Gå til innhold

Det er så hyggelig når kolleger er velvillige til å hjelpe ... 🙄


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På fredag skal vi i bryllup til et vennepar som er ganske nært. Jeg søkte om fri for flere uker siden, men har ikke fått tilbakemelding enda selvom jeg har purret flere ganger.

Jobben min er åpen til kl. 17 og jeg er selvfølgelig satt opp på senvakt og man sitter alene fra 16-17. 

Spurte om noen kunne ta vakten min siden jeg ikke har fått fri enda, men nei! Ingen hadde lyst (ja, det var ikke at de ikke kunne, de hadde ikke lyst) til å sitte en time ekstra på fredagen.

Tusen takk for hjelpen! Det er første gang jeg spør og jeg stiller alltid opp om noen må bytte vakt! Blir kjempe koselig å sitte på jobb på fredag fordi ingen vil sitte til 17 på fredag og familien min og venner er i bryllup

Måtte bare få det ut

Anonymkode: b7b6e...1d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På fredag skal vi i bryllup til et vennepar som er ganske nært. Jeg søkte om fri for flere uker siden, men har ikke fått tilbakemelding enda selvom jeg har purret flere ganger.

Jobben min er åpen til kl. 17 og jeg er selvfølgelig satt opp på senvakt og man sitter alene fra 16-17. 

Spurte om noen kunne ta vakten min siden jeg ikke har fått fri enda, men nei! Ingen hadde lyst (ja, det var ikke at de ikke kunne, de hadde ikke lyst) til å sitte en time ekstra på fredagen.

Tusen takk for hjelpen! Det er første gang jeg spør og jeg stiller alltid opp om noen må bytte vakt! Blir kjempe koselig å sitte på jobb på fredag fordi ingen vil sitte til 17 på fredag og familien min og venner er i bryllup

Måtte bare få det ut

Anonymkode: b7b6e...1d5

Bare husk det til en annen gang... Typisk norsk. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På fredag skal vi i bryllup til et vennepar som er ganske nært. Jeg søkte om fri for flere uker siden, men har ikke fått tilbakemelding enda selvom jeg har purret flere ganger.

Jobben min er åpen til kl. 17 og jeg er selvfølgelig satt opp på senvakt og man sitter alene fra 16-17. 

Spurte om noen kunne ta vakten min siden jeg ikke har fått fri enda, men nei! Ingen hadde lyst (ja, det var ikke at de ikke kunne, de hadde ikke lyst) til å sitte en time ekstra på fredagen.

Tusen takk for hjelpen! Det er første gang jeg spør og jeg stiller alltid opp om noen må bytte vakt! Blir kjempe koselig å sitte på jobb på fredag fordi ingen vil sitte til 17 på fredag og familien min og venner er i bryllup

Måtte bare få det ut

Anonymkode: b7b6e...1d5

Teit å lage en hel tråd på et forum om det. Skaff deg dagbok

Anonymkode: 5cfaa...5be

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å byttehandle med dem, og ikke bare spørre om de kan ta din senvakt? Kanskje noen får velvilligheten på gli om de ser en fordel for seg selv... 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På fredag skal vi i bryllup til et vennepar som er ganske nært. Jeg søkte om fri for flere uker siden, men har ikke fått tilbakemelding enda selvom jeg har purret flere ganger.

Jobben min er åpen til kl. 17 og jeg er selvfølgelig satt opp på senvakt og man sitter alene fra 16-17. 

Spurte om noen kunne ta vakten min siden jeg ikke har fått fri enda, men nei! Ingen hadde lyst (ja, det var ikke at de ikke kunne, de hadde ikke lyst) til å sitte en time ekstra på fredagen.

Tusen takk for hjelpen! Det er første gang jeg spør og jeg stiller alltid opp om noen må bytte vakt! Blir kjempe koselig å sitte på jobb på fredag fordi ingen vil sitte til 17 på fredag og familien min og venner er i bryllup

Måtte bare få det ut

Anonymkode: b7b6e...1d5

Vel, da vet du det. Bruk tida fremover på å søke ny jobb.

Et sted der både kolleger og sjefen er en kødd er ikke et sted man jobber lenge. 

Anonymkode: a0fa6...e18

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker ikke akkurat så veldig medgjørlig du heller... hos oss (for å øke arbeidsmoralen til de som ønsker fri, uten å ha planlagt i forveien, FØR vaktlistene kommer ut), må betale den som takker ja til vakten for full vakt, pluss at den får lønnen sin. Det er noe vi internt som kollegaer, ledelsen vet ingenting om vår lille avtale. 

Men du kan jo tilby folk å betale? Litt mer spennende å ta Vakten da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er det dummeste jeg har hørt. De får jo lønn for pokker. Har de timene sine spiller det nada rolle. 

Anonymkode: 11b0a...bf9

Men det er ikke greit å hele tiden be om at folk kan jobbe for seg. Er vakten din, så er den det! Da får du ringe inn syk hvis du absolutt ikke takler ansvaret for den vakten, eller da evt. betale noen til å ordne det for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teit å lage en hel tråd på et forum om det. Skaff deg dagbok

Anonymkode: 5cfaa...5be

Første gang på Kvinneguiden eller? :laugh:

Endret av Cleopatra.
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja synes kollegaene dine virker kiipe men kiipe folk taper på det selv i lengden . Her hjelper vi hverandre så godt vi kan. Det kommer jo oss til gode den gangen vi trenger å bytte. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at ingen frivillig vil ta en vakt fredag ettermiddag. De har vel andre planer. Ikke deres ansvar at du skal noe.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Summ skrev:

Men det er ikke greit å hele tiden be om at folk kan jobbe for seg. Er vakten din, så er den det! Da får du ringe inn syk hvis du absolutt ikke takler ansvaret for den vakten, eller da evt. betale noen til å ordne det for deg.

Du fikk med deg at ts aldri har bedt noen om å bytte eller ta en ekstra vakt for seg før? Og at hun selv har hjulpet andre hele tiden? Handler ikke om at man ikke vil ta ansvar, når sjefen ikke bryr seg om når de ansatte ønsker fri. Man ringer i hvert fall ikke inn syk, med mindre man faktisk er det.. 

Anonymkode: e87c9...dfd

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tusseladen skrev:

Skjønner godt at ingen frivillig vil ta en vakt fredag ettermiddag. De har vel andre planer. Ikke deres ansvar at du skal noe.

Selvfølgelig ikke, men plutselig har de noe de skal selv. Konfirmasjon, begravelse, tannlegetime, fest... Kan være kjipt å aldri ha vist noen velvilje da når man plutselig er avhengig av andres tjenester. 

Anonymkode: 38371...041

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange vriompeiser. Her har ts gjort alt rett; bedt om fri, og deretter ber kolleger direkte om hjelp. Det er jo ikke sånn at hun bare vil ha fri heller. Fy fader, jeg hadde blitt skuffet. Men ts, da vet du det til en annen gang og noen andre trenger hjelp. Håper det løser seg. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Summ skrev:

Men det er ikke greit å hele tiden be om at folk kan jobbe for seg. Er vakten din, så er den det! Da får du ringe inn syk hvis du absolutt ikke takler ansvaret for den vakten, eller da evt. betale noen til å ordne det for deg.

Ringe inn syk!??

Ja, for å bruke fellesskapets midler er greit liksom??

Dere burde skamme dere om det er slik dere holder på!!!

Anonymkode: ea874...167

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tusseladen skrev:

Skjønner godt at ingen frivillig vil ta en vakt fredag ettermiddag. De har vel andre planer. Ikke deres ansvar at du skal noe.

Nais! Verden blir et sååå mye bedre sted når folk bare tenker på seg selv!

 

Anonymkode: ea874...167

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teit å lage en hel tråd på et forum om det. Skaff deg dagbok

Anonymkode: 5cfaa...5be

Det har vært langt verre og tåpeligere temaer enn dette i tråder på KG, og det er et åpent forum. Folk kan skrive om hva de vil, så rull inn og la henne være.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nais! Verden blir et sååå mye bedre sted når folk bare tenker på seg selv!

 

Anonymkode: ea874...167

Det er veldig irriterende når noen forventer spesialbehandling fordi de tilfeldigvis har planer en ettermiddag. De fleste har kanskje planer en fredag ettermiddag. Noen orker rett og slett ikke jobbe, de har avtaler m henting av barn, middag med venner osv osv. Er det liksom forventet at disse skal endre planene sine fordi en person er dårlig til å planlegge?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...