AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #81 Del Skrevet 13. juni 2019 23 minutter siden, Trøndere1 skrev: Nå vet jeg ikke eksakt beløp hun får i måneden men hun er fornøyd sier hun. I og med at hun fikk såkalt ung ufør så tror jeg det utgjorde litt. I tillegg er hun gift da. Rundt 22 el 24 000 i mnd brutto. Anonymkode: e2748...fef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #82 Del Skrevet 13. juni 2019 6 minutter siden, loveli skrev: Men hvordan får man ufør bare fordi man er tverr og maser? Folk i NAV, de som aldri treffer søkeren, avslår jo søknader i fleng. Trygderetten hadde heller aldri dømt din søster til rett til trygd (som sisteinnstans i klagesaker, dersom din søster klagde på avslaget)? Hadde hun fått beskjed om å søke sosialhjelp, (slik mange reelt syke faktisk får pga sånne drittfolk som du søster (sorry)) og ikke fått det innvilget, kunne hun jo muligens fått motivasjon for å komme seg ut i jobb? Hvordan får man innvilget ufør om man ikke har rett på det? Det er jo bare å ‘vise’ med all mulig tydelighet på arbeidsevne-avklaringene at man ikke klarer å stå i jobb, på noen som helst måte. Bryte sammen i gråt og angst/si at smertene er altfor store/si at man er alt for utmattet og bare må ligge osv osv. Veldig mange uføre har ikke påvisbare, objektive sykdommer, men er rekke subjektive plager og diffuse symptomer som hverken kan bekreftes eller avkreftes medisinsk. Dermed blir det ofte et spørsmål om å være standhaftig overfor legene og nav og insistere på at man ikke klarer å være i arbeid pga av ulike plager. Anonymkode: b8ea6...e66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #83 Del Skrevet 13. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Rundt 22 el 24 000 i mnd brutto. Anonymkode: e2748...fef Edit. Er hun gift får hun 22 135 i mnd brutto. Anonymkode: e2748...fef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 13. juni 2019 #84 Del Skrevet 13. juni 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen få klarer å komme gjennom nåløyet å lure legene. Kombinasjon av gode skuespillerevner, stahet og tålmodighet. Samt at du er heldig med "lettlurte" leger. Noen råtne egg finns det i alle kurver desverre. Anonymkode: 0009a...7ac Men Trønder1 sier at søsteren "brukte opp" 3 leger. Det betyr vel at de så at hun ikke var syk? Hvordan kan hun da bli erklært syk for resten av livet? Hvordan har Hun klart å vinne igjennom i NAV? De må vel tenke sitt når 2 av 3 leger over bare 4 få år ikke vil uføretrygde henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #85 Del Skrevet 13. juni 2019 3 minutter siden, loveli skrev: Men Trønder1 sier at søsteren "brukte opp" 3 leger. Det betyr vel at de så at hun ikke var syk? Hvordan kan hun da bli erklært syk for resten av livet? Hvordan har Hun klart å vinne igjennom i NAV? De må vel tenke sitt når 2 av 3 leger over bare 4 få år ikke vil uføretrygde henne? Når det gjelder den enkeltsaken må du nesten spørre Trønder1. Ellers er det vel standhaftighet og tålmodighet som gjelder. Anonymkode: 0009a...7ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 13. juni 2019 #86 Del Skrevet 13. juni 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bare å ‘vise’ med all mulig tydelighet på arbeidsevne-avklaringene at man ikke klarer å stå i jobb, på noen som helst måte. Bryte sammen i gråt og angst/si at smertene er altfor store/si at man er alt for utmattet og bare må ligge osv osv. Veldig mange uføre har ikke påvisbare, objektive sykdommer, men er rekke subjektive plager og diffuse symptomer som hverken kan bekreftes eller avkreftes medisinsk. Dermed blir det ofte et spørsmål om å være standhaftig overfor legene og nav og insistere på at man ikke klarer å være i arbeid pga av ulike plager. Anonymkode: b8ea6...e66 Det er akkurat dette. Diffuse udefinerbare plager som legene har sluppet avgårde. Utrolig at det går an. Det er min søster du skisserer her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 13. juni 2019 #87 Del Skrevet 13. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når det gjelder den enkeltsaken må du nesten spørre Trønder1. Ellers er det vel standhaftighet og tålmodighet som gjelder. Anonymkode: 0009a...7ac Det er akkurat det. Standhaftighet og diffuse plager. Fibromyalgi samt sliten og ME symptomer. Varig hodepine og muskel/skjelettplager. Jeg vet at min søster fikk søknaden gjennom på denne måten. Men det krevde ca 4år og en enorm bunke papirer frem og tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 13. juni 2019 #88 Del Skrevet 13. juni 2019 Akkurat nå, Trøndere1 skrev: Det er akkurat det. Standhaftighet og diffuse plager. Fibromyalgi samt sliten og ME symptomer. Varig hodepine og muskel/skjelettplager. Jeg vet at min søster fikk søknaden gjennom på denne måten. Men det krevde ca 4år og en enorm bunke papirer frem og tilbake. Skremmende synes jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 13. juni 2019 #89 Del Skrevet 13. juni 2019 1 minutt siden, Trøndere1 skrev: Det er akkurat dette. Diffuse udefinerbare plager som legene har sluppet avgårde. Utrolig at det går an. Det er min søster du skisserer her. Men når 2 av 3 leger over 4 år tviler, hvordan får man det igjennom i NAV da? NAV skylder ingen noe. Æsj, blir forbanna. Sånne folk ødelegger for syke mennesker. Fatter bare ikke at folk som beviselig er syke og kanskje også pleietrengende resten av livet ikke får det innvilget, men bare du er en person folk vil ha vekk så får du det innvilget slik at de slipper å ha mer med deg å gjøre. Det blir helt feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 13. juni 2019 #90 Del Skrevet 13. juni 2019 1 minutt siden, Trøndere1 skrev: Det er akkurat det. Standhaftighet og diffuse plager. Fibromyalgi samt sliten og ME symptomer. Varig hodepine og muskel/skjelettplager. Jeg vet at min søster fikk søknaden gjennom på denne måten. Men det krevde ca 4år og en enorm bunke papirer frem og tilbake. Men de 2 første av 3 legene, hva sier NAV om dem? Trodde det skulle mer til. Beklager de stygge tingene jeg sier om din søster, men blir så forbanna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 13. juni 2019 #91 Del Skrevet 13. juni 2019 Akkurat nå, loveli skrev: Men når 2 av 3 leger over 4 år tviler, hvordan får man det igjennom i NAV da? NAV skylder ingen noe. Æsj, blir forbanna. Sånne folk ødelegger for syke mennesker. Fatter bare ikke at folk som beviselig er syke og kanskje også pleietrengende resten av livet ikke får det innvilget, men bare du er en person folk vil ha vekk så får du det innvilget slik at de slipper å ha mer med deg å gjøre. Det blir helt feil! Ja. Jeg er helt enig. Mitt syn på det norske trygdevesenet kan ikke legges ut her uansett da. Kjenner selv noen i håndverksfag som er ufør og jobber fulle dager svart i samme bransje som de er ufør av. Det er så råttent som det kan bli dette systemet vi har laget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 13. juni 2019 #92 Del Skrevet 13. juni 2019 1 minutt siden, loveli skrev: Men de 2 første av 3 legene, hva sier NAV om dem? Trodde det skulle mer til. Beklager de stygge tingene jeg sier om din søster, men blir så forbanna. Jeg vet ikke detaljer om hva de enkelte leger har sagt selvfølgelig. Men summen av de 4 år med press og mas og legebesøk ble ung ufør. I en alder av 45 ca. Hun hadde nå i det minste jobbet fra 18-20 års alder og frem til da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 13. juni 2019 #93 Del Skrevet 13. juni 2019 1 minutt siden, Trøndere1 skrev: Ja. Jeg er helt enig. Mitt syn på det norske trygdevesenet kan ikke legges ut her uansett da. Kjenner selv noen i håndverksfag som er ufør og jobber fulle dager svart i samme bransje som de er ufør av. Det er så råttent som det kan bli dette systemet vi har laget. Har du vurdert å melde de inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 13. juni 2019 #94 Del Skrevet 13. juni 2019 Akkurat nå, Trøndere1 skrev: Jeg vet ikke detaljer om hva de enkelte leger har sagt selvfølgelig. Men summen av de 4 år med press og mas og legebesøk ble ung ufør. I en alder av 45 ca. Hun hadde nå i det minste jobbet fra 18-20 års alder og frem til da. Hvordan får man ung ufør innvilget som 45åring når man har jobbet 100% siden man var 20? Skjønner ingenting jeg. Tror hun har vært "heldig" altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #95 Del Skrevet 13. juni 2019 1 minutt siden, Trøndere1 skrev: Ja. Jeg er helt enig. Mitt syn på det norske trygdevesenet kan ikke legges ut her uansett da. Kjenner selv noen i håndverksfag som er ufør og jobber fulle dager svart i samme bransje som de er ufør av. Det er så råttent som det kan bli dette systemet vi har laget. Kontrollsystemet er vel også under enhver kritikk, for å si det mildt. Hva om NAV, skatt og arbeistilsynet går sammen om storkontroller, og utviser samme iver som mattilsynet og landbruksmyndighetene. Anonymkode: 0009a...7ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 13. juni 2019 #96 Del Skrevet 13. juni 2019 Akkurat nå, loveli skrev: Hvordan får man ung ufør innvilget som 45åring når man har jobbet 100% siden man var 20? Skjønner ingenting jeg. Tror hun har vært "heldig" altså... Ikke på noen måte heldig. Bare sta. Lenger her oppe i tråden var det en som ramset opp en helt vanlig fremgangsmåte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 13. juni 2019 #97 Del Skrevet 13. juni 2019 Akkurat nå, Trøndere1 skrev: Ikke på noen måte heldig. Bare sta. Lenger her oppe i tråden var det en som ramset opp en helt vanlig fremgangsmåte. Hun har vært heldig. Hun fikk en lege som ordnet papirene OG saksbehandlerne i NAV har godkjent søknaden. På bare 4 år til og med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 13. juni 2019 #98 Del Skrevet 13. juni 2019 2 minutter siden, loveli skrev: Hvordan får man ung ufør innvilget som 45åring når man har jobbet 100% siden man var 20? Skjønner ingenting jeg. Tror hun har vært "heldig" altså... Spiller på de vanlige trygdesykdommer. ME. Fibromyalgi. Skjelettplager. Angst. Muskellidelser. Masse rare ord som legestanden har godkjent som sykdommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 13. juni 2019 #99 Del Skrevet 13. juni 2019 1 minutt siden, loveli skrev: Hun har vært heldig. Hun fikk en lege som ordnet papirene OG saksbehandlerne i NAV har godkjent søknaden. På bare 4 år til og med. Ja hun fikk ca et avslag i året de første tre år. Så gikk en ny runde med å skylde på utallige ting. Ikke vet jeg hva som er normalt. Jeg har jobbet i 30 år siden jeg var 16 år. Ikke fått ei krone fra nav. (Nei ikke vært sykmeldt- ikke hatt pappaperm. Ikke vært på sykehus. Så saksbehandling i nav kjenner jeg ikke. Våre foreldre har alltid jobbet. Så ingen trygd i arv her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 13. juni 2019 #100 Del Skrevet 13. juni 2019 På 12.6.2019 den 15.32, AnonymBruker skrev: 1 år er veldig kort tid på slike diffuse lidelser. Både legen og NAV forvaltning kjenner lusa på gangen ang disse. Anonymkode: 077e0...08c Forbanna tullprat. Fibromyalgi er ingen diffus sykdom. 😡 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg