Gå til innhold

Ned 12 kg på 12 måneder


Trolltunge

Anbefalte innlegg

Siden 2013 har jeg kjempet mot disse kiloene. Jeg har flere ganger gått ned halvparten, for så å være så lei at jeg har gitt opp. Så har jeg glidd helt ut, og fått dem alle tilbake. 

Nå tenker jeg å forsøke meg på en helt ny strategi. Istedenfor å holde på i 6 år til slik jeg har gjort de siste 6 årene vil jeg sakte forsøke å lirke bort disse kiloene, kun en kilo i måneden i snitt. 

Jeg skal forsøke å holde kursen ved å oppdatere her. Jeg kommer ikke til å skrive noe om høyde, vekt og BMI, kun hvordan jeg ligger an i forhold til de 12 kiloene som skal bort. 

Om det er andre som vil snike bort kiloer over tid er dere hjertelig velkommen til å henge dere med. :)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Plannergirl

Jeg er med. 💚

Trenger å miste ca det samme og funnet ut at sakte er så mye bedre. Gikk opp i 2014 og vil bare tilbake til der jeg var tidligere uten å endre livsstilen så drastisk så fort. Bruker å telle kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med😀 Har femten kg som må bort, men klarer det ikke så fort. Så tenker en kg i mnd bør være overkommelig. Har dessverre ikke helt troa på meg selv etter mange nedturer, men blir fint å følge med på andre "kilolirkere". 

Anonymkode: e78cd...ed0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Plannergirl skrev:

Jeg er med. 💚

Trenger å miste ca det samme og funnet ut at sakte er så mye bedre. Gikk opp i 2014 og vil bare tilbake til der jeg var tidligere uten å endre livsstilen så drastisk så fort. Bruker å telle kalorier. 

Så kjekt at du vil være med! :)

Jeg er ikke flink på å telle kalorier, men mitt største problem er mengde og sjokolade. Spiser altfor mye når det er noe jeg liker. Så jeg må først og fremst konsentrere meg om å kutte ut for mye, og for mye av det gode, samt jevnt over ta litt klokere valg. Ikke unne meg ditt og datt. 

Jeg trener allerede en del, så har lite å hente der. Har forsøkt å øke trening tidligere, istedenfor å måtte kutte dramatisk på hva jeg spiser, men det medførte ikke annet enn at jeg gikk treningslei. :P 

En kilo i måneden tenker jeg at skal være overkommelig, men jeg vet jo at jeg må jobbe hardt for hver kilo ned, og spretter fort opp igjen, så må være målrettet og klok selv om det skal gå rolig. 

Fint om du følger tråden da, så holder vi hverandre oppdatert. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også med😀 Har femten kg som må bort, men klarer det ikke så fort. Så tenker en kg i mnd bør være overkommelig. Har dessverre ikke helt troa på meg selv etter mange nedturer, men blir fint å følge med på andre "kilolirkere". 

Anonymkode: e78cd...ed0

Kjempekjekt at du vil være med! :)

Jeg er nok litt der også at jeg ikke har verdens beste tro på meg selv, etter så mange ganger der jeg har gått ned og så opp igjen. Derfor HÅPER jeg på at å ta det så rolig gjør meg mer bevisst de små gode valgene, så det kan bli en livsstil. Når jeg har gått på hard diett blir jeg jo så lei at jeg unner meg altfor mye etterpå, og så er jeg kjapt tilbake der jeg var. :(

Om du følger tråden så holder vi hverandre oppdatert. :)

Når skal vi veie oss forresten? Nå er det jo midt i måneden. Skal juni likevel telle som en måned, og vi veier 1 juli? Er jo ikke sikkert vi klarer 1 kg til det, men at målet er å være 12 kilo ned til juni 2020?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! 😃 

Har allerede gått ned 14 kg, men har noen igjen. De siste ukene har jeg stått stille, og det gjør meg så demotivert! Kanskje litt mer motiverende når jeg blir med her og ikke gaper over for mye! 

Målet mitt er 65 kg, nå veier jeg 76,5. Så 11,5 kg da. Blir nesten 12 mnd hos meg også 😊 

Vi kan godt regne med juni som en måned for min del. Veiing 1. hver måned, eller? 

Gleder meg til å følge dere, og håper vi alle klarer å nå målet innen 1 år! 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Tyttebæra skrev:

Jeg vil være med! 😃 

Har allerede gått ned 14 kg, men har noen igjen. De siste ukene har jeg stått stille, og det gjør meg så demotivert! Kanskje litt mer motiverende når jeg blir med her og ikke gaper over for mye! 

Målet mitt er 65 kg, nå veier jeg 76,5. Så 11,5 kg da. Blir nesten 12 mnd hos meg også 😊 

Vi kan godt regne med juni som en måned for min del. Veiing 1. hver måned, eller? 

Gleder meg til å følge dere, og håper vi alle klarer å nå målet innen 1 år! 😊

Så kjekt! 

Så flink du har vært! De siste kiloene er alltid de tyngste. Jeg var kjempeflink og motivert for noen år siden, da jeg hadde lagt på meg mye i forbindelse med sykdom. Det stoppet imidlertid opp da jeg ikke følte meg feit lenger, og disse 12 kiloene har vært min plage siden. 

Men nå krysser jeg fingrene og tærne for at de skal bort. At vi alle klarer det. :)

Ja vi kan gjerne veie oss 1 hver måned. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
1 time siden, Trolltunge skrev:

Så kjekt at du vil være med! :)

Jeg er ikke flink på å telle kalorier, men mitt største problem er mengde og sjokolade. Spiser altfor mye når det er noe jeg liker. Så jeg må først og fremst konsentrere meg om å kutte ut for mye, og for mye av det gode, samt jevnt over ta litt klokere valg. Ikke unne meg ditt og datt. 

Jeg trener allerede en del, så har lite å hente der. Har forsøkt å øke trening tidligere, istedenfor å måtte kutte dramatisk på hva jeg spiser, men det medførte ikke annet enn at jeg gikk treningslei. :P 

En kilo i måneden tenker jeg at skal være overkommelig, men jeg vet jo at jeg må jobbe hardt for hver kilo ned, og spretter fort opp igjen, så må være målrettet og klok selv om det skal gå rolig. 

Fint om du følger tråden da, så holder vi hverandre oppdatert. :)

 

Kjenner igjen det med sjokolade. Min største fiende er godteri og snacks på tunge dager. Er egentlig ikke vanskelig med selve maten 😅 også trener jeg litt, men er veldig lav så har ikke mange kaloriene å gå på (derfor teller jeg). 

Det kan nok hjelpe å ha en tråd å skrive i, blir som en støtte. Jeg kan godt skrive bmi, men skriver nok ikke vekt da folk gjerne ikke forstår at lave mennesker veier mindre enn andre overvektige 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Plannergirl skrev:

Kjenner igjen det med sjokolade. Min største fiende er godteri og snacks på tunge dager. Er egentlig ikke vanskelig med selve maten 😅 også trener jeg litt, men er veldig lav så har ikke mange kaloriene å gå på (derfor teller jeg). 

Det kan nok hjelpe å ha en tråd å skrive i, blir som en støtte. Jeg kan godt skrive bmi, men skriver nok ikke vekt da folk gjerne ikke forstår at lave mennesker veier mindre enn andre overvektige 🙈

Ja jeg håper at dette blir en god støtte for oss alle! :)

Jeg tenker at for min del er også det med vekt, og også bmi, såpass misvisende at det er like greit å ikke skrive det. Jeg har trent vekter i så mange år at jeg har slik muskelmasse at skriver jeg vekt og bmi vil folk tro jeg er mer overvektig enn jeg er.

Jeg kan si såpass at jeg nå ligger på overvekt i bmi, og når jeg når målet vil jeg ligge i øvre del av normalvekt. Lengre ned kan jeg ikke gå uten å få en usunn lav fettprosent... OG en mann som vil synes at jeg er altfor tynn. For jeg vil gjerne opprettholde muskelmassen. Det er det overflødige fettet jeg vil bli kvitt.

Jeg har en del av det nå, spesielt på mage, hoftene og... ja litt overalt, men mer enn 12 kilo tror jeg ikke at jeg bør kvitte meg med, selv om jeg da altså havner i øvre del av normalvekt. Verken jeg eller min mann ville like at jeg mister alt av feminine former. :)

Vekt og bmi sier rett og slett ikke nødvendigvis alt, eller gir andre et rett bilde bestandig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
47 minutter siden, Trolltunge skrev:

Ja jeg håper at dette blir en god støtte for oss alle! :)

Jeg tenker at for min del er også det med vekt, og også bmi, såpass misvisende at det er like greit å ikke skrive det. Jeg har trent vekter i så mange år at jeg har slik muskelmasse at skriver jeg vekt og bmi vil folk tro jeg er mer overvektig enn jeg er.

Jeg kan si såpass at jeg nå ligger på overvekt i bmi, og når jeg når målet vil jeg ligge i øvre del av normalvekt. Lengre ned kan jeg ikke gå uten å få en usunn lav fettprosent... OG en mann som vil synes at jeg er altfor tynn. For jeg vil gjerne opprettholde muskelmassen. Det er det overflødige fettet jeg vil bli kvitt.

Jeg har en del av det nå, spesielt på mage, hoftene og... ja litt overalt, men mer enn 12 kilo tror jeg ikke at jeg bør kvitte meg med, selv om jeg da altså havner i øvre del av normalvekt. Verken jeg eller min mann ville like at jeg mister alt av feminine former. :)

Vekt og bmi sier rett og slett ikke nødvendigvis alt, eller gir andre et rett bilde bestandig. 

Skjønner godt at du ikke henger deg opp i det 😊 jeg har utdanning innen ernæring og forskjellige målinger av overvekt så jeg vet jo godt hva som representerer meg best og velger å fokusere på BMI siden den stemmer godt på meg og jeg ikke vil oppgi vekt 🙈

Vi er alle forskjellige og det er betryggende å ha en form å måle nedgangen på. Håper virkelig dette blir bra, har hatt to tøffe måneder nå siden påske dessverre. Har lett for å bli 2kg ned, 2kg opp 😅. Veldig spent over sommeren siden jeg skal slutte på tabletter som gir oksehunger og vektoppgang som langtidsbivirkninger, så håper det hjelper (vil ikke oppgi type). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Plannergirl skrev:

Skjønner godt at du ikke henger deg opp i det 😊 jeg har utdanning innen ernæring og forskjellige målinger av overvekt så jeg vet jo godt hva som representerer meg best og velger å fokusere på BMI siden den stemmer godt på meg og jeg ikke vil oppgi vekt 🙈

Vi er alle forskjellige og det er betryggende å ha en form å måle nedgangen på. Håper virkelig dette blir bra, har hatt to tøffe måneder nå siden påske dessverre. Har lett for å bli 2kg ned, 2kg opp 😅. Veldig spent over sommeren siden jeg skal slutte på tabletter som gir oksehunger og vektoppgang som langtidsbivirkninger, så håper det hjelper (vil ikke oppgi type). 

Håper det gir deg litt hjelp på veien å slutte med dem! :)

Angående fettprosent skal jeg liksom være innenfor normalen for min alder, men jeg forstår ikke helt det, når jeg ser og kjenner hvor mye ekstra jeg har av det, spesielt på magen. Det er ikke mye som sitter pent, uten hold in. Hadde det bare lagt seg på rumpa! :laugh: Jeg er dessuten en av dem som legger på seg i ansiktet, så de ekstra kiloene spiser liksom opp ansiktstrekkene mine, føler jeg. 

Vel, nå skal de av! ;)

Vært litt ned, opp og ned igjen på meg etter påske, i takt med litt stress-perioder. Spiser fort litt for mye og usunt når jeg stresser. Det er noe jeg fremover må være bevisst på. Ha tilgjengelig gode valg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Trolltunge skrev:

Kjempekjekt at du vil være med! :)

Jeg er nok litt der også at jeg ikke har verdens beste tro på meg selv, etter så mange ganger der jeg har gått ned og så opp igjen. Derfor HÅPER jeg på at å ta det så rolig gjør meg mer bevisst de små gode valgene, så det kan bli en livsstil. Når jeg har gått på hard diett blir jeg jo så lei at jeg unner meg altfor mye etterpå, og så er jeg kjapt tilbake der jeg var. :(

Om du følger tråden så holder vi hverandre oppdatert. :)

Når skal vi veie oss forresten? Nå er det jo midt i måneden. Skal juni likevel telle som en måned, og vi veier 1 juli? Er jo ikke sikkert vi klarer 1 kg til det, men at målet er å være 12 kilo ned til juni 2020?

For min del er det sykdom, medisiner (væskebindende) og myyye stillesitting som har vært problemet. Har derimot gått opp for mye til å bare kunne skylde på medisiner, og kunne helt klart bevegd meg mer enn jeg har. Men nå har jeg begynt å trene veldig lett på senter to ganger i uken. Jeg er ikke så glad i sjokolade og sånn, men MAT er jeg altfor glad i, spesielt middag.. 

Skal absolutt følge tråden, så fint at du startet den. Har ikke veid meg enda, tørr ikke:( 1.juli høres ut som en grei dato! Jeg er med. 

Anonymkode: e78cd...ed0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å være med. Jeg har en del mer enn 12 kg for å nå toppskiktet på BMI, men dette kunne vært en super start. Jeg også har en tendens til å få det bra til, men så er det noe som skjer, en ferie eller noe, som setter meg helt ut.

Min største last er god mat. Jeg ELSKER mat, elsker å lage og eksperimentere med nytt, for så å spise det og litt til. Joda, sjokolade, kake og boller går lett ned de også, men det er nok vanlig mat som har skylden for vekten.

Har en stillesittende jobb, men går tur med hund og er jo litt aktiv sånn sett. Sikkert ikke nok likevel.

Jeg savner å passe klærne i klesskapet, og føle meg vel i litt tettsittende klar.

Jeg er med!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OppNedPåAlt

12. juni: 0 kg
1. juli: -

 

Vi kan fylle ut en slik en en gang i måneden :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med. 

Jeg vil gå ned omtrent like mange kg. Jeg vil jo helst gå ned fort, helst i går. Uansett så tenker jeg at det kan være godt å tenke langsiktig i tilfelle jeg ikke går raskt ned og mister motivasjonen. Så om det er greit blir jeg med og håper jeg er 12 kg mindre om 12 måneder.

12.6. Ny startvekt: 76 kg 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg pt så er det gjort. 

Anonymkode: 2a30e...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, OppNedPåAlt skrev:

Jeg har lyst å være med. Jeg har en del mer enn 12 kg for å nå toppskiktet på BMI, men dette kunne vært en super start. Jeg også har en tendens til å få det bra til, men så er det noe som skjer, en ferie eller noe, som setter meg helt ut.

Min største last er god mat. Jeg ELSKER mat, elsker å lage og eksperimentere med nytt, for så å spise det og litt til. Joda, sjokolade, kake og boller går lett ned de også, men det er nok vanlig mat som har skylden for vekten.

Har en stillesittende jobb, men går tur med hund og er jo litt aktiv sånn sett. Sikkert ikke nok likevel.

Jeg savner å passe klærne i klesskapet, og føle meg vel i litt tettsittende klar.

Jeg er med!

Hjertelig velkommen! 

Ja det er altfor lett å skli ut! :( Mat og god mat er nok en stor del av mitt problem også. Jeg vil si at jeg er glad i mat, men jeg har en mann som ELSKER mat, og å ikke spise godt er nærmest en dødssynd i hans øyne. Det er absolutt ikke oppfordring til måtehold fra den kanten, for han blir så ufattelig skuffet om jeg ikke forsyner meg godt. Og jeg er ikke vanskelig å be. :icon_lol:

Om tur med hunden er nok kommer vel litt an på hvor krevende de turene er. Litt forskjell på å gå i fjellet og å tusle rolig rund i nabolaget. :) 

God ide å føre opp resultatene ved hver veiing. Det blir liksom litt mer tydelig og forpliktende på den måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, RoNo skrev:

Hiver meg med. 

Jeg vil gå ned omtrent like mange kg. Jeg vil jo helst gå ned fort, helst i går. Uansett så tenker jeg at det kan være godt å tenke langsiktig i tilfelle jeg ikke går raskt ned og mister motivasjonen. Så om det er greit blir jeg med og håper jeg er 12 kg mindre om 12 måneder.

12.6. Ny startvekt: 76 kg 

 

Så flott at du blir med! :)

Det gjør jo ingenting om noen klarer det kjappere. Absolutt ingenting! Jeg skal iallefall ikke klage om jeg eller noen klarer det fortere. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl

Hvordan går det med dere? Jeg har holdt kaloribudsjettet foreløpig, så veldig fornøyd med det :) føler meg ikke dårlig heller, men jeg synes alltid første uka er lettest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit med meg! 😊 har vært i kaloriunderskudd i snart 1 år (september) så kroppen er godt vant til det. Men nå har jeg stått bom stille i 6 uker. Jeg føler jeg har vært flink, men tydeligvis ikke flink nok ettersom jeg står stille så lenge. Skal stramme inn kostholdet enda mer fra mandag av. 😊 Håper det gir litt vektnedgang snart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...