Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Jytte said:

Disse er også tegnet av meg, men på det siste hadde jeg liten tid, en time med modell. Det andre var preget av han jeg var sammen med og hans bilder, altså ikke mitt egentlige utrykk. 

Du har et interessant og fengende uttrykk, @Jytte Fortsett å poste, og ikke vær redd for at bildene dine "ikke holder mål". For det gjør de så visst. :klem:

Det øverste bildet minner meg om maleriene til den tyske kunstneren Jürgen Feneberg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden gjør meg glad! 

Jeg har selv begynt å tegne litt igjen, men jeg trenger litt råd til hvordan å få frem hvit pels ved bruk av Faber Castell (12 farger)? Per nå har jeg brukt hvitt, blått og lilla litt svakt, men synes det blir helt feil. Vil heller ikke bruke vanlig gråblyant. Er også meningen å utfordre meg selv. 

 

20201017_132910.jpg

Anonymkode: 51098...002

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Denne tråden gjør meg glad! 

Jeg har selv begynt å tegne litt igjen, men jeg trenger litt råd til hvordan å få frem hvit pels ved bruk av Faber Castell (12 farger)? Per nå har jeg brukt hvitt, blått og lilla litt svakt, men synes det blir helt feil. Vil heller ikke bruke vanlig gråblyant. Er også meningen å utfordre meg selv. 

 

20201017_132910.jpg

Anonymkode: 51098...002

Hvit pels kan være litt utfordrende ja, men umulig er det ikke. Det du trenger er et godt utvalg i lyse farger i varme og kalde toner  Se nøye på hvilken områder som er i lys/sol (varme) og hvilken som ligger i skygge (kalde). Ellers er det å se de forskjellige fargene i hvit pels, det er sjelden hvitt er bare hvitt når man ser på det. 

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hunter7 skrev:

Du har et interessant og fengende uttrykk, @Jytte Fortsett å poste, og ikke vær redd for at bildene dine "ikke holder mål". For det gjør de så visst. :klem:

Det øverste bildet minner meg om maleriene til den tyske kunstneren Jürgen Feneberg

Takk. Ja, skal se innom her. Er veldig imponert over de bildene som er lagt ut. Får lyst å kjøpe tusjer. Inspirerende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tegnet akt mye før. 

Ellers, veldig gøy tråd og så mye bra. Elsker å se hvordan hver enkelt har sin måte å uttrykke seg på. Ingen er lik òg alle er unike. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inktober 2020, dag 19: «Dizzy».

Vår datter skulle prøve Blekkulfkarusellen på Tusenfryd da hun var liten. Hun ble så kvalm at hun bokstavelig talt ble lysegrønn i huden, og livredd. Vi fikk ikke de som kjørte karusellen til å stanse den. Faren hennes ble også kvalm, siden han hele tiden så ned på henne og prøvde å trøste.

 

1111FCA9-42A5-4767-93DC-5FE82D1460C4.jpeg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Samuelle said:

Dag 21 av Inktober: «Sleep». Jeg er veldig glad i hunder, så jeg tegnet en schäfervalp.

55896875-AE87-465D-90A0-3722E111F803.jpeg

Så søt :)

Anonymkode: a07e6...4bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte at tegningen av Steinar Albrigtsen og Jørn Hoel var et så bra utgangspunkt at jeg ville jobbe mer med den. Litt av frustrasjonen jeg får når jeg bare kan bruke en dag på hver tegning under Inktober, er at jeg ofte må forlate tegningen før jeg føler at den er ferdig. Jeg tegner sakte, så det går mye tid. Nå føler jeg at jeg si meg fornøyd med denne tegningen. 

20987FF4-EE42-4D99-9209-A531E5F34E0A.jpeg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdig med en hel måned med tusj/tuspenner og alle de utfordringene det medfører. Jeg har hatt det gøy, men har også kjeftet og smelt over vanskelige motiv, blødende tusjer, tørre tusjer og mangel på motivasjon og tid når jeg kommer hjem fra jobb.

Dette er kombo av dag 29 og 30: Shoes + ominous.

lMMPx4v.jpg

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hva var/er din favorittegneseriefigur? Jeg var veldig glad i Idefix (hunden til Obelix i Asterix og Obelix) og har fått den ideen at jeg vil tegne ham sammen med figurer fra andre tegneserier. Nå prøver jeg å finne ut hvilke figurer som skal få den store æren. Så langt har jeg tegnet ham sammen med Snipp&Snapp, Snusmumrikken, Pikaschu og Prins Valiant. Har du noen tips?

Endret av Samuelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samuelle skrev (2 minutter siden):

Hva var/er din favoritttegneseriefigur? Jeg var veldig glad i Idefix (hunden til Obelix i Asterix og Obelix) og har fått den ideen at jeg vil tegne ham sammen med figurer fra andre tegneserier. Nå prøver jeg å finne ut hvilke figurer som skal få den store æren. Så langt har jeg tegnet ham sammen med Snipp&Snapp, Snusmumrikken, Pikaschu og Prins Valiant. Har du noen tips?

Wendy og hestene hennes penny og dixie, pusur, batman, tom og jerry, klaus knegg. hadde Vært arig å se de du har tegnet og om du tegner noen av mine forslag  😀

Anonymkode: 66779...701

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Samuelle said:

Hva var/er din favoritttegneseriefigur? Jeg var veldig glad i Idefix (hunden til Obelix i Asterix og Obelix) og har fått den ideen at jeg vil tegne ham sammen med figurer fra andre tegneserier. Nå prøver jeg å finne ut hvilke figurer som skal få den store æren. Så langt har jeg tegnet ham sammen med Snipp&Snapp, Snusmumrikken, Pikaschu og Prins Valiant. Har du noen tips?

Harley Quinn hadde vært gøy å se 😃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Wendy og hestene hennes penny og dixie, pusur, batman, tom og jerry, klaus knegg. hadde Vært arig å se de du har tegnet og om du tegner noen av mine forslag  😀

Anonymkode: 66779...701

Vær så god, her har du Pusur, og som ekstrabonus la jeg til Jølle 😉

Takk for forslaget 👍🏻

FF039BBB-5F83-46DE-B15D-2189161C2437.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stueloff skrev (8 timer siden):

Harley Quinn hadde vært gøy å se 😃

Harley Quinn er ukjent for meg. Litt googling viser meg at hun er kjæresten til Jokeren. Men de tegningene jeg fant var så ulike at jeg ikke aner hva som er typisk henne, og hva som bare er laget av fans. Kan du legge ut et par bilder som er typisk henne, så skal jeg se om jeg tar utfordringen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Samuelle said:

Harley Quinn er ukjent for meg. Litt googling viser meg at hun er kjæresten til Jokeren. Men de tegningene jeg fant var så ulike at jeg ikke aner hva som er typisk henne, og hva som bare er laget av fans. Kan du legge ut et par bilder som er typisk henne, så skal jeg se om jeg tar utfordringen 😊

Hun har hatt en rekke forskjellige utseender, men min favoritt er den originale, designet av Bruce Timm.

Screenshot_20201125-183024_Chrome.thumb.jpg.807681b1218c6707f791023cf3161eeb.jpg

Screenshot_20201125-183111_Chrome.thumb.jpg.95cb6361b262d6fd076fe17c002143ab.jpg

54408e771e9116f6a65173206c40caf9.jpg.e1db22f1fd708d3d57397d6ac674c705.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...