det blir nok i slutten av denne måneden om alt går som det skal. Nå er det bare tre dager til jeg skal begynne med sprøyter :o Gruer meg litt til det, men det skal nok gå bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taurus Skrevet 10. mars 2003 #111 Del Skrevet 10. mars 2003 Heo Tilde! Har aldri skrevet hos deg før, og du kjenner ikke meg, men drev nå her og skummet gjennom en del dagbøker (kjedelig dag på jobb). Festet meg ved det du skrev om at det liksom ikke er akseptert med prøverør ol. Må bare si jeg forstår hva du mener, selv om vi aldri kom så langt som til prøverør. Vi ble gravid i november 2001, men etter 12 uker ble det oppdaget at fosteret var dødt. Vi måtte prøve helt til november 2002 før vi klarte det igjen (og det er jo ikke lenge i forhold til mange, men det føltes lenge, og det var tungt), og den føelelsen jeg sitter igjen med sånn generelt sett, er at det er litt "tabu" å slite med å få barn, abortere eller gå igjennom prøverør. Hvis jeg pratet om aborten, eller det å slite med prøvingen etterpå, ble det "helt stille". Følte det som jeg gikk rundt og slengte døde rotter i fanget på folk. De ville ikke høre om det, rett og slett. Følte meg veldig isolert og ensom, og ikke minst mislykket. Hadde dette vært akseptert, og noe man kunne prat om, og møtt forståelse for, hadde jeg fått det lettere også, det vet jeg. Så jeg forstår godt hva du mener, og er enig med deg. Det er litt tabu. Barn er noe man skal bestemme seg for å få, også kommer de akkurat når det passer, og alt er bare rosenrødt og lykke. Hmmmmmmmmm.... Ønsker deg lykke til videre i prøvingen og med prøverør, og håper du klarer å holde motet, og ikke minst selvtilliten oppe. Stoor klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 10. mars 2003 Forfatter #112 Del Skrevet 10. mars 2003 Tusen takk Taurus! Den med rottene var fin Det er ikke så lett å snakke om med gud og hvermann om prøvingen, og noen når de spør har fått et ærlig svar...,det er sant det du sier at det blir "helt stille".Mange er ikke forberedt på svaret og vet ikke hva de skal si.Litt ekkelt å være den som får folk til å bli ille berørt. Du får følelsen av å ha banna i kjerka. Andre har vært kjempefine når jeg har sagt det.Jeg synes det er bedre at folk sier noe medfølende eller stiller spørsmål enn at de bare tier still med et stakkars-deg-utrykk.Syns det er fint at litt mer perifere venninner også etterhvert kan få seg til å spør meg (forsiktig selvsagt ) hvordan det går. Men klart, det var en stund jeg følte meg svært ensom,redd og isolert i min egen frykt/sorg.Ble heldigvis litt "tøffere" etterhvert.Jeg springer slettes ikke rundt og roper på barrikadene "Vi sliter!" "Vi må ta prøverør!", men jeg har stukket hull på "tabu-byllen"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 12. mars 2003 #113 Del Skrevet 12. mars 2003 heisann Tilde!!! ville bare sprette innom og takke for hilsenen jeg fikk i dagboken min!!! ar det veldig bra for tiden. Det er godt å ha alle KG'ere også! Lykke til videre!! Må bare si at jeg også felte noen tårer da jeg leste artikkelen i KK. Den var veldig bra, men veldig sterk også. Og det synes jeg som klarte det helt selv. Takk og lov for det... Følger meg deg!! Klem fra Magnhild og Knerten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 14. mars 2003 #114 Del Skrevet 14. mars 2003 Hei Tilde Ville bare ønske deg lykke til. Vet alt hva du gjennomgår med hormonkurer, stadig veldig svingende humør, og ikke minst sprøytene. Heldigvis er de ikke så vonde da... Ihvertfall syntes ikke jeg det... Lykke til. Håper tiden går fort fremover for deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 16. mars 2003 Forfatter #115 Del Skrevet 16. mars 2003 Takk for hilsener magnhild og wit! Koselig når noen stikker innom :D Jeg er enig i at sprøytene ikke er så vondt, det verste var vel egentlig å grue seg til dem :oops: Første gangen var ikke noe særlig gøy,ble rett og slett litt kvalm av å gjøre det.Dessuten så stokk jeg slik av stikket at jeg dro sprøyta ut igjen første gangen, var ikke helt forberedt, spissen gled liksom bare inn av seg selv..he he..veldig smart! Men jeg "kvinnet" meg opp og stakk på ny ca 5 sekund etterpå 8) Så sprang jeg rett ut i senga og la meg der i 10 minutt.Hadde kalkulert inn denne hvilepausen i morgenprogrammet for jeg visste jeg kom til å bli kvalm.Men det var bare første morgenen, nå stikker jeg i vilden sky...ikke særlig vondt,får bare noen røde prikker og små blåmerker på magen. Har ikke merket noen særlige bivirkninger enda,har litt vondt i hodet,generelt litt sliten og slapp med litt stikninger/murringer i magen.Ikke noe særlig opp og ned i humøret enda, men ikke i storform heller.Det er 4. dag med sprøyter nå, håper dette er det verste jeg blir, for da er det ikke galt i det hele. Var på fest på fredag, men drakk alkoholfri vin for å ikke skille meg for mye ut.Hadde flasken stående ute på kjøkkenet,slik at det ikke ville være så lett for folk å studere hva jeg drakk.Tror ikke noen merket noe...trenger ikke drikke for å ha det gøy. Passet på å være litt "sprelsk" da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 17. mars 2003 #116 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg hadde lite bivirkninger av sprøytene. Det eneste var at i slutten holdt jeg på å bli overstimulert. Dette gjorde at jeg fikk litt stikking i eggstokkene. Dette varte ganske lenge etter at de hadde satt inn eggene igjen, men var ikke farlig fikk jeg vite :D Jeg gruet meg også innmari til første sprøyta, og ble helt sjokka når det faktisk ikke gjorde vondt. Blå blir du, men det var liksom ingen ting... Lykke til videre 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snoopie Skrevet 17. mars 2003 #117 Del Skrevet 17. mars 2003 Hei å hopp!! Takker og bukker for koz hilsen i dagboka mi!! :D :D Sorry,men jeg må bare le litt når jeg leser det du skriver...Kjenne meg sååå igjen på den kveppinga når første sprøyta skulle settes...Thihi...Husker at mannen min fikk latterkrampe,for jeg hadde grudd meg sånn til å sette den(har mega sprøyteskrekk),og hyylte lenge før jeg stakk den inn..Og når den var inne så fikk jeg et sånt hmmm utrykk i ansiktet..Det gjore jo ikke vondt en gang...så mannen satt sånn: ... Du får ha lykke til med uthenting og ruging!!Håper at det går deres vei!!!Skal krysse armer og bein for dere!! masse koser og klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 18. mars 2003 #118 Del Skrevet 18. mars 2003 Hei Tilde ! Dumt du føler det slikt med tabuholdningene til prøverør, det er jo bare litt "starthjelp". Har en svigersøster og en tante som har fått barn ved prøverørsmetoden og de lyktes begge på første forsøk. Håper det lykkes like fort for deg ! Når skal du sette eggene på plass igjen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 19. mars 2003 Forfatter #119 Del Skrevet 19. mars 2003 Takk takk for hilsener! Begynner å merke at det tar litt på nå, på søndag og i går var jeg litt sånn og litt sånn . Sur og grumpy for små detaljer eller så visste jeg ikke helt hvorfor heller,var bare :evil: syntes alt bamsemums sa var teit...Dessuten lo han av meg... Ikke så lett å være grumpy heller når du vet selv at du er teit,sur og urimelig av helt uholdbare grunner, og når noen bare flirer av deg og dikkedakke-snakker til deg.Men han var nå flink da,sikkert lurere å føye meg og le av meg enn å begynne å krangle :oops: På søndag hadde jeg foreksempel ikke ork til å lage mat, og var litt krass ( les ... ) da han lurte på hva vi skulle spise og hva jeg hadde lyst på.Ikke ville jeg lage noe,ikke hadde vi noe i huset heller mente jeg.... Smartingen foreslo da å gå ut og spise skikkelig junkfood på burgersjappa... "Så jeg et lite smil?!" sa han da.Jepp,Tilde gliiste fra øre til øre...før jeg datt ned igjen.Jaja.En liten jojo,det er meg. Skikkelig trøtt og sliten er jeg også,i går etter jobb måtte jeg bare legge meg litt(selvfølgelig ringte to telefoner... :evil: ) og idag gjespet jeg i ett sett. I morgen skal jeg til gynekolog og ta ultralyd for å se om eggsekkene er store nok.Håper det.Så skal legen fakse opp bilde osv til Bergen, så må de bestemme når vi kan komme.Så må vi bestille biletter osv.Har lyst å få beskjed om at vi kan komme til Bergen på mandag.Det hadde passet perfekt i mine planer. Krysser armer og bein!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 20. mars 2003 Forfatter #120 Del Skrevet 20. mars 2003 :enig_animasjon: :enig_animasjon: Byen e Bergen å lage e Brann... Grueglede seg,noen som har hørt om det?! De største folliklene mine var nå 16 mm,og dermed vil de snart være store nok,skal være ca 18mm før egget er stort nok. Juhuu,bare to sprøyter igjen!!!!! Men nå må jeg gå å ransake skapet for en kjole til i morgen, føler meg tjukk og feit og har ikke lyst å gå i kjole,men i morgen må jeg.Ikke gøy. Men så er det heeelg!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå