Gå til innhold

Rare opplevelser i sikkerhetskontrollen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal iallefall aldri reise i skjørt eller kjole igjen etter en opplevelse i sikkerhetskontrollen på Schiphol flyplass. 

Foran alle sammen så puttet den kvinnelige kontrolløren begge hendene under skjørtet og inni trusa! Altså i skrittet mitt! Dette var virkelig utrolig ekkelt og ukomfortabelt. Jeg vet at de har lov til å sjekke bukselinningen, dra fingrene mellom magen og buksa, men kan aldri tenke meg at det er lov å kjenne inni trusa og rett i skrittet på folk. 

På samme flyplass på vei til Kenya så ble bamsen til jentungen vår narkotestet. Greit nok det, men det som ikke var greit var at både bamsen og jentungen ble tatt med inn på et eget rom. Jeg ville bli med siden hun bare var 8 år på det tidspunktet, men ble bryskt avvist og fikk døra smelt igjen foran nesen på meg. Han var brysk mot ungen også, hun gråt og skjønte ingenting. Valgte å ikke lage noe styr, og heller roe ned ungen og forklare etter beste evne da hun og bamsen kom ut igjen. Var heldigvis store vindu inn til det rommet så vi fulgte med. 

Noe av det teiteste var på flyplassen i Manchester. Døtrene våre og venninnene deres som også var med på tur hadde kjøpt fullt av Victoria secret stæsj på taxfree (parfymer, bodylotion, bodymist osv osv), dette ble etter foreskriftene pakket i forseglede gjennomsiktige poser av den ansatte i taxfreen, og kvitteringen lagt synlig i posene. Da vi skulle igjennom sikkerhetskontrollen ble absolutt alle posene åpnet, innholdet sjekket og deretter puttet i nye identiske poser! Asså?!? Ikke rart ting tok tid i sikkerhetskontrollen og køa var lengre enn lang. 

Og sånn rent generelt så blir jeg alltid stanset for ekstrakontroll selv om det ikke piper på meg. Kroppskontroll og gjennomgang av håndbagasje. Så det med at det er de med arabisk/utenlandsk utseende som alltid blir sjekket stemmer ikke for min del da jeg har et veldig typisk nordisk utseende med naturlig lyseblondt hår, blå øyne og lys hud. 

Endret av skruf
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei veninne har så store skader i bena at hun er å regne som lam.  Hun kan vifte på tærna, men har ingen følelse fra låret og ned. Hun rullet til sikkerhetskontrollen i egen rullestol og ble bedt om å reise seg for at de skulle se på stolen.. Hun forklarte situasjonen, og enden på visa ble at de løftet henne på rullebåndet.  Så der datt hun, lattermild, så alle kunne se, mens vekterne skrudde opp stolen. Så begynte hun å "rulle" på båndet og slet med ballansen. Hun trynte ned bak båndet, siden hvor de tar suspekte kofferter. Vekterene ble irriterte for at hun "skapte seg sånn", fordi "selvsagt kan hun gå og stå når hun kan vifte på tærne.'

Sjanseløse mennesker det der..

Anonymkode: 55258...f47

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en vibrator på toppen av veskekofferten. Hadde også glemt en fuktighetskrem nederst i samme koffert. Ble stoppet og bedt om å åpne kofferten, helt glemt at vibratoren lå på toppen. Jeg ble helt satt ut og skyldte på at jeg hadde undertøy på toppen og ikke ville åpne kofferten midt i køen. Det ble mildt sagt ikke tatt hensyn til, siden det var så mye kø, så kofferten ble åpnet og brettet opp. Vibratoren lå inni netter som er festet til selve kofferten, og kremen lå under alle tingene. Så vinratoren var godt synlig de 60 sekundene det tok for meg å panisk lete etter kremen. Herregud, trodde jeg skulle dø :rulle:

Anonymkode: 55258...f47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle fly fra en liten flyplass i Norge, til en annen liten flyplass i Norge. Reiste med baby og hadde pumpet meg før vi dro og hadde morsmelken i tåteflaske. Jeg måtte smake på denne, før vi fikk slippe gjennom sikkerhetskontrollen. Som en kontrast til dette, hadde jeg glemt at jeg hadde en del juice i stellebagen da vi skulle fly fra Berlin til Norge. Null problem. Jeg har også hatt med meg masse drikke som jeg har relatert til baby/lite barn mange ganger, både innenlands og utenlands. En gang fikk jeg kommentar om at fire bokser juice var kanskje litt i overkant for en reise på en time, men slapp rett gjennom likevel. Var bare forglemmelse da også.

Jeg har også reist med 24 stettglass som håndbagasje. Helt greit det, men tenkt for noen våpen disse kunne blitt om jeg hadde reist sammen med den rette (gale) gjengen.

Ellers oppleves enkelte av Gardemoenvekterne litt vel glade i tafsing. Stor forskjell på enkelte av dem og andre når man blir tatt ut til slik stikkprøve tafsing.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å virke altfor fordomsfull. På en europeisk flyplass, jeg skulle til Norge. det var to menn i Midtøsten-antrekk (bukse, kjortel (?) og noe vest utenpå, flere lag, med hatter og greier), i tillegg hadde de skjegg og så generelt skumle ut. Disse gikk gjennom uten å måtte ta av seg noe. Eller de tok vel av seg en type kappe de hadde helt ytterst. Heldigvis skulle de ikke på samme fly som meg, jeg hadde vært livredd hele turen. Jeg derimot måtte ta av en cardigan jeg hadde utenpå en singlet. Ikke noe problem for meg altså. 

En annen gang ble jeg trukket ut i tilfeldig kontroll. Jeg ble kroppsvisitert, og jeg hadde på en tights og stram singlet, man hadde altså sett det hvis jeg hadde noe gjemt under klærne hehe. 

Jeg gjør alt riktig når jeg reiser, er nøye med hva jeg har på meg og i håndbagasjen. Og jeg er glad for at man sikrer flyturene best mulig. Så sikkerhetskontroller plager ikke meg:-) 

Anonymkode: 390aa...72d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 timer siden, skruf skrev:

Jeg skal iallefall aldri reise i skjørt eller kjole igjen etter en opplevelse i sikkerhetskontrollen på Schiphol flyplass. 

Foran alle sammen så puttet den kvinnelige kontrolløren begge hendene under skjørtet og inni trusa! Altså i skrittet mitt! Dette var virkelig utrolig ekkelt og ukomfortabelt. Jeg vet at de har lov til å sjekke bukselinningen, dra fingrene mellom magen og buksa, men kan aldri tenke meg at det er lov å kjenne inni trusa og rett i skrittet på folk. 

 

Dette hadde jeg anmeldt, da det ikke er lov. De har ikke lov å berøre underliv. Da må de tilkalle helsepersonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Dette hadde jeg anmeldt, da det ikke er lov. De har ikke lov å berøre underliv. Da må de tilkalle helsepersonell.

Tenkte ikke på det der og da, ble så skipla og ukomfortabel.. og nå er det flere år siden, ikke aner jeg navnet på vedkommende heller. Jeg protesterte såklart, men ble ikke hørt og var redd for at hvis jeg slo meg helt vrang så ville jeg bli holdt igjen og ikke blitt med flyet til Norge 

(må bare presisere at hun stakk ikke fingrene oppi skjeden men la håndflaten rett mot huden i skrittet. Ikke hadde hun hansker heller) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
53 minutter siden, skruf skrev:

Tenkte ikke på det der og da, ble så skipla og ukomfortabel.. og nå er det flere år siden, ikke aner jeg navnet på vedkommende heller. Jeg protesterte såklart, men ble ikke hørt og var redd for at hvis jeg slo meg helt vrang så ville jeg bli holdt igjen og ikke blitt med flyet til Norge 

(må bare presisere at hun stakk ikke fingrene oppi skjeden men la håndflaten rett mot huden i skrittet. Ikke hadde hun hansker heller) 

Skjønner jeg godt. Det er slikt jeg er redd skal skje meg, så er alltid et nervevrak gjennom sikkerhetskontrollen. 

Utrolig dårlig gjort av henne. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten å virke altfor fordomsfull. På en europeisk flyplass, jeg skulle til Norge. det var to menn i Midtøsten-antrekk (bukse, kjortel (?) og noe vest utenpå, flere lag, med hatter og greier), i tillegg hadde de skjegg og så generelt skumle ut. Disse gikk gjennom uten å måtte ta av seg noe. Eller de tok vel av seg en type kappe de hadde helt ytterst. Heldigvis skulle de ikke på samme fly som meg, jeg hadde vært livredd hele turen. Jeg derimot måtte ta av en cardigan jeg hadde utenpå en singlet. Ikke noe problem for meg altså. 

En annen gang ble jeg trukket ut i tilfeldig kontroll. Jeg ble kroppsvisitert, og jeg hadde på en tights og stram singlet, man hadde altså sett det hvis jeg hadde noe gjemt under klærne hehe. 

Jeg gjør alt riktig når jeg reiser, er nøye med hva jeg har på meg og i håndbagasjen. Og jeg er glad for at man sikrer flyturene best mulig. Så sikkerhetskontroller plager ikke meg:-) 

Anonymkode: 390aa...72d

Nei, dette var jo nesten ikke fordomsfullt i det hele tatt. 

Anonymkode: daf0e...783

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er ganske morsomt de gangene jeg skal på flyplassen med ambulansen. 

Begge to som jobber i ambulansen må igjennom sikkerhetskontrollen. Vi har mye rart i lommene så det blir alltid noe liggende igjen der til vi skal ut igjen. Ikke en liten Leatherman får vi igjennom engang.

Men ambulansen blir ikke sjekket innvendig pga taushetsplikt for pasienten. Og der har vi store kraftige sakser, nåler og mye rart. Kan egentlig ta med meg det jeg vil igjennom der og ut på flyplassområdet.  

Anonymkode: 64808...f14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, skruf skrev:

Jeg skal iallefall aldri reise i skjørt eller kjole igjen etter en opplevelse i sikkerhetskontrollen på Schiphol flyplass. 

Foran alle sammen så puttet den kvinnelige kontrolløren begge hendene under skjørtet og inni trusa! Altså i skrittet mitt! Dette var virkelig utrolig ekkelt og ukomfortabelt. Jeg vet at de har lov til å sjekke bukselinningen, dra fingrene mellom magen og buksa, men kan aldri tenke meg at det er lov å kjenne inni trusa og rett i skrittet på folk. 

På samme flyplass på vei til Kenya så ble bamsen til jentungen vår narkotestet. Greit nok det, men det som ikke var greit var at både bamsen og jentungen ble tatt med inn på et eget rom. Jeg ville bli med siden hun bare var 8 år på det tidspunktet, men ble bryskt avvist og fikk døra smelt igjen foran nesen på meg. Han var brysk mot ungen også, hun gråt og skjønte ingenting. Valgte å ikke lage noe styr, og heller roe ned ungen og forklare etter beste evne da hun og bamsen kom ut igjen. Var heldigvis store vindu inn til det rommet så vi fulgte med. 

Noe av det teiteste var på flyplassen i Manchester. Døtrene våre og venninnene deres som også var med på tur hadde kjøpt fullt av Victoria secret stæsj på taxfree (parfymer, bodylotion, bodymist osv osv), dette ble etter foreskriftene pakket i forseglede gjennomsiktige poser av den ansatte i taxfreen, og kvitteringen lagt synlig i posene. Da vi skulle igjennom sikkerhetskontrollen ble absolutt alle posene åpnet, innholdet sjekket og deretter puttet i nye identiske poser! Asså?!? Ikke rart ting tok tid i sikkerhetskontrollen og køa var lengre enn lang. 

Og sånn rent generelt så blir jeg alltid stanset for ekstrakontroll selv om det ikke piper på meg. Kroppskontroll og gjennomgang av håndbagasje. Så det med at det er de med arabisk/utenlandsk utseende som alltid blir sjekket stemmer ikke for min del da jeg har et veldig typisk nordisk utseende med naturlig lyseblondt hår, blå øyne og lys hud. 

Var parfymene osv kjøpt rett før de skulle igjennom sikkerhetskontrollen? Var det to sikkerhetskontroller da? 🤔

Anonymkode: 37129...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, SupaWoman skrev:

Hadde du ikke normal norskundervisning i 10 år?

Smarte folk vet att grunnskole var 9 år, -for Voksne folk på 51 ...

a.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde to cola zero i sekken. Når jeg kom til sikkerhetskontrollen trodde jeg at de skulle ta fra meg brusen, eller i vært fall den som var åpen og halvfull. 

Visste seg at jeg tok feil. Brusen som var åpnet og drukket av fikk jeg beholde, men den som var uåpnet og forseilet derimot tok de fra meg.

Merkelig, da jeg umulig kunne ha tuklet med brusen som var uåpnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var parfymene osv kjøpt rett før de skulle igjennom sikkerhetskontrollen? Var det to sikkerhetskontroller da? 🤔

Anonymkode: 37129...d21

Ja, de var kjøpt på taxfree rett før sikkerhetskontrollen. De som jobbet der åpnet alle gjenklistrete poser fra taxfree, også til de som hadde kjøpt drikkevarer og kremer. Var eviglang kø, og klarer ikke se logikken i hvorfor de gjorde det. Varene var jo kjøpt på flyplassen og de på taxfree fulgte reglene om å forsegle varene og legge kvittering synlig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er ganske morsomt de gangene jeg skal på flyplassen med ambulansen. 

Begge to som jobber i ambulansen må igjennom sikkerhetskontrollen. Vi har mye rart i lommene så det blir alltid noe liggende igjen der til vi skal ut igjen. Ikke en liten Leatherman får vi igjennom engang.

Men ambulansen blir ikke sjekket innvendig pga taushetsplikt for pasienten. Og der har vi store kraftige sakser, nåler og mye rart. Kan egentlig ta med meg det jeg vil igjennom der og ut på flyplassområdet.  

Anonymkode: 64808...f14

Seriøst? Jeg trodde ambulansen bare kjørte rett inn på rullebanen jeg, har ikke tenkt over at dere som jobbet i den måtte gjennom sikkerhetskontrollen 

Jeg ble flydd med ambulansefly en gang, ambulansen sto på rullebanen å ventet sånn at det bare var å ta båren ut av flyet og inn i ambulansen, uten at dere som jobber i ambulansen måtte gjennom kontroll først. 

Dette var med ambulansefly, men det var en gang på vei hjem fra ferie at en medpassasjer ble skikkelig syk og jeg var eneste helsepersonell ombord. Da fikk jeg stabilisert vedkommende, og kapteinen måtte rekvirere ambulanse. Den sto klar på rullebanen da flyet landet, men trodde frem til nå at den fikk kjøre rett inn uten å gå igjennom sikkerhetskontroll

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.6.2019 den 3.35, Sliten&kjørt51 skrev:

Stakk ut vinduet, -og opp takrenna etter ett par uker, i 1. klasse, -barneskolen, -full jobb, + de 2 andre jobbene siden 14 år.

Slang innom ¨Üngdomsskolen¨ 5 år etter att jeg var ferdig der, -ba om vitnemål, eller hva faen det pappiret heter, var på veg til byen--- Kjøpte meg noen øl, halv kilo ferske reker +loff, -satte meg på Rådhusbrygga. Spretta konvolutten, -leste en gang, -lo godt -reiv dritten i fillebiter, jekka en pils -OG HEIV DRITTEN PÅ FJORDEN.

-Så, -svaret er  n e i ...

a.

Fantastisk 🤣 du er bare helt rå 👍

Anonymkode: 27437...de1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, skruf skrev:

Seriøst? Jeg trodde ambulansen bare kjørte rett inn på rullebanen jeg, har ikke tenkt over at dere som jobbet i den måtte gjennom sikkerhetskontrollen 

Jeg ble flydd med ambulansefly en gang, ambulansen sto på rullebanen å ventet sånn at det bare var å ta båren ut av flyet og inn i ambulansen, uten at dere som jobber i ambulansen måtte gjennom kontroll først. 

Dette var med ambulansefly, men det var en gang på vei hjem fra ferie at en medpassasjer ble skikkelig syk og jeg var eneste helsepersonell ombord. Da fikk jeg stabilisert vedkommende, og kapteinen måtte rekvirere ambulanse. Den sto klar på rullebanen da flyet landet, men trodde frem til nå at den fikk kjøre rett inn uten å gå igjennom sikkerhetskontroll

Det stemmer det at vi må det. Vi er selvfølgelig ikke igjennom den som er inne på flyplassen men en som ligger ved siden av bilveien inn på flyplassområdet/rullebanen. 

Amk må melde hvilken ambulanse som kommer og hvem som er på jobb, fullt personalia. Om det ikke stemmer kommer vi oss ikke inn. 

Noen få ganger henter/leverer vi fra/til ambulanseflyet i hangaren. Da slipper vi kontrollen, men stort sett må vi igjennom. 

Anonymkode: 64808...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk gjennom en sikkerhetskontroll i USA. Ble stoppa av en av de ansatte. Han spurte om jeg hadde en fe i bagen. Ja, svarte jeg (det var en pyntegjenstand). 

 

Han sa at det kunne jeg ikke ha. 

Jeg bare: hvorfor ikke? 

Hans svar: Feen får jo ikke puste 😂

 

Anonymkode: 03762...0db

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Smarte folk vet att grunnskole var 9 år, -for Voksne folk på 51 ...

a.

Det har vært tiårig grunnskole i noen år nå.  Slik du skriver skulle man ikke tro du var voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...