Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AmandaVI skrev:

Alle sidene til en tegneserie jeg lagde i sommer :)

20200901_145411.jpg

Wow så flink du er!

Anonymkode: 66779...701

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Vært ivrig til å kommentere her, jeg malte og tegnet mye for mange år siden, men pga diverse og dårlig helse så har det blitt lite. Jeg er ikke så flink som dere her, men det hadde Vært gøy å delta'!

Inktober er for alle! :) Poenget er jo at man skal øve ved å tvinge seg selv til å lage et bilde hver dag. Jeg er veldig uvant med å bruke tusj og penn, så inktober er noe jeg har veldig godt av å gjennomføre. Jeg var også med for første gang i fjor.
Hiv deg med og gjør så godt du kan! Det er din prosess og utvikling som er viktig. ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så gøy! Hvor er det dere poster og er med? Er det i denne tråden? Jeg kunne tenkt meg å legge ut her siden jeg ikke er så kjent med instagram og sånt.

Jeg poster på min egen facebookside, på instagramkontoen min, og så deler jeg noen av dem her i denne tråden :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inktober hadde vært litt kult, men vet ikke helt om jeg tør faktisk. Det er skummelt... 😬

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som hiver dere med på Inktober, så vil jeg gi et lite tips, så dere ikke stanger i veggen alt på dag to. Mange har spurt om hva «wisp» (temaet for dag to) betyr. Så mange har lurt på det, at admins på FB-gruppen har lagt ut en beskrivelse:

CF7DFF44-5E33-41F7-8115-B7C1000BFCB3.png

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.9.2020 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Inktober hadde vært litt kult, men vet ikke helt om jeg tør faktisk. Det er skummelt... 😬

Hiv deg med, jeg skal  og jeg er vel så som så flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom dritsent hjem fra jobb, men klarte å tegne årets første inktober-tegning i full fart før jeg traff senga! 😄 Her er altså "Fish":

VWLBHMd.jpg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke den kvalifiserer. Hastverksarbeid med tilgeldig papir og en svart tusj som tilfeldigvis lå her 🤪 Vi snakker mindre en 5 minutter her altså..

4E122B33-6330-4E18-9A68-F284AF8E1DD8.jpeg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inktober2020, dag 2 har temaet «Wisp». Det kan bety en tynn hvirvel av hår eller røyk. Det kan også være en figur fra irsk folklore. Så da valgte jeg å la vår norske hulder møte en irsk «alv» som står på en bro av litt av hulderens hår. Som modell for hulderen valgte jeg igjen den samiske musikeren Elin Kåven.

1F44D418-7959-47BB-A1BF-EC416D5163F1.jpeg

Endret av Samuelle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bladd meg gjennom 23 sider og må ta resten senere - men wow! Her var det mange flinke folk! Fikk lyst til å ta frem tegnesakene igjen selv.... kanskje senere i helgen? :)

Anonymkode: fa059...a27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tolkning av "wisp" (fant ut at løvetannfrø kan kalles "a wisp of dandelion"):

ciCs45R.jpg

Jeg slet noe veldig og endte opp med å lage tre utkast, og på det tredje utkastet gikk en av tusjene mine amok og lagde stygge flekker. Så da gikk jeg lei, beskjærte bildet og la det ut som det er.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.10.2020 den 0.43, AnonymBruker skrev:

Føler ikke den kvalifiserer. Hastverksarbeid med tilgeldig papir og en svart tusj som tilfeldigvis lå her 🤪 Vi snakker mindre en 5 minutter her altså..

4E122B33-6330-4E18-9A68-F284AF8E1DD8.jpeg

Den katten hadde et veldig lurt blikk 🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg liker å tegne, men har så liten tid til å gjøre det,..og dessuten sliter jeg veldig med å finne på noe å tegne,..altså creators block.

synes denne siden er så fin å bruke da

https://drawception.com/

det er gratis å registrere seg og å bruke.

her får man enten ord/setninger som man har 10 min på seg på å tegne,  
eller et bilde andre har tegnet som man skal forklare med en setning eller noen ord sli kat neste person skal kunen tegne det igjen.

blir som et visuelt hviskeleken.

kjempegøy, og spesielt når det ar gått ei stund å se på det man ahr tegnet før.  man blir Rask mye flinkere:)

Anonymkode: f585f...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg liker å tegne, men har så liten tid til å gjøre det,..og dessuten sliter jeg veldig med å finne på noe å tegne,..altså creators block.

Jeg jobber mye sent og tegner ofte inktober-tegningene mine sent på kvelden før jeg legger meg (ca i tidsrommet 21.00 - 23.00). Det er litt stress og jeg er slett ikke alltid verken motivert eller full av ideer. Poenget er et man bare må bestemme seg for at man skal klare å klemme inn ei lita tegnestund hver dag. Har man veldig dårlig tid, tegner man noe lite og enkelt. Er det helt krise kan man hoppe over en dag/oppgave og tegne to bilder i ett neste dag.
Men greia er at man ofte finner tid til det man virkelig vil ;)

Mitt triks for å finne noe å tegne, er å google ordet som er dagens oppgave. Da finner man ofte enten referansebilder man kan bruke som utgangspunkt, eller så finner man bilder/tekst man blir inspirert av og finner på nye ideer av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg jobber mye sent og tegner ofte inktober-tegningene mine sent på kvelden før jeg legger meg (ca i tidsrommet 21.00 - 23.00). Det er litt stress og jeg er slett ikke alltid verken motivert eller full av ideer. Poenget er et man bare må bestemme seg for at man skal klare å klemme inn ei lita tegnestund hver dag. Har man veldig dårlig tid, tegner man noe lite og enkelt. Er det helt krise kan man hoppe over en dag/oppgave og tegne to bilder i ett neste dag.
Men greia er at man ofte finner tid til det man virkelig vil ;)

Mitt triks for å finne noe å tegne, er å google ordet som er dagens oppgave. Da finner man ofte enten referansebilder man kan bruke som utgangspunkt, eller så finner man bilder/tekst man blir inspirert av og finner på nye ideer av.

ja, enig i det. er nok bare det at andre ting får mer prioritet.
derfor jeg synes drawception er så flott,.. for her får man promts hele tiden, og ofte blir det slik at jo mer man sitte å pirker på noe lenge også, jo mer misfornøyd blir man med hele tegninga.

promptsene mine her var "yoshi wears the pants", "whale trouble time" "shot holding turtle" og "snape but with a cross"
jeg har et nettbrett jeg bruker, man kan tegne med fingeren, penn eller datamus,..alt etter hva en har tilgjengelig:)

når man bare har noen minutter på seg gjør det noe med kreativitetetn:)

JCyoJm7rHP.png

Mo0LD55pjW.png

DFYqd6o68f.png

rdTmvajQmY.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...